ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Eki Cmt, 2008 16:02

Tüp batırıldıktan sonra geriye kalan şak şak işide bugün halledilmiş :D
Marmaray Projesi kapsamında batırılan son tüp elemanının birleşim kapısının açılış töreni, Üsküdar Kız Kulesi'nin yanında bulunan tüp batırma şantiye alanında yapıldı.

Törende konuşan Başbakan Erdoğan, ''Bugün İstanbul için, Türkiye için, hatta Avrupa-Asya için tarihi bir anı hep birlikte yaşıyoruz'' dedi.

Erdoğan, Marmaray adını verdikleri projede bugün çok önemli bir etabın tamamlandığını dile getirerek, 11 tüpün son ikisinin de bağlantısını gerçekleştirerek Boğaz'ın iki yakasını birleştirdiklerini söyledi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Eki Pzr, 2008 12:28

Hükumetin 1. elden projeye destek vermesi çok önemli. Her zaman projeyi takip ettiklerinin göstergesi. Siyasi irade lart. Tebrik ediyorum bu yüzden.

Başbakan 2012'den daha fazla gecikmeyi kabul etmiyorum demiş müteahhitlere. Bu iyi.İşi sıkı tutacaklar. Bu sene sonuna kadar Yenikapı'da TBM'ler dönmeye başlayabilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Eki Prş, 2008 11:24

Marmaray için yapılan araç ihalesi sonuçlanmış, daha önceki mesajlara bakmadım ama rakamları yayınlamıştık ve fiyat üstünlüğü olan Hyundai Rottem e ihale verilmiş :) Rottem işi biliyor çakma metroları çakıyor hadi hayırlısı.
Ulaştırma Bakanlığı Demiryollar, Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğünün (DLH) yürüttüğü projede, Gebze-Halkalı arasında 77 kilometrelik hatta sefer yapacak 440 adet demiryolu aracının temini için açılan ihalenin sonuçları, geçtiğimiz günlerde projenin finansmanını sağlayan Avrupa Yatırım Bankasına uygunluk onayına gönderildi. Avrupa Yatırım Bankası, demiryolu araçlarının temini ihalesinde ortaya çıkan sonuçları değerlendirerek, ''uygunluk onayı'' verdi.

DLH Genel Müdürlüğü, 440 adet çeken-çekilen aracın alımı ihalesinde 12 Martta teklifleri almıştı. Güney Kore'den Hyundai ROTEM, Fransa'dan ALSTOM, İspanya'dan CAF, Kanada'dan Bombardier ve Almanya'dan Siemens ile Türkiye'den Nurol'un oluşturduğu ortak girişimin teklif verdiği ihalede, teknik değerlendirmelerin ardından Fransa'dan ALSTOM ve İspanya'dan CAF'ın şartlı teklif vermesi ya da şartnamenin gereklerini karşılamadıklarından dolayı mali tekliflerinin açılmamasına karar verilmişti.

Güney Kore'den Hyundai ROTEM ile Kanada'dan Bombardier ve Almanya'dan Siemens ile Türkiye'den Nurol'un oluşturduğu ortak girişimin şartnameye uygun teklif vermesinden dolayı mali teklifleri açılmış, ihale komisyonu, değerlendirmelerin ardından sonucu Avrupa Yatırım Bankasına uygunluk onayına göndermişti.

TEKLİFLER

İhalede, 750 milyon avro yatırım bedeli öngörülmüştü ancak Hyundai ROTEM'in teklifiyle projenin bu aşamasının gerçekleşmesi yaklaşık 585 milyon avro tutarında kalacak. İhalenin teklifleri araçlar, sigorta, eğitimi kapsayan toplam sözleşme bedeli, araçların 5 yıllık bakımına ilişkin değişken fiyat, sözleşme döneminde ihtiyaç duyulabilecek harcamalarda idarenin kullanacağı yedek akçeler ve enerji tüketimi cinsinden teklif alındı. Firmaların teklifleri şöyle:

Bombardier-Siemens-Nurol Ortak Girişiminin teklifi:

-Toplam Sözleşme Bedeli: 703 milyon 559 bin 967 avro

-Değişken fiyat: 183 milyon 395 bin avro

-Yedek akçeler: 52 milyon 195 bin 118 avro

-Enerji tüketimi: Kilometre başına 26,9 kilowatt/saat

Hyundai Rotem'in teklifi:

-Toplam Sözleşme Bedeli: 520 milyon 436 bin 909 avro

-Değişken fiyat: 22 milyon 979 bin 350 avro

-Yedek akçeler: 41 milyon 621 bin 845 avro

-Enerji tüketimi: Kilometre başına 23,14 kilowatt/saat

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Eki Cum, 2008 11:57

Hadi bakalım son virajda geçildi. Rotem Esat'ın eleştirilerini almıştı. Bakalım nsıl olacak. Şık bireşy yapsınlar. Marmaray'a yakışsın.

Tüpler bitti. Şimdi Marmaray'ın en öenmli 3 hedefi var:

1-Ayrılıkçeşme'den kaz yapan TBM'lerin Üsküdar'a gelmesi

2-TBM'lerin Yenikapı'dan Sirkeci'ye tünel kazısına başlanması

3-Sirkeci'de İstasyon kazılarına başlayıp tüpe doğru tünel inşaatına başlanması.

Tüm bunlar 2009 yılı içerisine olacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Eki Cmt, 2008 18:23

:) 2009 a az kaldı artık 2008 hedefleri sayfasından artanları taşırız ama yinede Aralık a kadar bekleyelim bakalım.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Eki Pzt, 2008 12:26

2009 yılı sonunda Yedikule-Yenikapı tüneli bitecektir. Ayrıca tüplerin üst kaplamalarının yapılması işi var. Üstüne beton, mermer karışım bir şeyerle katman yapacakalr. Onlarda tamamlanır. Sanırım 2009 sonunda Ayrılıkçeşme'den yaya olarak giriş yapan bir işçi kesintisiz Sirkeci'ye ulaşabilecek.

Banliyö modernizasyonu 2009'a sarkabilir.

Vagon imalatına başlanır yakında. Belkide ilk üretimleri gönderirler. Hatta bir yerde sergilenebilir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 30 Eki Prş, 2008 12:15

http://www.arkitera.com/h35469-marmaray ... tirdi.html

Marmaray ile ilgili bir haber.

2010 yılında tamamlanması planlanan Marmaray projesinde, toplam 1,4 kilometre uzunluğa sahip, her biri 130'ar metre uzunluğunda 11 tüpgeçit bulunuyor. Mühendislerin gözetiminde 12 dalgıç, İstanbul Boğazı'nın 40 ile 65 metre altında aralıksız çalışıyor. Bu dalgıçlar, önemli parçaları sökme ve takma işlerinde görev alıyor. 12 dalgıç üçer kişilik gruplar halinde 40 dakikalık dalışlar yapıyor. Sanayi dalgıçlarının kullandığı tüplere 50 metreye kadar hava, daha derinde ise helyum oksijen karışımı dolduruluyor. Dalış dubasında da acil durumlar için tam teşekküllü bir basınç odası bulunduruluyor.


Ayrıca; dün Yenikapı'dan geçtim. TBM'lerin kafasının çıkacağı bölümü boşaltmışlar. Kazı başkanının dediği olmuş. Balçıklar alınmış. Şantiyenin batı tarafında. Yedikule'den gelecek TBM'in kafası buradan çıkacak. Sirkeci tarafını tam göremedim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Kas Pzr, 2008 21:45

hahahah Mehmet sansüre kurban gitmişsin abi :P :) ama biz o bomdan anladık ne olduğunu ve aynen katılıyorum abi, ilk keferenin külleri bulunmuş töbe yarabbi bizde onu sergilemek için ne yapalım diye düşüncez şimdi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Şub Pzr, 2009 11:43

Marmaray sitesine video koymuşlar. Güzel olmuş. O videodan bir resim:
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Şub Sal, 2009 18:53

Bende videonun kendisini koyayım bari :) hizmet olsun millete

http://www.youtube.com/watch?v=AfdS0cXzick

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 Mar Pzr, 2009 01:18

Yeni çizimler buldum. Eskileri ile aynı gibi ama biraz farklı olnlar da var.
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Mar Pzt, 2009 01:17

Bayağı bir süredir üzerinde her yerde tartışılan bir konu var. Marmaray sistemi iki raylımı kalacak, üç raylımı olacak? Üç ray yeter mi? Genel olarak kanaatkarlık milletimizin karakterine embedded olduğu için 3 bize yeter, hem Allahın hakkıda 3 tür, fazlası haramdır diyerek ses çıkartmıyoruz, ama herhalde ben gavur suyundan içtiğimden olsa gerek 3 bana yetmiyor. :D

İşin şaka tarafı bir yana, neden 3' ten fazla olmalı, neden tüp yetmez sorularına resimli cevaplar verebilmek için bugün kısa bir yolculuk yaptım, aşağıda resimlerini vereceğim yer Philadelphia Brücke ve buradaki Schnellbahn yani bizdeki versiyonu ile Banliyö istasyonu. Burası bir ara istasyon ama hem banliyölerin, hem bölgesel trenlerin hemde hızlı trenlerin geçiş noktasında, bakalım görelim elin gavuru burayı bilmem kaç sene öncesinden bu şekilde tasarlamış.

Resim
3 peron ve peron yanında 7 yol var,

Resim
Gün içerisinde en aktif kullanılan iki peron ve iki yol, buradan sadece banliyö trenleri işliyor, yük trenleri ve diğer trenler en dıştaki yolları kullanarak geçiş yapıyorlar ya da gideceği yöne göre daha içten makaslar ile.

Resim
Hütteldorf istikametine çıkış yapan bir banliyö treni.

Resim
Burasıda istasyonun yaklaşım yolları, hali hazırda 7 yol var, sol tarafta yeni betonlu görünen yer meşhur Lainzer Tüneli için yapılan yeni bağlantı, işte o zaman burası coşacak. Başar bir ara Lainzer Tunnel linkine bakıp bize kısaca özetlersen sevinirim, büyük iş.

Resim
Bunlarda yeni banliyö trenleri ya da bölgeseller bilmiyorum :), içindeki tuvaleti evinize yaptırmaya kalksanız en az 3-5 bin € tutar eminim. Ama fazla uzun sürmez rezil eder bu herifler. Bir ara içini çekicem bu trenlerin.

Resim
Bu da perondan çıkmış giden başka bir banliyö treni.

Yani neden kafamızda bir takım soru işaretleri var ise, işte bu sebepten en azından Yenikapı ya da Kazlıçeşme bu şekilde planlanmalıydı, Halkalı ya da daha dışarıda bir yerler değil, ne yani tren ile gelen insanları otobüsler ile mi taşıyacağız. Bu arada bu resim çektiğim yerde bu istasyonu dağıtmaya yarayan bir metro istasyonu, bir tramvay hattı, bir Stadtbahn (tramvay gibi ama uzağa gidiyor) ve en az 2 otobüs hattı var. Bizde ne var? As Döper!! Blöf be blöf.

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön