Öyle olmayacağı açıkça söylenmiş videoda
ist-M.01-03:13 » M13 Söğütlüçeşme-Yenidoğan Metrosu [Proje-İhale-İnşaat Süreci]
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3526
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.01-03:13 » M13 Söğütlüçeşme-Yenidoğan Metrosu [Proje-İhale-İnşaat Süreci]
Hattın geri kalanının henüz projesi hazırlanıyor, ama M5 inşaatı kapsamında Sarıgazi durağının kaba inşaatı tamamlanmış: https://twitter.com/alpkokin_pelin/stat ... 5637128353
Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli ve Söğütlüçeşme-Yenidoğan Metro Hatlarının entegrasyonunu sağlayan Sarıgazi İstasyonu kaba inşaat işleri tamamlandı.
Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli Hattının 1.etabı Mart 2024'te açılacak olup, ince ve elektromekanik işler tüm hızıyla devam ediyor
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3526
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.01-03:13 » M13 Söğütlüçeşme-Yenidoğan Metrosu [Proje-İhale-İnşaat Süreci]
İBB'nin proje listesinde, inşaatın yeniden başlatılması için 10 Mart tarihi verilmiş: https://icraat.ibb.istanbul/projeler
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 589
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: ist-M.01-03:13 » M13 Söğütlüçeşme-Yenidoğan Metrosu [Proje-İhale-İnşaat Süreci]
Yine tersten başlayan bir metro hattı...
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 689
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: ist-M.01-03:13 » M13 Söğütlüçeşme-Yenidoğan Metrosu [Proje-İhale-İnşaat Süreci]
İhalesi yapılmış kısım orası Kadıköyde inşaat olabilmesi için ihale yapılması lazım. Ama bu hat için yatırım programından onay çıktı mı ki?
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3526
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.01-03:13 » M13 Söğütlüçeşme-Yenidoğan Metrosu [Proje-İhale-İnşaat Süreci]
İyi planlanmış olmasa da öyle ya da böyle bir şebeke oluşmaya başladığı için ve Sarıgazi'deki M5 ile ortak istasyon binasındaki aktarma da Mahmutbey'deki gibi kolaysa, birkaç yıl içinde 6-7 duraklık kesimde yaşayan insanları M5 üzerinden M8'e, M12'ye, Metrobüs'e ve Marmaray'a ulaştırabilecek pratik bir hat oldukça iş görür diye düşünüyorum..
Hat Söğütlüçeşme'ye ulaşana kadar Sarıgazi'deki M5 aktarmasını da ücretsiz yaparlarsa, o civardan şehre inen insanları biraz olsun rahatlatırlar..
Hat Söğütlüçeşme'ye ulaşana kadar Sarıgazi'deki M5 aktarmasını da ücretsiz yaparlarsa, o civardan şehre inen insanları biraz olsun rahatlatırlar..
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Re: ist-M.01-03:13 » M13 Söğütlüçeşme-Yenidoğan Metrosu [Proje-İhale-İnşaat Süreci]
Kasım 2023 te güzergah değişmiş vesaire sınırlı sayıda sitede bilgi var. Çok gizli bilgi sanki madem öyle açıklayın halka.
Bu metrodan biraz ümitliydim ama fos çıktı çünkü sadece Ataşehir merkezine ve Sarıgazi - Yenidoğan hattına hayrı olacak bir metro.
İmes ile Mevlana istasyonları arasında bir yerde istasyon olmalı ki yarın öbür gün HızRay yapılınca çift yönlü erişim olsun.
Şerifali olarak işaretledikleri yer saçma, o bölgedeki yolcu potansiyeline aykırı bir yerde.
O bölgede IKEA Ümraniye - Dudullu Meydan - Doğu Ataşehir arasında yoğun ve yüksek katlı yerleşimli 4-5 mahalle var bunların yolcu potansiyelini heba etmişler.
10 - 13 - 14BK - 14ES - 131YS -131T - 320 hangi duraklardan yolcu topluyormuş iyice baksın metroyu planlayanlar gerçeklerden ve topoğrafyadan bihaber takılıyorlar.
Büyük bir S veya yarım çember yapıp hem Ümraniye metrosuna dokunup oradan tekrar güneye dönmeliydiler. Tatlısu Mh Mehmet Akif Mh Çakmak Mh ve komşu mahaller hepsi gayet de yoğun.
Ne Kuzey-Güney ne de Doğu-Batı yönde metrolara doğru düzgün erişimi olmayan mahalleler.
Tebrikler Ataşehir kazandınız
Bedavacı yaş almış çok bilmiş edalı Ataşehirliler bu metroda sınırsız yolculuk yapıp herkesin sınıfsal öfkesini üstüne çekerler. Şimdiden manzarayı görebiliyorum.
Yer gök Finanskent Batı Ataşehir sanki ne önemliymiş orası.
Zaten HızRay yapacağınız güzergaha bir de ayrıca metro koymuşlar pes doğrusu.
Esatpaşa Örnek Mh Bulgurlu ne birbirine kavuşabilmiş ne de Libadiye Cd ve saydığım mahalleler otobüs olmadan Ümraniye metrosu yönüne erişememiş. Burada da Büyük bir S veya yarım çember gerekliydi.
Sonuç bence fos bir metro
Kullanılır ama Emek Mh. - Sarıgazi - Yenidoğan , Ataşehir tayfası, Sancaktepe ve Göztepe EAH ciler, Emaar AVM ciler bir de Metrobüs Marmaray Fenerbahçe Stadı Kadıköycü bir kısım tayfaya yarar.
Bahsettiğim kalan 2 büyük mahalle yığınına ucundan metro koklatmışlar, -mış gibi yapmışlar.
Çok mu işlevsel hayır maliyetten kısalım diye milletin ulaşım hakkını gasp etmişler.
Yine trafik yine otobüs yine çile.
Zaten her istasyonu 3 vagon sığacak şekilde yapıyorsunuz bari erişim noktası entegrasyon noktası çok olsun.
Gece 11’de seferleri sonlandırılan
Bostancı Dudullu metrosu da kendi başına bir hata
Onun yerine olması gereken
Otobüs güzergahı 19E - 19S’nin birleştirilmiş haliydi
19S Gece de çalışıyor ne ilginç gece otobüs çalışan hatta yani yolcu potansiyeli olan hatta metro yok ama gece 11’de kapatılan ve gece otobüs ve minibüs seferi olmayan Bostancı’da metro var gel de izah et.
Bomboş ve doğru düzgün kullanılmayan Ayşekadın ve Emin Ali Paşa olarak iki adet metro istasyonu yaptılar şimdi de yetmezmiş gibi Üsküdar Kadıköy Bostancı Maltepe tramvayı da oradan geçecek, zamanında bu dangalakça istasyonların oraya yapılmasına sebep olan zekanın içine edeyim.
Bu arada Bostancı metro istasyonun Marmaray ile entegrasyonu yok ya da olamamış ya da yapılamamış artık hangisi bilemiyorum. Ne kadar zırva bir hal.
Kadıköy - S.Gökçen metrosunda da Bostancı istasyonu 3. Bir ara peron ray da vardı sanırım, sırf yetersiz vagon sayısı var diye onu da mı kullanamıyorlar. Millet o metroda itiş kakış tepiş gidiyor bir de S.Gökçen yönünde ağır bir koku da mevcut. Neden otomobilimden inip bu rezilliğe tahammül edeyim ki?
Ünalan - Uzunçayır’da oradan oraya 10 dk yürüyüp aktarılamamak için mi
Aşırı gürültülü ve kokan ve de yetersiz vagonlu metroya sıkış tepiş binmek için mi? Gerçekten bu metroları planlayanların muradı nedir?
Caddebostan - Ümraniye EAH arasında metro yapmak da kendi başına saçma oldu. Kime ne fayda? Sırf Batı Ataşehir Finanskent sebepli gazla inşa edilen bir hat.
Bunların yerine Bostancı’dan Kavacık’a bir hat
yine Caddebostan veya Söğütlüçeşme yönünden Kavacık’a doğru bir diğer hat yapılır.
Bu sayede Bir çok mahalleye ve kalabalıkların yığıldığı noktalara uğrayan diğer metrolarla entegre iki hat yapılır Kavacık’ta birleşirdi. Hatta tek bir metro olurdu
Şimdiki Gayrettepe Havalimanı Halkalı metrosu gibi.
Bu metrodan biraz ümitliydim ama fos çıktı çünkü sadece Ataşehir merkezine ve Sarıgazi - Yenidoğan hattına hayrı olacak bir metro.
İmes ile Mevlana istasyonları arasında bir yerde istasyon olmalı ki yarın öbür gün HızRay yapılınca çift yönlü erişim olsun.
Şerifali olarak işaretledikleri yer saçma, o bölgedeki yolcu potansiyeline aykırı bir yerde.
O bölgede IKEA Ümraniye - Dudullu Meydan - Doğu Ataşehir arasında yoğun ve yüksek katlı yerleşimli 4-5 mahalle var bunların yolcu potansiyelini heba etmişler.
10 - 13 - 14BK - 14ES - 131YS -131T - 320 hangi duraklardan yolcu topluyormuş iyice baksın metroyu planlayanlar gerçeklerden ve topoğrafyadan bihaber takılıyorlar.
Büyük bir S veya yarım çember yapıp hem Ümraniye metrosuna dokunup oradan tekrar güneye dönmeliydiler. Tatlısu Mh Mehmet Akif Mh Çakmak Mh ve komşu mahaller hepsi gayet de yoğun.
Ne Kuzey-Güney ne de Doğu-Batı yönde metrolara doğru düzgün erişimi olmayan mahalleler.
Tebrikler Ataşehir kazandınız
Bedavacı yaş almış çok bilmiş edalı Ataşehirliler bu metroda sınırsız yolculuk yapıp herkesin sınıfsal öfkesini üstüne çekerler. Şimdiden manzarayı görebiliyorum.
Yer gök Finanskent Batı Ataşehir sanki ne önemliymiş orası.
Zaten HızRay yapacağınız güzergaha bir de ayrıca metro koymuşlar pes doğrusu.
Esatpaşa Örnek Mh Bulgurlu ne birbirine kavuşabilmiş ne de Libadiye Cd ve saydığım mahalleler otobüs olmadan Ümraniye metrosu yönüne erişememiş. Burada da Büyük bir S veya yarım çember gerekliydi.
Sonuç bence fos bir metro
Kullanılır ama Emek Mh. - Sarıgazi - Yenidoğan , Ataşehir tayfası, Sancaktepe ve Göztepe EAH ciler, Emaar AVM ciler bir de Metrobüs Marmaray Fenerbahçe Stadı Kadıköycü bir kısım tayfaya yarar.
Bahsettiğim kalan 2 büyük mahalle yığınına ucundan metro koklatmışlar, -mış gibi yapmışlar.
Çok mu işlevsel hayır maliyetten kısalım diye milletin ulaşım hakkını gasp etmişler.
Yine trafik yine otobüs yine çile.
Zaten her istasyonu 3 vagon sığacak şekilde yapıyorsunuz bari erişim noktası entegrasyon noktası çok olsun.
Gece 11’de seferleri sonlandırılan
Bostancı Dudullu metrosu da kendi başına bir hata
Onun yerine olması gereken
Otobüs güzergahı 19E - 19S’nin birleştirilmiş haliydi
19S Gece de çalışıyor ne ilginç gece otobüs çalışan hatta yani yolcu potansiyeli olan hatta metro yok ama gece 11’de kapatılan ve gece otobüs ve minibüs seferi olmayan Bostancı’da metro var gel de izah et.
Bomboş ve doğru düzgün kullanılmayan Ayşekadın ve Emin Ali Paşa olarak iki adet metro istasyonu yaptılar şimdi de yetmezmiş gibi Üsküdar Kadıköy Bostancı Maltepe tramvayı da oradan geçecek, zamanında bu dangalakça istasyonların oraya yapılmasına sebep olan zekanın içine edeyim.
Bu arada Bostancı metro istasyonun Marmaray ile entegrasyonu yok ya da olamamış ya da yapılamamış artık hangisi bilemiyorum. Ne kadar zırva bir hal.
Kadıköy - S.Gökçen metrosunda da Bostancı istasyonu 3. Bir ara peron ray da vardı sanırım, sırf yetersiz vagon sayısı var diye onu da mı kullanamıyorlar. Millet o metroda itiş kakış tepiş gidiyor bir de S.Gökçen yönünde ağır bir koku da mevcut. Neden otomobilimden inip bu rezilliğe tahammül edeyim ki?
Ünalan - Uzunçayır’da oradan oraya 10 dk yürüyüp aktarılamamak için mi
Aşırı gürültülü ve kokan ve de yetersiz vagonlu metroya sıkış tepiş binmek için mi? Gerçekten bu metroları planlayanların muradı nedir?
Caddebostan - Ümraniye EAH arasında metro yapmak da kendi başına saçma oldu. Kime ne fayda? Sırf Batı Ataşehir Finanskent sebepli gazla inşa edilen bir hat.
Bunların yerine Bostancı’dan Kavacık’a bir hat
yine Caddebostan veya Söğütlüçeşme yönünden Kavacık’a doğru bir diğer hat yapılır.
Bu sayede Bir çok mahalleye ve kalabalıkların yığıldığı noktalara uğrayan diğer metrolarla entegre iki hat yapılır Kavacık’ta birleşirdi. Hatta tek bir metro olurdu
Şimdiki Gayrettepe Havalimanı Halkalı metrosu gibi.
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.01-03:13 » M13 Söğütlüçeşme-Yenidoğan Metrosu [Proje-İhale-İnşaat Süreci]
M13 Söğütlüçeşme-Yenidoğan hattında çalışmalara yeniden başlanıyor. Yenidoğan-Emek kısmında tünel delme işlemlerinde belli bir aşama kaydedilmişti, bu etabın belki de hızlıca tamamlanıp M5 entegrasyonu sağlanabilir, fakat şunu da unutmayalım 5 istasyon ülkemizde 5 sene sürüyor, yine de her zamanki görüşüm ile bir metre ray eklenmesi beni mutlu eder. Proje güzergahında bir takım değişiklikler var, Şerifali'den sonra yine kuzeye çıkan hat Ataşehir'e doğru çevrilmiş buradan yine bir zikzak ile sanırım bulgurlu tarafı orası, oradan aşağı Göztepe'den geçerek Söğütlüçeşme'ye ulaşıyor. Şahsen gönlümden geçen Kadıköy'e ulaşması olurdu. Hayırlı olsun
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3526
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.01-03:13 » M13 Söğütlüçeşme-Yenidoğan Metrosu [Proje-İhale-İnşaat Süreci]
Abi, bugünkü M3 açılışı nedeniyle yenilenen raylı sistem haritasında bu hattın inşaatını da görürüz diyordum, ama eklememişler; belki gelecek haftaki M5-M9 açılışlarından sonra görürüz..
https://www.metro.istanbul/resim/resima ... si-v3r17-7
https://www.metro.istanbul/resim/resima ... si-v3r17-7
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3526
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.01-03:13 » M13 Söğütlüçeşme-Yenidoğan Metrosu [Proje-İhale-İnşaat Süreci]
Bugünkü M5 açılışından sonra yenilenen haritada da M13 yer almadı: https://www.metro.istanbul/resim/resima ... si-v3r17-8