ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Mesaj gönderen Uğur » 01 Eyl Sal, 2015 14:58

Banliyö'den niyeyse korkuyoruz. Türkiye'de şu anda adam akıllı banliyö hattı bir İzmir'de bir de Ankara'da var bildiğim kadarıyla oysa Adana, Gaziantep, Konya bunların da nispeten kent içinde kalan tren hattı var gayet güzel işletilir. Ve Bursa bu şehirler içinde en şanssız olanı İstanbulda tramvay hattının kaldırıldığı yıllarda Bursa da Mudanya hattını kaybetmiş. Düşünmesi bile güzel Mudanya-Bursa banliyösü. Neyse özetle Banliyö işinden kaçıyoruz var olanları da daha az koltuklu daha çok ayakta yolcu alan vagonlar ile "metro standardına" çıkartıyoruz. Bugün televizyonda yalın'ın zalim şarkısına denk geldim bilmeyenler için klibi Haydarpaşa'da çekilmiş şarkı devam ederken trenler geliyor gidiyor. İnsan ister istemez üzülüyor. Umarım hat tamamlanırken Haydarpaşa'ya kadar tamamlarlar. Sonuçta bir kültür bir miras Ankara'dan kalkan üç trenden iki trenden biri de Haydarpaşa'ya gelsin diğerleri de Halkalı'ya gitsin çok bir şey kaybetmeyiz.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3523
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 02 Eyl Çrş, 2015 10:14

Banliyö fakirlik, metro ise zenginlik göstergesi sanki..

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 07 Eyl Pzt, 2015 20:35

http://www.rayhaber.com/2015/banliyo-ha ... 7de-tamam/

AYGM genel muduru sonunda kapsamli ve acik seklilde sureci anlatmis.Haberin icinde olanlarin bir kismini ozellikle OHL'nin tamamladigi isleri bende detaylica aciklamaya calismistim bir onceki sayfada okuyabilirsiniz.

Gorunen o ki, OHL hala bir Turk ortakla yola devam etmek istiyor fakat sonuc alamiyor.Bunun haricinde sogutlucesme-Bakirkoy kisminin bir an once acilma plani hem metrobus yogunlugunu hem de cekilen cilenin bitirilmesi konusunda insanlarin biriken sinirlerini azaltma konusunda mantikli geldi bana.Umarim en kisa zamanda isler hizlanir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Eyl Sal, 2015 07:12

Bakırköy e kadar açılmasının metrobüse etkisi olacak mı? Yani Bakırköy den gerçekten sabah akşam Anadolu yakasına bir ev-iş-ev trafiği var mı? Bana çok mantıklı gelmedi, tabii ki kısım kısım da olsa bir şeyler açılsın, ne diyeyim artık :) ama metrobüsün yoğunluğunu azaltmaya bağlanması geçer akçe değil.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Mesaj gönderen Uğur » 08 Eyl Sal, 2015 09:10

Anadolu yakasına değil de belki Mecidiyeköy Zincirlikuyu Levent tarafına giden varsa Metrobüsten Marmaray + Metro'ya geçerler.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 586
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Mesaj gönderen Edil Arda » 08 Eyl Sal, 2015 11:24

Söğütlüçeşme - Bakırköy olarak değil, Bostancı - Bakırköy olarak düşünülmeli. Ama Göztepe İstasyonu bir sorun tabi.

Benim anladığım ilk olarak;
Ayrılıkçeşmesi - Söğütlüçeşme
Bakırköy - Kazlıçeşme

İkinci olarak;
Söğütlüçeşme - Pendik

Son olarak;
Halkalı - Bakırköy

açılacak.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 586
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Mesaj gönderen Edil Arda » 29 Eyl Sal, 2015 23:07

Feneryolu İstasyonundaki tarihî eser tabelası, Suadiye ve Göztepe'de var mı merak konusu,
Resim
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... permPage=1

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Eyl Çrş, 2015 06:41

don't touch :) tamam touchmayalım. Diğer istasyonlarda var mı bakmak lazım, koruma kurulunun kararı var mıydı o istasyonlar ile ilgili

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 586
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Mesaj gönderen Edil Arda » 30 Eyl Çrş, 2015 20:32

Şöyle bir belge var yıllardır dolaşan,
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=568E9EB7

Şimdi sorun Göztepe ve Suadiye,
Suadiye istasyonu yukarıdaki belgede yıkılacak olarak gözüküyor, oysa tarihî.
Göztepe yıkılmayacak diye görünüyor ama 3 hat sorunu var, muhtemelen merdivenlerini yıkacaklar.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Mesaj gönderen Uğur » 30 Eyl Çrş, 2015 22:03

Hala Yedikule Sirkeci arası net bir şey yok.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Eki Prş, 2015 07:32

Bu binaların bir şekilde korunması lazım, evet istasyon binası olarak kullanılmaları yeterli olmayabilir, mümkün olan yerde yeni istasyonlarda yapılsın ama tarihi değeri olan bence İstanbul' un kültür mirasında yer bulması gereken tarihi banliyö istasyonları da korunmalı.

İster içine girilmeden, ister içine fotoğraflarla süsleyerek girip ziyaret edilebilecek şekilde önemli olan, aslına uygun olarak korunması. Bazı avrupa örneklerinde vardı adamlar kafeterya yapmış, çiçekçi yapmış, evet yapmış ama binaya zarar vermemiş bizim gibi gidip Sinan' ın hadi buraya da reklam panosu koysunlar diye düşünmediği yalancı pencereleri reklam alanı yapıp kapamamış ya da ne bileyim, tepesini aman yağmur girmesin diye camla kapatıp, pencerelerini pvc yapmamış, aslına uygun restore etmiş ve kullanıyor. Biz de ise ki yine karşı değilim ama hadi pastane cafe yaptırdın, tamam eyvallah, ama varya o binanın içine sıçılır, sadece içine değil, çatısına kapısına camına her yerine, hatta yetmez bir de sıvanılır. Yine biz türkleri çok aşağıladım dimi, eh ne yapalım maalesef göçebe karakterini üzerinden atmadan şehir devlet konumuna geçince böyle oluyor, binanın bir değeri yok, arsanın var.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 07 Eki Çrş, 2015 15:58

Bu projenin akıbeti ne olacak çok merak ediyorum.Bir yandan yüklenici işe personel almaya devam ediyor sanki işler hızlanacakmış gibi fakat diğer taraftan "Yakında işler hızlanacak" lafları artık kimse de heyecan yaratmıyor.Bu proje ile ilgili o kadar çok spekülasyon yapıldı ki bunların yarısını yazsam belki Esat bey üyeliğimi iptal ederdi :) Bu projenin sendelemesi ile birlikte yüklenici için söylenenler ;

1-Kendine Türk ortak arıyor dediler.
2- Daha sonra Türk ortak buldu tüm işleri ona devredecek kağıt üstünde devam edecek dediler.
3- Aradan süre geçti yüklenici vazgeçti % 50 ortaklıkla birlikte işi yapacaklar dediler.
4-Aradan bir kaç ay geçti yüklenici AYGM ile oturup konuştu hattı tek başına yapıcak dediler.

Yani hala buna benzer dedikodular kulislerde konuşuluyor.Ya kardeşim bir iş bu kadar uzatılır mı ? Ha bugün ha yarın diyerek 1 sene çöpe gitti ! Ya adam gibi işe dört elle sarılı işi bitir ya da bırak git ..! Son dönemin en revaçta söylentisi ise şu ;"-İspanyollar çok gururlu, bugüne kadar hiçbir projeyi yarım bırakmamışlar.O yüzden bu proje onlar için para kazanmaktan ziyade gurur meselesi olmuş vs vs." Bu projeden esinlenerek dizi çekilse 89 bölüm brezilya dizilerine benzer senaryo hazır.Hemen hemen her gün başka bir söylenti ile firma işe devam ediyor.Banane firmanın gururundan, iş bitirme başarısından.Madem yapıacaksın işi o zaman kur ekibini başla.Bu hızla giderse ispanyollar anca 2023 yılına yetiştirir hattı.

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön