ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 22 Tem Çrş, 2015 16:39

Esat yazdı:
İspanyol firma, Gebze-Pendik arası banliyö hattını bu yılın sonu, Halkalı-Kazlıçeşme'yi Eylül 2016'da, Ayrılıkçeşme-Pendik arasını 2016 sonunda bitirmeyi taahhüt etti.
http://www.milliyet.com.tr/takvim-belli ... efault.htm

yani 2016 sonundan önce kara görünmüyor, ne diyelim hayırlısı.
Hocam haber mantıklı, çünkü geçenlerde konuştuğum biri ekiplerin gebze-pendik arasına yoğunlaştırıldığını ve iş makinalarını bu bölgeye kaydırdıklarını söylemişti.

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

Bakırköy

Mesaj gönderen langur » 25 Tem Cmt, 2015 16:41

En son Halkalı İstasyonunda bir iki küçük hareketlilik görmüştüm. Bu hafta Bakırköy'de de hareketlilik gözüme çarptı. İşin özüne temas etmese de istasyon alanında bazı küçük çalışmalar var gibi görünüyor. Bir iki fotoğraf çekmeye çalıştım. Fotoların birinde küçük de olsa dikkatimi çeken bir kamyon var.
ResimResim
ResimResim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Tem Cmt, 2015 17:06

Yalnız hat 50 yıldır boş sanki, bildiğin orman olmuş orada? :)

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Mesaj gönderen Edil Arda » 26 Tem Pzr, 2015 01:34

otlar dışında hep böyleydi hat, çok yeşil, çok tatlıydı.
iki kat üst üste dört hat yapılsaydı böyle de kalacaktı muhtemelen.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 29 Ağu Cmt, 2015 16:01

Bu hat ile ilgili bundan bir kaç ay önce OHL'nin çalışmaları arttıracağı buna göre personel arayışında olduğunu yazmıştım.Hatta bir kaç arkadaşım iş görüşmesine gitmişti.Neyse son duyumlara göre OHL tekrar işi yavaşlatmış, alt yüklenici firmalara iş vermekte zorlanıyorlarmış.Bazı alt yükleniciler de adamlarını diğer projelere kaydırmak zorunda kalmış.

Tam, bu sefer oldu artık işler hızlanır derken yine başa döndük.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Ağu Cmt, 2015 18:48

Bu işten bir cacık olmayacak, anlaşıldı 2016 sonu da zor. Bir başarısızlık abidesi olarak tebrik ediyorum

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 31 Ağu Pzt, 2015 09:39

AKP iktidarı, eğrisiyle doğrusuyla pek çok şey yaptı..

Duble yol hamlesi güzel, otoyolları biraz geciktirmiş olmakla birlikte, insan gibi gidenler için güzel bir hizmet oldu..

Yıllardır beklenen İzmit Körfez Köprüsü, güzel bir hizmet olacak.. Otoyolun Karacabey Gölü'nden geçen kesiminde çevrecilerin büyük endişesi var; onun dışında, ülkece güzel bir yatırım olduğu konusunda hemfikiriz sanırım..

3. Köprü aşırı kuzeye yapıldığı için bence kent içi trafiğe katkısı olmayacak, transit trafiğin buraya kaydırılmasıyla ne kazanacağımızı hep beraber göreceğiz.. Keşke daha güneye (Büyükdere-Beykoz arasında) yapılsaydı demeye devam edeceğim, ama zamanla işin doğrusunu hep birlikte göreceğiz, belki de benim gibi düşünenler yanılacak, iyi ki yapılmış diyeceğiz..

AKP'den önce sadece İstanbul ve Antalya'da modern terminaller vardı, artık İzmir, Ankara, Bodrum, Dalaman'da da terminaller güzel.. Hatta Erzincan'ın bile mükemmel bir terminali oldu.. Or-Gi ve başka havalimanları da güzel oldu..

Ülkenin pek çok yerinde yap işlet devret yöntemiyle güzel yat limanları yapıldı.. Limanlar özelleşti, artık yolcu limanları sadece İstanbul veya Kuşadası'na değil, başka pek çok limana da tek tük de olsa uğruyor..

Enerjide liberalleşme konusunda büyük adımlar zaten 2001'deki kanunla atılmıştı, ama uygulama konusunda çok büyük eksiklikler vardı.. Bundan 12-13 yıl önce var olmayan pek çok büyük enerji şirketimiz oluştu. Bundan 15 yıl önce sadece kömüre, doğal gaza ve suya dayalı elektrik üretimimizde artık hatırı sayılır derecede rüzgâr ve jeotermal katkısı da mevcut.. Üstelik doğal gazın payı gittikçe azalıyor..

Hızlı tren, eksiğiyle de olsa güzel bir hizmet..

Ancak bariz bir şekilde çuvallanan bir konu var: Marmaray.. Bu kadar altyapı hizmeti odaklı bir partinin iktidarı, nasıl olup da bu konuya daha ciddi bir şekilde eğilmiyor; aklım almıyor..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Ağu Pzt, 2015 09:50

:) yazcam bir ara :) konuyu parti ya da siyaset bağlamı dışında tartışmak gerekir, güzel bir yere temas etmişsin.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 31 Ağu Pzt, 2015 10:13

Esat yazdı:Bu işten bir cacık olmayacak, anlaşıldı 2016 sonu da zor. Bir başarısızlık abidesi olarak tebrik ediyorum
Evet bu proje ülke tarihinde bugüne kadar yapılmaya çalışılıp, yapılamayan en büyük proje hayal kırıklıklarının başında geliyor.Diğer metro projelerine nispeten yer üstünde olması nedeniyle daha kolay ve mevcut hattın sökülerek çalışma yapılacak çalışmalar için sahalarının hazır olması ayrı bir avantaj olarak göze çarpıyor.Peki bu proje neden bugüne kadar bitirilemedi ? Daha önce hep vatandaş ve devlet tarafından bakarak yorumlar yaptık.Uzun zamandır OHL tarafından olaylara nasıl bakıldığını,onların neden projeyi bitiremedikleri yani kendi savunmalarını yazmayı düşünüyordum.

Öncelikle OHL-Dimetronic ortaklığı almış olduğu ihalede ki iş dağılımına bakalım.Bugüne kadar iş cetvellerinde hangi işler vardı ve neleri tamamladılar.

1-Marmaray Tüp geçiş projesi sinyalizasyon ve devreye alma : Bildiğiniz gibi marmaray projesi inşaat işleri Türk-Japon konsorsiyumu tarafından yapıldı.Fakat sinyalizasyon ve vagonları devreye alma işleri OHL-Dimetronic ortaklığı tarafından yapıldı.İspanyollar çok dar bir süre olmasına rağmen MArmaray Projeinin 29 Ekim'de açılmasında kendi paylarına düşen işi zamanında ve başarılı bir şekilde yaptılar.

2-Ankara-İstanbul Hızlı Tren : Bu projein gebze-pendik arası tüm işleri ispanyollar tarafından yapılması planlandı ve adamlar bu projeyi de zamanında ve başarılı şekilde yoğun şekilde çalışarak yetiştirdiler.

3- Marmaray CR3 : Halkalı-Sirkeci ve Ayrılıkçeşme-pendik arası hatların ve istasyonların yapımı (gebze-pendik yukarıda açıklandı).Adamların yapamadıkları yer bu kısım.Şimdi gelelim zurnanın zort dediği yere :D Bundan önce ki iki işi zamanında yapan firma bu işi neden eline-gözüne bulaştırdı ? Adamların savunması şu : İhale zamanında teknik şartname firma tarafından incelenmiş ve teklif buna göre verilmiş.Bu teklife göre kullanılacak ekipmanlar,dolgu malzemeleri vs. tek tek incelenmiş ve buna göre teklif vermişler.Ama iş başladıktan sonra işveren sürekli olarak şartnamede bulunmayan isteklerde bulunmuş ve bunlar fiyat olarak şartnamedekilerin çok üstünde.OHL uzun süre bu işleri yazılı talep bulunmaksızın kabul edip çok daha kaliteli malzemeler kullanarak işleri yapmış.Daha iyi anlatmak için bir örnek vereyim.Örneğin 500 m uzunluğunda 3 m genişliğinde 2 m yüksekliğinde bir alan kazı yapılacak ve yerine dolgu malzemesi ile doldurulacak.Burada kullanacak malzemenin kalitesinin birazcık artması işin ücretinin 3 kat artması demek.Bide bu işi sözlü olarak " - Siz yapın daha sonra biz öderiz" diyerek bu işleri yürütmeye uzun süre devam etmişler.Tabi OHl uzun süre elinden geldiğince yürütmeye çalışmış.Ya işin başında firmaların teklif verdiği şartnamedeki malzeme,ekipmanlarla işi yaptırracaksın ya da malzeme kalitesini arttırdıysan ona göre hak edişide arttıacasksın.Yoksa kimse bile bile zararına iş yapmaz.

OHL gözünden olayları anlatmaya çalıştım.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 31 Ağu Pzt, 2015 10:33

Abi, hazır işler aksamışken, hattın kentin göbeğinden (Bostancı-Söğütlüçeşme ve Kazlıçeşme-Ataköy) geçen banliyö kesimini yer altına alıp, yer üstünden de sadece şehirlerarası trenler geçecek şekilde revize mi etseler?

Böylece genişletmeye gerek kalmaz, istimlak masrafı da hattın yer altına alınmasına ödenmiş olur..

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 31 Ağu Pzt, 2015 11:29

Engin Y yazdı:Abi, hazır işler aksamışken, hattın kentin göbeğinden (Bostancı-Söğütlüçeşme ve Kazlıçeşme-Ataköy) geçen banliyö kesimini yer altına alıp, yer üstünden de sadece şehirlerarası trenler geçecek şekilde revize mi etseler?

Böylece genişletmeye gerek kalmaz, istimlak masrafı da hattın yer altına alınmasına ödenmiş olur..
Tabi söylediğin çok mantıklı ama daha mevcut hattı sökerek yapmayanlar bu dediğini yapmaları imkansız.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Ağu Pzt, 2015 14:44

Engin Y yazdı:Abi, hazır işler aksamışken, hattın kentin göbeğinden (Bostancı-Söğütlüçeşme ve Kazlıçeşme-Ataköy) geçen banliyö kesimini yer altına alıp, yer üstünden de sadece şehirlerarası trenler geçecek şekilde revize mi etseler?

Böylece genişletmeye gerek kalmaz, istimlak masrafı da hattın yer altına alınmasına ödenmiş olur..
Bu öneriyi defalarca dile getirdik, bizim düşündüğümüzü bu planlamayı yapanlar düşünemedi mi? Bence çokta iyi düşündüler ama "aman kazı işine girmeyelim abi, uzun sürer, iş çıkartmayalım" diyerek bence girişmediler. Decimus un firma ile ilgili yazdıklarının doğruluğuna inanıyorum çünkü bende benzer şeyler duydum, hem de en başında bu iş aksadığında, o zaman dile getirilen şeylerde ısrarla istenen 3 hat sığdırılacak noktalar ile ilgili idi, detay yazmayacağım ama yüklenici bu kesimlerde 3 hat yapmak istemiyordu, birileri ise ısrarla parayı verdim düdüğü benim dediğim gibi çalacaksın diyordu, sonuçta prensip, sorumluluk ya da tırsmak deyin, ne derseniz deyin iş ortada kaldı, bunun üstüne bir de belirtildiği gibi türk işi mantığı ile sen "ben halletçem senin işini", "biz sana dönücez", "arıycam abi ben seni" kafasıyla iş yapmak isterseniz bu adamlar da su koy verirler kardeşim, ya da onlarda tüccara dönüp malzemeden kırparlar, hiç kimse kusura bakmasın. Ben her zaman şunu söylüyorum, biz bir avrupalı ile iş yaparken 2-0 yeni başlıyoruz, çünkü şartname yazmayı bilmiyoruz ve duygusal yaklaşıyoruz her şeye, profesyonellik nedir bilmiyoruz. Bu kendi içimizde de böyle, bizdekiler de tüccar, her türlü takıyor.

Bir de odaklanma sorunu var, neydi asrın projesi? Marmaray... Marmaray neydi abi? Tüp tünel. Yapıldı mı? Yapıldı bitti. O zaman sorun ne? Asrın projesini yaptık işte, gerisi asrın projesi değil ki? En azından bu asrın değil 19. asırda yapılıp bitmesi gerekiyordu o yolu 3 e 4 e çıkarma işinin, o işin tarihi geçmiş abi :):) Concerta içiricem bunlara, konsantre olabilsinler diye.

Eğer iş hakkaten kaldıysa ben de Engin e katılıp tekrar ediyor ve ekliyorum;

1- mevcut projede Anadolu yakası kesinlikle yer altında 2 ray hattı, üstte 2 ray hattı olarak revize edilmeli

2- Pendik SGH projesinde yanlıştan dönülerek metro değil, banliyö bağlantılı bir ray hattı ile işletme kurulmalı

3- Kazlıçeşme den ayrı bir bağlantı yine kent içinden yer altından geçerek Gayrettepe-3liman hattına bağlanmalı

4- Gayrettepe-3.Liman projesinden yanlıştan dönülerek metro diye lanse edilmemeli, hele M2 ye hiç entegre edilmemeli

5- Söğütlüçeşme-Kazlıçeşme metro projesi Marmarayın bir parçası olacak şekilde revize edilmeli

Sırf adına METRO diyerek hava atabilmek için iş yapılmamalı, sırf adı BANLİYÖ diye aman elaleme nasıl banliyö yaptık deriz, façamız çizilir korkusu ile yanlış enformasyon ve projelendirmelerden vazgeçilmeli. BANLİYÖ ismi itibari ile uymasa da günümüzde metro kadar fizibil ve kent içi için gerekli bir ulaşımdır kardeşim, doğru düzgün planlar iseniz.

Sonuç, ben sen o yine boşu boşuna yazdık çizdik.

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön