tr-L.04:04 » Edirne-İstanbul-Ankara-Mersin-Adana-Gaziantep-Şanlıurfa Otoyolu

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

tr-L.04:04 » Edirne-İstanbul-Ankara-Mersin-Adana-Gaziantep-Şanlıurfa Otoyolu

Mesaj gönderen Engin Y » 12 Eyl Prş, 2019 18:17

[Başlığı İstanbul-Ankara Otoyolu olarak açmıştık, ancak 16 Aralık 2020'de Ankara-Niğde Otoyolu tamamlanıp Edirne-Şanlıurfa arasındaki otoyol kesintisiz hâle gelince, başlık da buna uygun olarak değiştirilmiştir..]

Edirne, Kırklareli, Tekirdağ, İstanbul, Kocaeli, Sakarya, Düzce, Bolu, Ankara, Konya (sadece 3 km), Aksaray, Kırşehir, Nevşehir, Niğde, Adana, Mersin, Osmaniye, Hatay, Kahramanmaraş ve Gaziantep illerinden geçerek Şanlıurfa ilinde sonlanmaktadır..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:04 » İstanbul-Ankara Otoyolu

Mesaj gönderen Engin Y » 13 Eyl Cum, 2019 08:05

Son zamanlarda karayollarında iki konu çok tartışılır oldu.
  • İstanbul'dan İzmir'e 3,5 saatte gidilir mi?
  • Otoyollarda hız sınırı 140 km/saat olsun mu?
Benim de aklıma, uzunca zamandır karayoluyla gitmediğim, genelde kısa bir molayla birlikte 4,5 saat civarında gittiğim memleketim Ankara'ya kaç saatte gidilebileceği hususu geldi..

İstanbul'daki başlangıç noktamız olarak Kozyatağı Metro Durağı'nı ve Ankara'daki varış noktamız olarak Söğütözü Metro Durağı'nı seçtim, yani yeterince merkezî sayılabilecek iki nokta arasında seyahat edeceğiz ve bu yolun uzunluğu 431 km olarak görülüyor: https://www.google.com/maps/dir/Kozyata ... 910963!3e0

Öncelikle yollarda hız sınırı kaç olursa olsun, belli bir hızla gidilebilecek kesimleri ayıklayalım..

Kozyatağı'ndan Anadolu Gişeleri'ne kadarki 8 km için ortalama 60 km/saat (genelde trafik yoğun burada) yazıyorum, 8 dakika ediyor: https://www.google.com/maps/dir/Kozyata ... 63!1m0!3e0

Dilovası'na yaklaşırken inilen rampadan Hereke Doğu Kavşağı'na kadar keskin virajların olduğu, emniyet şeridinin olmadığı ve zaman zaman yokuşlu kesimler mevcut, buradaki 10 km için ortalama 100 km/saat yazıyorum, 6 dakika ediyor: https://www.google.com/maps/dir/40.7860 ... m2!4m1!3e0

İzmit Batı ve İzmit Doğu kavşakları arasında, rampa, tünel, viyadük, iki şeride düşen yol gibi sebepler nedeniyle 20 km'lik kesimi de 100 km/saat olarak hesaplıyorum, 12 dakika ediyor: https://www.google.com/maps/dir/40.7679 ... m2!4m1!3e0

Bolu Tüneli ve tünelin Düzce tarafındaki rampalı viyadüklerden oluşan toplam 12 km uzunluğundaki kesimi 80 km/saat ortalama hızla geçiyoruz, buraya da 9 dakika yazdım..

Gerede-Çamlıdere-Kızılcahamam kesimlerinde yer yer virajlı ve rampalı kesimler mevcut ve buralarda her ne kadar 140 km/saat hızla gitmek mümkün olsa da sürüş güvenliği açısından toplam uzunluğu 20 km olan kesimlerde ortalama hızı 120 km/saat alıyorum, 10 dakika ediyor..

Ankara Gişeleri'nde yavaşlama ve hızlanma nedeniyle 2 km boyunca 60 km/saat yazıyorum, 2 dakika ediyor..

Ankara'da İstanbul-Ankara Otoyolu'ndan çıktıktan sonra Ankara Çevre Yolu'na giriş, oradan İstanbul Yolu'na giriş ve Ostim Kavşağı'na gelişe kadarki 21 km için ortalama 90 km/saat diyorum, 14 dakika ediyor: https://www.google.com/maps/dir/40.0337 ... m2!4m1!3e0

Ankara'da, Ostim Kavşağı'ndan Söğütözü Metro Durağı'na kadarki 7 km için 60 km/saat yazıyorum, 7 dakika ediyor: https://www.google.com/maps/dir/39.9448 ... 910963!3e0

Yani azami hız sınırında gidemeyeceğimiz kesimlerin toplamı 100 km yapıyor ve bu kesimlerde harcadığımız süre toplamı 68 dakika oluyor..

Geriye kalan 331 km'lik kesimi ortalama 140 km/saat hızla gidersek, 142 dakika sürecek..

Yani hız sınırı söylendiği gibi artırılırsa, Kozyatağı'ndan Söğütözü’ne tam 3,5 saatte gitmek mümkün olacak gibi duruyor..

koz-sog.PNG
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: tr-L.04:04 » İstanbul-Ankara Otoyolu

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 13 Eyl Cum, 2019 09:11

İş gereği Ankara ya taşındım, hafta sonu İstanbul'a gelmiştim karayoluyla, İzmit doğu ve batı kavşakları arasındaki yolu 3 şeride çıkarmak için çalışma yapıyorlar,bir iki aya biter gibi geldi bana. Yıldız suntanın tam önünde de katlı kavşak inşaatı var ,sanırım Bursa tarafından gelen-giden trafiği ve TEM e buradan aktarmayı düşünüyorlar. Ankara-İzmit arasını 2 saat 45 dakika gibi bir sürede sadece benzin molasıyla geçtim. Sonrasında buradan Bahçeşehir 3 saat sürdü malesef, İstanbul'un trafiğini hiç özlememişim bunu anladım :)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:04 » İstanbul-Ankara Otoyolu

Mesaj gönderen Engin Y » 13 Eyl Cum, 2019 09:34

Özgür Türkler yazdı:
13 Eyl Cum, 2019 09:11
İzmit doğu ve batı kavşakları arasındaki yolu 3 şeride çıkarmak için çalışma yapıyorlar,bir iki aya biter gibi geldi bana. Yıldız suntanın tam önünde de katlı kavşak inşaatı var
Özgür Bey,

Yıldız Sunta'nın önünde inşa edilen kavşak, Kuzey Marmara Otoyolu'nun İzmit kavşağı: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C

Burası tamamlanınca, İzmit-İstanbul arasında, hem 4x2 KMO ve (yer yer 2x2 ve yer yer 3x2) TEM olmak üzere, iki ayrı otoyol seçeneğimiz olacak..

Bu durumda, Ankara-İstanbul arasındaki otoyolda mecburen 2x2 olarak kullanılmak zorunda kalınacak tek kesim, bu bahsetmiş olduğunuz Yıldız Sunta önünde inşaatı devam eden kavşak ile mevcut TEM İzmit Doğu kavşağı arasındaki iki kilometre uzunluğundaki kesim olacak ve sanıyorum orayı da 3x2 yapmak için çalışma yapıyorlar..

Not: İzmit Batı ile İzmit Doğu arasındaki kesimin tümden 3x2 olması imkânsız, çünkü özellikle İzmit Batı ve İzmit Kuzey (Otogar) kavşakları arasındaki tüneller ve viyadükler 2x2..
Bu kesimlerde emniyet şeridinin iptal edilerek yola katılması, sürüş güvenliğini çok olumsuz etkiler; bence mevcut şekliyle 2x2 olarak bırakılması yerinde bir karar olur..

Zaten Kuzey Marmara Otoyolu'nun İzmit kesiminin açılmasına şurada en fazla 3-4 ay kaldı, KMO'nun açılması sonrasında TEM'in İzmit-Gebze arasındaki kesiminde belirgin bir rahatlama olacak inşallah..
Hatta KMO'nun doğudaki nihai ucu olan Akyazı kavşağı tamamlanınca, TEM'in Adapazarı-İzmit-Gebze arası şimdikine göre oldukça rahat olacak..

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: tr-L.04:04 » İstanbul-Ankara Otoyolu

Mesaj gönderen Kamil16 » 13 Eyl Cum, 2019 18:48

"Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu" ve KMO'da en büyük problemlerden birisi, bariyerli geçiş. Bariyerlerin önünde yol tıkanıyor. Kurban Bayramı arifesinde, KMO Kurnaköy Gişelerinde yaklaşık 2 Km kuyruk vardı. İBB'den kontrol ettim, TEM'in daha akıcı olduğunu gördüm ve Mecidiye gişelerinden çıkarak OGK'ya TEM'den gittim. TEM'de de Gebze'ye yaklaştıkca, sol iki şerit Ankara yönüne devam ettiği için adeta duruyordu. En sağdan kısmen emniyet şeridi vs. Muallimköy Kavşağına ulaştım.. 8)

YID Yönetimindeki Otoyollarda, bariyerler kaldırılamıyor ise, OGS ve HGS gişelerinde "Nakit" ödemeye çalışan Uyanıklar(!)dan iki misli para alınmalı.
Sağ tarafta da en az 2-3 Nakit Gişesi hizmet vermeli. Yoksa, paralı yoldan giderek kazanılan zamanı, gişelerde tüketiyorsunuz.. :?

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:04 » İstanbul-Ankara Otoyolu

Mesaj gönderen Engin Y » 13 Eyl Cum, 2019 20:27

Evet Kâmil Bey, ben de bu akşam KMO’nun Çamlık gişelerinde süre tuttum ve dört dakikadan fazla bekledik gişeden geçerken..

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: tr-L.04:04 » İstanbul-Ankara Otoyolu

Mesaj gönderen Kamil16 » 13 Eyl Cum, 2019 21:56

Engin Y yazdı:
13 Eyl Cum, 2019 20:27
Evet Kâmil Bey, ben de bu akşam KMO’nun Çamlık gişelerinde süre tuttum ve dört dakikadan fazla bekledik gişeden geçerken..
Edirne'den Bursa'ya giderden, 4 KMO ve OGK dahil, 2 Otoyol Bariyerli Gişesinden geçiyorsunuz.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Re: tr-L.04:04 » İstanbul-Ankara Otoyolu

Mesaj gönderen mustafaguler » 16 Eyl Pzt, 2019 13:54

Kamil16 yazdı:
13 Eyl Cum, 2019 18:48
"Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu" ve KMO'da en büyük problemlerden birisi, bariyerli geçiş. Bariyerlerin önünde yol tıkanıyor. Kurban Bayramı arifesinde, KMO Kurnaköy Gişelerinde yaklaşık 2 Km kuyruk vardı. İBB'den kontrol ettim, TEM'in daha akıcı olduğunu gördüm ve Mecidiye gişelerinden çıkarak OGK'ya TEM'den gittim. TEM'de de Gebze'ye yaklaştıkca, sol iki şerit Ankara yönüne devam ettiği için adeta duruyordu. En sağdan kısmen emniyet şeridi vs. Muallimköy Kavşağına ulaştım.. 8)

YID Yönetimindeki Otoyollarda, bariyerler kaldırılamıyor ise, OGS ve HGS gişelerinde "Nakit" ödemeye çalışan Uyanıklar(!)dan iki misli para alınmalı.
Sağ tarafta da en az 2-3 Nakit Gişesi hizmet vermeli. Yoksa, paralı yoldan giderek kazanılan zamanı, gişelerde tüketiyorsunuz.. :?
HGS gişeleri %100 randımanlı çalışmıyor. Mesela geçende şahsen başıma gelen olay; Bursa kuzey gişelerinden geçeceğim HGS gişeden ağır ağır geçiyorum bariyer açılmadı. Gişe görevlisi ile göz göze geldik "HGS bakiyeniz yetersiz beyfendi" dedi Bursa Serbest Bölge HGS girişlerinden yaptım ve sistem tarafından okundu ve HGS'nin içinde 40 küsür var ama bakiye yetersiz (çekeceği ücret 12,75₺). Nasıl bakiye yetersiz ise artık. Sonrasında mecburen nakit ödeme yaparak geçebildim. Eminim ki bu durumu yaşayan onlarca sürücü vardır hala.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:04 » İstanbul-Ankara Otoyolu

Mesaj gönderen Engin Y » 16 Eyl Pzt, 2019 15:04

Evet, aynısı bizim başımıza da geldi..

Sorun şu olabilir: Neticede bizim HGS hesabımıza yatırdığımız paralar, aslında KGM’ye yatırılmış oluyor.. Özel sektörün işlettiği otoyollardan HGS ile geçtiğimizde, onların KGM’den ödeme almaları gerekiyor..

Eğer KGM’nin kaynak yetersizliği nedeniyle özel otoyol işletmecilerine ödeme yapamaması söz konusu ise özel otoyol işletmecileri de doğrudan tahsilat yapabilmek için böyle bir yöntem (HGS’yi “disable” etmek) seçmiş olabilirler..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:04 » İstanbul-Ankara Otoyolu

Mesaj gönderen Engin Y » 08 Eki Sal, 2019 14:19

Karayolları Genel Müdürlüğü'nce işletilen otoyollara %20 oranında zam yapıldı..
Otomobiller için güncel fiyatlar aşağıdaki gibi oldu..

FSM Köprüsü ve 15 Temmuz Şehitler Köprüsü: 10,50 TL
Kaynak: http://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/Site ... Ucret.aspx

İstanbul (Anadolu/Yeni Çamlıca Gişeleri) - Ankara: 30,00 TL
Kaynak: http://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionDoc ... nadolu.pdf

İstanbul (Mahmutbey Gişeleri) - Edirne: 14,75 TL
Kaynak: http://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionDoc ... Avrupa.pdf

İzmir (Işıkkent) - Aydın: 6,00 TL
Kaynak: http://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionDoc ... 9Aydin.pdf

İzmir (Seferihisar) - Çeşme: 4,50 TL
Kaynak: http://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionDoc ... 9Cesme.pdf

Niğde (Gölcük) - Adana (Batı): 16,75 TL
Niğde (Gölcük) - Mersin: 17,50 TL
Kaynak: http://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionDoc ... Mersin.pdf

Adana (Doğu) - Şanlıurfa: 18,50 TL
İskenderun - Şanlıurfa: 19,50 TL
Adana (Doğu) - İskenderun: 5,50 TL
Kaynak: http://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionDoc ... 19Urfa.pdf

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-L.04:04 » İstanbul-Ankara Otoyolu

Mesaj gönderen Esat » 08 Eki Sal, 2019 20:20

fiyat düzenlemesi, şimdi yidler para kırarken devlet armut mu toplasın

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:04 » İstanbul-Ankara Otoyolu

Mesaj gönderen Engin Y » 15 Eki Prş, 2020 10:46

Bolu Tüneli, Ankara yönünde 15 Kasım'a kadar trafiğe kapatılmış: https://www.haberturk.com/bolu-dagi-tun ... er-2835449
Otoyolun Bolu-Düzce il sınırı Abant Kavşağı bölgesinde, tünel viyadüklerinde derz yenileme çalışmaları başladı.

AA'nın haberine göre, otoyolun Ankara yönü ile Kaynaşlı gişelerinde, Karayolları ekipleri ve Bölge Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü ekiplerince işaretleme çalışması yapıldı.

Daha sonra otoyolun İstanbul-Ankara yönü trafiğe kapatılarak, sürücüler, Kaynaşlı Kavşağı'ndan D-100 kara yoluna yönlendirildi.

Kaynaşlı gişelerinden D-100 kara yoluna yönlendirilen araçlar nedeniyle Bolu Dağı Düzce kesiminde zaman zaman trafikte yoğunluk yaşanıyor.

Bakım ve onarım çalışmaları sürdürülen kesimlerde ulaşım kontrollü sağlanıyor.

Çalışmaların 14 Kasım'da tamamlanmasının ardından otoyolun Bolu Dağı Tüneli Ankara kesimi yeniden ulaşıma açılacak.

Cevapla

“Diğer Toplu Ulaşım Sistemleri” sayfasına dön