tr-DN.06 » Diğer Şehirler Neden Hızlı Feribot Filosu Kurmazl
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
tr-DN.06 » Diğer Şehirler Neden Hızlı Fe
Denize kıyısı olan şehirler kendi hızlı feribot filolarını kurmaları gerekmez mi? Hala eski tip yavaş arabalı vapurlarla mı seyahat edilecek.
Örneğin; ÇANAKKALE, TEKİRDAĞ gibi Marmara Denizine kıyısı olan ve eski tip vapurları olan iller neden filoyu genişletip hızlı hatlar kurmazlar?
1-Çanakkale-Eceabat
2-Çanakkale-Gelibolu
3-Çanakkale-Bozcaada-Gökçeada
4-Çanakkale-Tekirdağ
5-Çanakkale-İstanbul
6-Tekirdağ-Bandırma
7-Tekirdağ-Mudanya (Bursa)
8-Tekirdağ-Gemlik
9-Tekirdağ-Yalova
10-Tekirdağ-Erdek
11-Tekirdağ-Kartal
12-Tekirdağ-Pendik
13-Tekirdağ-Gebze
Örneğin; ÇANAKKALE, TEKİRDAĞ gibi Marmara Denizine kıyısı olan ve eski tip vapurları olan iller neden filoyu genişletip hızlı hatlar kurmazlar?
1-Çanakkale-Eceabat
2-Çanakkale-Gelibolu
3-Çanakkale-Bozcaada-Gökçeada
4-Çanakkale-Tekirdağ
5-Çanakkale-İstanbul
6-Tekirdağ-Bandırma
7-Tekirdağ-Mudanya (Bursa)
8-Tekirdağ-Gemlik
9-Tekirdağ-Yalova
10-Tekirdağ-Erdek
11-Tekirdağ-Kartal
12-Tekirdağ-Pendik
13-Tekirdağ-Gebze
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
SEhirler derken Mehmet buralarda IDO tarzi bir yapilanma yok bildigim kadari ile, ayrica bu belediyelerin böylesi bir yük altina girmesi ihtimali de bence düsük burada yapilmasi gereken IDO nun isletmeciliginin genislemesi ve Deniz Yollarina rakip olmasidir bu rekabet ile belki devlet isletmesi olan Deniz Yollari da kendisine ceki düzen verirde senin bu güzel önerin hayat bulur
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
İDO tipi yapılanma için şehirlere kaynak aktarılmalıdır. Tekirdağın konumu gereği Marmarayı geçebilek için burası etkin olarak kullanılabilir. Neden İstanbul'a yığıyorlar her şeyi. Tıkandı 3. köprü yap Olmadı 4. köprü yap. Nereye kadar. Riva ile Kilyos arasına kadar köprü olacak bu gidişle.
HALBUKİ PLANLAMA YAPSALAR DENİZ YOLUNU KULLAMAK İÇİN HARİKA OLUR. Herkesi İstanbul'dan geçirmek zorunda kalmazlar. TEKİRDAĞ-MUDANYA, BANDIRMA,GEMLİK,YALOVA feribot hatları çok elverişli olur. Koca koca tyırları denizden geçririsiniz. İstabul rahat eder.
HALBUKİ PLANLAMA YAPSALAR DENİZ YOLUNU KULLAMAK İÇİN HARİKA OLUR. Herkesi İstanbul'dan geçirmek zorunda kalmazlar. TEKİRDAĞ-MUDANYA, BANDIRMA,GEMLİK,YALOVA feribot hatları çok elverişli olur. Koca koca tyırları denizden geçririsiniz. İstabul rahat eder.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bir aralar Muratli dan sanirim bir demiryolu yapilmasi olayi vardi buna benzer sekilde birde otoyol planlanarak Avrupa Otobani ile deniz arasinda baglanti kurulmali ve agir nakliye araclari Marmara nin karsisina deniz yolu ile gecirilmeli buna kesinlikle katiliyorum, bu Tekirdag in otoban a biraz uzak kalmasi nedeni ile Silivri de olabilir Kinali da zaten bu bölgeler artik yazlik mevkii olma özelligini kaybetti, hatta Silivri Kumburgaz arasi sahildeki binalarin nerede ise tamaminin yikim karari bile var.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Silivri'de olabilir doğru. TEM çok uzak değil buraya. Silivri-Mudanya, Silivri-Yalova, Silivri-Gemlik, Silivri-Bandırma çok elzem işler. Karayolundan bela yiye yiye bıkmadık mı?
Tekirdağ-Muratlı Demiryolu Hattı inşaa halinde. Edirne'den giriş yapan araçlar yapılacak otoban ile sahilde inşaa edilecek iskeleye gelebilirler.
Tekirdağ-Muratlı Demiryolu Hattı inşaa halinde. Edirne'den giriş yapan araçlar yapılacak otoban ile sahilde inşaa edilecek iskeleye gelebilirler.
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1601
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
Diğer şehirleri bırak, Deniz ile yaşanan yerleri bile denizden ucuz hızlı bir şekilde bağlama iradesi, aklı, mantığı bile yok. Örnek : Marmaris'ten datça'ya giden hiç bir feribot gemi vapur motor gibi birşey yok bu bile yok ,illa ki dağları, vadileri, tepeleri, virajları dar yollardan giden midibüs zırvalıklarına bineceksin ki gidesin, bu kadar yakın yerleri, bu kadar turistik yerleri, bu kadar deniz kenarı kentlerini bile, sadece kara yolundan birbirine bağlıyoruz, bu nasıl bir beynamazlıktır yahu
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Marmaris ten Datca ya motor var Kemal Abi, yani benim Marmaris günlerimde vardi (off offfff genctim bir zamanlar, genc, yakisikli, dinamik, atletik ) ama cok fazla degil di ve sanirim sadece sabah ve aksam kalkiyordu, digerleri cogunlukla Marmaris Icmeler calisirdi, Datca icin haklisin o yolu bir daha araba ile gitmek istemem.
Mehmet' in sorusunun cevabina gelince, Mehmet soruyu ve basliklari ulasim konularinda yetkin, sitemizi de takip etmeye calisan bir akademisyene danistim, diger sehirlerin hizli feribot filosu kurmasi ile ilglili olarak halihazirdaki yolcu potansiyeli bazinda bakildiginda Canakkale güzergahinin fizibil bir isletme olmayacagi ki buna bende katiliyorum Canakkaleden gelen ya da Canakkale üzerinden giden nakliye trafigi cok düsüktür cünkü buradaki karayolu buna imkan vermiyor.
Bir feribotun tanesi 70-80 milyon dolara mal oluyor. Her hat için en az 2 tane düşünülse bu Istanbul disindaki geliri belli idareler icin cok büyük bir yatirim karsiliginda ise taşıma operasyonunun ekonomik olmama ihtimalini artırıyor. Yani Tekirdag dan Bursa ve Izmir yolcusu ne kadardir, bu sadece agir araclar icin bir alternatif olabilir ki burada da eminim ki cok yüksek rakamlara tasinacaktir araclar dolayisi ile karayolu daha cazip gelecektir nakliyeciye ben bile cogu zaman feribot ile Yalovaya gecmektense araba ile gitmeyi tercih ederim, düzgün kullanirsan az yakar
Mehmet' in sorusunun cevabina gelince, Mehmet soruyu ve basliklari ulasim konularinda yetkin, sitemizi de takip etmeye calisan bir akademisyene danistim, diger sehirlerin hizli feribot filosu kurmasi ile ilglili olarak halihazirdaki yolcu potansiyeli bazinda bakildiginda Canakkale güzergahinin fizibil bir isletme olmayacagi ki buna bende katiliyorum Canakkaleden gelen ya da Canakkale üzerinden giden nakliye trafigi cok düsüktür cünkü buradaki karayolu buna imkan vermiyor.
Bir feribotun tanesi 70-80 milyon dolara mal oluyor. Her hat için en az 2 tane düşünülse bu Istanbul disindaki geliri belli idareler icin cok büyük bir yatirim karsiliginda ise taşıma operasyonunun ekonomik olmama ihtimalini artırıyor. Yani Tekirdag dan Bursa ve Izmir yolcusu ne kadardir, bu sadece agir araclar icin bir alternatif olabilir ki burada da eminim ki cok yüksek rakamlara tasinacaktir araclar dolayisi ile karayolu daha cazip gelecektir nakliyeciye ben bile cogu zaman feribot ile Yalovaya gecmektense araba ile gitmeyi tercih ederim, düzgün kullanirsan az yakar
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=12919Boğaz ve adalar hattında deniz ulaşımını sağlayan GESTAŞ’ın 4 ay önce, Güney Kore’den 4 milyon lira ödeyerek satın aldığı 33 deniz mili hız yapabilen, 40 metre uzunluğundaki deniz otobüsü hizmete girdi. Conkbayırı adı verilen 300 yolcu kapasiteli deniz otobüsü, haziran ayına kadar cuma, cumartesi, pazar ve pazartesi günleri Çanakkale’den Gökçeada’ya sefer gerçekleştirecek. Cuma günleri 17.00’de Gökçeada’ya gidecek olan deniz otobüsü 19.00’da Çanakkale’ye dönecek. Cumartesi 09.00’da tek sefer yaparak, 17.00’de Çanakkale’ye gelip, 19.00’da yeniden Gökçeada’ya gitmek üzere demir alacak. Son seferini pazartesi 09.00’da gerçekleştirecek.
Bilet fiyatları 10 TL olarak belirlenirken, Gökçeada’da yaşayanlara 5 TL indirim uygulanacak. Daha önce Çanakkale’den Gökçeada’ya araba vapuruyla 3 saatte kat edilen 30 millik mesafe yeni deniz otobüsü sayesinde 1 saat 10 dakikaya düştü.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=14342Çanakkale Boğazı ile adalar hattında deniz ulaşımını sağlayan GESTAŞ A.Ş ,Çanakkale ile Bozcaada arasında deniz otobüsü seferlerine başladı.
Yapılan açıklamaya göre yeni başlanan uygulama ile deniz otobüsünün Çanakkale’den Salı, Perşembe ve Cumartesi günleri saat 09.00’da kalkacağı ve aynı gece 21.00’de Çanakkale’ye geri döneceğini açıklandı. Sabah ilk seferini Çanakkale şehir iskelesinden Bozcaada’ya yapan deniz otobüsüne ilginin fazla olması halinde gün içindeki seferlerin arttırılabileceği belirtildi.
Öte yandan Bozcaada’ya deniz otobüsü dışında Geyikli hattından da seferlerin normal olarak devam edeceği belirtilerek, Geyikli-Bozcaada seferlerinin 09.00, 11,00, 13.00, 15.00, 17.00,19.00 ve 21.00; Bozcaada-Geyikli arasındaki seferlerin de 07.30, 10.00, 12.00, 14.00, 16.00,18.00 ve 20.00’de yapıldığı açıklandı.