ist-T.06 » İstanbul Tramvay Hatları Projesi

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Eyl Çrş, 2008 07:21

Esat yazdı: Bakirköy-Edirnekapi-Vezneciler
T1'den T4'e ray birleşik mi? Cevizlibağ'dan sonra Topkapı'da öbür ray hattına geçilebilecekmi? Yani Zeytinburnu'ndan kalkan tramvay istenirse Eidrnekapı'ya gidebilir mi?
Esat yazdı:Zeytinburnu-Bakirköy-Kirazli
Metro var ya üstadım orada. Bakırköy-Başakşehir Metrosu. Tramvayı geçirecek yer olsa olsa Tavuçu Deresidir. Orayı mı kastettin? Bu arada Tavukçu Deresinde Kirazlı ile Soğanlı arasında orta noktaya METRO İSTASYONU yapılacak. Başakşehir hattı Haznedar'dan sonra Parselleri geçip dereye kıracak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Eyl Çrş, 2008 09:25

Evet tavukcu deresini kast ettim ve neden hala metro olan yerde tramvay olamayacagini anlayamiyorum ya neyse, israfmi gereksiz mi fizibl mi degil, metro istasyonlari 100 metrede bir mi?
Sen bir ara buraya gelsene tramvayin nasil isledigini ve metro olan yerde nasil olabilecegini göstereyim anlatmayla olmuyor :D :D

evet T4 e istenirse raylar birlestirilebilir hemde cok kolaylik ile, Cevizlibagdan Topkapi yönüne dogru gecici bir park yolu yapilmisti bu yol uzatilarak ve bir iki makas ilavesi ile cift yönlü calismasi saglanabilir mevcut Topkapi tramvay duragini üstünden sehir parkindan gecerek T4 Topkapi istasyonuna baglanabilir gecmis mesajlarda bu varyasyonu anlatmistim hatta cizim eklemistim bence olmaliydi ama bu hali ile birlikte calisamaz tabii peron yüksekligi ve arac tipleri uymuyor ama T4 icinde alcak tabanli araclar alinirsa olabilir ama bu beklenmeden birlestirilmeliydi T4 icin agir bakim atölyesi yapilana kadar gerekli hallerde araclar sürekli tirlar ilemi tasinacak? halbuki 200 metre ray döseyerek bu araclarin önce T1 e oradan M1 ve Esenlere gelmesi saglanabilirdi

En basit örnek yine Viyanadan burada kullanilmiyor görünen bir sürü ray var ama bir arac yolu tam kapadiginda ya da özel günlerde bir sekilde hatlar bu yollardan deplase edilebiliyor ve istenirse bir tramvay araci kentin tamamindaki tramvay hatlarini hicbir sekilde tramvay demiryolundan cikmadan gezebiliyor, yani simdi bu gereksizmi? Sadece mantalite farki

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Eyl Çrş, 2008 09:37

Esat yazdı:Evet tavukcu deresini kast ettim ve neden hala metro olan yerde tramvay olamayacagini anlayamiyorum ya neyse, israfmi gereksiz mi fizibl mi degil, metro istasyonlari 100 metrede bir mi?
Sen bir ara buraya gelsene tramvayin nasil isledigini ve metro olan yerde nasil olabilecegini göstereyim anlatmayla olmuyor :D :D
yok yok yapılamaz demedim. acaba haznedar-bağcılar caddesinden mi düşündün diye sordum. şimdi tamam. Tavukçu Yolu Deresinden pekala olabilir. Hatta Kirazlı'dan ileriye Matbaacılar Sitesi ve Oto Center'a bile devam edebilir. Neden olmasın.

Oto Center-Dere-E5 Kesişimi-Ataköy İçi-Bakırköy

Yoksa metro sistemlerinin alt dallarında tramvay olmalı konusuna % 100 katılıyorum ve vakıfım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Eyl Çrş, 2008 09:59

Biliyorsun bu tavukcu deresi projesi vardi etüdü yapilmisti ama uygulama projesi yok bir zamanlar IBB nin dördüncü öncelikli projeleri arasinda görünüyordu bugün ikiye düsmüs olmasi lazim ama yerinde yeller esiyor sen o bölgeyi iyi biliyorsun o caddeyi acayip bir sekilde Sirinevlere kadar genislettiler altindaki dere islah edildi ben bunlari hep bu calismaya bagladim ama metrobüs ile birlikte bosa cikan minibüsleri bu yola vererek yeni minibüs hatlari olusturdular, umarim bir gün yapilir o bölgenin giderek daha da düzelecegi ve gelisecegine (gelismesi gerektigine) inaniyorum ve senin de belirttigin gibi T2 Zeytinburnu-Bagcilar ile birlikte ISTOC ya da Matbaacilar Sitesi gibi bir noktaya baglanmasi zaten elzemdir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Eyl Çrş, 2008 10:24

Evet gürtuna döneminde tramvay ağırlıklı düşünülüyordu. Hem maliyet hemde yapım zamanı olarak avantajlı. Topbaş tramvaydan dili yandı (Ah T4 ?) o yüzden hiç bulaşmıyor. Metro yada metrobüs diyor. Metrobüs inşaatına başlandığından bu yana 1.5-2 sene geçti. Bu sürede hiç bir metro yatırımı başlamadı.
Halbuki ne de güzel olurdu Zeytinburnu Tamvayı Bakırköy'e gitse, orada bir alan oluşturup yeni hattı başlatsalar Ataköy'den dere yolu ile Oto-Center'a doğru tramvay gitse. Bakırköy Ana Tramvay Merkezi, buluşma yeri olsa.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Ara Prş, 2008 20:46

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Documents/K ... siktas.htm

Beşiktaş Meydan Projesinde tramvaydan eser yok, galiba yeraltından gidecek bir LRT olacak. Aynı hatta tramvayı da aynı tünele sokabilirler.

Boğaz'dan bakış, genel görünüm
Resim

Akaretler'den yer altına giriş: (Hemen sağa doğru yol açmışlar. Anadolu tarafına giden İETT'lerin orası ana cadde olup İskelenin oraya devam edecek gibi.)
Resim
Resim

Ortaköy tarafından bakış:

Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Ara Prş, 2008 22:09

Mehmet Kasım yazdı:Beşiktaş Meydan Projesinde tramvaydan eser yok, galiba yeraltından gidecek bir LRT olacak. Aynı hatta tramvayı da aynı tünele sokabilirler.
Tabii neden olmasın ama bu ancak iki şekilde olabilir, bir aynı hattı kulanacağı metro ile peronların 60 metre daha uzun olması ve tramvayın yanaşacağı bölümün alçak olarak inşaa edilmesi, iki metro için mevcuttan farklı bir konsept ile alçak tabanlı metro araçlarının sipariş edilmesi :) yani yeni hat yeni araç mantığına devam. Ya da zaten metro yapılacak bir yerde neden tramvay olsun ki?

Zaten güzergahın mantığına baktığımızda Stad ile Akaretler arasında tahminen bir tramvay durağı olacaktır metro da ise bu olmayacaktır, uzun gidecekler metroya kısa gidecekler otobüse binsin denilebilir, şahsen ben burada bir tramvayın çok iyi işleyeceğine çokta güzel olacağına eminim ama biliyorsunuz işte, yerim dar oynayamıyorum ya da başka sebepler ile buraya tramvay iptal edildi, benim önerim ise biraz daha farklı madem T1 hattına birleştirilemiyor yeni bir tramvay hattı inşaa edilsin diyorum bir şekilde aralardan derelerden yukarılara tırmandırılabilir, bu işin bir sürü tekniği var çünkü orada metronun güzergahıda dimdik Barbaros yokuşunu takip etmeyecek büyük ihtimalle bunu paralleyen bir de tramvay hattı yapılarak daha efektif bir yolcu taşımacılığı gerçekleştirilebilir kanaatindeyim.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Ara Çrş, 2008 00:10

aynı hattı kulanacağı metro ile peronların 60 metre daha uzun olması ve tramvayın yanaşacağı bölümün alçak olarak inşaa edilmesi
Bu Köln ve Essen kentlerinde güncel bir durum. Oranın metroları kısmen bizim pırt diye adlandırdığımız sistemden ibaret olduğundan (tramvay, metrolaşmış tramvay ve metro), tramvay ve metro, bazı yerlerde garip şekilde tramvay, metro ve otobüs (yeraltında) bile aynı peronlara yaklaşabilir, peronun ön tarafı yüksek, arka tarafı alçak olarak tasarlanmış oluyor, arada basamak yerine hafif bir yokuş var.
Essen şebekesi:
http://de.wikipedia.org/wiki/Stadtbahn_Essen
Essen Hauptbahnhof, burada da aynı peron yerine değişik peronlarda buluşma oluyor (hâlen orada da otobüs yanaşması var mı daha bilmiyorum, eskiden vardı galiba):
http://de.wikipedia.org/wiki/Bild:Essen ... senhbf.jpg

Kısacası, böyle şeyler iyi tasarlanırsa, öyle bir tünelden tüm toplu taşım araçlarını göndermek mümkün olur, çiftkatlılar belki hariç.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Ara Çrş, 2008 00:16

alabay yazdı:Kısacası, böyle şeyler iyi tasarlanırsa,

B. Alabay
Uppss, sanırım en ince nokta burası :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Oca Cmt, 2009 13:41

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?p=3956#3956

Önerim ya birilerinin daha aklına gelmiş ya da kopya çekmişler :D

Resim

Evet makas inşaa edilmiş, yani T4 araçları T1 hattını kullanarak Zeytinburnu ve Esenler bakım atölyelerine gidebilecek, Habibler atölye sahasının inşaası biraz uzun vadeli iş sanırım (arazinin sahipliği nedeni ile) neyse bu da güzel bir iş.

Benim dikkat çekmek istediğim bir diğer nokta neden T4 hattı Zeytinburnu' na uzatılmadı, bu öneri zamanında İstanbul Ulaşım A.Ş. de tartışılmış, hatta tramvay hattının Cevizlibağ' dan sonra yer altına alınması fikride buradan hareket ile çıkmış, öneriye göre T1 hattı Cevizlibağ ya da Topkapı' da sonlanacak, T4 hattı Cevizlibağ' da yer altına girecek ve Zeytinburnu' na kadar yer altından ulaşacak, tabii bu tünel benim düşündüğüm gibi aç-kapa ile olamıyor maalesef derin tünel ile NATM yöntemi ile çalışılması gerekecekti, tabi şu anda bu projede rafa kalktı, zaten T1 hattıda nerede ise tamamı betona fiks edildi bu kadar masraftan sonra sökmezler herhalde (İETT sur içi tramvay yoluna dahi gözünü dikmişken Allah muhafaza diyorum)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Oca Cmt, 2009 13:57

üstteki mesajımdan ve son zamanda aldığım bazı bilgilerden yola çıkarak T4 Sultançiftliği-Topkapı hattı ile T1 Zeytinburnu-Kabataş hatlarının birleşimi için bir öneri sunuyorum, bu öneri ile T4 hattınında son durağı Zeytinburnu olmaktadır.

--------------------------------------------------------------------------------

Resim 1: Bu çizim bize T4 - T1 bağlantı noktasını göstermektedir. T4 hattı Fetihkapı geçişinde olduğu gibi burada da tünelin üzerinden geçerek, kapalı minibüs durakları önünden yine Ulaşım A.Ş. tarafından yapılmış olan geçici park alanındaki yolları kullanarak devam etmektedir.
Resim
Mavi çizgi : mevcut t1 hattı - Turuncu çizgi : mevcut t4 hattı - Turuncu kesik çizgi : önerilen T4 hattı - Siyah çizgi : mevcut geçici park alanı - krem rengi alan T4 peron alanı - gri alan T1 peron alanını temsil eder.

--------------------------------------------------------------------------------

Resim 2: Park alanındaki yollar vasıtası ile Topkapı EML önünde T1 ile birleşmektedir. Bu birleşimde Zeytinburnu yönüne gidiş için yine mevcut cep hattı kullanılacaktır, Zeytinburnu' dan geliş istikametinde ise T1 ve T4 araçları Cevizlibağ duraktan sonra yolu ortak kullanacaklardır, T1 in Zeytinburnu araçları yine kendi yolunda ilerleyecektir.
Resim
Mavi çizgi : mevcut t1 hattı - Turuncu kesik çizgi : önerilen T4 hattı - Siyah çizgi : mevcut geçici park alanı - Kırmızı çizgi : T1 - T4 ortak kullanılacak yol (mevcut T1 1.yol)

--------------------------------------------------------------------------------

Resim 3: T4 araçları Zeytinburnu yönüne gitmek için mevcut cep hattının uzatılması ile oluşturulan yoldan yine mevcut Cevizlibağ peronuna üstte yanaşacaktır, burada araçların yükseklik farkını gidermek için T4 hattı biraza aşağıda inşaa edilecektir, yaklaşık 60-70 cm daha aşağıda olması gerekmektedir. T4 ün Edirnekapı Sultançiftliği istikameti araçlarıda okuldan istimlak edilen ve zaten kullanılmayan alana inşaa edilen güneydeki yolda yine aynı yöntem ile mevcut Cevizlibağ 1. perona yanaşacaktır. (tabii ki peron genişletmeleri gerekmektedir.) Bu perondan çıkan T4 araçları peron çıkışındaki makas ile T1 araçları ile aynı yola girerek resim 2 de gösterdiğim noktaya kadar yaklaşık 200 metre aynı yolu kullanacaklardır.
Resim
Mavi çizgi : mevcut t1 hattı - Turuncu kesik çizgi : önerilen T4 hattı - krem rengi alan peron alanı - seffaf mavi alan tüneli temsil eder.

--------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 Oca Cmt, 2009 14:59

Biz T4'ün orta vadeli M4'e dönüşmesini düşünmemiş miydik? Sanki bu artık pek konu değilmiş gibi.

B. Alabay

Cevapla

“Tramvay Önerileri” sayfasına dön