AYGM tarafından 16 Aralık 2021'de tekliferi toplandıktan sonra iptal edilen "Yerköy-Kayseri Hızlı Tren Demir Yolu Yapımı" ihalesi geçtiğimiz hafta yeniden yapıldı.
Yatırımlar Dergisi'nin aldığı bilgiye göre; ihaleye en uygun teklif Doğuş-Çelikler-Özkar ortaklığından geldi. İhaleye katılan firmalar ve teklifleri şöyle belirlendi:
Doğuş İnşaat - Çelikler Taahhüt - Özkar İnşaat: 16.949.967.710 TL
Özaltın İnşaat: 17.480.232.478 TL
Kalyon İnşaat: 17.650.009.424 TL
Limak İnşaat: 18.200.100.837 TL
REC Uluslararası: Teşekkür
ERG İnşaat: Teşekkür
Fernas İnşaat: Teşekkür
Pazarlık usulü 21/B ile yapılan ihaleye katılan firmaların fiyat teklifleri ile birlikte kredi teklif mektuplarını da sundukları öğrenildi.
tr-HT.03 » Yerköy-Kayseri Hızlı Tren Projesi [İnşaat Süreci]
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3531
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
tr-HT.03 » Yerköy-Kayseri Hızlı Tren Projesi [İnşaat Süreci]
Ankara-Sivas YHT Hattı'nın Yerköy mevkiinden ayrılarak Kayseri'ye ulaştırılması düşünülen hızlı tren hattı için teklifler alınmış: https://yatirimlar.com/haber-AYGM_Yerko ... 351774.htm
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3531
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: tr-HT.03 » Yerköy-Kayseri Hızlı Tren Projesi [İnşaat Süreci]
İnşa edilecek demiryolu hattıyla ilgili özet bilgiyi de şu konuşmadan yola çıkarak not edelim: https://www.tcddtasimacilik.gov.tr/haber/691/
Yerköy-Kayseri arasında yeni çift hat demiryolu inşa edilecek, mevcut hattın yenilenmesi şeklinde inşa edilmeyecek..
Uzunluk: 142 kilometre
Uygun Olduğu Hız: 250 km/saat
Yerköy-Kayseri arasında yeni çift hat demiryolu inşa edilecek, mevcut hattın yenilenmesi şeklinde inşa edilmeyecek..
Uzunluk: 142 kilometre
Uygun Olduğu Hız: 250 km/saat
Yerköy-Kayseri Hızlı Tren Demiryolu Projesi’nin uzunluğunun 142 kilometre, saatte 250 kilometrelik tasarım hızına uygun yeni çift hat şeklinde yapılacağına dikkati çeken Karaismailoğlu, şöyle devam etti:
“Hat üzerinde toplam uzunluğu 12 bin 900 metre olan 9 adet tünel yer alacak. En uzun tünelimiz, 3 bin 280 metre olacak. Hızlı Tren Demiryolu hattımızda, toplam uzunluğu 2 bin 395 metreyi bulan 18 köprü; 20 üstgeçit ve 116 altgeçit yer alacak. Hat boyunca 21 adet de viyadük yapacağız. Hazırlıklarını yoğun şekilde sürdürdüğümüz hızlı tren ihale işlemlerine başladık, bu ay içinde sonuçlandırıyoruz. Projemizi, 4 yılda tamamlamayı hedefimize koyduk. Yerköy-Kayseri Hızlı Tren Demiryolu hattımızın devreye girmesiyle birlikte; Yerköy-Kayseri arasındaki hat, 170 kilometreden 142 kilometreye düşecek. Ulaşım süresi ise 3,5 saatten, 1 saatin altına inecek. Projemiz tamamlandığında, Yerköy-Kayseri arasında 2 saat 30 dakika olan karayolu ulaşımına ciddi bir alternatif olacak. Hattın devreye girmesiyle; mevcut konvansiyonel demiryolu ile 7 saatte sağlanan Ankara-Kayseri ulaşım süresi 2 saate inecek. Bu hat ile Ankara-Kırıkkale-Yerköy-Şefaatli-Yenifakılı-Himmetdede-Boğazköy ve Kayseri istasyonlarımız arasında 1 yılda 11 milyon yolcu ve 650 bin ton yük taşıma imkanımız olacak.”
- Özgür Türkler
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 364
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
Re: tr-HT.03 » Yerköy-Kayseri Hızlı Tren Projesi [İnşaat Süreci]
Eğer 650 bin ton yük taşıma imkanından bahsediliyorsa hat neden 250 km hıza uygun olarak ihale ediliyor? 200 km üstü hızlarda yük taşımacılığı yapılamıyor diye biliyorum. Zaten doğrusu da bence 200 km hıza uygun yapıp o hat üstünde yük de taşımak... Tüm hatlarımızın bu şekilde olması lazım, böylece hat maliyeti de ciddi oranda düşer kurp yarıçapları düşeceğinden dolayı...Bu hat ile Ankara-Kırıkkale-Yerköy-Şefaatli-Yenifakılı-Himmetdede-Boğazköy ve Kayseri istasyonlarımız arasında 1 yılda 11 milyon yolcu ve 650 bin ton yük taşıma imkanımız olacak.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3531
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: tr-HT.03 » Yerköy-Kayseri Hızlı Tren Projesi [İnşaat Süreci]
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Kayseri-Ankara Yüksek Hızlı Tren Hattı’nın 2028 yılında bitirileceğini belirtti: https://www.birgun.net/haber/bakan-acik ... cek-485156
Bakan Uraloğlu’nun açıklamasına göre hat 2028 yılında bitecek. Bakan’ın açıklaması projede Cumhurbaşkanlığı Yatırım Programı’na göre 2, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na göre ise 1 yıl gecikme yaşandığını ortaya çıkardı.
Bakan Uraloğlu, Genç’e verdiği yanıtta hattın 2026’da değil, 2028’de biteceğini söyledi. Bakanın yanıtı şöyle: “Ankara-Kayseri arasında Yozgat (Yerköy)-Kayseri Yüksek Hızlı Tren Projesinde Dış Kredi onayı gerçekleşmiş olup, yükleniciye yer teslimi yapılmıştır. Şantiye kurulumları tamamlanmış, farklı noktalarda fiilen iş başlamıştır. Projenin 2028 yılı içerisinde tamamlanması planlanmaktadır.”
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: tr-HT.03 » Yerköy-Kayseri Hızlı Tren Projesi [İnşaat Süreci]
hayırlı olsun diyelim de hızlı tren inşaatları nedense hep yavaş gidiyor
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3531
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: tr-HT.03 » Yerköy-Kayseri Hızlı Tren Projesi [İnşaat Süreci]
Uluslararası ihracat kredi kuruluşlarından Yerköy-Kayseri hızlı tren hattına 1,2 milyar avro finansman: https://www.aa.com.tr/tr/ekonomi/ulusla ... an/3101278
Kayseri ve Yerköy arasında hayata geçirilecek yeni yüksek hızlı elektrikli demir yolu hattının kredi sözleşmesi için İngiltere'nin İstanbul Başkonsolosluğunda imza töreni düzenlendi.
Birleşik Krallık İş ve Ticaret Bakanı Kemi Badenoch, törende, yüksek hızlı elektrikli demir yolu hattı kredi sözleşmesinin İngiltere ve Türkiye arasındaki güçlü ikili ilişkilerin güzel bir örneği olduğunu söyledi.
İstanbul'u görmenin heyecan verici olduğunu ve gelecekte buraya hızlı trenle seyahat edebileceğini dile getiren Badenoch, "Kayseri ve Yerköy arasında dönüştürücü bir demir yolu olacağına inandığımız bu proje için 1,2 milyar avroluk finansmanla büyük bir anlaşmaya daha tanık olduğumuz için kesinlikle çok mutluyum." dedi.
Badenoch, Birleşik Krallık'ın sürdürülebilir büyük ölçekli bir ulaştırma projesinin geleceğini güvence altına almak için Türkiye ile üçüncü kez birlikte çalıştığını kaydederek, "Bu proje ticari ilişkimizin büyük bir kanıtıdır." diye konuştu.
Bu hattın Türkiye'nin düşük karbonlu demir yolu ağını genişletmesine yardımcı olacağını dile getiren Badenoch, şöyle devam etti:
"Kayseri ve Yerköy güzergahındaki net karbon emisyonlarını yılda 6 bin 500 ton karbondioksitin üzerinde azaltacak. Dolayısıyla bu projenin getirecekleri konusunda çok heyecanlıyız. Tüm konsorsiyuma en iyi dileklerimizi sunuyoruz. Bu desteğin sadece Birleşik Krallık ihracatçılarına değil, aynı zamanda Türk ekonomisine ve Türkiye'nin sürdürülebilir sürdürülebilirlik hedeflerine de sağlayacağı faydaları görmek için sabırsızlanıyoruz."
"Türkiye, Birleşik Krallık için büyük iş fırsatları sunuyor
Bakan Badenoch, büyük ekonomisi ve stratejik konumu ile Türkiye'nin Birleşik Krallık için büyük iş fırsatları sunduğunu belirterek, "Türkiye ile yeni ticari ilişkilerimize imkan sağlayacak görüşmelere başlamaktan da büyük bir heyecan duyuyorum." diye konuştu.
Projenin Türk müteahhitlik firmaları Doğuş İnşaat, Çelikler ve Özkar'ın oluşturduğu ortak girişim tarafından hayata geçirileceğini dile getiren Badenoch, şunları söyledi:
"(Bu 3 şirket) Aynı zamanda yeni açılan Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Demiryolunun da ana müteahhitleriydi. Bu, UKEF, SACE (İtalyan sigorta finans şirketi) ve OeKB'nin (Avusturyalı ihracat kreditörü) Türkiye’ye ortak olarak destek verdiği üçüncü yüksek hızlı demiryolu projesi olacak ve bu destekleri, şu anda çok daha sürdürülebilir bir demiryolu ağı için 900 kilometreden fazla ray döşenmesine yardımcı olmakta."