ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Ağu Çrş, 2015 20:12

Evet, yazacaktim ama sonra emin olmadan yazmamaya karar verdim :) buyuk ihtimalle oyleydi ama su benim dairesel harita tasarimimi bulup oradan bakiverin :) ben tatilden bakamiyorum :p

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3523
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 13 Ağu Prş, 2015 10:41

Edil Arda yazdı:Ataköy Marmaray istasyonuna komşu olacak bildiğim kadarıyla.
Hmmmm, tamamdır abi..
O zaman belki Yenibosna durağı da M1'in Yenibosna durağıyla komşu olur..
Esat yazdı:Evet, yazacaktim ama sonra emin olmadan yazmamaya karar verdim :) buyuk ihtimalle oyleydi ama su benim dairesel harita tasarimimi bulup oradan bakiverin :) ben tatilden bakamiyorum :p
İyi tatiller abi :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Ağu Prş, 2015 18:33

Engin Y yazdı:
Edil Arda yazdı:Ataköy Marmaray istasyonuna komşu olacak bildiğim kadarıyla.
Hmmmm, tamamdır abi..
O zaman belki Yenibosna durağı da M1'in Yenibosna durağıyla komşu olur..
Esat yazdı:Evet, yazacaktim ama sonra emin olmadan yazmamaya karar verdim :) buyuk ihtimalle oyleydi ama su benim dairesel harita tasarimimi bulup oradan bakiverin :) ben tatilden bakamiyorum :p
İyi tatiller abi :)
Tesekkurler, bu arada sanirim sadece 1 noktada kesisiyorlar o da Yenibosna olmasi lazim, ki bence mantikli olan bu olur, otobus duraklari nedeniyle.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Eyl Prş, 2015 11:05

Detay bulamadım açıkçası yani proje işi mi ihale edilecek yoksa inşaat mı ihale edilecek net değil, zaten haberin içeriği de biraz havada ama yine de paylaşalım

http://www.istanbulajansi.com/haber/top ... acak/36743

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 11 Eki Pzr, 2015 16:37


Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 11 Eki Pzr, 2015 21:53

Bu tabloya göre M4 doğuya mı yoksa kuzeye mi uzayacak sorusunun cevabı doğuya, Tuzla'ya uzayacak.
M4 ile Marmaray arasındaki bağlantıyı da Kaynarca-Pendik hattıyla çözecekleri ki bu hatta da olsa olsa en fazla 2-3 durak olur.
Sorun şu ki bu yıl 30 milyon kişinin kullanması beklenen ve her yıl kullanım oranı %20 artan Sabiha Gökçen Havalimanı'nın adı hiç bir yerde geçmiyor.
Ya bir yazım yanlışı var ya da önce Kaynarca-Pendik arasını yapıp 2020'den sonra havalimanına metroyu uzatacaklar

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 586
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Mesaj gönderen Edil Arda » 11 Eki Pzr, 2015 22:28

Ciddi ciddi Mecidiyeköy-Çamlıca teleferiğini düşünüyorlar mı?

Bir de Taksim - Yenikapı 2016'da bitiyor gösterilmiş o nasıl oluyor?

Bir de linkte 2010-14 yazmışlar.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Mesaj gönderen Uğur » 11 Eki Pzr, 2015 22:43

Taksim Yenikapı'da kalan o son yüzde 1lik kısım Vezneciler istasyonu Laleli çıkışı diye düşünüyorum. Yanlışsam düzeltin.

Beni en çok ilgilendiren kısım Yenikapı - İncirli 2015 için %1 demiş ama ben pek ihtimal vermiyorum bu sene bir gelişme olacağına çünkü bakanlıkta ve seçime gidiyoruz. O yüzden seçimden sonraya kaldı ve seçimden sonra da hükümet kurulması kurumların şekillenmesi falan derken 2016 ortalarına kadar gider.

Bir de M2 yeni araç ihalesi için 2015'e %40 demişler o halde bu yıl teslimat olmalı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Eki Pzt, 2015 06:59

Öncelikle tablolar için teşekkürler Kenan, ilk okuyuşta pek anlayamadım gerçi ben onlardan bir şey ama sonra tekrar bakınca biraz fikir verdi. Şimdi gelelim cevaplara;
Anatolian yazdı:Bu tabloya göre M4 doğuya mı yoksa kuzeye mi uzayacak sorusunun cevabı doğuya, Tuzla'ya uzayacak.
M4 ile Marmaray arasındaki bağlantıyı da Kaynarca-Pendik hattıyla çözecekleri ki bu hatta da olsa olsa en fazla 2-3 durak olur.
Sorun şu ki bu yıl 30 milyon kişinin kullanması beklenen ve her yıl kullanım oranı %20 artan Sabiha Gökçen Havalimanı'nın adı hiç bir yerde geçmiyor.
Ya bir yazım yanlışı var ya da önce Kaynarca-Pendik arasını yapıp 2020'den sonra havalimanına metroyu uzatacaklar
Bu konuyu ilgili başlıkta açıklamıştım diye hatırlıyorum. Hala karanlık noktalar varsa bir seferde burada yazalım. Arkadaşlar İBB nin verdiği bilgilerde AYGM nin yaptığı işler yer almaz, çünkü farklı bütçeler. Dolayısı ile burada AYGM nin inşaatına devam ettiği Kaynarca-SGH inşaatı görünmüyor. SGH projeleri ile ilgili net olmayan şeyler en azından benim kafamda var evet ama bu inşaatın yapıldığı gerçeğini değiştirmiyor :) kafa karıştıran noktalar, bir sonraki etaba kalan Pendik-SGH inşaatı ile birlikte orada ortaya çıkacak olan işletme prensipleri, ki bunları da yazdık diye hatırlıyorum?
Edil Arda yazdı:Ciddi ciddi Mecidiyeköy-Çamlıca teleferiğini düşünüyorlar mı?

Bir de Taksim - Yenikapı 2016'da bitiyor gösterilmiş o nasıl oluyor?
Teleferik düşünülüyor, bu konu ile ilgili hem İBB hem de firmalar ciddi çalışmalar yaptılar. Ben binmem o ayrı :)

Taksim-Yenikapı ile ilgili bitiş sağda solda kalan eksik gedik işler, Uğur' un dediği gibi Laleli deki çıkış ve sinyalizasyon işini kast ediyor olabilir.
Uğur yazdı:Beni en çok ilgilendiren kısım Yenikapı - İncirli 2015 için %1 demiş ama ben pek ihtimal vermiyorum bu sene bir gelişme olacağına çünkü bakanlıkta ve seçime gidiyoruz. O yüzden seçimden sonraya kaldı ve seçimden sonra da hükümet kurulması kurumların şekillenmesi falan derken 2016 ortalarına kadar gider.

Bir de M2 yeni araç ihalesi için 2015'e %40 demişler o halde bu yıl teslimat olmalı.
%1 ihale ile ilgili döküman hazırlama, evrak işleri, projenin ve ihalenin şekillendirilmesi olmasın? Bana olabilir gibi geldi bilmiyorum. Hatırlarsanız başka dokümanlarda bir yıl için 50.000 lira gibi komik harcamalarda yazılıyordu, %1 böyle bir proje de bence bayağı büyük bir oran. :)

Bu yüzdeler ile ilgili çıkarımlar nereden yapılıyor bilemiyorum, açık konuşayım ben kestiremem mesela %40 ın neye denk geldiğini! İhale ne zaman verildi hatırlamıyorum ama imalat başlamıştır muhtemelen, bir araç imalatında hangi kalemin ne kadar yüzde tuttuğunu bilmiyoruz, (en azından ben bilmiyorum :)) dolayısı ile %40 ı imalatı bitmiş araç olarak mı düşünmeliyiz, yoksa projenin işleyişindeki malzeme tedariği, iş gücünün yönlendirilmesi yani proje safhası ve ilk parti üretimlerin başlaması falan olabilir mi? Bunları farazi yazıyorum, dediğim gibi bu yüzdeler ne ifade eder pek bir fikrim yok.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 12 Eki Pzt, 2015 18:03

Esat: Öncelikle tablolar için teşekkürler Kenan, ilk okuyuşta pek anlayamadım gerçi ben onlardan bir şey ama sonra tekrar bakınca biraz fikir verdi.
Rica ederim, haklısın bir parça karışık gibi ama biraz okuyunca gözler alışıyor. Hem nitelik hem nicelik açısından hem de uluslararası kredi derecelendirme kuruluşları ve finansman arayışlarında kullanılacak ölçüde envanter ve proje defteri gibi bir döküman. Dökümandaki hedef ve taahhütler de büyük oranda bağlayıcı gibi duruyor.

Kanaatimce İBB Stratejik Plan 2015 - 2019 belediyenin hizmet ve vizyonunu sergilemesi açısından her İstanbullunun ayrıntılı göz atması gereken bir belge niteliğinde http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/kurumsal/Bi ... n15_19.pdf sayfa 197 - 221 arası Ulaşım hizmetlerinde öngörülenler
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Eki Çrş, 2015 16:15

Yine yeniden, aşağıdaki linkte verilen haberde Finanskent ile ilgili metro hattının ÇED çalışmalarına başlandığı yazılmış. Potaya ne zaman girer göreceğiz.

http://emlak.haber7.com/projeler/haber/ ... ttina-onay
Göztepe Ataşehir Ümraniye raylı sistem hattına onay geldi. Projede ÇED süreci başladı.

Toplam 2 milyon 376 bin TL'lik proje bedeliyle hayata geçirilecek Göztepe Ataşehir Ümraniye metrosunda ÇED süreci sonrasında zemin etütleri yapılacak. Ardından mülkiyet işlemleri, mimari-statik-mekanik-elektrik hazırlanması, tünel-istasyon inşaatlarının yapılması, güzergah elektrik işleri, araç temini ve sonrasında hattın işletmeye alınması gerçekleştirilecek.

Hattın toplam uzunluğu 13.035,47 metre olarak belirlendi. 11 istasyondan oluşacak projede yer alacak istasyonlar şu şekilde belirlendi:

Resim

Resim

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3523
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 21 Eki Çrş, 2015 16:27

Esat yazdı:Yine yeniden, aşağıdaki linkte verilen haberde Finanskent ile ilgili metro hattının ÇED çalışmalarına başlandığı yazılmış. Potaya ne zaman girer göreceğiz.
Aman abicim, Finanskent ile Finans Merkezi karışmasın.. Finanskent, TEM ile Alibeyköy Otogarı arasında; Finans Merkezi ise Asya yakasında..

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön