mer-RS.09 » Mersin Raylı Ulaşım Konsepti Ne Olmalı?

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

mer-RS.09 » Mersin Raylı Ulaşım Konsepti Ne Olmalı?

Mesaj gönderen Esat » 11 Mar Cum, 2016 11:09

Mersin belediyesinin (Büyükşehir sanırım Mersin?) kente bir raylı sistem kazandırmak ile ilgili ciddi bir çalışması varmış, bundan yeni haberim oldu. Mersin i sadece bir kez Tarsus ilçesini gördüğüm için bilmiyorum, arazi olarak düzlük olduğunu biliyorum ama son yıllarda hızlı nüfus artışı ile çarpık kentleşmenin de etkilediği kentlerimizden biri sanırım.

Bu aşamada Mersin ölçeğinde bir kent için sizlerin önerileri nedir? Tramvay, HRS, Banliyö, Havaray?

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 687
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: mer-RS.09 » Mersin Raylı Ulaşım Konsepti Ne Olmalı?

Mesaj gönderen Uğur » 11 Mar Cum, 2016 12:19

Başkan monoray istiyor. Hatta Wuppertal'a ve Çin'e incelemeye gitmişti. Ama koca bir şehrin ana omurgasını monoray gibi diğer seçenekler içerisindeki en az kapasiteli bir sistem üzerine kurmanın çok sağlıklı olacağını düşünmüyorum. Metro çok pahalı gelebilir. Bence en sağlıklısı hafif raylı sistem olur. Omurga Hafif raylı sistem ya da göz karartılıp metro ile kurulduktan sonra tramvay ve monoray ile desteklenebilir.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: mer-RS.09 » Mersin Raylı Ulaşım Konsepti Ne Olmalı?

Mesaj gönderen Engin Y » 11 Mar Cum, 2016 13:09

Mersin'den biraz daha büyük Antalya, Kayseri ve Konya, biraz daha küçük Eskişehir ve Samsun ve Mersin'in 1,5 katı büyüklüğündeki Gaziantep'te hep tramvay var.. Hafif metro buralarda yok henüz.. Bu kentlerden de sadece Eskişehir'i biliyorum, ama tramvay aşırı kalabalık orada.. Mersin'de de yoğun bir nüfus var, benzer bir sorun yaşanabilir mi? Henüz kendisinden büyük şehirlerde bile metro yokken, tramvayı da atlayıp doğrudan metro yapabilirler mi? Bilemedim..

Mersin-Tarsus arasında banliyö tarzı (günde 2x31 tren saydım) bir işletme zaten var, ama Tarsus ile Mersin birbirinden bağımsız iki şehir gibi düşünülmeli, şehir içi ulaşım sayılmamalı..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: mer-RS.09 » Mersin Raylı Ulaşım Konsepti Ne Olmalı?

Mesaj gönderen Esat » 11 Mar Cum, 2016 13:29

Monoray istediklerini bende duydum hatta Çong Çing monorayı nı dile getiriyorlar ama orada durum benim anladığım kadarı ile biraz farklı, bir adamların coğrafyası tramvaya müsait değil, metro için her yere tünel yapıp maliyeti yüksek bir iş yerine tramvay metrobüs arası taşımacılığa imkan veren, inşa maliyeti düşük ve coğrafi olarak tepeler arasında rahatlıkla dolaşan bir sistemle 90 km lik bir şebeke kurmuşlar. Mersin gibi düz diyebileceğimiz bir şehir de havaray bence sadece hava ray olur :) ama tramvayın handikapları ile uğraşmaktansa direkt buna yönelmek mantıklı mı onu da yaptırdıkları ulaşım anaplanı söylemeli zaten. Ben tramvaycı olduğum için keşke Eskişehir ya da Bursa hedefinde bir tramvay sistemleri olsa derim, yani siyasi söylemlerle verilen sözler değil de kent için daha akılcı.

Engin bende o banliyöyü biliyorum ama dediğin gibi iki kent arasında gidip gelen faydalı da bir sistem ama kent içi ne bir yararı yokmuş. Bence Mersin bu konuda bir ilerleme yapmak istiyorsa şu şekilde ilerlemeli derim;

1) TCDD ile işbirliğine giderek, İZBAN, ADARAY, GAZİRAY çözümleri gibi bir çözüm oluşturulmalı. Bu çözüm çerçevesinde banliyö kentiçinden tünel ile geçmeli ve sık istasyonlar ile kent içinde HRS dışında banliyö gibi çalışmalı (istasyon aralarını kast ediyorum) Bu şekilde doğu-batı eksenli bir taşıyıcı omurga oluşturulabilir.

2) Banliyö omurgası üzerine (tam üstüne anlamında değil) doğu-batı eksenli bir ana tramvay omurgası inşa edilmeli

3) Bu tramvay ve banliyö omurgalarını kesen L tramvay işletmeleri ile kuzeyden yolcuların sahile erişimi ve diğer hatlar ile kesişimi sağlanmalı

4) Otobüs şebekesi bu hatları kesecek ve besleyecek şekilde yeniden yapılandırılmalı

5) banliyö için yapılacak tüneller kurp ve peron yapıları ile ileride bir metroya dönüşüme izin verecek yapıda inşa edilmeli, yani aslında bir pre-metro inşaatı yapılmalı.

6) Havaray ı biraz gereksiz görüyorum, pek yorum yapamıyorum.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: mer-RS.09 » Mersin Raylı Ulaşım Konsepti Ne Olmalı?

Mesaj gönderen Engin Y » 11 Mar Cum, 2016 21:12

Esat yazdı:Mersin gibi düz diyebileceğimiz bir şehir de havaray bence sadece hava ray olur :)
Çok havalı ray olur o iş Esat Abi :)

Yazdığın maddelere katılmamak ne mümkün.. İnşallah düzgün, planlı bir sistem kurarlar..

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 687
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: mer-RS.09 » Mersin Raylı Ulaşım Konsepti Ne Olmalı?

Mesaj gönderen Uğur » 12 Mar Cmt, 2016 00:22

Abi artık sen şehirlerin açtığı Ulaşım Ana Planı hazırlama ihalelerine girmeyi düşün :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: mer-RS.09 » Mersin Raylı Ulaşım Konsepti Ne Olmalı?

Mesaj gönderen Esat » 12 Mar Cmt, 2016 20:52

Uğur yazdı:Abi artık sen şehirlerin açtığı Ulaşım Ana Planı hazırlama ihalelerine girmeyi düşün :D
Estafurullah ne haddimize. Ama sizlerin bizlerin fikirleri isin teknik ve idari kisimindakilere yon verebilir, bunu es gecmeyin derim ;)

Cevapla

“Entegrasyon Önerileri - Genel Öneriler” sayfasına dön