“İSTANBUL’UN GELECEĞİ: METRO”
İstanbul’un geleceğinin metro olduğunu vurgulayan İmamoğlu, devam eden çalışmalarla ilgili de şu bilgileri paylaştı:
“Şimdi bunu iyi planlayıp, bütüncül bir toplu taşıma metodunu İstanbullularla buluşturmak arzusundayız. Özellikle önümüzdeki 1,5 yılda, 5 raylı sistemi devreye almak, bizim için kıymetli bir hedef. İstanbullunun bunları bilmesi, hep beraber konsantre olmamız, yöneticilerimin de bu anlamda konsantrasyonunu en yüksek seviyede tutup, bu süreci hızlıca devreye almamız gerekiyor. Bu hatların finansman ve teknik sorunlarını da aşarak yapımını hızlandırdık. İki hat burada önemli. İlki; Kabataş- Beşiktaş- Mecidiyeköy- Mahmutbey Metro Hattı. Mecidiyeköy- Mahmutbey Hattı, bu bölümün birinci kısmı gibi düşünebiliriz. 19 Mayıs’ta açılışını yapacaktık, fakat pandemiden dolayı, özellikle yurt dışından gelip bu dönemin elektromekanik kısmını devreye alacak ekibin kendi ülkelerine dönmüş olması süreci biraz uzattı. Eylül ayına yoğunlaşmaya başlayacak olan, İstanbul nüfusunun dönemine Mecidiyeköy- Mahmutbey Hattı’nı yetiştirmek istiyoruz. Bu hat, bizim E-5 üstüne yoğunlaşan ulaşım aksını da hafifletecek hat olacak. Ciddi bir yoğunluğu taşıyacak hattan bahsediyoruz.
Eminönü-Eyüpsultan- Alibeyköy Tramvay Hattı yine ikincisi. Ne yazık ki, 1,5 kilometrelik bir bölümünü, yapılmış bir hattı kırmak zorunda kaldık. Haliç hassas bir yer. Haliç’in zemini iyi analiz edilmeden süreç başlatılmış. Kazıklı bir sistem tercih edilmesi gerekirken, yüzeyde bir işlem yaparak geçilmiş. Üstünde hiçbir yük oluşmadan, hiçbir devreye alma boyutu olmadan, orada çökmeler başlamıştı. Bu hatla ilgili hızlı hareket ettik; kırdık, kazıkladık ve ray döşeme işlemini yeniden yapmak durumunda kaldık. Bu bölümün Eminönü-Alibeyköy Hattı’nın, Unkapanı- Alibeyköy Hattını bu yıl sonuna yetiştireceğiz. Orada da hem finansla ilgili planlamamızı hem süreçle ilgili teknik planlamamızı bu yönde yaptık. Bu da önemli bir nüfus ve trafik hattını yük olarak üstüne alacak. Bu iki hat aynı zamanda yoğun başka hatlarla da kesişiyor. Entegrasyonu da güçlendirmiş olacak.”
“ARKADAŞLARIM TİTİZ ÇALIŞARAK ÇÖZDÜ”
“Ataköy- Basın Ekspres- İkitelli Metrosu’nda tünel kazıları bitti. Burada elektromekanik işlere ağırlık veriyoruz. Bu tür yerlerde bölüm bölüm açmayı ve insanların metro taşımacılığını kullanmalarını sağlamayı hedefledik. Bahariye-İkitelli bölümünü de 2021’de devreye almayı planlıyoruz. Anadolu Yakası’nın ciddi metro yatırımları var. Kuzey-güney aksından doğu-batı aksında olan metroları birleştiren Dudullu-Bostancı, bizim için çok kıymetli bir hat. 14,3 kilometrelik bu hattı da 2021’in sonuna hazırlamak arzusundayız. Bu konuda çalışmalarımız çok hızlı şekilde devam ediyor. Dudullu-Bostancı’nın dokuzuncu trenini de geçen hafta raylara indirmiş olduk. Aşiyan-Rumelihisarı arasındaki bu hat, İstanbul’un çok kadim bir kurumu Boğaziçi Üniversitesi, üst bölümde onla birleşiyor. Boğaziçi Üniversitesi’nin de bu süreci hararetle beklediğini biliyorum. Burası da diğer metro hatları gibi aynı kaderi paylaşmış ve durmuş bir noktada. Burada bir kısım inşaat işleriyle ilgili, elektromekanik işleriyle ilgili teknik problemler vardı. İdari problemler vardı. Arkadaşlarım çok titiz çalışarak çözdüler. Araç tasarım işlemlerini haziran ayında başlattık. Yine yurtdışında bir imalatçıyla anlaşılmıştı. Ve bu yönüyle hattın imar planları da işlenmesi ve koruma kurulu gibi birçok işlemin devreye alınması ile ilgili süreci de hızla başlattık.”
“İNSANLARI DENİZE ULAŞTIRMAK LAZIM”
Metro ve füniküler hatlarının, deniz hatlarıyla entegrasyonun önemine dikkat çeken İmamoğlu, “Konu, sadece Aşiyan ve Rumelihisarüstü arası değil; konu, denizle raylı sistemlerin sağlıklı bir şekilde buluşabilmesi konusu. O bakımdan Beşiktaş ve Sarıyer’in bu sahil bölgelerini de metroyla bağlamış ve bu iletişimi sağlamış olacak bu fünikülerin işlevselliği çok değerli bizim için. Şöyle bakıyoruz olaya: ‘İnsanlar niçin denizi kullanmıyor; hadi kullanın!’ İnsanları denize ulaştırmak ve kullanmalarını sağlamak lazım. Bu manada Anadolu Hisarı – Küçüksu arasında bir çalışmamız var ve burada Küçüksu – Kandilli iskeleleri ile buradan Aşiyan’ı oraya bağlayacağız. Özellikle çok kıymetli bir hat olmuş olacak. Aşiyan’dan yukarıya bağlanan bu hattın, yine böyle Boğaz’dan diğer noktalarla birleşmesini sağlamış olacağız. Füniküler noktasında yine çalışmalarımız sürüyor. Yine Tophane – Şişhane arası, Avcılar E5 – Avcılar İDO arası, Kavacık – Çubuklu arası, İTÜ – İstinye arası, Altunizade – Çengelköy arası gibi beş ayrı füniküler hattı ile ilgili proje etüt çalışmaları bünyemizde devam ediyor” dedi.
“HİÇBİR YATIRIM, BİR ŞAHSA YA DA BİR SİYASİ PARTİYE AİT DEĞİLDİR”
İstanbul’da mevcut raylı sistem uzunluğunun, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın da hatları dahil 233 kilometre olduğunu aktaran İmamoğlu, “Bu yıl açacağımız iki hatla beraber, bu rakam 260 kilometreye ulaşacak. Gayrettepe – İstanbul Havalimanı Hattı var; bu 37,5 kilometreyi buluyor. Dolayısıyla İstanbul’da yılsonu metro uzunluğu 300 km’yi bulmuş olacak. İnşallah trafikte daha rahat nefes almak adına, Türkiye’nin tüm kurum ve kuruluşları, buna Ulaştırma Bakanlığı, hükümetimiz, İstanbul Büyükşehir Belediyemiz, Türkiye Cumhuriyeti’nin parasını, Türk milletinin parasını iyi kullanarak, şehirlerimize doğru, verimli ve zamanında yatırım yaparak sistemi güçlendirmelidir. Bugün ve bundan sonra yapacağımız hiçbir yatırım, hiçbir bütçe kullanımı, bir şahsa ya da bir siyasi partiye ait değildir. 16 milyon İstanbul halkınındır. Biz, o halkın parasını en iyi şekilde kullanarak, en doğru şekilde yönlendirerek, en doğru projeyle bütünleştirerek İstanbul halkı hizmetine sunmaya devam edeceğiz. Türkiye’deki bütün yatırımlara da halkımızın bu gözle bakmasının altını özellikle çiziyorum. İstanbul'da bu güzel, bu büyük yatırımlar bana mı ait? Bu bir komedi; tam aksine İstanbul halkına ait. İBB, sizlerin kurumu; Türkiye'nin bakanlıkları veya buna yönelik kurumlarının da olduğu gibi. Bunu böyle yorumlamalı ve halkımıza böyle anlatmalıyız. Aksi takdirde bir kısım yanıltmalara veya bir kısım farklı yönlendirmelere aldanmış olur” diye konuştu.
ist-M.03 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.02 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları
Şu aşağıdaki açıklamalar, bir belediye başkanının ağzından duymayı ve inşallah sadece sözde kalmayıp hayata geçirilmesini dört gözle beklediğimiz sözler: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/37014
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.02 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları
9 Metro Hattında İnşaatlar Yeniden Başladı: https://www.ibb.istanbul/Uploads/2020/8 ... s-2020.pdf (sayfa 27)
9 METRO HATTINDA İNŞAATLAR YENİDEN BAŞLADI
Ümraniye-Ataşehir-Göztepe; Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli; Kaynarca-Pendik-Tuzla; Dudullu-Bostancı metro hatları ile Eminönü- Eyüpsultan-Alibeyköy Tramvayı’nın ve Rumeli Hisarüstü-Aşiyan Füniküleri’nin inşaatları yeniden başlatıldı. Yapımı seçim süreçleri nedeniyle iyice yavaşlayan Kabataş-Mecidiyeköy ve Ataköy-Basın Ekspress-İkitelli metrolarında ise teknik sorunlar çözülerek işler hızlandırıldı.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.02 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları
Valla arkadaşlar, Allah kısmet ederse, önümüzdeki altı ay içinde çok kullanacağım üç hat hizmete girecek..
28 Ekim 2020: Evimin kapısını kilitledikten beş dakika sonra yürüyen merdivenle istasyona inmeye başlayabileceğim M7 Mahmutbey - Mecidiyeköy metrosu..
Aralık 2020 / Ocak 2021: Alibeyköy'de M7'den aktarma yaparak hafta sonları dolaşmayı en çok sevdiğim Fener-Balat tarafına gidebileceğim T5 Cibali - Alibeyköy tramvayı..
Nisan 2021: Kâğıthane'de M7'den aktarma yaparak hava yolu kullanmam gereken durumlarda kullanacağım M11 Kâğıthane - Havalimanı metrosu..
28 Ekim 2020: Evimin kapısını kilitledikten beş dakika sonra yürüyen merdivenle istasyona inmeye başlayabileceğim M7 Mahmutbey - Mecidiyeköy metrosu..
Aralık 2020 / Ocak 2021: Alibeyköy'de M7'den aktarma yaparak hafta sonları dolaşmayı en çok sevdiğim Fener-Balat tarafına gidebileceğim T5 Cibali - Alibeyköy tramvayı..
Nisan 2021: Kâğıthane'de M7'den aktarma yaparak hava yolu kullanmam gereken durumlarda kullanacağım M11 Kâğıthane - Havalimanı metrosu..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.02 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları
Vayyy yılın kazananı
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.02 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları
Sorma abi, 2009’dan beri Küçükköy’deyim, yıllarca ha başladı ha başlayacak dedik, yıllardır da ha bitti ha bitecek deyip duruyoruz..
Hayırlısı bakalım, Allah sağlık versin de kullanmak nasip olsun..
Hayırlısı bakalım, Allah sağlık versin de kullanmak nasip olsun..
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.03 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, 554 milyon Euro’ya kadar eurobond (yurt dışında ihraç edilen tahvil) ihraç etmek için Sermaye Piyasası Kurulu’ndan onay aldı: https://spk.gov.tr/Bulten/Goster?year=2020&no=65
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.03 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları
Harika bir haber ! Ekrem başkan İstanbul'da yapımı durdurulan metroları canlandırmak için elinden geleni yapıyor.Bulunan para miktarı oldukça iyi.Umarım bir an önce bu para İBB kasasına girer ve metro projeleri son sürat tamamlanır.Engin Y yazdı: ↑22 Eki Prş, 2020 19:36İstanbul Büyükşehir Belediyesi, 554 milyon Euro’ya kadar eurobond (yurt dışında ihraç edilen tahvil) ihraç etmek için Sermaye Piyasası Kurulu’ndan onay aldı: https://spk.gov.tr/Bulten/Goster?year=2020&no=65
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.03 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları
Aynen abi,
10 Ekim 2016'daki Kartal-Tavşantepe uzatması açılışından beri sadece 2017'deki M5 Üsküdar-Yamanevler ve 2018'deki M5 Yamanevler-Çekmeköy açılışlarını görebildik..
Yani dört yıldır İstanbul'da tek bir hat hizmete açılabildi, M5 hariç tek bir durak bile hizmete açılamadı, ama yarından itibaren 14 ay içinde açılması hedeflenen beş hat var..
M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey
T5 Cibali-Alibeyköy Otogar
M11 Gayrettepe-Havalimanı
M9 İkitelli Sanayi-Bahariye
F4 Hisarüstü-Aşiyan
2022'de hedeflenenler açılırsa inşallah, çok bomba bir raylı sistem haritasına kavuşacağız..
Bu hatların bir kısmı 2022'de açılırsa ve bir kısmı da 2023'e sarkarsa bile, güzel olacak..
M3 Başakşehir-Kayaşehir
M7 Mecidiyeköy-Kabataş
M8 Bostancı-Parseller
M9 Ataköy-Bahariye
M11 Halkalı-Havalimanı
M12 60. Yıl Parkı-Kâzım Karabekir
Yine İBB'nin 2022 için hedeflediği hatlardan dördü, bence 2023'e sarkar; o yüzden yukarıya hiç yazmadım..
M4 Tavşantepe-Tuzla
M5 Çekmeköy-Sultanbeyli
M10 Pendik-Kaynarca
T5 Cibali-Eminönü (Unkapanı Köprüsü yenileme işi en erken 2021 ortalarında başlar, 2022 sonlarında biter)
İki tane de bilgi akışı olmadığı için akıbetinden emin olamadığım hat var; ama bunlar da en geç 2023'te açılır diye umuyorum..
M3 Bakırköy-Kirazlı ???
M4 Tavşantepe-Sabiha Gökçen Havalimanı ???
Bir de T6 Silahtarağa-Kâğıthane projesi var, bence T5'in açılışından sonra İBB bu hattın inşaatına öncelik verecek ve 2023 sonuna dek tamamlayacaklardır; böylece, Kâğıthane'ye M11 ile gelen turistler de Tarihî Yarımada'ya tramvayla ulaşabilecekler; tabii ki Sultanahmet için Eminönü'nde T1'e aktarma yapacaklar..
Şu yazdığımız hatlar bir açılsın, İstanbul'da önemli bir raylı sistem ağı kurulmuş olacak inşallah..
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 689
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: ist-M.03 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları
Bence açılması en önce açılması en muhtemel hatlardan biri M4 Sabiha Gökçen uzatması.
Şöyle bir bitmiş peron görünce direkt onu aday belirledim.
http://sabihagokcenmetrosu.com/fotograf ... 4466689318
Şöyle bir bitmiş peron görünce direkt onu aday belirledim.
http://sabihagokcenmetrosu.com/fotograf ... 4466689318
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.03 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları
2024 diyelim bence, finansman sorunları aşılırsa bu hatlar ile ilgili güzel gelişmeler olacaktır.Engin Y yazdı:Bu hatların bir kısmı 2022'de açılırsa ve bir kısmı da 2023'e sarkarsa bile, güzel olacak..
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.03 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları
İstanbul Bülteni'nin Mart sayısı: https://www.ibb.istanbul/Uploads/2021/3 ... ternet.pdf (sayfa 35)
2021 yılında
- İkitelli-Ataköy Metro Hattı’nın 2.1 km’lik İkitelli-Bahariye arası
- 800 m’lik Rumeli Hisarüstü-Aşiyan Füniküler Hattı
2022 yılında
- 14.3 km’lik Dudullu-Bostancı Metrosu
- Eminönü-Alibeyköy Tramvayı’nın 1.1 km’lik Eminönü-Cibali arası
- Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu’nun 6.5 km’lik Kabataş-Mecidiyeköy arası
- İkitelli-Ataköy Metrosu’nun 10.9 km’lik Bahariye-Ataköy arası
2023 yılında
- 13 km’lik Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metrosu
- Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli Metrosu’nun 3.6 km’lik Çekmeköy-Sancaktepe Şehir Hastanesi arası
- Kaynarca-Pendik-Tuzla Metrosu’nun 3.9 km’lik Pendik Merkez-Kaynarca-Hastane arası
- Kirazlı-Halkalı Metrosu’nun 3.5 km’lik Kirazlı-Mimar Sinan arası
2024 yılında
- Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt Metrosu’nun 6.3 km’lik Mahmutbey-Tema Park arası
- Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli Metrosu’nun 7.3 km’lik Sancaktepe Şehir Hastanesi-Sultanbeyli arası
Tabii bunlar sadece İBB'nin yaptıkları..
Bir de Bakanlık'ın yaptığı M11 (2022 Gayrettepe ayağı, 2023 Halkalı ayağı), M3 (2022 Başakşehir ayağı, 2023 Bakırköy ayağı) ve M4 Tavşantepe-Sabiha Gökçen (2022 veya 2023) hatları açılınca, İstanbul'da üç yıl içinde raylı sistemler bayağı bir atılım yapmış olacak..
Şu anda devam edip (ya da devam ediyor gibi görünüp) 2024 sonrasına kalanlar ise M1B Halkalı - Mimar Sinan, M4 Kaynarca - Tuzla, M7 Tema Park - Esenyurt ve M13 hatları gibi görünüyor..
İlk ikisi çok gecikmeden 2025 gibi açılabilir, ama diğer ikisi biraz daha bekleyecek sanırım..
2021 yılında
- İkitelli-Ataköy Metro Hattı’nın 2.1 km’lik İkitelli-Bahariye arası
- 800 m’lik Rumeli Hisarüstü-Aşiyan Füniküler Hattı
2022 yılında
- 14.3 km’lik Dudullu-Bostancı Metrosu
- Eminönü-Alibeyköy Tramvayı’nın 1.1 km’lik Eminönü-Cibali arası
- Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu’nun 6.5 km’lik Kabataş-Mecidiyeköy arası
- İkitelli-Ataköy Metrosu’nun 10.9 km’lik Bahariye-Ataköy arası
2023 yılında
- 13 km’lik Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metrosu
- Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli Metrosu’nun 3.6 km’lik Çekmeköy-Sancaktepe Şehir Hastanesi arası
- Kaynarca-Pendik-Tuzla Metrosu’nun 3.9 km’lik Pendik Merkez-Kaynarca-Hastane arası
- Kirazlı-Halkalı Metrosu’nun 3.5 km’lik Kirazlı-Mimar Sinan arası
2024 yılında
- Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt Metrosu’nun 6.3 km’lik Mahmutbey-Tema Park arası
- Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli Metrosu’nun 7.3 km’lik Sancaktepe Şehir Hastanesi-Sultanbeyli arası
Tabii bunlar sadece İBB'nin yaptıkları..
Bir de Bakanlık'ın yaptığı M11 (2022 Gayrettepe ayağı, 2023 Halkalı ayağı), M3 (2022 Başakşehir ayağı, 2023 Bakırköy ayağı) ve M4 Tavşantepe-Sabiha Gökçen (2022 veya 2023) hatları açılınca, İstanbul'da üç yıl içinde raylı sistemler bayağı bir atılım yapmış olacak..
Şu anda devam edip (ya da devam ediyor gibi görünüp) 2024 sonrasına kalanlar ise M1B Halkalı - Mimar Sinan, M4 Kaynarca - Tuzla, M7 Tema Park - Esenyurt ve M13 hatları gibi görünüyor..
İlk ikisi çok gecikmeden 2025 gibi açılabilir, ama diğer ikisi biraz daha bekleyecek sanırım..
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.03 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları
SPK, İBB'nin 353.570.863 ABD Doları tutarındaki yurt dışı tahvil ihracına izin verdi: https://www.spk.gov.tr/Bulten/Goster?year=2021&no=49
Son zamanlarda metro inşaatlarında belirgin bir yavaşlama var..
Hiçbir proje, takvimine uygun ilerlemiyor..
İnşallah bu kaynak, bir nebze de olsa derman olur..
Son zamanlarda metro inşaatlarında belirgin bir yavaşlama var..
Hiçbir proje, takvimine uygun ilerlemiyor..
İnşallah bu kaynak, bir nebze de olsa derman olur..