Bu İBB ye şuraya buraya ikide bir de "bu araçlar eski değişsin" diye talepte bulunanlar sırf görüntü peşinde koşan şekilciler. SGP ler taş gibi araçtır, herkes ABB olarak biliyor, bunu düzeltmek için çok uğraştım ama popüler forum sitelerinin popüler yazarları gibi etkili olamıyoruz maalesef
neyse ne, SGP ler taş gibi araçlardır ve şu anda herşeyi ile yerli üretim malzemeler ile yenilenebilmektedirler, üzerindeki tüm ekipman ülkemizde üretilebiliyor ve ağır bakım sırasında bu malzemeler ile yenileniyor araçlar, bu bilgide aklınızda bulunsun.
Diğer taraftan tabii ki 50 yaşına kadar da bunlar kullanılacak değil
illa ki bir yenileme işlemi olacak bu kaçınılmaz. Bu etabın bitimine endekslenmesi de gayet mantıklı, hali hazırda araç ihtiyacı var M1 için bunu zaten biliyoruz, bu uzatma ile birlikte bu ihtiyaç daha da artacak. Ama sadece aracın yetmediğini de izah etmeye çalışmıştık, sinyalizasyon da tek başına yeter etken değil, belki hattın balastlı alt yapıdan beton altyapıya dönmesi bile gerekecektir. Sonuç olarak çok taraflı bir iş, sadece aldım aracı kullanalım ile olmayacak, zaten senin de belirttiğin üzere verilen cevapta buna işaret etmiş.
Bir diğer duyum, bu hat için RTE İstanbul üzerine inşa edilecek metro araçlarının kullanılması ihtimali, bu gerçekleşir mi bilmiyorum ama umarım gerçekleşir.
Oturup hesaplamak lazım şimdi vaktim yok, maksimum frekans için kaç araç gerekecek diye ama ortak işletme kesimini düşünür isek, ve her iki uç için Yenikapı' dan araç kalkacağını düşünürsek, 4 dk. dan daha sık işletme olabilir mi bilmiyorum. Ortak kesimde 1,5 dk. için yapılacak sinyalizasyon ile de Otogar-Halkalı Otogar-AHL arası 3 dk ya düşer. Ama dediğim gibi bu hat üzerinde 1,5 dk. işletmeye imkan verecek bir sinyalizasyon sistemi mi kurulacak, ya da kurulabilir mi? Bunları bilmiyoruz.