1800’lü yılların ortasından, 1. Dünya Savaşı öncesinden bugüne gelen tarihi köprü, arkeologlar denetiminde taşlarıyla tek tek sökülecek.

Günümüzde bir sokakta sulama ve yıkama çalışması yapıldığında bile “Yarın çalışma vardır, bilgilerinize” şeklinde uyarılar yapılabilirken; en az 150 gün (5-6 ay) boyunca kapalı olacağı belirtilen Erenköy Tren Köprüsü yıkım ve yenileme çalışmaları için bölgede bilgilendirme yapılmadan ani olarak başlayan çalışmalar hem şaşırttı, hem de günlük yaşamda ciddi aksamalara neden oldu. Eskimiş ve günümüzün ihtiyacını karşılamayan riskli banliyö hattının yenilenerek, yan yana geniş üç ray hatlı sistemden oluşan modern projenin yapım sürecinin de uzaması, bölge halkının tren imkanından kopmasına neden olmuştu. Geçtiğimiz aylarda Suadiye ve çevrelerinde de çeşitli yol ve köprüler trafiğe kapatılmıştı ancak, Erenköy’de aniden gelişen süreç esnaflar başta olmak üzere bölge sakinlerini önemli derecede etkiledi.
Erenköy Tren Köprüsü kapatılınca, sahil yönü-minibüs yolu hattında gidiş gelişler için iki alternatif oluştu. Araçlar ve yayalar, yine yenileme çalışmasının sürdürüldüğü ancak alternatif yol verilebilen Ömer Paşa Köprüsü’nü kullanabiliyor. Diğer bir alternatif ise, Bostancı yönüne doğru yürüyerek Erenköy Tren İstasyonu Alt Geçiti’ni kullanmak. Buradan ise sadece yayalar yararlanabiliyor, engelli ve yaşlı olmayanları…
Erenköy için büyük önem taşıyan ER1 ve ER2 otobüs hatlarında çalışma nedeniyle güzergah değişikliği yapılmak zorunda kalındı.
http://kadikoylife.com/ERENKOYUN_TARIHI ... KLYOR/9255