çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Lapseki Otoyolu [İnşaat Süreci]

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3531
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 26 Eki Sal, 2021 16:06

Son tabliyenin kaynağı, 13 Kasım'da yapılacakmış: https://www.haberturk.com/canakkale-hab ... da-yapacak
Araç geçiş yolunu oluşturacak 87 tabliye blokundan 81'inin montajı geçen ay tamamlandı. Avrupa ve Asya kıtalarını birbirine bağlayacak araç geçiş yolu, Lapseki ve Gelibolu yakasındaki kule diplerinde bekletilen, birbirine kaynatılmış 3'er tabliye blokunun vinçle yukarı kaldırılmasıyla bitmiş olacak.

Bir süredir montajı tamamlanan 81 tabliye blokunun kaynak ve izolasyon işleri ile aydınlatma direkleri ve korkulukların montaj işleri devam eden 1915 Çanakkale Köprüsü'nde, Avrupa ve Asya kıtalarını birbirine bağlayacak tabliye blokunun montajında kaynağı da Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın yapması planlanıyor. Adana'da 81 ilden üniversite kazanan öğrenciler ile buluşan Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın, Çanakkale'den geldiğini söyleyen genç ile 1915 Çanakkale Köprüsü üzerine yaptığı sohbet sırasında, 13 Kasım'da Çanakkale'de olacağını açıklaması dikkat çekti. 1915 Çanakkale Köprüsü kule diplerinde bekleyen son 2 parça tabliye blokunun montajının da Erdoğan'ın Çanakkale'ye geleceği 13 Kasım'da yapılacağı öğrenildi. Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın, temelini attığı 1915 Çanakkale Köprüsü'nde araç geçiş yolunu tamamlayacak son tabliye bloku montajında kaynağı yapması planlanıyor.

1915 Çanakkale Köprüsü'nün açılışı da zaferin 107'nci yıl dönümünün kutlanacağı 18 Mart 2022'de yine Cumhurbaşkanı Erdoğan tarafından yapılacak.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3531
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 23 Kas Sal, 2021 09:07

Engin Y yazdı:
18 May Pzt, 2020 22:52
Köprünün faydalarını konuştuk, bir de inşa edilmekte olan Malkara-Çanakkale Otoyolu'nun faydasını belirtmek isterim..
Şu andaki yol, Malkara'dan batıya doğru gidiyor ve Keşan'da yaklaşık 135 derecelik keskin bir dönüş yaparak ve güneydoğu yönünde ilerleyerek Gelibolu'ya ulaşıyor..

Otoyol ise Malkara'dan güneybatıya inerek kestirmeden Gelibolu'ya ulaşıyor..
Sanırım otoyol sayesinde, İstanbul-Çanakkale arası yolculuklar yaklaşık 40 kilometre kısalacaktır..
Köprünün açılışına dört ay kala, Google'da otoyol da işaretlenmiş..
Ölçüm yaptım, şu andaki yol ile 96 km süren kesim, otoyol sayesinde 57 km sürecek; yani 39 km kısalma söz konusu olacak..

mevcutyol.PNG
otoyol.PNG
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3531
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 23 Kas Sal, 2021 10:38

Bu arada, köprü açılmadan ücretine bayağı bir zam geldi..
Şu anda 1 Euro = 14 TL.
Temel atma töreninin yapıldığı 17 Mart 2017 günü 1 Euro = 3,88 TL.
Yani temel atma töreninden beri Euro / TL kurunun artış oranı = %261.

Köprünün ücreti, ihalenin yapıldığı 2017 başı fiyatlarıyla 15 Euro'ydu.
Aradan geçen beş yılda Euro Bölgesi'ndeki enflasyon kümülatif olarak en az %10 olmuştur, hatta bu yılkini de düşünürsek %15 diyebiliriz, ama biz %10 diyelim..

15 Euro/otomobil x 1,10 Euro enflasyonu x 1,08 KDV x 14 TL/Euro = 250 TL/otomobil.

Hayırlısı, bakalım köprü açılana kadar Euro kuru kaç lira olacak acaba?

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3531
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 30 Kas Sal, 2021 18:42

Bugün Bozcaada'yı çok seven bir arkadaşımla sohbet ederken, Çanakkale Köprüsü'nden açıldı laf..
Köprü yolu ne kadar kısaltacak diye bir hesap yaptık..
Aşağıya da daha önce yaptığım, Osmangazi Köprüsü ve Balıkesir'e kadar otoyol kullanarak Bozcaada'ya ulaşmanın süresini yazalım ki karşılaştırma yapabilelim..

Aynı başlangıç noktasını alıyorum..

Levent - Kınalı Kavşağı arası 91 km otoyol / 46 dakika: https://www.google.com/maps/dir/41.0804 ... m2!4m1!3e0

Kınalı Kavşağı - Malkara Kavşağı arası 105 bölünmüş yol / 75 dakika: https://www.google.com/maps/dir/41.0715 ... m2!4m1!3e0

Malkara Kavşağı - Çanakkale Kavşağı arası 85 km otoyol / 43 dakika: https://tr.wikipedia.org/wiki/Otoyol_6 (Kavşak bağlantı yolları için toplam 3 km ekledim..)

Çanakkale Kavşağı - Geyikli Feribot İskelesi arası 73 km bölünmüş ve bölünmemiş yollar / 66 dakika: https://www.google.com/maps/dir/40.2709 ... m2!4m1!3e0

Levent - Geyikli Feribot İskelesi arası;
- Çanakkale Köprüsü üzerinden 354 km ve 230 dakika
- Osmangazi Köprüsü üzerinden 463 km ve 290 dakika

Yani Bozcaada yolunun şu anda en kısa süren seçenekten yaklaşık 90 km ve 60 dakika kısalacağını tahmin ediyorum..

Not: Şu anda Gelibolu-Lapseki veya Eceabat-Çanakkale feribotlarını kullanırsanız, yolun geri kalanında da insan gibi seyahat ederseniz, Levent ile Geyikli Feribot İskelesi arasını yaklaşık beş saatte alırsınız, çok da aşağıya çekemezsiniz..
Zaten yukarıda hesapladığımız 230 dakika da bu beş saate göre yeni yolun Keşan'dan dolanmayarak 25-30 dakika yolun kısalması ve 45 dakikalık (çoğu zaman bekleme ile birlikte en az bir saatlik) feribot geçişine gerek kalmaması sayesinde elde ediliyor..
Engin Y yazdı:
23 Ağu Cum, 2019 00:09
İstanbul'un nispeten orta noktası sayabileceğimiz Levent'i (FSM Köprüsü’nü kullanan otobüslerin durağının önünü) başlangıç noktası olarak seçtim..
Otoyollarda 120 km/saat ortalama hızın biraz altını (gişeler ve zorunlu yavaşlamalar [köprü, tünel] için) alarak hesap yaptım..
Devlet yollarında ise Google'ın verdiği süreyi doğru kabul ettim..

...

Bozcaada (Geyikli Feribot İskelesi): 463 km / 4:50 saat
292 km otoyol / 150 dakika: https://www.google.com/maps/dir/41.0804 ... m2!4m1!3e0
171 km devlet yolu / 140 dakika: https://www.google.com/maps/dir/39.6392 ... m2!4m1!3e0

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 364
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 30 Kas Sal, 2021 18:54

Malkara ve Keşan'ı dolaşmayarak en az 40 km kısalıyor yol, bu da yarım saat eder. Hatta Keşan ve Malkara merkezindeki hız sınırlamasını düşünürsek daha fazla bile zaman kazanmış olunur. Feribot için de 45-50 dakika geçiş süresi var ama araç kuyruğu beklemeseniz bile kalkış saatini bekleyeceğiniz için 1 saat oluyor bu süre. Yani en az 1,5 saat yolu kısaltmış olacak yeni köprü. Yazlık Lapseki de olduğu için gayet iyi biliyorum süreleri :)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3531
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 30 Kas Sal, 2021 19:24

Özgür Türkler yazdı:
30 Kas Sal, 2021 18:54
Yani en az 1,5 saat yolu kısaltmış olacak yeni köprü. Yazlık Lapseki de olduğu için gayet iyi biliyorum süreleri :)
İyi yere dükkân açmışız, açılıştan sonra Özgür Bey’den yolla ilgili bilgileri taze taze alırız artık :)

Bu arada, yukarıda sözünü ettiğim Levent - Geyikli Feribot İskelesi arasının iki ayrı yönden gidişine Google şu anda aşağıdaki süreleri veriyor..
Köprü tamamlanınca, soldaki seçenek oldukça kısalacak ve sağdaki seçeneğe göre çok daha avantajlı duruma geçecek..

7B7D1480-26C3-4E64-948B-9A03F50AA1E8.png
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3531
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 17 Ara Cum, 2021 10:05

Köprünün devamında, Çanakkale üzerinden Edremit-Ayvalık-Aliağa-İzmir yönüne ilerlemek isterseniz, Ayvacık ile Küçükkuyu arasında yaklaşık 20 km uzunluğunda, oldukça sıkıntılı bir kesim vardır..
Burası, Türkiye'nin bölünmemiş yolları arasında, muhtemelen en yoğun kesimidir..
Ege'den Avrupa'ya giden TIR'lar ve pek çok otobüs, daracık yolda kıvrıla kıvrıla ilerler; oldukça yavaş geçilen bir kesimdir..

Küçükkuyu'ya en son 2019 yılında gittiğimde, Küçükçetmi Köyü'nün alt tarafında tünel çalışmaları vardı..
Burada iki tünel inşa ediliyor ve birisinin tamamlandığını basından okumuştum; ikinci tünel de %90 tamamlanma oranına erişmiş: https://www.dagcan.com.tr/projeler/deva ... oggle-id-1

İki tünel tamamlanınca, Çanakkale-İzmir karayolunun bölünmemiş tek kesimi de bölünmüş yola dönüşecek..

Köprü açılışına yetişmese bile köprü açıldıktan kısa süre sonra bu tünellerin hizmete açılması önemli olacak; aksi takdirde, köprüden sonra artacak taleple birlikte Ayvacık-Küçükkuyu yolundaki sıkıntı da artacak..

Sonrasında da Küçükkuyu-Edremit-Ayvalık arasındaki trafik ışıkları sorunu var gerçi, ama bu sorun biraz daha kısa sürede belediyenin (Balıkesir Büyükşehir) battı çıktı imalatıyla çözülebilir gibi gözüküyor..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3531
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Lapseki Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 04 Oca Sal, 2022 16:01

Eski Bakan, genelde söylenen şeyleri tekrar ettiği konuşmasının bir yerinde, köprünün daha önce belirtilen 18 Mart'tan erken bir tarihte açılacağını söylemiş; daha doğrusu bir yerde Cumhurbaşkanı öyle söylemiş galiba, o da hatırlatmış: https://www.haberturk.com/canakkale-hab ... lusturacak

Bakalım Şubat ayında açılış olacak mı? İlk hafta bedava falan yaparlarsa, hemen bir Çanakkale gezisi planlarım :)
... Bitme aşamasına gelmiş 1915 Çanakkale Köprüsü için Sayın Cumhurbaşkanı'mız 18 Mart'tan erken bir zamanda hizmete gireceğini deklare ettiler. Şu an son rötuşlar yapılıyor. Malkara yolu tamamen bitmiş, birkaç tane sosyal tesis bitmek üzere.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3531
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Lapseki Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 28 Oca Cum, 2022 16:51

Hadi bakalım, inşallah Osmangazi Köprüsü’nden daha pahalı olmaz..

Çanakkale Köprüsü’nün gelecek ay açılması bekleniyor; 15 euro olarak açıklanan geçiş ücretinde indirim gündemde: https://www.ictmedia.com.tr/News/Index/ ... -gundemde-
Resim

1915 Çanakkale Köprüsü inşaatında sona gelindi. Köprünün, şubat ayının sonuna doğru açılması bekleniyor. Kaynaklar, daha önce köprünün, 18 Mart Çanakkale Zaferi ve Şehitleri Anma Günü’nde açılabileceğinin belirtildiğine işaret ederek, “Çanakkale Köprüsü’nün, daha erken bir tarihte açılışının yapılması gündemde… Anma etkinlikleriyle köprünün açılış tarihi çakışmayacak gibi görünüyor. Bu yönde bir eğilim var” dedi.

Kaynaklar, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun, 2021 yılı Eylül ayında, köprü geçiş ücretinin 15 euro olacağını açıkladığını anımsatarak, “Geçiş ücreti, eurodaki enflasyona göre bir miktar arttı. 16 euroyu geçti. Bu tutara, yüzde 8 KDV eklenecek ve 17 euroya dayanacak. Geçiş ücretini, köprünün kullanımını özendirecek biçimde ayarlamak üzere bir çalışma yapılıyor. Ücret, otomobiller için Osmangazi Köprüsü geçiş ücretine (184.5 TL) denk bir düzeye çekilebilir” diye konuştu.

1915 Çanakkale Köprüsü, yap-işlet-devret (YİD) modeliyle ihale edildi. İhaleyi, yapım süresi dahil 16 yıl 2 ay 12 gün teklifle Kore şirketleri Daelim ve SK Grup ile Limak ve Yapı Merkezi’nden oluşan ortak girişim grubu kazandı. Köprü inşaatına 18 Mart 2017’de başlanmıştı.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 692
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Lapseki Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Uğur » 28 Oca Cum, 2022 18:49

Ucuzluyor diye bir şey yok ki sağ yerine sol cebimizden alacaklar :D

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3531
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Lapseki Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 28 Oca Cum, 2022 22:13

Aynen abi; köprüden hiç geçmezsen, geçiş başına sonsuz lira ödemiş oluyorsun; geçiş başına ödediğim ücreti düşürmek için olabildiğince geçmeye çalışıyorum ben de :)

Bu arada, Alibeyköy Otogarı’ndan Çanakkale Merkez’e gitmek mevcut yolla 340 kilometre sürerken, yeni otoyolla ve köprüyle 305 kilometreye inecek..

Yeni yol: https://www.google.com/maps/dir/Güzelte ... e22f7f!3e0

Mevcut yol: https://www.google.com/maps?geocode=FRb ... shorturl=1

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 364
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Lapseki Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 30 Oca Pzr, 2022 18:11

Otomobil için 95 TL feribot parası vermek yerine uygun bir köprü ücreti verilebilir. Yaklaşık 4 USD otoban ücretini de eklersek herhalde otoban + köprüye 200-250 TL arası bir bedel ödenecek gibi görünüyor. Bayramlarda falan feribot kuyruğu beklemek yerine kesinlikle tercih edilebilir. Köprüden geçmesem bile benzin aşırı rakamlara ulaştığı için otoban tercih edilebilir , 40 km yolu kısaltıyor çünkü. Otoban parası 60 TL falan olursa 40 km için harcanacak yakıt parasıyla nerdeyse aynı oluyor. Köprü ücretinin feribotla mukayesesi önemli. Benim gibi Biga tarafına dönecekler Çardaktan feribotla geçmeyi tercih edebilir tabi feribot kuyruğu yoksa...

Kilitli

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön