Yok öyle demedim, asıl kast ettiğim bu yapı ile mevcut iki işletmeye hiç dokunulmaması ve Yenikapı-AHL, Yenikapı-Halkalı olarak devam etmesi. Olimpiyat hattı Ataköy' e bağlanırsa Bağcılar' dan Otogar orada aktarma ile AHL ye gitmek yerine bu hatta aktarma yapılıp Yenibosna ya da Ataköy-Şirinevler artık nerede kesişir ise orada M1 e aktarma yapıp AHL ye geçmek daha cazip olabilir dedim. Ama bu kast ettiğim süre olarak para olarak cazip olmayacak.
Konuyu dağıtmadan kast ettiğime döneyim. Otogar metro istasyonuna ilave yapılmalı, yan tarafta otogarın bilumum dükkanlarının depo olarak kullandığı alandan biraz traşlanarak en azından 1 peron/1 yol daha ilave edilmeli. Bunun getirisi nedir? Bir kere bir peronda araç bozuldu, ray bilmemne oldu dertlerinden kurtulur işletmeni çatır çatır deplase edebilirsin. İkincisi Halkalı'dan gelen treni bu perona sokarsın, burada makinist baş değiştirir (kuyruk hattına falan gerek yok) ve o araç AHL aracı olarak yoluna devam eder. Böylece Y şeklindeki hattın her parkurunda 2,5-3 dk. aralık ile tren işletilebilir. Sadece Otogar' da sorun yaşanmaması için böyle bir ilave elzem. Diğer türlü M1B tarafından gelen araçları Esenler' den viyadükten direkt AHL yönünde döndürülemez mi? Diye sorabilirsiniz. Bence döndürülemez
alt taraf ne kadar müsait bu bir, ikincisi o dönüşün bir de geri dönüşü olacak AHL den gelen aracı M1B yönünde çevirecek viyadük, bilmemne inşa edecek yer yok. Yani fantaziye gerek yok
bu fikir sanırım menşur bir forum sitesinde dile getirilmiş düşünce olarak, hatta böyle bir şey olacak diye yazanlarda olmuş, bunu geçen sene Mart ayında duydum ama çok sallamadım, fikir olarak çıkmıştır doğrudur ama uygulama da nasıl olur bilmiyorum. Dediğim gibi orada yeni iki tane viyadük inşaası için sorun yoksa neden olmasın.
Şimdi bu yukarıdaki nefessiz yazıyı okuyup anlayanlar beri gelsin, çünkü ben ne yazdığımı anlamadım.