ist-HV.04:03 » İstanbul Havalimanı

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: ist-HV.04:03 » İstanbul Havalimanı

Mesaj gönderen Kamil16 » 31 May Cum, 2019 14:59

Yeni açılan İstanbul HL, bir yandan ulaşılamama problemi ile gündemden düşmüyor iken bir yandan da hergün yeni bir problem - iddialar ortaya çıkıyor.

Tabii ki içlerinde asparagas olanlarda var ancak bazı konular için es geçelim diyemiyorsunuz.. :o :?
Bu sorunların aşılması da öyle kolay olmayacak gibi gözüküyor..

https://www.airporthaber.com/havacilik- ... durum.html
https://seyler.eksisozluk.com/istanbul- ... aciklamasi

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: ist-HV.04:03 » İstanbul Havalimanı

Mesaj gönderen Kamil16 » 03 Tem Çrş, 2019 06:51

İSTANBUL Havalimanı'nı yurtdışı gidiş ve dönüş olarak ilk kez kullandık. Medya'da doğru yanlış birçok yorumlar yapıldı. Burada okuyacaklarınız tamamen kendi deneyim ve gözlemlerim.

Özel araba ile geldik. Sabah uçuşumuz 10.40'ta idi. Çerkezköy'den 60 dakika'da İSTANBUL HL'ye ulaşıyorsunuz. Bizim için sıkıntı yok. Dış Hatlar olduğu için 3 no.lu kapıdan girdik. Güvenlik araması sonrası, THY check-in bankolarına ulaşarak bavulumuzu bıraktık ve Pasaport ve 2.ci güvenlikten içeri geçtik. Buraya kadar herşey güzel. Görkemli, yüksek tavanlı bir tek çatı altında dev bir yapıda olduğunuzu hissediyorsunuz. 8)

Dış Hatlar bölümünde birçok yiyecek-içecek mekanları açılmış. 7 TL'ye orta boy bardakta çay içebiliyorsunuz. Fiyatlar anlatıldığı kadar abartılı değil.
Benim gibi şeker kullanmak istemeyenlerin problemi, koskoca mekanlarda Simit Sarayı dahil, çayınıza limon istiyorsunuz ve olmadığını söylemeleri. :(
Neyse taze portakal sıktıkları için onların kabuğundan küçük bir parça ile işi idare ettik. 8)

Dış Hatlar bölümü, İstanbul'da artık nerede ise her metro durağında olan dev AVM'ler gibi olmuş. Zincir mağazaların hemen hepsi, hatta fazlası var. Burada bu kadar giyim mağazaları olmasının cevabı, efendim biz burayı yurdum insanı için değil, transit yolcular için yaptık şeklinde. Uluslararası uçuşlarda, takım elbise, abiye elbise alışveriş ihtiyacı olanlar var demek ki!

Teminal binasını boyadan boya turladık. Zaman vardı. Dış Hatlarda Batı'da A'dan başlıyor ve Doğu'da F'de bitiyor. Bizim uçuşumuz F1'de idi. Kapıya ulaştık, uçağımıza bindik, uçak hareket etti. Tam 40 dakika sonra en batıdaki 34 no.lu Pist başına ulaştı ve havalandık..

40 dakikalık taksi süresince Pist ile terminal, taksi yollarının aynı kod ta olmadığını hissediyorsunuz. Batı'dan doğuya tüm çevrede inşaat ve şantiye devam ediyor. Resmi açılışı üzerinden nerede ise 8 ay geçti. İstanbul HL, çok yağmur alan bir bölgede. Pistlerin, Taksi yollarının arası toz-toprak içinde. Çim uygulaması yapılabilirdi.

İstanbul'un içinde duvarlara peysaj-çiçek-yeşillik uygulamasına gösterilen özen, bu kadar iddialı bir proje'de niçin gösterilmemiş? Soru işareti..

Esas heyecanlı bölüm dönüş'te ve bir sonraki yazımızda.. :D 8)
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: ist-HV.04:03 » İstanbul Havalimanı

Mesaj gönderen Kamil16 » 03 Tem Çrş, 2019 21:20

İSTANBUL Havalimanı, gelen yolcu açısından gözlemler..

Hamburg'tan Pazartesi gecesi, THY 21.55 Uçağı ile geldik. Uçak gecikmeli kalktığı için gece yarısı 02.15'te Piste indi. Karadeniz üzerinden, Boğaziçine ve geniş bir yay çizerek Güney-Kuzey yönünde piste indi. Taksi süresi kısa sürdü ve Terminalin G bölümde, körüğün önünden otobüsler ile Terminal'e taşındık.
Gece yarısı 02.15'te Körüğe yanaştırılmıyor iseniz, yeni HL'de kaç tane körük olduğunun anlamı kalmıyor tabii ki.. :?

Geliş Katındaki işlemler sonrası, aynı katta, doğal olarak insanların yönlendirildiği çıkış kapısına gidince, normal olmayan bir durum ile karşılaşıyorsunuz. Zira bu Kat'a sadece ticari taksiler gelebiliyor. Bir kat daha aşağıya inmemiz gerekiyormuş. Özel araçlar, Otobüsler bir alt kata gelebiliyormuş. Kısaca mimari düşünce'de ana ulaşım aracı olarak "Taksi" seçilmiş. :?

Çıktığımız 14 no.lu Kapıdan aşağıya inmek için gittiğimiz asansör bozuk idi. Bir sonraki asansör ise 200 m ileride. Mecburen yürüdük. Oradaki asansör ile aşağıya indik.
Böyle bir mimari uygulama ile 3 katlı "gidiş-geliş" uygulamasını başka hiçbir Havalimanında görmedim. Terminal içinden, alt kata dışarıya çıkmadan yürüyen merdivenler ile niçin yolcular esas çıkış kapılarına indirilmiyor?

Terminal'e gelen bir yolcu'nun tek isteği, işlerini en kısa sürede bitirerek evine doğru yola çıkmak değil mi? Ancak İstanbul HL'de adeta "sizi bol bol yürütmeden salmayız" mantığı ile yapılmış ve insanları yoran bir mimari var. Bagaj alma karusellerinin olduğu bölge'de WC'ler arası mesafe 300 m civarında. Pasaport'tan çıkınca, ilk WC'de temizlik bakım yapılıyor ise diğerine gitmek için 300 metre yürümek zorundasınız. Bu bize denk geldi maalesef.

Bagajınızı aldınız, gümrükten geçtiniz, tam karşınızdaki kapılar, acil durum kapıları. Batı çıkışına Yürümeye devam.

Pasaport'tan geçişimiz, Bavulu alışımız ve 14 No.lu Dış Kapıya çıkışımıza kadar, 2500 adım atmışım yani yaklaşık 2,5 Km.. :?

Bir sonraki sefer için eğitimi aldık. :)

https://inmapper.com/istanbul-havaliman ... heckinFT12

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-HV.04:03 » İstanbul Havalimanı

Mesaj gönderen Esat » 04 Tem Prş, 2019 06:37

Kamil Bey gözlemleriniz ve düşünceleriniz için teşekkürler, ben daha bir kez yolculuk edebildim ama bu gözle pek inceleyemedim, sadece çıkışta otobüsler ve özel araçlar için alt kata koşturmak bana da saçma gelmişti, ayrıca yiyecek satışı yapan yerlerde malzeme tedariğinin sorunlu olmasını da çok aptalca bulmuştum, size limon yok diyenler sütlü kahve isteyene de süt yok diyordu, sanki dağ başı, gerçi dağ başı ama :)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-HV.04:03 » İstanbul Havalimanı

Mesaj gönderen Engin Y » 04 Tem Prş, 2019 08:29

Biz de dün günübirlik Ankara'ya gidip geldik, acil bir toplantı için..

Aşağıdaki terminal haritasında körük olmadığı için gösterilmeyen G1 kapısından otobüse binerek uçağımıza gittik..
G1 hemen en başta (sanırım G2'nin hemen yanında, yürüyen merdivenle alt kata iniliyor) olduğu için güvenlik kontrolü sonrasında 4-5 dakikalık sakin bir yürüyüşle ulaştım..
Sabah 7 uçağıydı ve zamanından önce kalktığı için Ankara'ya da tarifeli saatinden 20 dakika önce indik..

Dönüşte Ankara'dan havalandık, sağımızda Karasu-Kandıra kalacak şekilde İstanbul'a yanaşıp Boğaz'a yaklaşınca güneybatıya yöneldik, Atatürk Havalimanı'nı güneyinden izleyerek doğuya devam ettik ve kuzeye yönelerek Küçükçekmece Gölü'nün üzerinden İstanbul Havalimanı'na iniş yaptık..
(Arnavutköy'ün nasıl bir orman talanına sahne olduğunu çok güzel görebiliyorsunuz..)

Dönüşte ise G tarafında en uçtaki körüklerden birine (G8, G9 veya G10 olabilir) yanaştık, terminal binası yaya çıkışına (Ziraat Bankası'nın yanındaki çıkışı kastediyorum) ulaşmak için uçaktan itibaren tempolu bir şekilde 14-15 dakika yürümemiz gerekti..

Aşağıya terminalin krokisini ve bulabildiğim kadarıyla körükleri en iyi gözüken uydu fotoğrafını koyuyorum..

Resim

iga.PNG
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: ist-HV.04:03 » İstanbul Havalimanı

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 04 Tem Prş, 2019 13:28

Bende ikinci deneyimimi anlatayım İHL deki.
İstanbul hava limanında bir düzensizlik var benim gördüğüm. Bana sor rumuzlu arkadaşlar sanki ortadan kaybolmuşlar , ara tara göremedim kimseyi. Yönlendirme levhalarındaki eksiklikler azalmış ama devam ediyor. Gelen yabancı misafirlere gönüllü kılavuzluk yaptık, polis arkadaşları da bana sor ekibinin yerine kullandık.
Körüklerdeki otomatik yaklaştırmanın çalışmamasından kaynaklanan düzensizlik devam ediyor, körüklerin bir kısmına manuel olarak bile uçak yaklaşamıyor görünüyor. Bazı körüklerin çalışıp bazılarının çalışmaması da enteresan, teknik olarak bir açıklaması yok, ancak arıza olabilir ama sayıları mevcudun yarısı neredeyse , bu kadar arıza da fazla.
Bazen pasaport kontrol noktasına çok yakın bir bölgedeki bir kapıya uçak yanaşırken bazen kilometrelerce yürüyorsunuz. Son gelişimde körükten çıktıktan sonra önce üst kata çıktık, uzunca bir mesafe yürüdükten sonra tekrar yürüyen merdivenle bir alt kata indik. İnsan madem alt kata inecektik neden körükten sonra üst kata çıktık diye sormadan edemiyor.
Dış hatlardan gelip çıkış kapısından çıkınca giden yolcu bölümüne geçmek için binanın en sonundaki yürüyen merdivene gitmek çok saçma. Kapıdan çıktığımız bölüme yakın olan orta kısımdan bir merdiven yapılabilirmiş, tamamen dizayn hatası. Yada yürürken dükkanların önünden geçipte bir şey görüp alsınlar diye kasıtlı yapıldı. Her yer AVM kıvamında zaten malesef.
Gözüme çarpan olumlu tek değişiklik iç hatlardaki fast food bölümünün açılmış olması, artık insanlar simitçiye yada sandöviççiye minimum 30 TL ödemeye mahkum değil.
Bir arkadaşım pisuvarların insanın üstünü ıslattığını söylemişti ve bu uyarıyı dikkate alarak temkinli kullandığım pisuvardan ıslanmaktan son anda kurtuldum :) İşiniz bittiğinde pisuvardan ayrılmanızı beklemeden foşş diye su açılınca ıslanmamak için atik davranmak zorunda kalıyorsunuz, burada bir gecikme zamanlayıcı problemi var gibi. Tuvaletten önünüz ıslak çıkmak hiç hoş olmazdı...
Hala yeterli çevre düzenlemesi ve çim olmayışı bizim havalimanını tipik bir ortadoğu yada afrika hava alanı gibi gösteriyor, Casablanca nın bile çevresi daha güzel görünüyor. Bu arada kalkış için pist başına giderken taksi sırasında önce yokuş aşağı gidip sonra yokuş yukarı tırmandığımızı yeni farkettim, bu saçmalık kış döneminde umarım kazalara sebep olmaz. Isınan fren balatalarının soğumasını beklemek ile ilgili internetteki isimsiz pilot uyarılarının doğru olabileceğini düşünmeye başladım. Eğimi yok etmek için üç kuruş dolgu masrafından kısmanın çok can yakan bir kazaya sebep olmasını kimse istemez.
Taksi süresi giderken 20 dk idi ama dönüşümüzde daha uzun sürdü. Dönüşte gece 02.25 uçağı ile Ankara'ya bilet almıştık ama Casablanca da checkin yapmaya çalıştığımda koltuklar tükendi uyarısını görünce şok oldum, muhtemelen uçağı geniş gövdeden daha küçük gövdeye düşürdüler bu yüzdende yer kalmadı. İstanbula uçak teker koyduğunda ilk işim tekrar checkin i denemek oldu ve bu sefer iki boş koltuktan birini kapmanın verdiği huzurla taksi süresini ölçmeyi unuttum.
Gece 2.25 uçağı ancak 3.20 de havalanabildi, uzunca süre pist başında kuyruk bekledik sanırım, iniş ve kalkış için iki ayrı pist varken gecenin köründe neden kuyruk vardı anlamadım, ben 36 saattir yolda olmanın verdiği yorgunlukla uykusuzluktan bayılmışım o ara.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-HV.04:03 » İstanbul Havalimanı

Mesaj gönderen Uğur » 04 Tem Prş, 2019 21:45

Resim

Bölümümden Doç. Dr. Barış Önol hocamın paylaştığı İstanbul Isı haritasında havalimanı yer edinmeyi başarmış. Başarmış diyorum ama bu aslında olumsuz bir durum. Havalimanlarının yapılaşmaya daha yakın olması özellikle büyük su kütlelerine yakın konumlarda sis oluşumunu güçleştirir. Çok tekniğe girmeden şöyle izah edeyim. Şimdi bu havalimanında ısınan hava parseli, havalimanına komşu alanlar üzerine hareket ettiğinde o bölgeler daha soğuk olduğu için aniden soğuması dolayısı içinde bulunan nemin yoğunlaşarak sis-pus gibi hallere dönmesi beklenir. Böyle bir risk var ama umarım yanılan hocamla size bunu izah eden ben olurum.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: ist-HV.04:03 » İstanbul Havalimanı

Mesaj gönderen Kamil16 » 20 Ağu Sal, 2019 16:42

İstanbul HL'de, 2.ci Yurtdışı gidiş-geliş deneyimini yaşadık. Gidişte çok problem olmuyor açıkcası.

Yurtdışı Çıkış Pulu Bankomatları konulmuş ama devreye alınmamıştı. Ama dönüş yani gelen yolcu için, yeni HL, mimari - ergonomik bir yapı olmadığından çok yorucu. Tek çatı yerine diğer Uluslararası HL'lerde olduğu gibi, "Yurtiçi" - "Avrupa & Yakındoğu" ve" Amerika & Asya & Afrika" şeklinde üç Terminal Binası ve aralarında Monoray ulaşım düşünülmeli idi. Yaşlı, Hasta çocuk-çocuklu yolcular için büyük bir koşuşturma ve eziyet yaşanıyor.

Dün akşam Milano gelişinde, THY uçağı, B'nin en uçuna körüğe yanaştı ve pasaport, bagaj alımı ve dışarı çıkış 2400 adım yani yaklaşık 2 Km'lik bir yol yürüdük. Bu kadar mesafe'de yürüyen bant çözüm değil. İnsanların, bantlarda yürümemeleri halinde, dışarı çıkışları 1 saati bulabilir.

Gidiş Katında Kapı Numaraları 1 - 7, Taksi Katında ise 8 -14 şeklinde. Alt Katta ise Kapı Numaraları artarak devam ediyor. Ancak birde kolonlar ayrı numaralandırılmış ve bu da karşılamaya gelenlerde kafa karıştırıyor. Örneğin, bizim çıktığımız 17 no.lu Kapı, 14 ile 15 no.lu kolonlar arasında. :?

Bu arada DMHİ'nin Temmuz sonu karşılaştırmalı istatistikleri yayınlandı. Sonuçlara göre her iki HL'de iç hatlarda gerileme var ama İstanbul HL'de daha fazla. Dış Hatlarda ise, Sabiha Gökçen'de göreceli artış var. Toplam'da makas, Sabiha Gökçen lehine azalıyor.
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: ist-HV.04:03 » İstanbul Havalimanı

Mesaj gönderen Kamil16 » 04 Eyl Çrş, 2019 07:15

Çay'a Limon YOK..

Hamdolsun, Dünya'nın en büyük HL'nını doğaya inat, yaklaşık yılın yüzde altmışında sert rüzgarlar altında olan ve binlerce yıl önce kurulmuş İstanbul'da, hiçbir medeniyet tarafından yerleşim yeri olarak kullanılmamış, tamamen, orman ve göletlerin kapladığı binlerce dönüm arazi üzerine, bilime, doğaya, ergonomiye, ekonomiye inat kurduk..

Dünya'nın en büyük HL'si olacak iddiası ile kurulan İSTANBUL HL, aynı zamanda Dünya'nın en büyük kapalı Atletizm alanı oldu. Genci, Yaşlısı, Hamilesi, Çocuklusu dinlemeden, insanlara zorunlu spor yaptırıyoruz. Uçaktan inenin ortalama yürüdüğü mesafe 2500 metre.

AVM Kıvamında yapılan İSTANBUL HL'de, herşey var ama çayınıza limon YOK.

Açıldığından beri iki kez dış hatlarını kullandığım HL'de, birbirinden görkemli mağazalar, "gel alış veriş yap, harca euro'cukları" modunda. Uçuş saatine zamanının olduğundan hadi bari bir çay içeyim diye, ince belli bir bardak çay'a 7 TL'ye vermeye razı oluyorsunuz ancak çay'a limon yok!

Kafeterya'daki görevli Personel'e sordum, çay'a limon olması için ne yapmam gerekiyor diye? Cevap yok. Bari oradan sıktığın portakalın kabuğundan küçük bir parça ver diyorsun, yüzünüze tuhaf tuhaf bakıyorlar..

Dünya'nın en büyüğünü yapmak marifet değil, burada çalışan ve "müşteri memnuniyeti" nedir bilen insanlar yetiştirmek önemli diye düşünüyorum.

Aynı mantık, İDO'nun gemileri ve terminallerinde de var ve bu kültür ve bakış açısını almıyor çalışanlar ve de yöneticiler.

Bir daha ki sefere çantama limon koyacağım..

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: ist-HV.04:03 » İstanbul Havalimanı

Mesaj gönderen Kamil16 » 27 Kas Çrş, 2019 06:57

İSTANBUL HL, Dış Hatlarını 3.cü kez kullanarak, yurtdışına gittim geldim. Sabah yoğun sis altında Havalimanına ulaştık. Sis ciddi boyutta idi ama neyse rötarsız kalktık. HL gidişlerinde sorun olmuyor. Ama döviz ihtiyacınız vs. var ise birgün önceden temin edin, yoksa burada fena kazıklanırsınız. 8)

Gidişlerde Çıkış Kapılarında, oturacak yerler yeterli değil. Birde toplum olarak bir kişinin üç koltuğu işgal etme alışkanlığımızdan dolayı çoğu kişi ayakta bekliyor.. :wink:

Esas sorun dönüşlerde. Uçaktan Pasaport ve Bagaj alımı çıkış derken minimum 2 km yol yürüyorsunuz. Burada yürüyen bant çözüm değil, bant üzerinde de yürümeye devam ediyorsunuz aksi halde çıkışınız 1 saati bulur.

Frankfurt, Roma HL'lerindeki gibi monoray sistemi düşünülmeli idi. "En büyük Terminal, Havalimanı Bizde" demek sorunu çözmüyor. Gerçekten insanı yoran bir Havalimanı yapıldı. İnsani değil..

Genellik ile Yurtdışı dönüşleri akşam olduğundan, insanları akşamın ilerleyen saatlerinde bavullar ile yürümek zorunda bırakmak, mimari-teknik-ergonomik açıdan zaten yanlış. Tabii ki "ben yaptım, oldu" zihniyeti hakim olduğundan, insanlar söylene söylene yürüyorlar.. :( :|
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-HV.04:03 » İstanbul Havalimanı

Mesaj gönderen Esat » 27 Kas Çrş, 2019 07:23

Kamil16 yazdı:
27 Kas Çrş, 2019 06:57
Frankfurt, Roma HL'lerindeki gibi monoray sistemi düşünülmeli idi. "En büyük Terminal, Havalimanı Bizde" demek sorunu çözmüyor. Gerçekten insanı yoran bir Havalimanı yapıldı. İnsani değil..
bence de şu ana kadar havalimanının gördüğüm tek ve en büyük eksiği bu, fiyatlandırmalar konusuna girmek istemiyorum çünkü giderken yanımda bir kutu vazelinle gidiyorum, acıyı hafifletiyor.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-HV.04:03 » İstanbul Havalimanı

Mesaj gönderen Engin Y » 03 Mar Sal, 2020 08:05

İstanbul Havalimanı'nda İBB'ye Erişim Engeli: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/36518
İstanbul Havalimanı’nı İETT ve HAVAİST seferleriyle erişilebilir kılan İBB, son günlerde havalimanı yönetiminin olumsuz uygulamalarına maruz kalıyor. İstanbulkart dolum noktalarının sayısını azaltan ve dolum noktalarını en uç noktalara taşıyan yönetimin, İETT duraklarını da peronların en sonuna taşımaya hazırlandığı belirlendi. İBB Beyaz Masa’ya şikayetlerini bildiren İstanbullular ile turistlerin uygulamadan oldukça rahatsız olduğu görülüyor.

Bir kamu kurumu olan İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), henüz metronun ulaşmadığı İstanbul Havalimanı’nı açıldığı günden itibaren erişilebilir kılmak için çok ciddi yatırım ve hizmetler üretti. Arnavutköy’deki yeni havalimanı açıldığında uzun bir süre İETT ile ücretsiz taşıma hizmeti sunan İBB, iştiraklerinden OTOBÜS AŞ’ye HAVAİST şirketini kurdurarak uygun fiyata lüks taşımacılık hizmeti vermeye başladı.

Ancak İstanbul Havalimanı yönetiminin (İGA) son günlerde başlattığı keyfi uygulamalar, İETT ve HAVAİST seferleriyle bölgeye en kaliteli erişim imkanını en uygun fiyata sunan İBB’ye erişim engeli olarak yansımaya başladı. Vatandaşların çok şikayetçi olduğu, İstanbul’a gelen turistleri de İstanbulkart yerine nakit para veya kredi kartı ile ödeme yapmaya zorlayan uygulamalar şöyle:

Havalimanındaki İstanbulkart dolum noktaları 24 adetten10 adete indi ve yerleri çıkış kapılarının sağında ve solunda görünemeyecek şekilde en uç noktalar olarak belirlendi. (sağa 90 m, sola 90 m)

Değişikliğe sebep olarak mevcut dolum makinaların yerine vatandaşın yemek ve içecek ihtiyacını sağlayacak otomatların gelecek olması gösterildi. İBB iştiraki BELBİM AŞ, bu değişiklik talebinden Şubat ayının 2. haftasında haberdar edildi ve yoğun bir baskıyla 15 Şubat tarihinde 24 adet makina 10 adete düşülerek yer değişikliği işlemine zorlandı.

HAVAİST’lerde İstanbulkart kullanımına yönelik hiçbir yönlendirme olmadığı gibi İstanbulkart dolum noktalarının konumlandırıldığı yer itibariyle vatandaşların bu makinalardan dolum yapıp geri gelip HAVAİST otobüsünü kullanmaları da oldukça zor hale getirildi.

İstanbul Havalimaın’nda İstanbulkart’ı sanki sadece IETT otobüslerinde kullanılacak bir biletmiş gibi konumlandıran bu uygulama, HAVAİST de dahil diğer ulaşım araçlarındaki kullanımı azalmasına sebep oluyor. Bu da bir kamu kurumu olan İBB’yi devre dışı bırakarak nakit ve kredi kartı ile ödeme metodlarını ön plana çıkarmaya yönelik bir strateji göze çarpıyor.

Ayrıca İETT duraklarının da şu andaki merkezi konumlarından peronların en uç iki noktasına (İstanbulkart dolum makinalarının yeni yerlerine yakın) kaldırılmasının planlandığı belirtiliyor.

Nitekim son 15 gün içerisinde İstanbulkart dolum makinalarından yapılan günlük yüklemelerin yüzde 50 civarında düşüş gösterdiği tespit edilmiştir.
İstanbul Havalimann’nı kullanan vatandaşlar ve ziyaretçiler; İstanbulkart dolum noktalarına ne kadar güç ulaştıklarına dair İBB Beyaz Masa, İETT ve OTOBÜS AŞ’ye çok sayıda şikayette bulunmuştur.

Cevapla

“Hava Yolları” sayfasına dön