TEM 0-2 Kesimi, Mahmutbey- Kozyatağı arasındaki, 2.Çevreyolunun teknik adıdır. Bu güzegah içerisindeki Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, 3 Temmuz 1988'de açılmıştır. FSM'nin teknik özellikleri; 1.510 m, orta açıklığı 1.090 m, genişliği 39 m, denizden yüksekliği 64 m'dir.
FSM 1988 yılında açıldıktan ve 2.ci çevreyolu tamamlandıktan sonra, 1973 yılında ulaşıma açılan 1.Köprü yani Boğaziçi Köprüsü ağır vasıta, Kamyon ve şehirlerarası Otobüs trafiğine kapatılmıştır.
FSM'de ilk kapsamlı bakım, 2012 yılında yapıldı. Çelik tabliyeler üzerindeki asfalt ve izolasyon kazındı, kumlama yapıldı, 2 kat izolasyon sonrası, tekrar asfaltlanarak, 23 Ağustos 2012'de trafiğe açıldı.
https://www.sabah.com.tr/yasam/2012/08/ ... er-basladi
Bu sene 27 Haziran'da FSM'nin yarısı kapatılarak aynı işlemler tekrar yapılacak ve 17 Ağustos'ta tekrar açılması hedefleniyor..

https://www.sozcu.com.tr/2019/gundem/tr ... m-5219529/
FSM'de 2012 yılında bu işlemler yapılırken, YSS Köprüsü ve Avrasya Tüneli olmadığından bakım süresince kabus gibi bir trafik oldu. Bu seferki trafik yoğunluğundan kaçmak için alternatifler var en azından..

Burada benim sormak istediklerim şu şekilde..
1. FSM'de yapılan komple zemin kaplama işi, Boğaziçi Köprüsünde (15 Temmuz Şehitler Köprüsü) yapıldı mı? Ne zaman?
2. FSM'de 2012 yılında yapılan bu bakım işleminin 7 yıl sonra tekrar yapılması normal mi? Ağır vasıta yada kontrolsüz yük taşıyan araçlar nedeni ile mi bu bakım gerekli oldu yoksa 2012'de yapılan işin kalitesinde mi problem var?