ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 07 Şub Cmt, 2015 20:18

Bari Pendik'e kadar olan kısmı açsalar bile Kocaelililer için büyük rahatlama olur. 200 numaralı otobüslerde balık istifi gibi her gün gidiş-dönüş 160 km gidiyor garibanlar :(

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Şub Cum, 2015 09:58

Daha önce burada mı yazdım nerede yazdım bulamadım ama şimdi buraya ekliyorum. Kazlıçeşme-Sirkeci arasında haberdeki tabir ile bir HRS (bana göre tramvay olmalı) işletilmesi için TCDD ile İBB arasında bir protokol imzalanmış. TCDD devir şartını aynı güzergahtan anahat trenlerinin de geçebilmesi şartına bağlamış.

Bayağı bir zaman önce duyduğum bir haber vardı, İstanbul bölge müdürlüğü de TCDD genel merkezine Kazlıçeşme' de anahatta bağlanan Sirkeci kalkışlı banliyö seferlerini yapmak istedikleri ile ilgili bir talepte bulunmuştu. Yani şunu düşünen olabilir, ya altta var niye bir de üstte olsun ki? Öyle değil işte, altta ne var? Sirkeci-Yenikapı-Kazlıçeşme, arada kaç tane istasyon kaynadı gitti. Halbuki eski işletmede bir şekilde devam ettirilir ise belki de bir banliyö şebekesinin adımları atılmış olacaktı.

Habere göre durum böyle değil, bir zamanlar benimde savunduğum ve önerdiğim gibi güzergah İBB ye devredilme durumu var. Böyle olursa ne olacak? HRS diye 4 araçlık setler ile M1 benzeri bir işletme mi düşünülür yoksa yine HRS sınıfında bir tramvay işletmesi mi? Ayrıca anahat trenlerinin Sirkeci' ye varabilmesi için 3. bir ray inşaası gerekir mi? (Bence olmalı) bu işin altında bir sürü soru yatar, tek avuntum bir şekilde bölgede raylı sistemin varlığını devam ettirecek olması.

http://t24.com.tr/haber/tcdd-tarihi-sir ... tti,288438
Bu talebin yanında İETT de hafif raylı taşımacılık için yine geçen yıl 11 Kasım'da TCDD'ye gönderdiği yazıda Kazlıeşme-Sirkeci banliyö tren hattının kendilerine tahsis edilmesini talep etti. İki talebi değerlendiren dönemin TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ve Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Çavuşoğlu, bu yıl 6 Şubat'ta İBB'ye gönderdikleri cevapta, “Kazlıçeşme Sirkeci arasındaki hattın acil durumlarda teşekkülümüze kullanımı ve anahat trenlerinin Sirgeci Gara gelmelerine olanak sağlayacak şekilde söz konusu hat kesiminin akdedilecek protokol kapsamında belediyenize kullandırılması teşekkülümüzce olumlu değerlendirilemekte olup bu yönde hazırlanacak protokolün teşekkülümüze iletilmesi hallinde çalışmalara başlanacaktır.” dendi.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Mesaj gönderen Edil Arda » 28 Şub Cmt, 2015 22:20

bu arada geçtiğimiz hafta içi baya beton kamyonu geçti anadolu yakasında, çalışmaya başladılar sanırım.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 04 Mar Çrş, 2015 08:53

İstanbul içinde var olan dayanılmaz trafik çilesi devam ederken CR3 sözleşmesinde yaşananlar tam bir skandal.Daha önce 1 kez fiyat artışı talebi nedeniyle terk edilip gidilen hat şimdi aynı kaderi tekrar yaşıyor ve yetkililer sadece izlemekle yetiniyor.Demek ki bu ihale sözleşmelerinde o kadar korkutucu ve caydırıcı cezalar yok.OHL-Dimetronic ortaklığı aylardır hiçbirşey yapmadan sözleşme zamanının dolmasını beklemektedir.Daha önce bir Türk ortakla devam edeceği UDH bakanı tarafından dile getirilmişti.Tam bu sefer oldu derken yine anlaşamadılar.

Olan yine İstanbul'da yaşayan insanlarımıza oluyor.Belki de İstanbul'da inşaa edilebilecek en kolay hat.İş ehline verilmemesi nedeniyle firmalar ciddi olmayan nedenlerle işi bırakıp gidiyorlar.Ama bundan önce hak edişi kolay işleri hemen yapıyorlar paraları alıyorlar ama yapımı daha zor olan işlere gelince artış talep ediyorlar.Devleti yönetenlerin artık buna bir dur deme vakti geldi. İnsanla aptal yerine koyulmasın artık.İşi bırakıcaklarsa bırakıp gitsinler yoksa işi hakkını versinler.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Mesaj gönderen Edil Arda » 04 Mar Çrş, 2015 22:16

yine mi olmadı :/

resmen hayatımızdan gün çalıyorlar,
trafik o kadar berbat o kadar stres dolu ki;
hem yayalar hem arabalar için...

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 06 Mar Cum, 2015 01:52

Şüphe ediyorum, Kazlıçeşme - Halkalı, S.çeşme - Pendik raylı sistem güzergahında çok değerli araziler, kentsel dönüşüme uygun büyük arsalar var da fiyatları artmasın nispeten daha ucuza mal olsun diye mi bu banliyö-demiryolu projesi iyice savsaklandı?

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 15 Nis Çrş, 2015 09:32

18.05.2011 tarihinde yapılan ihalede

En düşük teklifi 1 milyar 42 milyon 79 bin 84 euro ile "OHL ve Dimetronic" ortak girişiminin verdiği ihaledeki diğer teklifler şöyle:

** Bechtel ve Enka 1 milyar 483 milyon 316 bin 879 euro,

** Impregilo, Alarko ve Ansaldo 1 milyar 69 milyon 866 bin 565,15 euro,

** Astaldi, Yüksel ve Gulermak 1 milyar 106 milyon 545 bin 750 euro,

** CRCC, Cengiz İnşaat ve IC İçtaş 1 milyar 346 milyon 326 bin 300 euro.

yani 2011 yılında yapılan ihalede 27 milyon euro fark ile içinde Alarkonun bulunduğu grup ihaleyi kazansa kesinlikle bu iş 2015 haziran ayında açılırdı.Arap ülkelerinde yapılan ihalelere dikkat ediyorum.Araplar içinde % 5 lik bile olsa mutlaka konsorsiyum içinde arap olan tarafa işi veriyor.Çokta mantıklı bir hareket.Keşke bizim devletimizde bu tür ihalelerde türk ortak şartı getirse.Bugün bu sorunlar yaşanmazdı.Ayrıca OHl'nin fiyat artışı yapmak istemesi,kendi yaptıkları fizibilite çalışmalarının yanlış olduğunu belirtmeleri ve bu işin hakkının Enka-Bechtel ortaklığının verdiği fiyata yakın gelmesi dünaynın en iyi mütahitleri arasında gösterine Bechtel firmasını ne kadar isabetli teklif verdiğini gösteriyor.Adamlar belki daha fazla fiyat vermişler ama demekki işin hakkı bu.Bende bu adamların çalışma sistemini yakından görmeyi çok isterdim.Müthiş bir firma :)

Neyse Şuan mevcut durumu bakıcak olursak OHL-Dimetronic ortaklığıda, işveren AYGM kurumuda sözleşmenin haziran ayında dolmasını ve karşılıklı mahkeme sürecini bekliyorlar anladığım kadarıyla.Olan yine bu hattı kullanan on binlerce insana oluyor.Ve en önemlisi böyle büyük bir sorun yaratan 3 yıldır hattı kapatarak devletin dünya kadar zarar etmesi sağlayan bir kişi bile sorumluluk almıyor.

Yani bu işin bu noktaya gelmesinin tüm suçu sadece Yüklenici mi ?[/b]

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Mesaj gönderen Uğur » 15 Nis Çrş, 2015 11:02

Dlh genel müdürlüğünün sorunu bu hemen en ucuza veriyor ama İstanbul Büyükşehir Belediyesi sadece ucuzluğa değil kaliteye de bakıyor misal en son M2 araç alım ihalesi en düşük teklifi çinli csr verdi fakat ihaleyi Hyundai Rotem aldı. Bakalım Bakırköy Bağcılar metrosunu da en ucuz diye Aga Enerji diye bir firmaya verdiler şahsen ismini ilk kez duydum umarım bir problem çıkmadan zamanında açılır.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 15 Nis Çrş, 2015 13:43

Bakalım Bakırköy Bağcılar metrosunu da en ucuz diye Aga Enerji diye bir firmaya verdiler şahsen ismini ilk kez duydum umarım bir problem çıkmadan zamanında açılır.
Bu tarz işleri şansa bırakmamak lazım.İzmir metrosunda bu çapta işi ilk kez yapan firmalar iki kez işi batırdılar.Bu nedenle eğer iş yarım kalırsa hesabı sorulmalı.[/quote]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Nis Çrş, 2015 17:50

Bu iş çok su kaldırır arkadaşlar, 2016 ya attıydık işi bakalım ne olacak

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 01 May Cum, 2015 17:22

Istanbul'da E5 hattının da acilen ihtiyacı olan uzunluk ve kapasiteli sistem asagidaki videoda evet dizel evet fukara bi görüntüsü var ama senelerdir Marmaray yapılacak diye hattı atıl bırakıp etrafındaki arazilerde gözü olanlar da cabası herkes arazi rantı peşine düşmüş. Karayolu tüplü geçişi, 3. Köprü ve Havalimanı için insiyatif alınabiliyor ama senelerdir Gebze - Halkalı arası atıl kalabiliyor, bence çok manidar

https://youtube.be/cNKNZGGPwGQ

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 May Cmt, 2015 08:25

Link eksik galiba, acilmiyor

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön