“14 Haziran 2021’de Gebze OSB-Darıca Sahil Metro Hattımızda 2 TBM ile başlattığımız 6 bin 830 metrelik TBM kazılarını, aralıksız çalışmayla, 18 ay gibi rekor sürede bitirdik. Hattımızda 15,4 kilometre uzunluğundaki tünel kazılarını tamamladık. Proje ile Gebze Organize Sanayi Bölgesi ve Gebze-Darıca ilçeleri arasındaki karayolu bağlantısına alternatif bir tercih oluşturarak ulaşım ağını geliştireceğiz. Metro hattı Gebze Gar İstasyonu ile Marmaray’ın Gebze İstasyonu’na ve Adliye İstasyonu ile Sabiha Gökçen Metro hattına entegre olacaktır.”
koc-M.03:01 » Gebze OSB-Darıca Sahil Metro Hattı [İnşaat Süreci]
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3531
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: koc-M.03:01 » Gebze-Darıca Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Bu hattın tünel kazıları, 2022 yılının sonunda tamamlanmış: https://www.uab.gov.tr/haberler/ulastir ... egi-olacak
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3531
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: koc-M.03:01 » Gebze OSB-Darıca Sahil Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Gebze-Darıca hattının ilk metro aracı depo bölgesinde raylara indirildi: https://www.aa.com.tr/tr/gundem/ilk-yer ... di/2999791
Kocaeli'de 15,4 kilometre uzunluğunda çift hat olarak inşa edilen Gebze OSB-Darıca Sahil Metro Hattı için özel tasarlanan yerli ve milli sürücüsüz ilk metro aracı törenle raylara indirildi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Yalçın Eyigün, törende yaptığı konuşmada, "Türkiye'nin ilk yerli ve milli sürücüsüz metro aracını" ürettiklerini söyledi.
Ürünün, aynı zamanda hacim genişliği en fazla olan metro aracı olduğunu aktaran Eyigün, "İlk seti 1 Eylül'de Sayın Bakanımızla Ankara'da Sincan Organize Sanayi Bölgesi'nde teslim almıştık. Kamuoyuyla paylaşmıştık. O araçlarımızı raya indirmiş olduk. Bundan sonra hummalı faaliyet olacak. 4 aracı birleştirerek set yapıyoruz. Burada toplam 7 set olacak. Aracımızın kendine ait bazı özellikleri var. Sürücüsüz ilk yerli ve milli metro aracı. İç hacim genişliği en fazla olan metro aracı bu. Bir seferde normal dolulukla 1150 yolcu alıyor, daha yoğun yerleşimle 1500'leri bulabilir. 15,4 kilometrelik metro hattımız var. Şu an depo sahasındayız. Bütün araçların burada tamir, bakım işleri yapılıyor." dedi.
Yerli sürücüsüz sinyalizasyon sitemini geliştirdiklerine işaret eden Eyigün, şunları kaydetti:
"Bu aracın bir özelliği de yerli sinyalizasyon kullanacağız. ASELSAN ile Bakanlığımızın çalışması oldu. TÜBİTAK da destekledi. Yerli sürücüsüz sinyalizasyon sistemiyle devreye girecek projemiz. Tünellerin açılmasından, istasyonların gerçekleştirilmesinden ya da projenin dizaynından başlayacak olursak da mühendislik açısından yine yüzde 100 yerli mühendislik ürünü proje. Kendimiz çizdik, tasarladık ve ürettik, halkımızla da 2 yıl zarfında buluşturmuş olacağız."
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3531
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: koc-M.03:01 » Gebze OSB-Darıca Sahil Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Yerel seçimler öncesinde bu hatta kısmi açılış görebiliriz diye düşünmüştüm, ama açılışa daha en az iki yıl var gibi duruyor: https://www.gebzedaricametro.com
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1601
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
Re: koc-M.03:01 » Gebze OSB-Darıca Sahil Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: koc-M.03:01 » Gebze OSB-Darıca Sahil Metro Hattı [İnşaat Süreci]
bu sene içerisinde bir açılış planlanıyor bildiğim kadarıyla ama ne zaman şu an hatırlayamıyorum, belki de dediğin gibi kısmi bir açılıştır. Fakat seçim öncesi olmadığı kesin
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5576
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Re: koc-M.03:01 » Gebze OSB-Darıca Sahil Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Şu Gebze metro ağı üç hat ile plânlanıyormuş, okuduğum kadarıyla. Hatların bir tanesi – »M2« – Sabiha Gökçen Havalimanı’na işleyecekmiş. İstanbul metrosuna bu denli yakın, değen ve bağlı bir sistemi İstanbul ağına dahil veya ek olarak düşünmek mantıklı olmaz mı? Yani, meselâ başta bu hatlara M91, M92, M93 demek? Veya İstanbul sistemi içerisinde numaralandırmak? Yoksa turist olarak gelen insan M2 ile M2’yi kolayca karıştırabilir. Gibime geliyor. Sizce?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: koc-M.03:01 » Gebze OSB-Darıca Sahil Metro Hattı [İnşaat Süreci]
hayır doğru bulmuyorum, turist gelen adam harita ve lejant okumayı biliyor kaybolmaz.alabay yazdı: ↑18 Şub Pzr, 2024 23:14Şu Gebze metro ağı üç hat ile plânlanıyormuş, okuduğum kadarıyla. Hatların bir tanesi – »M2« – Sabiha Gökçen Havalimanı’na işleyecekmiş. İstanbul metrosuna bu denli yakın, değen ve bağlı bir sistemi İstanbul ağına dahil veya ek olarak düşünmek mantıklı olmaz mı? Yani, meselâ başta bu hatlara M91, M92, M93 demek? Veya İstanbul sistemi içerisinde numaralandırmak? Yoksa turist olarak gelen insan M2 ile M2’yi kolayca karıştırabilir. Gibime geliyor. Sizce?
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3531
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: koc-M.03:01 » Gebze OSB-Darıca Sahil Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Çok şükür ki Gebzemizin turistik olmak gibi bir sorunu yok, tıpkı bizim Gaziosmanpaşa-Sultangazi gibi