ank-L.03 » Ankara - Niğde Otoyolu [İnşaat Süreci]

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ank-L.03 » Ankara - Niğde Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 10 Tem Cum, 2020 12:07

Uğur yazdı:
10 Tem Cum, 2020 10:56
Yenikapı - Aksaray hattı gibi bütün ağı birbirine bağlı hale getiriyor. O da açılıncaya kadar İstanbul'daki metrolar tam olarak birbirine bağlı değildi. :D
Aynen 👍

Bu otoyolun açılışından sonra ve Çanakkale Köprüsü açılıncaya kadar, Türkiye’deki tüm otoyollar birbirine bağlanmış olacak..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ank-L.03 » Ankara - Niğde Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 22 Tem Çrş, 2020 15:13

Aşağıdaki mesajı tam iki hafta önce yazdığımda Euro/Dolar paritesi 1,13'ün altındaydı, ancak şu anda 1,16'nın üzerinde..

Yani o gün 5,25 Euro sent = 5,93 ABD senti iken, şimdi 5,25 Euro sent = 6,09 ABD senti ve otoyolun açılışına kadar Euro/Dolar paritesi düşmezse, Ankara-Niğde Otoyolu'nun kilometre başına ücreti, Bursa-İzmir Otoyolu'ndan daha pahalı olacak..
Engin Y yazdı:
08 Tem Çrş, 2020 14:30
Uğur yazdı:
08 Tem Çrş, 2020 10:39
Anayol 275 km'ymiş.

Özel sektörün işlettiği bir diğer yolda Bursa Batı - İzmir gişeleri arası yaklaşık 270-275 km bu kesim için ödenen ücret 137 TL. Muhtemelen aşağı yukarı benzer bir fiyatlandırma olacaktır.
İstanbul-İzmir Otoyolu'nun ücreti 5 ABD senti / kilometre, ama sözleşme 2010 yıl ortasında yapıldığı için o günden beri gelen on yıllık ABD enflasyonu (sanırım yaklaşık %20) ile günümüzde yaklaşık 6 ABD senti / kilometre olmuş durumda..

Ankara-Niğde Otoyolu'nun ücreti 5 Euro sent / kilometre, ama sözleşme 2017 yıl sonunda yapıldığı için o günden beri gelen üç yıllık Euro enflasyonu (sanırım yaklaşık %5) ile yıl sonunda yaklaşık 5,25 Euro sent / kilometre olacak..

Euro ile ABD Doları arasındaki parite de bugünlerde yaklaşık 1,13 olduğu için 5,25 Euro sent de yaklaşık olarak 5,95 ABD senti yapıyor..

Demek ki sizin yaklaşık hesabınız gayet doğru, Ankara-Niğde arasındaki ücretin Bursa Batı ile İzmir gişeleri arasındaki ücrete yakın olmasını bekleyebiliriz; eğer Euro / ABD Doları paritesi açılış tarihine kadar çok değişmezse..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ank-L.03 » Ankara - Niğde Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 22 Tem Çrş, 2020 15:34

Uğur yazdı:
08 Tem Çrş, 2020 10:39
Anayol 275 km'ymiş.

Özel sektörün işlettiği bir diğer yolda Bursa Batı - İzmir gişeleri arası yaklaşık 270-275 km bu kesim için ödenen ücret 137 TL. Muhtemelen aşağı yukarı benzer bir fiyatlandırma olacaktır.
Abi, şimdi okurken dikkatimi çekti..
Bursa Batı ile İzmir gişeleri (Akalan) arası 275 km olabilir, ama bizim ödediğimiz tutar Akalan'dan sonra Karasuluk'taki bağlantı kavşağına kadarki mesafeyi de kapsıyor.. Zaten o yüzden, Turgutlu-Akalan arasındaki kilometre başına otoyol ücreti inanılmaz yüksek.. Hatta aynı durum Çandarlı-Aliağa-Menemen Otoyolu'nda da var; KGM'nin bitiremediği Koyundere-Menemen arasındaki ücretsiz kesimi de YİD kapsamına aldılar ve ücretler hesaplanırken Koyundere mesafesi göz önünde bulunduruluyor: http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 120#p44356

Dolayısıyla, Bursa-İzmir arasındaki otoyol ücreti hesaplanırken esas alınan mesafeyi Bursa Çevre Yolu'ndan İzmir Çevre Yolu'na kadar hesaplamak gerek, o da 305 km yapıyor: https://www.openstreetmap.org/direction ... 370/28.224

Yani Ankara-Niğde Otoyolu, Bursa-İzmir Otoyolu'ndan aşağı yukarı %10 daha kısa diyebiliriz..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ank-L.03 » Ankara - Niğde Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 17 Ağu Pzt, 2020 13:48

Engin Y yazdı:
07 Tem Sal, 2020 15:46
Ankara-Niğde Otoyolu’nun tamamı Eylül’de açılacak: https://m.haberturk.com/bakan-karaismai ... 58-ekonomi
Bakan Karaismailoğlu, Ankara-Niğde Otoyolu’nun birinci etabının Ağustos sonunda, tamamının Eylül ayı içerisinde hizmete açılmasını planladıklarını söyledi.
Eylül’e şurada iki ay kaldığı için biraz iddialı bir açıklama gibi geldi; ama bakan beyin dili sürçmediyse, çok iyi bir haber..
Yandex, otoyolun Ankara il sınırları içinde kalan kısmını haritasına eklemiş: https://yandex.com.tr/harita/?l=trf%2Ct ... 62638&z=10

İnşallah Bakan Bey’in belirttiği gibi Ağustos ayında ilk etap (Ankara - Konya ayrımına kadar) ve Eylül ayında tamamı hizmete açılır..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ank-L.03 » Ankara - Niğde Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 20 Ağu Prş, 2020 10:03

Bakan Bey, 275 kilometre uzunluğundaki Ankara-Niğde Otoyolu'nun 105 kilometrelik birinci ve 57 kilometrelik üçüncü etaplarının Ağustos sonuna kadar açılacağını belirtmiş: https://www.uab.gov.tr/haberler/bakan-k ... u-inceledi

Demek ki Ankara-Niğde Otoyolu'nun %59'u önümüzdeki on gün içinde açılacak; hayırlı, uğurlu olsun..
Bakan Karaismailoğlu, Ankara-Niğde Otoyolu’nun 105 kilometrelik Ankara – Acıkuyu Kavşağı Arası 1. Kesimi ile 57 kilometrelik Alayhan Kavşağı – Gölcük Kavşağı arasındaki 3. Kesimini Ağustos’un sonunda hizmete açacaklarını belirterek, “Biz de bugün açılışa hazır hale gelen otoyolumuzun havadan son incelemesini yapmış olduk.” dedi.

Ankara-Niğde Otoyolu’nun 1,2 milyar Avro yatırım tutarı ile yapıldığını ifade eden Karaismailoğlu, “275 kilometresi otoyol, 55 kilometresi bağlantı yolu olmak üzere 330 kilometre uzunluğundaki bu otoyol ile Ankara; Mersin’e, Adana'ya, Gaziantep'e ve hatta Şanlıurfa'ya kadar kesintisiz bölünmüş yol ile bağlanmış olacak. Proje ile 12 adet kavşak, yaklaşık 3,5 kilometre uzunluğunda 5 adet viyadük, 49 adet köprü ve 75 adet üstgeçidi tamamlamış olacağız” ifadelerini kullandı.

Karaismailoğlu, projeyi havadan helikopter ile incelemesinin ardından ana şantiyesini ve kontrol merkezini de ziyaret etti. Yatırımda gelinen son durumu yerinde inceleyen Bakan Karaismailoğlu, “Biz de bugün açılışa hazır hale gelen otoyolumuzun havadan son incelemesini yapmış olduk. Projemizde gelinen son durumu da yerinde, ilgili bakan yardımcımız ve karayolları yetkililerimiz ile inceledik. Hem ana şantiyemizi hem de kontrol merkezimizi ziyaret ettik. Ağustos ayı sonunda iki kesimde açılışı yapmak üzere tüm hazırlıklarımız tamam” ifadelerini kullandı.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ank-L.03 » Ankara - Niğde Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 20 Ağu Prş, 2020 10:12

Benim gibi Acıkuyu ve Alayhan kavşaklarını duyunca, "efendim?" diyenler için de kısa bir araştırma yaptım :)

Acıkuyu: Şereflikoçhisar'a bağlı bir köy..
Buradaki kavşak, Ankara-Tarsus Karayolu'nun Tuz Gölü'ne bitişik geçtiği mevkide yer alıyor: https://www.google.com/maps/@39.1166436 ... a=!3m1!1e3

Alayhan: Aksaray'ın Merkez ilçesine bağlı bir köy..
Buradaki kavşak, Aksaray ve Nevşehir il merkezlerinin yaklaşık orta noktasında (Aksaray'a 34 km, Nevşehir'e 38 km) yer alıyor: https://www.google.com/maps/@38.5122373 ... a=!3m1!1e3

Demek ki arada kalan kesim açılana (o kesimin açılış tarihine dair bir ibare göremedim Bakan Bey'in açıklamasında) dek, otoyol kullanarak Ankara'dan güneye inen araçlar, önce Tuz Gölü yakınlarında otoyoldan çıkacak ve sonra Aksaray'da yeniden otoyola katılacak..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ank-L.03 » Ankara - Niğde Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 02 Eyl Çrş, 2020 08:43

Otoyolun 1. ve 3. etapları, 4 Eylül'de açılacakmış: https://www.haberturk.com/bakan-karaism ... 45-ekonomi

Hayırlı, uğurlu olsun..
Bakan Karaismailoğlu, Ankara-Niğde Otoyolu'nun 105 kilometrelik Ankara - Acıkuyu Kavşağı arası 1'inci kesimi ile 57 kilometrelik Alayhan Kavşağı - Gölcük Kavşağı arasındaki 3´üncü kesiminin 4 Eylül´de açılacağını bildirerek, "Türkiye´nin en akıllı yolu olacak Ankara-Niğde Otoyolu´muz 4 Eylül´de Cumhurbaşkanımız tarafından açılacak" diye konuştu.

Ankara-Niğde Otoyolu'nun, Türkiye´nin en akıllı yolu olacağını belirten Bakan Karaismailoğlu, otoyolun yerli ve milli akıllı ulaşım sistemleri altyapısı ile birlikte kurulduğunu açıkladı. Sistem sayesinde otoyolun tek bir ana kontrol merkezinden yönetilebileceğini, yol güvenliğinin en üst seviyede olacağını bildiren Bakan Karaismailoğlu, Akıllı Ulaşım Sistemi kontrol merkezinden yönetilecek olan işlemlerin önemi dikkate alınarak sunucu sistemlerinin iki ayrı noktada yedekleneceğini ve işlemlerin kontrolünü sağlayan sistem yazılımının yerli ve milli olarak tasarlandığını da belirtti. Merkezi kontrol yazılımının aynı zamanda olay algılama yazılımı ile entegre çalışarak sistemdeki tüm bilgileri toplayacağını ve toplanan bilgilerin yapay zeka ve makine öğrenimi sistemleri ile derleneceğini ifade eden Bakan Karaismailoğlu, "Sistemimiz, otoyolda oluşan tehlikeli, kaza ve trafik gibi durumlara göre gerek operatörler gerek sürücüler uyarılacak şekilde tasarlandı. Operatörlerin bu çoklu cihaz, kamera, görüntü ve alarmlar içinde insan hatasını en aza indiren bir yapay zeka otomasyon mantığında rahatlıkla sistemleri kontrol edebilmesini sağlayacağız" dedi.

Bakan Karaismailoğlu, sistemin içinde ayrıca bir felaket yönetim merkezinin de yer alacağını bildirerek, "Bu sistem ile Türkiye´nin en güvenli ve en akıllı yolunu da kurmuş olduk" ifadesini kullandı.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Re: ank-L.03 » Ankara - Niğde Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen alabay » 02 Eyl Çrş, 2020 21:35

Hehe, şu »en« kaybolmuştu hayatımdan yahu ;-) ENNN en en. Ensiz olmaz, boysuz olur. En güvenli, akıllı, betonlu ve asfaltlı yol demek orada olacak. Şeritleri de en, EN beyaz! :-)

Bambaşka bir soru: Karayollartı kullanımında alternatif yollar araniyor mu? Yani, mazotsuz, benzinsiz? Şahsen akülü elektrik hevesini pek müsbet karşılayamıyorum, atom enerjisi gibi yanlış yol diye görüyorum, çünkü zehor oranı acaip. Toplu taşım, genel ulaşım (!) ve hidrojen geleceğe meğilliler bence.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ank-L.03 » Ankara - Niğde Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 03 Eyl Prş, 2020 09:50

alabay yazdı:
02 Eyl Çrş, 2020 21:35
Hehe, şu »en« kaybolmuştu hayatımdan yahu ;-) ENNN en en. Ensiz olmaz, boysuz olur. En güvenli, akıllı, betonlu ve asfaltlı yol demek orada olacak. Şeritleri de en, EN beyaz! :-)

Bambaşka bir soru: Karayollartı kullanımında alternatif yollar araniyor mu? Yani, mazotsuz, benzinsiz? Şahsen akülü elektrik hevesini pek müsbet karşılayamıyorum, atom enerjisi gibi yanlış yol diye görüyorum, çünkü zehor oranı acaip. Toplu taşım, genel ulaşım (!) ve hidrojen geleceğe meğilliler bence.
Carl Benz'in yaptığı ilk otomobilden beri sanırım 135-140 yıl falan geçti, motorun aşağı yukarı aynı prensiple çalışıyor olması büyük skandal..
O günden bugüne her şeyin teknolojisi acayip değişti, bir tek motor teknolojisi değişiklikten ziyade mevcudun geliştirilmesine yönelik oldu..
Artık değişmesi gerek, ama mazot/benzin motor işi iyice tembel işi oldu, alanı da var nasılsa diye aynen devam ediyorlar..
Bazı ülkeler ve şehirler güya yasaklayacaklar, ama göreceğiz bakalım, o yasaklama tarihlerine de ertelemeler gelir şimdi Covid-19 münasebetiyle..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ank-L.03 » Ankara - Niğde Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 03 Eyl Prş, 2020 09:52

Bu arada, Resmî Gazete'de yolun birinci ve üçüncü etaplarının yarın gece yarısı açılacağı duyurulmuş: https://www.resmigazete.gov.tr/ilanlar/ ... 3-4-10.pdf
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğünden:
Ankara-Niğde Otoyolu Projesi Yap-İşlet-Devret Modeli ile Yapılması, İşletilmesi ve Devri İşi’nde kesim kabulü yapılan;
• Ankara-Acıkuyu Kavşağı (Km:0+000-105+227) arası,
• Alayhan Kavşağı-Gölcük Kavşağı (Km:218+250-275+048) arası kesiminin,
6001 Sayılı Karayolları Genel Müdürlüğünün Hizmetleri Hakkındaki Kanunun 15. Maddesi gereğince trafiğe açılması Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından onaylanmıştır.
1. Otoyolun bu kesimi 04.09.2020 tarihinde saat: 23:59’dan itibaren trafiğe açılacaktır.
2. Belirli yerler (Köprülü Kavşaklar, Ücret Toplama İstasyonları v.b.) ve şartlar dışında Otoyola giriş ve çıkış yasaktır. Karayolu sınır çizgisi boyunca tesis edilmiş olan telçitler veya duvarlar bu tür çıkışları engellemek amacıyla tesis edildiğinden bu engellerin açılması, yıkılması, kesilmesi ve başka şekilde tahrip edilmesi yasaktır.
3. Erişme Kontrollü Karayolu olarak trafiğe açılan bu kesime, yayaların, hayvanların, motorsuz araçların, lastik tekerlekli traktörlerin, iş makinelerinin ve bisikletlilerin girmesi yasaktır.
4. Bu kesimde mecburi asgari hız 40 km/saat olup, azami hız geometrik standartların müsaade ettiği limitlerdir. (Max. hız 120 km./saat)
5. Erişme Kontrollü Karayolu olarak trafiğe açılan bu kesimde ve kavşaklarda duraklamak, park etmek, geri dönüş yapmak ve geri gitmek yasaktır. Zorunlu hallerde en sağdaki emniyet şeridinde (bankette) durulabilir.
6. Otoyola cephesi bulunan müesseselerin kendi faaliyetlerini sürdürdükleri binalarına tanıtma levhaları koymak istemeleri halinde, Karayolları Genel Müdürlüğü'nden ve Görevli Şirketten izin almaları gerekmektedir.
7. Ankara-Niğde Otoyolu Projesi Yap-İşlet-Devret Modeli ile Yapılması, İşletilmesi ve Devri İşi’nde kesim kabulü yapılan;
• Ankara-Acıkuyu Kavşağı (Km:0+000-105+227) arası,
• Alayhan Kavşağı-Gölcük Kavşağı (Km:218+250-275+048)
arası kesiminin yapımı, bakımı ve işletilmesi sözleşmesi gereği üstlenici Görevli Şirket tarafından yürütülecektir.
8. 6001 sayılı Karayolları Genel Müdürlüğünün Hizmetleri Hakkındaki Kanunun 15. maddesi gereğince ilan olunur.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ank-L.03 » Ankara - Niğde Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 05 Eyl Cmt, 2020 14:31

Otoyolun 1. ve 3. etapları bugünden itibaren kullanıma açıldı..

Fiyat listesini de açıklamışlar: https://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionDo ... 092020.pdf

Ankara’dan Konya’ya gidecekler, Kulu ayrımına kadar 33 TL ödeyecekler..

Ankara’dan güneye gidecekler, Şereflikoçhisar’a kadar 48 TL ödeyecekler..

Niğde’den kuzeye gidecekler, Aksaray-Nevşehir Karayolu’na kadar 25,50 TL ödeyecekler..

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Re: ank-L.03 » Ankara - Niğde Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen alabay » 05 Eyl Cmt, 2020 19:03

Bunlar bayağı biberli fiyatlar gibi geldi bana. Kriz gelmeden ve Lira çökmeden ben Lira’yı eski Alman Markı’na eş gördüm. Eski Alman Markı Avro’ya da 2:1 olduğu için, burada bugün eskiden 1 DM olan eşittir 1 €. Neredeyse. Bu açıdan 1 ₺ 1 DM ya da 1 € gibi geliyor bana. Şu an 1 € reel 8 ₺ olsa bile, orada vatandaş herhâlde sekiz mislini kazanmıyordur. Yani, burada diyelim 1400 € cebine indiren ortalama bir vatandaş bir yol için 48 € ödemek zorunda kalsa, oha derdim. Burada zaten bunlar vergiyle ödeniyor. Fransa’da paralı geçişler var, orayı bilmiyorum. Öyle ki, fiyatlar fazla olursa, insanlar yan yollara yayılmaz mı?

Kilitli

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön