İzmir ve Çiğli için müjdeli haber geldi. Çiğli tramvayı projemiz Ulaştırma Bakanlığı tarafından onaylandı. Başta Ulaştırma Bakanı @Mcahidturhan ve projeyi bakanlık nezdinde takip eden İzmir milletvekili @avhamzadag 'a müteşekkirim. #İzmirinDemirAğları
izm-T.01-02-03 » İzmir Tramvay Hatları [Proje-İhale-İnşaat]
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi
Çiğli Tramvayı, Bakanlık tarafından onaylanmış, hayırlı olsun: https://twitter.com/tuncsoyer/status/12 ... 4876315649
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi
Eski DPT, Cumhurbaşkanlığı Strateji Başkanlığı onayı da gerekiyor.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
T3 ALAYBEY-ÇİĞLİ İŞLETMESİ ?
T2 Karşıyaka'nın devamı imiş. Linkte detaylar var. haritaya göre müselles bölgesi var. Hat numaralandırma nasıl olacak acaba?
https://www.izmir.bel.tr/tr/Haberler/ci ... /41319/156
T2: Alaybey/Karşıyaka-Çevreyolu (mevcut)
T3: Alaybey-Çiğli-Hastane (ihale)
T4: Ataşehir-AOSB-K.Ç. Üniversite-Hastane (2. etap ihale)
???
https://www.izmir.bel.tr/tr/Haberler/ci ... /41319/156
T2: Alaybey/Karşıyaka-Çevreyolu (mevcut)
T3: Alaybey-Çiğli-Hastane (ihale)
T4: Ataşehir-AOSB-K.Ç. Üniversite-Hastane (2. etap ihale)
???
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: T3 ALAYBEY-ÇİĞLİ İŞLETMESİ ?
Böylece, Karşıyaka Tramvayı'nın İZBAN'la entegre olamama sorunu da ortadan kalkacak, Çiğli'de de olsa entegrasyon sağlanacak..Hector Troas yazdı: ↑20 Şub Prş, 2020 11:23T2 Karşıyaka'nın devamı imiş. Linkte detaylar var. haritaya göre müselles bölgesi var. Hat numaralandırma nasıl olacak acaba?
https://www.izmir.bel.tr/tr/Haberler/ci ... /41319/156
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
T3 ÇİĞLİ İZBAN BAĞLANTISI
1. etap 3.5 km.
Çevreyolu İstasyonu civarında, müselles bölge 2 farklı işletmeye olanak verebilir.
Projenin ilk etabı Karşıyaka Çevreyolu İstasyonu’ndan başlayarak bağlantı köprüsüyle Ataşehir ve Çiğli İstasyonaltı mahallelerini, Çiğli İZBAN İstasyonu’nu ve Çiğli Bölge Eğitim Hastanesi’ni kapsayacak. 3 bin 500 metre uzunluğundaki bu etapta dört istasyon bulunacak.
Çevreyolu İstasyonu civarında, müselles bölge 2 farklı işletmeye olanak verebilir.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi
Bakanlıktan sonra, Cumhurbaşkanlığı onayı da çıkmış, hayırlı olsun: https://www.yurtgazetesi.com.tr/yerel-y ... 54048.htmlEngin Y yazdı: ↑18 Şub Sal, 2020 17:47Çiğli Tramvayı, Bakanlık tarafından onaylanmış, hayırlı olsun: https://twitter.com/tuncsoyer/status/12 ... 4876315649İzmir ve Çiğli için müjdeli haber geldi. Çiğli tramvayı projemiz Ulaştırma Bakanlığı tarafından onaylandı. Başta Ulaştırma Bakanı @Mcahidturhan ve projeyi bakanlık nezdinde takip eden İzmir milletvekili @avhamzadag 'a müteşekkirim. #İzmirinDemirAğları
Çiğli Tramvayı’na korona sonrası ihale!
Soyer, Çiğli Tramvay Hattı Projesi’nin Cumhurbaşkanlığı tarafından yatırım programına alındığını ve koronavirüs salgınının bitiminde ihaleye çıkılacağını açıkladı.
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, Karşıyaka-Çiğli arasında hizmet vermesi planlanan tramvay projesinde önemli bir eşiğin atlanıldığını açıkladı. Sosyal medya hesabından açıklama yapan Başkan Soyer, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından tramvay projesinin yatırım programına alındığını ve koronavirüs salgının hemen ardından ihale için kolları sıvayacaklarını açıkladı. Soyer açıklamasında “Son günlerde güzel haberler vermeyi ben de özlemiştim. Çiğli Tramvayı için beklediğimiz yatırım programına alınma onayı da Sayın Cumhurbaşkanımız’dan geldi. Bu zor günleri geride bıraktığımızda ihaleye çıkıp yatırımı başlatacağız” dedi.
İKİ ETAPTAN OLUŞUYOR
Çiğli Tramvayı’nın ilk etabı, Karşıyaka Çevreyolu İstasyonu’ndan başlayıp bağlantı köprüsüyle Ataşehir, Çiğli İstasyonaltı mahalleri, Çiğli İZBAN durağı ve Çiğli Bölge Eğitim Hastanesi’ne kadar uzanıyor. Bu etap 3 bin 500 metre uzunluğunda ve dört duraktan oluşuyor. İkinci etap Ataşehir Mahallesi’nden başlayıp Atatürk Organize Sanayi Bölgesi, Katip Çelebi Üniversitesi ve Ata Sanayi’den geçerek Çiğli Bölge Eğitim Hastanesi’nde son buluyor. Toplam 7 bin 500 metre uzunluğundaki bu etap 10 duraktan oluşuyor.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi
Çili Tramvayı'nın ön yeterlilik ihalesi 28 Temmuz'da: https://www.izmir.bel.tr/tr/Haberler/ci ... /43835/156
İzmir Büyükşehir Belediyesi kent içi trafiğe nefes aldıracak önemli yatırımlardan birini daha hayata geçiriyor. Karşıyaka-Çiğli arasında hizmet verecek 11 kilometrelik Çiğli Tramvayı’nın yapımı için 28 Temmuz’da ihaleye çıkılacak.
İzmir Büyükşehir Belediyesi toplu ulaşımı çağdaş standartlara taşıma hedefi doğrultusunda raylı sistem yatırımlarına bir yenisini daha ekliyor. İzmir’de çevreci, ekonomik ve konforlu toplu ulaşımın önemli unsurlarından biri haline gelen tramvay hattı şimdi de Çiğli’ye uzanıyor. Çiğli Tramvayı’nın yapım ihalesine çıkmak için beklenen Cumhurbaşkanlığı onayının da gelmesi üzerine harekete geçen İzmir Büyükşehir Belediyesi, ihale hazırlıklarını tamamladı. Çiğli trafiğine nefes aldıracak, bu bölgede yer alan hastane, üniversite ve sanayiye ulaşımı kolaylaştıracak 11 kilometrelik Çiğli Tramvayı’nın yapımı için ihale ilanı yayınlandı. İki aşamada tamamlanacak ihalede 28 Temmuz’da ön yeterlilik ihalesi yapılacak. Değerlendirmeler sonucu yeterli bulunan firmalara ikinci aşama için davet gönderilecek. Yıl sonunda başlaması planlanan Çiğli Tramvayı inşaatı 2 yılda tamamlanacak.
14 istasyon olacak
14 istasyondan oluşacak 11 km’lik güzergâhın büyük bölümü mevcut cadde ve yolların orta refüjlerinden geçecek şekilde çift hat olarak planlandı. Karşıyaka Tramvayı’nın devamı niteliğindeki Çiğli Tramvayı, Karşıyaka Çevreyolu İstasyonu’ndan başlayarak bağlantı köprüsü ile geçilerek Ataşehir, Çiğli İstasyonaltı Mahallesi’ne, Çiğli İZBAN Durağı’na ve Çiğli Bölge Eğitim Hastanesi’ne, Ata Sanayi ile Katip Çelebi Üniversitesi’ne ve Atatürk Organize Sanayi Bölgesi’ne hizmet edecek şekilde planlandı. Ayrıca Ataşehir’den Mavişehir İZBAN istasyonuna da tramvay hattı ile ulaşım sağlanacak. Yaklaşık 500 metre uzunluğundaki bağlantı köprüsü çevre yolunun üzerinden geçecek. Köprüde tramvay hattının yanı sıra yaya ve bisiklet yolları da bulunacak.
Tramvay hattı 32,6 kilometreye çıkacak
2017 yılında 8,8 kilometrelik Karşıyaka, 2018’de de 12,8 kilometrelik Konak hattının devreye girmesiyle tramvay İzmir’de toplu ulaşımın en önemli unsurlarından biri oldu. Çiğli Tramvayı’nın da hizmete girmesi ile İzmir’deki tramvay hatlarının uzunluğu 32,6 kilometreye ulaşacak.
Çevre dostu
Kentteki karbon salımını azaltacak çevreci, hızlı ve konforlu ulaşım modeli, tramvayla birlikte daha da güçlendi. Büyükşehir Belediyesi'nin, kent içi ulaşımda fosil yakıt tüketimini en aza indirme hedefiyle ağırlık verdiği toplu taşıma yatırımları sayesinde her gün fazladan binlerce otomobilin trafiğe çıkarak havayı kirletmesi önleniyor. Her bir tramvay seferinde 3 otobüse sığacak kadar yolcu taşınabiliyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi
Ring hattı mı olacak bu? Anlayamadım da
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi
Valla ben de anlamadım abi, ama belediyenin haritasında da ring gibi gözüküyor: http://www.tramizmir.com/tr/duraklar/40/57
Ayrıca, haberde diyor ki: "Ataşehir’den Mavişehir İZBAN istasyonuna da tramvay hattı ile ulaşım sağlanacak."
Verdikleri haritada ise Çiğli İZBAN istasyonu var, zaten Mavişehir İZBAN istasyonunun Çiğli Tramvayı ile ilgisi yok, Çevre Yolu'nun güneyindeki Çevre Yolu Tramvay durağının 1-1,5 kilometre doğusunda kalıyor o..
Hatta ilgili başlıkta da merak etmiştim Ataşehir Tramvay ile Mavişehir İZBAN arasında neden bağlantı olmadığını: http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 791#p44791
Bu haberde öyle bir bağlantıdan söz etmiş, ama verdikleri yeni etap haritasında ne Ataşehir Tramvay var ne de Mavişehir İZBAN..
Ayrıca, haberde diyor ki: "Ataşehir’den Mavişehir İZBAN istasyonuna da tramvay hattı ile ulaşım sağlanacak."
Verdikleri haritada ise Çiğli İZBAN istasyonu var, zaten Mavişehir İZBAN istasyonunun Çiğli Tramvayı ile ilgisi yok, Çevre Yolu'nun güneyindeki Çevre Yolu Tramvay durağının 1-1,5 kilometre doğusunda kalıyor o..
Hatta ilgili başlıkta da merak etmiştim Ataşehir Tramvay ile Mavişehir İZBAN arasında neden bağlantı olmadığını: http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 791#p44791
Bu haberde öyle bir bağlantıdan söz etmiş, ama verdikleri yeni etap haritasında ne Ataşehir Tramvay var ne de Mavişehir İZBAN..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi
Çevreyolu durağında Karşıyaka tramvayına aktarma yapıp bir durak giderek İzbana binilebiliyor, tipik türk belediyecilik iletişimi bir şekilde raylı sistemle gidebiliyorsun işte ne kurcalıyorsun
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi
Yok abi, öyle bir aktarma yok aslında, Karşıyaka Tramvayı’nın Ataşehir durağından İzban’ın Mavişehir durağına kadar bayağı bir mesafe var: https://www.google.com/maps/@38.4775892 ... a=!3m1!1e3
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi
he tamam şimdi anladım, ben şematik haritaya öylesine baktım, şu an google maps e de bakmadım ama ne demek istediğini anladımEngin Y yazdı: ↑13 Tem Pzt, 2020 21:37Yok abi, öyle bir aktarma yok aslında, Karşıyaka Tramvayı’nın Ataşehir durağından İzban’ın Mavişehir durağına kadar bayağı bir mesafe var: https://www.google.com/maps/@38.4775892 ... a=!3m1!1e3