ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen Esat » 07 Mar Prş, 2019 17:29

Açılış 10 unda olmayacak sanırım, şu ana kadar bir açıklama olmadı, bir yandan da ayın 20 si gibi bir takım duyumlarım var, bakalım ne olacak.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen Engin Y » 09 Mar Cmt, 2019 21:53

Bugün Söğütlüçeşme’de yürürken, bir anda Marmaray treni geldi istasyona..

Ben de onlu setin önü (en alttaki fotoğraf), ortası ve arkası şeklinde üç fotoğraf çektim..

İnşallah bir sonraki set fotoğrafını işletme başlığına yükleriz..
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen Engin Y » 10 Mar Pzr, 2019 11:56

“Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, Gebze-Halkalı demir yolu hattının 12 Mart’ta hizmete açılacağını bildirdi.”

Kaynak: http://m.milliyet.com.tr/milyonlarca-ki ... i-2840023/

Hayırlı, uğurlu olsun.. Allah kazasız belasız yolculuklar nasip etsin..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen Engin Y » 11 Mar Pzt, 2019 13:55

Hayırlı olsun..

Resim

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen Edil Arda » 11 Mar Pzt, 2019 19:27

trenlerdeki giydirme fena olmamış bu arada, görme şansım oldu, yalnız şu simitli logoyu her tarafa koymasalardı iyiydi, logonun eski hâli daha iyiydi.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen Uğur » 11 Mar Pzt, 2019 23:16

Yolcu bilgilendirme başlığını da ilgilendiren bir konu aslında ama Yandex, Marmaray istasyonlarını da Metro logosuyla koymuş haritasına

https://yandex.com.tr/harita/11508/ista ... 79801&z=16

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen Kamil16 » 12 Mar Sal, 2019 06:30

2013 Yılında durdurulan, "Haydarpaşa - Gebze" ve "Sirkeci - Halkalı" Banliyö Trenleri, tüm raylar sökülerek ve "Ayrılıkçeşme-Kazlıçeşme" kısmı haricinde 3 Hat olarak tekrar inşa edildi, Tüm İstasyonlar yenilendi, "Gebze - Halkalı" 76,6 km'lik tek işletme olarak bugün tekrar açılıyor.

İstanbullulara ve Ülkemize hayırlı olsun. Verimli ve kazasız işletmeler dilerim. İnsanlar, demiryolunu sevsinler, Türkiye'nin 4.cü büyük kenti Bursa dahil, ülkemizin her yerine raylar ulaşsın, güvenli ve konforlu yolculuklar yapalım.
Vatandaş olarak en büyük dileğimiz budur.


https://rayhaber.com/2013/02/istanbulda ... duruluyor/
http://www.tarihistan.org/haydarpasa-ga ... lkti/3240/

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen Esat » 12 Mar Sal, 2019 06:31

Bu da hattın açılışı ile ilgili dile getirilen bazı eksik ve endişeler

https://rayhaber.com/2019/03/marmarayda ... kayboluyor
Sendikanın ifadeleriyle hattaki 7 eksik iddiası:

1-76 Km’lik (Ayrılıkçeşmesi Kazlıçeşme hariç) Marmaray projesine sertifikasyon alınabilmesi amacı ile yolcusuz test çalışmaları 1 Mart 2019 tarihinde başlanılmış olup, hatta sertifikasyon alınıp alınamayacağı daha belli olmadan hattın açılış tarihi 10 Mart 2019 olarak kamuoyuna ilan edilmiştir.

2-2013 yılında hizmete açılan 13,6 hat kesiminde çalışan makinistler yeterince bilgi ve deneyime sahip olmakla beraber yeni yapılan 63 km’lik hattın eğim, peron, sinyal, makas yerleri konusunda yeterli bilgiye sahip olmadıkları için yol tecrübesine tabi tutulmaları gerekmektedir. Marmaray projesinin toplam 76 km’lik kısmında görev yapmak üzere İş-Kur üzerinden alınmış 90 adet makinistin eğitim ve yol deneyimleri yeterince yerine getirilmeden görevlendirilmeleri kazalara davetiye çıkarmaktır. Makinistlik mesleğinin mesleki teknik bilgi ve deneyimle birlikte yapılması gereken bir meslek olduğunu düşünürsek burada da çok ciddi aksaklıkların olacağı ön görülmektedir.

3-OCC kumanda merkezinde proje gereği bulunması gereken 6 masanın her birinde 7 tren trafik kontrolörünün görev yapması gerekmektedir. Toplamda 42 tren trafik kontrolörü istihdam edilmesi gerekirken bu sayı henüz tamamlanmamış olmasının yanında Tren Trafik Kontrolörü unvanlı personel başka birimlerde görevlendirilmiştir.

4-Aynı hat üzerinde hem Marmaray trenleri ve hem de ana hat trenlerinin çalıştırılması öngörüldüğünden ERTMS (European Rail Traffic Management System) sistemi ile çalışacak trenler için bazı noktalarda sinyal görüş mesafesi çok kısa olup yönetmeliklerle belirlenmiş frenleme mesafesi için yetersizdir.

5-Marmaray trenlerinin işletim sistemi olan CBTC (Communications Based Train Control) iletişim tabanlı tren kontrol sistemi henüz tam olarak çalışmamaktadır.

6-OCC Kumanda merkezi ekranında sık-sık tren kayıpları yaşanmaktadır. Yani hat üzerinde işleyen trenler trafik kontrolörü ekranında zaman zaman görünmemektedir.

7-Halkalı, Gebze ve bazı istasyonlarda otomatik motorlu makaslarda henüz makas motorları yoktur, makaslar tıpkı Ankara YHT garı batı çıkışında olduğu gibi makasçı tarafından tanzim edilmektedir.

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön