Mesaj
gönderen Hector Troas » 28 Ara Cmt, 2019 22:04
1 banliyö, 2 tramvay ve 1 metro hattıyla İzmir raylı sistem şebekesi iyi iş görüyor. 3 büyükşehirleri karşılaştırma yapınca, İzmir'en en önemli artısı İZBAN olarak öne çıkıyor. Aliağa'dan Selçuk'a kadar toplamda 136 km uzunluğunda olan İZBAN, bu anlamda Ankara ve İstanbul'daki banliyö hatlarının toplamından daha uzun durumdadır. 76 km Gebze-Halkalı ve 36 km Kayaş-Sincan banliyö hatlarının toplam uzunluğu 112 km olup, İZBAN'ın 24 km gerisinde kalmıştır. İşin ilgini İZBAN, Ankara Banliyösü'nden 100 km fazla olup, neredeyse 5 katı uzunluğundadır. İstanbul'daki baniyöyü ise yaklaşık 2'ye katlamaktadır. Gerçekten çok başarılı.
İZBAN Hattı Havalimanı'na giderken İstanbul ve Ankara'daki 3 havalimanına giden herhangi bir metro bulunmamaktadır. Otogar konusunda ise durum tam tersidir. Ankara ve İstanbul'daki Otogar'lara metro giderken İzmir'deki Otogar'a gitmemektedir. İstanbul'da ise Harem Otogarı'na metro gitmemektedir. İZBAN'ın diğer artısı Alsancak gibi şehrin ana merkezine direk ulaşımın olmasıdır. Ayrıca, Halkapınar ve Alsancak'ta İZBAN ve T1 Tramvay aktarması da bulunmaktadır.
Metro konusunda sadece M1 Hattı ile hizmet veren İzmir Metrosu, güzergahı dolayısıyla başarılı bir şebeke görüntüsü arz etmektedir. Konak, Üçyol, Çankaya, Basmane gibi şehrin merkez semtlerinden geçen metro hattı, İZBAN ile hem Halkapınar'da hem de Hilal'de transfer olmaktadır. Şehirlerarası trenlerin kalktığı baş gar konusunda, Basmane ile Haydarpaşa karşılaştırıldığında tablo çok ilginç sonuçlar vermektedir. Basmane'den Anadolu'ya günde 20'den fazla tren kalkmakta iken Haydarpaşa maalesef yalnızlaşmıştır. Kaldı ki Basmane'de metro olmasına karşın, Haydarpaşa'da yoktur.
Banliyö hattı ile 2 kez entegre olan M1 Metrosu, T1 Tramvayı ile de 3 yerde (Halkapınar, Fahrettin Altay ve Konak) transfer imkanı vermektedir. Konak Metro İstasyonu'ndan İZDENİZ vapur iskelesine transfer imkanı da oldukça yaya dostu olup, T1 Eminönü transferinden çok daha başarılıdır. Konak Tramvayı'ndan vapur iskelesine geçmek de çok daha kolay ve yanyanadır. Karayolu trafiği ile hiç bir kesilme yoktur.