int-CRE.01 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı
Abi, şöyle bir sayfa buldum: http://www.bbc.com/news/business-38654176
Burada yazdığına göre; 20 tonluk yük taşındığı zaman havayolu ile 100 birim olan karbondioksit salınımı, demiryolu ile 4 birim ve denizyolu ile 2 birim oluyormuş..
Burada denizyolunun hem maliyet, hem de çevre açısından en iyisi olduğu açık..
Süre olarak ise denizyolu en geride kaldığı için biraz daha pahalı ve biraz daha çevreyi kirleten, ama yarı sürede hizmet veren (iyileştirmelerle daha da hızlanabilir) demiryolu tercih ediliyor..
Burada yazdığına göre; 20 tonluk yük taşındığı zaman havayolu ile 100 birim olan karbondioksit salınımı, demiryolu ile 4 birim ve denizyolu ile 2 birim oluyormuş..
Burada denizyolunun hem maliyet, hem de çevre açısından en iyisi olduğu açık..
Süre olarak ise denizyolu en geride kaldığı için biraz daha pahalı ve biraz daha çevreyi kirleten, ama yarı sürede hizmet veren (iyileştirmelerle daha da hızlanabilir) demiryolu tercih ediliyor..
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 689
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı
Gemi işletme mühendisliği okurken bir hocamız "Bir konteynerı Hong Kong'tan Mersin'e denizyolu ile getirmek, Ankara'dan Mersin'e karayolu ile getirmekten daha ucuz" demişti.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı
Öncelikle, bu sayfanın ikinci mesajında çok sayıda makalesine yer verdiğim Forbes dergisinde, Çin-Avrupa demiryolu hattının ekonomik mantığına ilişkin olarak Mart ayında yazılan ayrıntılı bir makale: https://www.forbes.com/sites/wadeshepar ... ea9fc540d1
Aşağıdaki grafik, demiryolu maliyetlerindeki iyileşmeyi de gösteriyor..
Tren, uçaktan daha ucuz ve gemiden daha hızlı..
Grafiğin içinde yer aldığı yazı: https://www.csis.org/analysis/rise-chin ... e-railways
Aşağıdaki grafik, demiryolu maliyetlerindeki iyileşmeyi de gösteriyor..
Tren, uçaktan daha ucuz ve gemiden daha hızlı..
Grafiğin içinde yer aldığı yazı: https://www.csis.org/analysis/rise-chin ... e-railways
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı
Çin ve Avrupa arasında 2011’de 17, 2016’da 1.702 ve 2017’de 3.673 demiryolu seferi yapılmış..
Kaynak: https://www.reuters.com/article/us-chin ... SKBN1JM34M
Kaynak: https://www.reuters.com/article/us-chin ... SKBN1JM34M
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı
Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu’na denizcilik tarafında bir rakip gelmiş..
http://www.turkrus.com/672131-rusya-loj ... di-xh.aspx
Özellikle Çin mallarının Avrupa'ya sevkiyatında "devrim" yaratacak, lojistik dünyasını sarsacak adım atıldı: Rusya, Süveyş Kanalı üzerinden 34 gün olan yük gemilerinin yolculuğunu 23 güne indirecek "Kuzey Deniz Yolu"nu açtı. Küresel ısınmanın etkisiyle Rusya toprakları ile Kuzey Kutbu arasındaki koridorun açılması, dünyada dengeleri tamamen değiştirmeye aday. Şu an yılda dört ay olan "Rusya güzergahı"nı kullanma süresinin, hem küresel ısınma, hem de "nükleer buz kırıcılarla" beklentisi yüksek.
Bu yolda ilk büyük "test" sevkiyatı 23 Ağustos'ta Rusya'nın en doğusundaki Vladivostok limanından başladı. Dünyanın en büyük deniz taşımacılığı şirketlerinden Danimarkalı "Maresk"in gemisi "Venta", Almanya'nın Bremherhaven limanına doğru hedefiyle yola çıktı.
http://www.turkrus.com/672131-rusya-loj ... di-xh.aspx
Özellikle Çin mallarının Avrupa'ya sevkiyatında "devrim" yaratacak, lojistik dünyasını sarsacak adım atıldı: Rusya, Süveyş Kanalı üzerinden 34 gün olan yük gemilerinin yolculuğunu 23 güne indirecek "Kuzey Deniz Yolu"nu açtı. Küresel ısınmanın etkisiyle Rusya toprakları ile Kuzey Kutbu arasındaki koridorun açılması, dünyada dengeleri tamamen değiştirmeye aday. Şu an yılda dört ay olan "Rusya güzergahı"nı kullanma süresinin, hem küresel ısınma, hem de "nükleer buz kırıcılarla" beklentisi yüksek.
Bu yolda ilk büyük "test" sevkiyatı 23 Ağustos'ta Rusya'nın en doğusundaki Vladivostok limanından başladı. Dünyanın en büyük deniz taşımacılığı şirketlerinden Danimarkalı "Maresk"in gemisi "Venta", Almanya'nın Bremherhaven limanına doğru hedefiyle yola çıktı.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı
yılın her dönemi açık olmayan bir yolmuş okuduğum kadarıyla, sadece ilk defa bu kadar tonajlı bir gemi geçiyor, yeni nesil buz kıranlar ile yolu sürekli açık tutup taşımacılık yapmayı planlıyorlar bildiğim kadarıyla. Belirttiğin gibi sadece süveyş yoluna değil aynı zamanda demiryoluna da rakip olabilir, 23 gün iyi süre
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı
Aynen abi, sadece yaz aylarında açık olan bir hat bu..
Süveyş Kanalı’nı by-pass etmişler, küresel ısınma nedeniyle kullanım süresi gelecek yıllarda uzayacaktır..
Süveyş Kanalı’nı by-pass etmişler, küresel ısınma nedeniyle kullanım süresi gelecek yıllarda uzayacaktır..
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 64
- Kayıt: 12 Eyl Çrş, 2018 13:34
Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı
Arkadaşlar bu durum ülkemiz için kötü bir haber, bu proje komple gerçekleşmeden Marmaray projesi bitirilmelidir.
Marmaray projesi ne resmen adamlar Savaş açmış gördüğüm kadarıyla.
İpekyolu nu biz tamamlamalı Rusya nın bu hain planını bertaraf ederek parayı biz kazanmalıyız.
Marmaray projesi ne resmen adamlar Savaş açmış gördüğüm kadarıyla.
İpekyolu nu biz tamamlamalı Rusya nın bu hain planını bertaraf ederek parayı biz kazanmalıyız.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı
Kafa mı buluyorsunuz bizimle?
Adamlar Çin’in üretimini olabildiğince çabuk bir şekilde Avrupa’daki lojistik merkezlerine aktarmaya çalışıyor..
Marmaray umurlarında mı sanki?
Adamlar Çin’in üretimini olabildiğince çabuk bir şekilde Avrupa’daki lojistik merkezlerine aktarmaya çalışıyor..
Marmaray umurlarında mı sanki?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı
ben hala Marmaray için Pekin-Londra geyiğine inananlar olmasına çok şaşırıyorum hadi Marmaray demeyelim 3.köprü den geçsin, yahu doğru düzgün sanayi bölgelerine demiryolu götürmeyen, bir yük garlarının önemini kavrayamayan küçücük komik yük garları inşa eden, tüm yatırımı hızlı tren olarak düşünüp yanına konvansiyonel yolcu ve yük için yollar inşa etmeyen, dört tarafı ateş kazanı, Pekinden Türkiye sınırına kadar can ve mal güvenliği olmayan bir güzergahtan trenle mal gelecek tamam.Engin Y yazdı:Kafa mı buluyorsunuz bizimle?
Adamlar Çin’in üretimini olabildiğince çabuk bir şekilde Avrupa’daki lojistik merkezlerine aktarmaya çalışıyor..
Marmaray umurlarında mı sanki?
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı
Yok abi, dış mihraklar engelliyor büyük demiryolu lojistik merkezleri kurmamızı