Depo yollarında peronun batı ucuna bağlantı yok. İdeal olanı bu ama maalesef YOK. Depo yollarından perona kadar olan kavis araç dönüşüne müsait olmadığı için yapılmamış olabilir. Yoksa bu bağlantının yapılmamış olması büyük hata.Esat yazdı:Evet ya -MİŞ li geçmiş zamandan nefret ederdim, bu İstanbul'un ulaşımı yüzünden -Dİ li geçmiş zamandan da pek hazzetmez oldum
Seyrantepe peron bölgesine bir kez indim ama doğal olarak depo sahasını görme şansım olmadı (herkesmi değişti be arkadaş şirkette ) ama şimdi hatırlayamadığım şey istasyonun sadece Sanayi mah. tarafından araç girişi olduğu gibi, şöyle izah edeyim peron ve depo doğu-batı yönünde (yaklaşık) yan yana duruyorlar, depodan bir aracın Seyrantepe istasyona girebilmesi için önce doğuya çıkış yapıp buradan manevra ile mi Seyrantepe'ye girmesi gerekiyor, yoksa batı yönünden de perona giriş yapabiliyorlarmı? Eğer böyle ise zaten bir sıkıntı yok sanırım. Maç günlerinde rezerv araçlarınızı depo sahasında bekletirsiniz, çıkanın yerine batı uçtan aracı direkt perona alırsınız. Bu şekilde 8 li dizileri ardı ardına doldurarak kaldırabilirsiniz. Bu da bir araçta 2000 kişi yapıyor, bir yolu depodan kalkan Taksim araçlarına bir yoluda normal seferini yapan Taksim-Seyrantepe araçlarına ayırırsak nerede ise 2 dk. da bir araç kalkar, tamam ana hattın seferlerini zora sokmayalım 4 dk. da bir yapalım bu durumda 20 dk. gibi bir sürede bu istasyondan araç bazında 10.000 yolcu çıkartılabilir.
Yanlışmı düşünüyorum, ama bunun için hattın batı uçtan araç beslemesine uygun olması gerekir. Bir diğer ve bence asıl sorun istasyon girişinin bir stadyum istasyonuna göre düzenlenmemiş olmasıdır, 20 dk. da bu kadar insanı zaten akıcı bir şekilde perona alabilirmiyiz bilmiyorum.
Bahsettiğim şey kabaca şu, depo hattını farazi çizdim çünkü kaç yol ve makas yapısını bilmiyorum, ayrıca en soldaki ve üstteki tekrar istasyona dönen yol benim önerim olan prensip, turuncu oklar maç işletmesi araçları, yeşil normal sefer araçları
depo sahasında çıkış makasları ters biliyorum da uğraşamadım şimdi
Seyrantepe peronun batı kısmına gelince, iki peronda iki yol bulunmakta ve bu yollar ileride tek makastan geçmek zorunda. makastan sonra 1. yola (taksim yönüne), 2. yola (Hacıosman yönüne) ve Sanayi mahallesi 3. perona geçişler var. Yani Seyrantepe istasyonuna giriş ve çıkış için toplamda üç tane yol mevcut. Fakat ne yazık ki bu yollar tek makasta toplandığı için bu bölge verimli kullanılamıyor.
Bahsedilen tünel de sanırım bu bölgeyi rahatlatmak için düşünülmüş bir çözüm yolu. Yani Seyrantepe istasyonuna gelen yolları tek makas üzerinden değil de farklı yollarla sağlamak. Böylece, Seyrantepe istasyonuna bir araç geliyorken aynı anda başka bir araç çıkartılabilir ve sirkülasyon sağlanır.
Depo bölgesinden 2 veya 4 dakikada bir Seyrantepe istasyonuna araç çıkararak yolcu taşımak çok doğru bir işletme değil. Çünkü, hat içinde zaten birçok araç sefer halinde. Buna ek olarak bir stad dolusu yolcuyu taşımak için de birçok aracı sefere dahil etmek hattı şişirir. Depo Seyrantepe'de olduğu için bu araçları boş olarak tekrar Seyrantepe'ye getirmek yine hattın içinde birçok boş aracın olması demek. Bu araçlar manevra esnasında normal seferleri ister istemez aksatacaktır. Taraftar taşıyacağım derken ana hattın yolcusu mağdur olabilir.
Sonuç olarak; Seyrantepe perona iki bağımsız yol şart. Depo alanından perona bağlantı olmasa da işletmeyi oldukça rahatlatır.