çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Lapseki Otoyolu [İnşaat Süreci]

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-L.03 » Kuzey Marmara Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Hector Troas » 11 Mar Çrş, 2020 15:12

Bu otoyol da bitince sırada Çanakkale Köprüsü var sanırım. Kınalı-Gelibolu arasında otoyol yapımı var mı? Yoksa mevcut yolları mı kullanacak?

Avrasya Tüneli, 3. Köprü, Osmangazi Köprüsü gibi BU 3 projede araç geçiş garantisi en fazla tutmayacak olan köprü Çanakkale olur bence ! Yine bol bol para ödenir. Raylı sisteme para kalmaz.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 11 Mar Çrş, 2020 15:59

Hector Troas yazdı:
11 Mar Çrş, 2020 15:12
Bu otoyol da bitince sırada Çanakkale Köprüsü var sanırım. Kınalı-Gelibolu arasında otoyol yapımı var mı? Yoksa mevcut yolları mı kullanacak?

Avrasya Tüneli, 3. Köprü, Osmangazi Köprüsü gibi BU 3 projede araç geçiş garantisi en fazla tutmayacak olan köprü Çanakkale olur bence ! Yine bol bol para ödenir. Raylı sisteme para kalmaz.
Mevcut yol, Kınalı - Tekirdağ - Malkara - Keşan - Gelibolu şeklinde gidiyor..
Şu anda Malkara - Gelibolu arasına kestirme bir otoyol ve devamında Çanakkale Köprüsü inşa ediliyor..
Bu otoyol tamamlanınca, Kınalı - Malkara arasında mevcut yol kullanılacak..

Çanakkale Köprüsü'nün uzunluğu Osmangazi Köprüsü'ne göre fazla olmakla birlikte, ücreti daha uygun..

Osmangazi Köprüsü'nün sübvansiyonsuz ücreti 42* dolar + KDV, yani 6,15 TL/dolar ile 279 TL..
*Sözleşmede 35 dolar, ama her yıl ABD enflasyonu ile artıyor dolar fiyatı..
Bu 279 TL'nin sübvansiyonlu fiyatı 118 TL..

Çanakkale Köprüsü'nün sübvansiyonsuz ücreti ise 16** euro + KDV, yani 6,97 TL/euro ile 120 TL..
**Sözleşmede 15 euro, ama her yıl AB enflasyonu ile artıyor euro fiyatı..

Yani Çanakkale Köprüsü'ne hiç sübvansiyon uygulanmasa bile fiyatı Osmangazi Köprüsü'nün şu andaki sübvansiyonlu fiyatı kadar olacak..

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 11 Mar Çrş, 2020 19:50

Enflasyonla garanti ücretin artması ne demek ya, resmen geleceğimizi ipotek altına alıyorlar, haram zıkkım olsun ödediğim vergilerim bunlara.

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Hector Troas » 12 Mar Prş, 2020 08:25

Yani Çanakkale Köprüsü'ne hiç sübvansiyon uygulanmasa bile fiyatı Osmangazi Köprüsü'nün şu andaki sübvansiyonlu fiyatı kadar olacak..
120 tl verip Çanakkale Köprüsü'nden geçecek araba sayısı çok olmaz. Osmangazi bile 2-3 büyükşehiri bağlamasına karşın yeterli sayı yakalanamıyor, Çanakkale Köprüsü ise görece daha küçük şehirlerden geçiyor. İstanbul-İzmir yolculuğu için bu köprü kullanılır mı? Kaç kişi kullanır? Çok parlak değil. Yanlış projeler, vesselam !

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 12 Mar Prş, 2020 09:12

Hector Troas yazdı:
12 Mar Prş, 2020 08:25
Yani Çanakkale Köprüsü'ne hiç sübvansiyon uygulanmasa bile fiyatı Osmangazi Köprüsü'nün şu andaki sübvansiyonlu fiyatı kadar olacak..
120 tl verip Çanakkale Köprüsü'nden geçecek araba sayısı çok olmaz. Osmangazi bile 2-3 büyükşehiri bağlamasına karşın yeterli sayı yakalanamıyor, Çanakkale Köprüsü ise görece daha küçük şehirlerden geçiyor. İstanbul-İzmir yolculuğu için bu köprü kullanılır mı? Kaç kişi kullanır? Çok parlak değil. Yanlış projeler, vesselam !
Ege'den ve Güney Marmara'dan Avrupa'ya yoğun bir TIR çıkışı var ve Gelibolu-Lapseki hattında yüzlerce TIR sıra bekliyor sürekli..
Otobüsler ve otomobiller ise genelde Çanakkale-Eceabat/Kilitbahir hatlarını kullanıyorlar ve burada da özellikle yazın yoğunluk söz konusu oluyor..

Her TIR ve otobüs 4-5 otomobil sayıldığından, Çanakkale Köprüsü'nde garanti geçiş sayısı yakalanmasa bile Hazine'nin sırtına Osmangazi Köprüsü'yle kıyaslanınca daha az yük olacağını düşünüyorum..
Zaten sırf sözleşmedeki ücret daha düşük olduğu için devletin köprü fiyatını sübvanse etmesi gerekmeyecek, inşallah..

Köprü yapılınca ve Malkara-Gelibolu arası otoyol sayesinde kısalınca, yolculuk talebi de artacaktır..
Zaten her yol kendi talebini yaratır, yol yaparak trafik sorununu çözemezsiniz, sadece yolculuk koşullarını iyileştirebilirsiniz..

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 12 Mar Prş, 2020 10:13

Çanakkale UKOME kararı ile tırların sadece Lapseki'den ve Gelibolu'dan geçişine izin veriyor. Yazın hafta sonları ortalama 2 saat sıra bekleniyor. Bayramlarda bu süre 3-4 saate çıkabiliyor. Bu yüzden Lapseki'den İstanbul'a gidecek çok kişi Osmangazi köprüsüne yöneliyordu , tabi 80 TL iken.Bende çok kez 2 saat sıra beklememek için 35 TL ye feribotla geçmektense 80 TL verip Bursa üstünden gitmiştim. Bursa taraflarından gelip Avrupa'ya gidecek yada Avrupa'dan gelip Bursa civarına gidecek araçlar için köprü çok iyi olacaktır. Çanakkale Eceabat geçişi bir alternatif Ege den gelenler için ama orada da Eceabat - Gelibolu arası tek şerit olduğu için yolda 1 saat kaybediliyor hele birde tır arkasında beklerseniz fena. Yol zikzaklı olduğundan sollama da riskli. Garanti araç geçiş sayısı olan 30 bin rakamı bayağı iddialı aslında ama yazın Ege bölgesinden gelen gurbetçilerin güneşin altında 2 saat sıra beklemektense köprüyü tercih edeceğini düşünüyorum. 15 EUR + KDV çok fazla bir ücret değil gurbetçiler için. Tek yönde günlük 15000 araç garantisini doldurmak bence zor olacaktır. Saatte 100 araç Lapsekiden bir o kadarda Çardaktan geçtiğini farzetsek 200 araç eder. 24 saat desek günde en fazla 2500 eder malesef. Köprü açıldıktan sonra kendi trafiğini oluşturursa o ayrı tabi ama şimdiki feribotlu geçişlerin tamamı bile köprüden geçse garanti edilenin taş çatlasın %20 sini karşılar. Bursa civarındaki Avrupa yönüne TIR trafiğinin bu köprüyü kullanması önem arzediyor.

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Hector Troas » 12 Mar Prş, 2020 10:44

Zaten her yol kendi talebini yaratır, yol yaparak trafik sorununu çözemezsiniz, sadece yolculuk koşullarını iyileştirebilirsiniz..
İşin özü bu zaten. Trafik sorunu çözülmüyor.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 12 Mar Prş, 2020 13:42

Özgür Türkler yazdı:
12 Mar Prş, 2020 10:13
Tek yönde günlük 15000 araç garantisini doldurmak bence zor olacaktır. Saatte 100 araç Lapsekiden bir o kadarda Çardaktan geçtiğini farzetsek 200 araç eder. 24 saat desek günde en fazla 2500 eder malesef. Köprü açıldıktan sonra kendi trafiğini oluşturursa o ayrı tabi ama şimdiki feribotlu geçişlerin tamamı bile köprüden geçse garanti edilenin taş çatlasın %20 sini karşılar. Bursa civarındaki Avrupa yönüne TIR trafiğinin bu köprüyü kullanması önem arzediyor.
Çanakkale Köprüsü'ndeki günlük garanti, 45.000 otomobil; yani tek yönde, 22.500 otomobil..

Saatte tek yönde 150 TIR geçiyorsa, günde 3.600 TIR eder, bu da 15 bin otomobil geçişine eşdeğer olur..

Otobüsleri ve otomobilleri de eklersek, ortalama olarak tek yönde 20.000 otomobil geçebilir ve eksik kalan kısım nispeten düşük kalabilir..

Açıldığında daha net anlayacağız durumu, ancak şu anda Güney Marmara'dan ve Batı Akdeniz'den Osmangazi Köprüsü ve YSS Köprüsü kullanarak Avrupa'ya çıkan kamyonların bir kısmı, yolu kısaltacağı ve daha ucuz olacağı için Çanakkale Köprüsü'nü tercih edeceklerdir..

Bu köprü, diğer iki köprüyü bir miktar baltalayacaktır..

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Hector Troas » 12 Mar Prş, 2020 15:56

Bu rakamların tutmasını beklemiyorum. Senede 2 bayramda yoğun olur o kadar. Günde 45.000 otomobil büyük rakam.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 21 Nis Sal, 2020 12:07

1915 Çanakkale Köprüsü kuleleri, 250 metreye ulaştı: https://www.haberturk.com/canakkale-hab ... eye-ulasti
ÇANAKKALE Boğazı'nın 'gerdanlığı' olacak 1915 Çanakkale Köprüsü'nde çalışmalar, koronavirüs salgını ile mücadele kapsamında gerekli izolasyon sağlanarak, hızla sürdürülüyor. Lapseki ve Gelibolu yakasında deniz içindeki köprü kulelerde, 26'ncı blokların da konulmasıyla 250 metre yüksekliğe ulaşıldı. Böylelikle toplam yüksekliği 318 metre olarak planlanan kulelerin tamamlanmasına 68 metre kaldı. Lapseki yakasında ankraj bloku ve 680 metre uzunluğundaki yaklaşım viyadüğü de tamamlanırken, üzerine tabliyelerin montajı bekleniyor.

Çanakkale Boğazı'nda, Gelibolu'nun Sütlüce ve Lapseki'nin Şekerkaya mevkileri arasında yapımına devam edilen 1915 Çanakkale Köprüsü'nün temeli, 18 Mart 2017'de Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından atıldı. Hemen ardından Sütlüce'de kurulan şantiyede, kuru havuzda neredeyse her biri birer futbol sahası büyüklüğündeki 2 kule kesonu inşa edildi. Denizin dibine çakılan demir kazıkların üzerine geçen yıl mayıs ayında batırılan kule kesonları üzerine ilk bloklar ağustos ayında konuldu ve kırmızı beyaz renkleriyle Türk bayrağını simgeleyen köprü ayakları yükselmeye başladı.

AYAKLAR 250 METRE YÜKSEKLİĞE ULAŞTI

Aradan geçen yaklaşık 8 ayda Lapseki ve Gelibolu yakasında deniz içerisindeki kule kesonları üzerine önceki gün 26´ncı blokların montajı da yapıldı. Böylece köprü ayaklarının yüksekliği 250 metreye ulaştı. Toplam yüksekliği 318 metre olarak planlanan kulelerin tamamlanmasına 68 metre kaldı. 318 metrelik kulelerin haziran ayında tamamlanması, yaz sonunda ise köprüde kablo örme çalışmalarına başlanması planlanıyor. Lapseki yakasında ankraj bloku ve 680 metre uzunluğundaki yaklaşım viyadüğü de tamamlandı ve artık üzerine tabliyelerin montajı bekleniyor. Köprü inşaatında kullanılacak olan kabloların ağırlığı 33 bin 268 ton, uzunluğu ise 162 bin kilometre olacak. Kablo örme çalışmasıyla birlikte köprünün silüeti de ortaya çıkmış olacak. Öte yandan 14'üncü blokların arasına ilk bağ kirişinin konulmasının ardından 24'üncü blokların arasına da ikinci bağ kirişi montajı da yapıldı.

KORONAVİRÜSE RAĞMEN İZOLASYON İLE ÇALIŞMA

Lapseki Kaymakamı Tahir Şahin başkanlığında, Karayolları Genel Müdürlüğü Kamu Özel Sektör Ortaklığı Bursa Bölge Müdürü ve 1915 Çanakkale Otoyol ve Köprüsü İnşaat Yatırım ve İşletme A.Ş. yönetimi ile gerçekleştirilen görüşmeler sonucu koronavirüs salgını ile mücadele kapsamında, Lapseki şantiyesi yaşam alanlarında izolasyonun sağlanması amacıyla gerekli önlemler alınarak, 1915 Çanakkale Köprüsü'nde çalışmalar hız kesmeden devam ediyor. Köprü inşaatında 2500 kişi, otoyol projesinde ise 3 bin 600 kişi çalışıyor.

318 METRELİK YÜKSEKLİĞİYLE ÇANAKKALE DENİZ ZAFERİ'Nİ SİMGELİYOR

Toplam 32 bloktan oluşacak köprü ayakları, tamamlandığında 318 metrelik uzunluğuyla 18 Mart Çanakkale Deniz Zaferi'ni simgeleyecek. Kulelerin en ucunda ise Çanakkale Savaşları kahramanı Seyit Onbaşı'nın, sırtlayarak namluya sürdüğü top mermisi tasviri yer alacak. Cumhuriyet'in kuruluşunun 100'üncü yılını simgeleyen 2023 metrelik orta açıklığı köprüye, 'dünyanın en uzun kuleler arası açıklığa sahip asma köprüsü' unvanını kazandıracak.

YAKLAŞIM VİYADÜKLERİNİN AYAKLARI YÜKSELDİ

Gelibolu'nun Sütlüce ve Lapseki'nin Şekerkaya mevkileri arasında inşa edilen 1915 Çanakkale Köprüsü'nün her iki yakasındaki ankraj bloku imalatı da tamamlandı. Malkara'dan Lapseki'ye kadar uzanan otoyol çalışmaları sürdürülürken, Lapseki yakasında 680, Gelibolu yakasında 365 metrelik yaklaşım viyadüklerinin ayakları da büyük oranda tamamlandı. Yaklaşım viyadükleriyle birlikte yani kabloların ankrajlanacağı noktalar arasındaki mesafe ise 4 bin 100 metre. Projedeki tabliye genişliği 45 metre. Ayakların yüksekliği 318 metre. Tabliyede kullanılan çeliğin ağırlığı 49 bin ton. Köprünün inşaatında 114 bin ton inşaat çeliği kullanılacak. Ankraj betonları da dahil yaklaşım viyadükleri için de kullanılacak beton miktarı ise 230 bin ton olacak.

İNCELİKLİ TASARIM

1915 Çanakkale Köprüsü, tasarımındaki inceliklerle de dünyada bir ilk olmaya aday. Cumhuriyetin 100´üncü kuruluş yıl dönümünü temsil eden 2023 metrelik orta açıklığıyla, tamamlandığında dünyanın en büyük orta açıklığına sahip asma köprüsü unvanına sahip olacak 1915 Çanakkale Köprüsü´nün kule bağlantıları ve bağlantı unsurları Türk bayrağının renkleri olan kırmızı beyaza boyanacak. Her iki yakada 318 metre yüksekliğindeki kulelerin üst kısmı da Seyit Onbaşı'nın Çanakkale Savaşları'nda namluya sürdüğü top mermisini temsil edecek şekilde olacak. Köprünün 770'er metre yan açıklıklar ile birlikte toplam 3 bin 563 metre uzunluğunda olması planlanırken, 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleri ile toplam geçiş uzunluğu ise 4 bin 608 metre olacak. 2x3 trafik şeritli olacak köprünün, yaklaşık 45,06 metre genişlikte olması öngörülüyor. Köprü tabliyesinin her iki tarafında bakım onarım amacıyla kullanılacak yürüme yolları olacak. Her iki kule temeli yaklaşık 40 metre derinlikte, deniz tabanında konumlandırılacak ve çelik kule yüksekliği yaklaşık 318 metre olacak.

18 MART 2022'DE HİZMETE AÇILACAK

Proje kapsamında 1 asma köprü, 2 yaklaşım viyadüğü, 4 betonarme viyadük, 6 alt geçit köprüsü, 38 üst geçit köprüsü, 5 köprü, 43 alt geçit, 115 çeşitli ebatlarda menfez, 12 kavşak (devlet yolu üzerindeki kavşaklar dahil), 4 otoyol hizmet tesisi, 2 bakım işletme merkezi, 6 ücret toplama istasyonu inşa edilecek. 1915 Çanakkale Köprüsü, 18 Mart 2022'de tamamlanarak hizmete açılacak. Çanakkale Boğazı, köprü sayesinde 6 dakikada geçilebilecek.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 15 May Cum, 2020 11:19

Çanakkale Köprüsü'nün ayakları tamamlandı: https://www.haberturk.com/canakkale-hab ... mizi-beyaz
1915 Çanakkale Köprüsü hızla yükselmeye devam ediyor. Son yapılan çalışmaların ardından köprünün ayaklarının uzunluğu 318 metreye ulaştı. Köprü ayaklarındaki son bölüm olan 32'nci bloğun 16 Nisan Cumartesi günü yerleştirilmesi bekleniyor. Bu nedenle Çanakkale'nin Lapseki ilçesi köprü şantiyesinin olduğu yerde bir tören gerçekleştirilecek. Törene, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu'nun katılacağı bildirilirken, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın da telekonferans yöntemiyle törene eşlik edeceği bildirildi.

1 asma köprü, 2 yaklaşım viyadüğü, 4 betonarme viyadük, 6 alt geçit köprüsü, 38 üst geçit köprüsü, 5 köprü, 43 alt geçit, 115 çeşitli ebatlarda menfez, 12 kavşak, 4 otoyol hizmet tesisi, 2 bakım işletme merkezi, 6 ücret toplama istasyonu inşa edilecek ve 1915 Çanakkale Boğaz Köprüsü, 18 Mart 2022'de tamamlanarak hizmete açılacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 15 May Cum, 2020 11:43

bu büyük iş, gerçekten İstanbul boğazındaki köprüleden daha doğru geliyor bana tabi bunu açıldığı zaman göreceğiz, benim ki sadece harita kağıt üzerinde bakıp kendimce yorum yapmaktan ibaret.

Kilitli

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön