ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Kas Pzr, 2014 01:22

Banliyo hattindan baglanti yapilmali, makul olan bu dur bence. 3liman-sgh direkt baglantisi olur, ahl iptal olmaz ise onada banliyo baglanacak, banliyonun dallanip budaklanmasina alisigim ama metronun boyle uzatmalarini sevmiyorum.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Dallanma Budaklanma

Mesaj gönderen Kamil16 » 30 Kas Pzr, 2014 11:24

Esat yazdı:Banliyo hattindan baglanti yapilmali, makul olan bu dur bence. 3liman-sgh direkt baglantisi olur, ahl iptal olmaz ise onada banliyo baglanacak, banliyonun dallanip budaklanmasina alisigim ama metronun boyle uzatmalarini sevmiyorum.
Proje için seçenek çok tabii ki. Benim önerim şehrin merkezinden SGH'a aktarmasız bir raylı sistem olması.

Bu durumda altenatif, Marmaray' mı dallanıp budaklanacak? :? 8)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: Dallanma Budaklanma

Mesaj gönderen Esat » 30 Kas Pzr, 2014 15:38

Kamil16 yazdı:Bu durumda altenatif, Marmaray' mı dallanıp budaklanacak? :? 8)
Evet. Metro banliyo farki, isletme frekanslari ile alakali seyler uzun uzun anlatamam. Ayrica sgh ya uskudardan da kadikoyden de metro gidecek zaten ekstradan m4 un uzamasina ne gerek var? Sanki bana avrupanin en buyuk havalimani da 3 tane metro gidecek :) her oneri her fikir degerlidir ama yapilabilecekler makul olanlardir. Ha sunu aciklayalim kime gore? Bana gore benim size gore sizinkk makul, ulkemizde ise yoneticinin fikri makul olandir. Hic sasirmam oraya 3 degil 4 metro hatti giderse.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Ara Cmt, 2014 23:53

Goztepe - umraniye metrosu icin zemin etudu calismalari yapilirken su borusu patlamis, tabi boru kendi kendine patlamaz :) plana projeye bakmadan delersen patlar.

http://www.hurriyet.com.tr/gundem/27765274.asp
Ümraniye -Göztepe arasında yapılması planlanan metro hattı için Sahrayıcedit'te yapılan etüd çalışması sırasında işçiler İSKİ'ye ait su borusunu patlattı. Büyük bir basınçla bir apartmanın 4'üncü katına kadar yükselen su hem vatandaşları korkuttu hem de çevreye zarar verdi.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Ataşehir Metrosu...

Mesaj gönderen Kamil16 » 14 Ara Pzr, 2014 00:33

Resim

http://www.atasehirmagazin.com.tr/index ... geliyor-2/

Ümraniye Göztepe arası 13,5 dakikaya inecek..

Ümraniye için ikinci bir metro hattı ise 2019 sonrası planlanıyor. Ümraniye-Ataşehir-Göztepe metro hattı 9 kilometre hat üzerinde 9 istasyondan oluşacak. Tamamlandığında Ümraniye Göztepe arası yolculuk süresini 13,5 dakikaya indirecek olan Ümraniye Göztepe metro güzergahı ise şöyle olacak;
• Hastane
• Ümraniye
• Atakent
• Soyak
• Finanskent
• Ataşehir
• Yenisahra
• S.Cedit
• Göztepe

http://www.htemlak.com/diger-haberler/h ... n-acilacak
En son Kamil16 tarafından 14 Ara Pzr, 2014 09:25 tarihinde düzenlendi, toplamda 3 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 13 Oca Sal, 2015 21:39

Selamlar,

Aslında bu başlık altında yazmak çok doğru değil ama 2014 yılı içinde İstanbul için yapılan büyük çaplı projelerin analizi yapmak istedim. Bildiğiniz gibi 2014 yılında Levent-Hisarüstü, Yenikapı-Aksaray ve ANK-İST YHT açılışlarının yapılması bekleniyordu.Birtek Levent metrosu 2014 yılı içinde açılamadı ama buda çok fazla tepki görmedi.2014 yılı açılışların beklendiği değil tüm projelerde ciddi çalışmaların yapılacağı birçok şantiyenin kurularak işlerin hızlanmasının beklendiği bir yıldı.O yüzden 2014 trafiği rahatlatacak projeler açısından önemli bir yıldı.

1- AVRASYA TÜNELİ : Bu projede 2014 yılı şantiyelerin kurulması,TBM ve NATM kazıların başlaması açısndan önemliydi.Birden farklı alanlarda önemli çalışmalar yapılacaktı.

a) TBM Nisan ayının son haftası Başbakan'ın katılımı ile çalışmaya başladı.Sorunsuz şekilde ilerlyen TBM yıl sonuna kadar 1600 metre barajını aşarak yoluna devam etti.Ayrıca yılın son günlerinde Tüneli ikiye ayıran üst kat döşeme ilk betonu döküldü ve tünel ikiye bölünmüş oldu.

b) NATM: Şubat ayında başlayan ve 4 ayna'da devam eden kazılar % 50 üzerinde tamamlanarak istenilen seviye tutturuldu.Kazı güzergah üzerinde hastane bulunması zaman zaman kazıları yavaşlatmış olmasına rağmen başarıya ulaşıldı.

c) Yol çalışmalarında Avrupa yakasında şantiyeler sahili kaplaycak şekilde kuruldu.Ağırlıklı olarak kazık makinaları çalışmalarını yaptı.Anadolu yakasında Koşuyolu köprüsü 2 şerit eklendi fakat açılmadı.

2- YAVUZ SULTAN SELİM KÖPRÜSÜ :
29 mayıs 2013 tarihinde temel atıldı ve açılış için yapılan pazarlıklar 29 mayıs 2015 olarak son buldu. Tabi bu tür pazarlıklar işin fıtratında olsa bile hepimizde "acaba" sorusu kafalara yerleşti.Bu sebepten 2014 yılı 3. köprü için hayati önem taşıyordu. Ama gördük ki 29 mayıs 2015 tarihinde bu köprünün açılması imkansız.Şimdiki hedef 29 Ekim 2015.Belki de en zor ve en çok çalışılan proje 3. kopru projesi olabilir.Gözle görülür şekilde proje 2014 yılında ilerledi.

a) KÖPRÜ : Hyundai & SK gibi dünya çapında firmaların alt yüklenici olarak üstlendiği köpru ayakları yapımı havanın uygun olması nedeniyle yıl boyu sıkıntısız devam etti ve yıl sonunda ayaklar planlandığı gibi tamamlandı.

b) Tünel : Bu projenin içinde şu ana kadar yapılmış Avrupanın en geniş tünel çalışması yapılmakta.Fakat zemin zayıf olması nedeniyle pilot tünel çalışmaları yapıldıktan sonra kazılar sürdürülmekte buda ciddi zaman kaybı olarak görünmektedir.Riva ve Çamlık olarak 2 tünel ekim 2015'e kadar yetiştirilmesi beklenmektedir.

c ) Yol çalışmalarında Avrupa ve Asya yakasında asfalt dökümleri başladı. Birçok noktada viyadük inşaat ayakları oluşturuldu.

ÜSKÜDAR-ÇEKMEKÖY METROSU :

2014 Yılında en çok ilerlemek beklenilen proje buydu.Çünkü 2012 yılında işler başlamış 2013 yılında 2 TBM çalışmaya başlamış ve 2014 yılında hızı alan işler son sürat ilerler diye düşünürken hayal kırıklığı yaşandı.. 3 ve 4 numaralı TBM'ler kazılarına çok geç başladı.Bu TBMlerin kuruması aylar sürdü ve bunlar kazılarına Depo sahasından Dudullu isasyonua doğru (2.7km) başladı. Günlük kazı miktarları ortamala yıl boyu beklenilen seviyeye getirilemedi. Yüklenici aldığı kararla NATM kazılarını kendi yapmak yerine taşeron firmalara vermeyi tercih etti.İstasyon kaba inşaatları yavaş ilerledi ve hala istenilen seviye de değil.Üsküdar istasyonunda fore kazık makinaları hala saha da çalışmalarını devam ettirmekte. Anadolu yakasında onbinlerce insanın 4 gözle açılmasını beklediği bu proje tam anlamı ile hayal kırıklığı yaşattı.Çünkü buna göre hedeflenen haziran 2015 tarihinde projenin tam kapasite açılması imkansız.Halbuki tek yüklenici,İBB tam desteği, kredisinin hazır olması hepimizde büyük heyecan oluşturdu ne yazık ki hayaller 2016 yılına kaldı.Aslında şu performans kötü değil ama beklenti büyüktü.

GEBZE - HALKALI TREN PROJESİ #CR3

istanbul trafiğini rahatlatacak,Marmaray projesini anlamlandıracak ve gerçek faydasını ortaya çıkarak proje kesinlikle bu idi.2013 yılı sonunda Marmaray bitmesi ile herhalde AYGM tüm ağırılığını CR3 koyar ve işler hızlanır derken 2014 yılı CR3 projesini takip edenler için kabus gibi geçti.İşi alan firmalar yıl boyunca beklentiyi karşılayamadılar.Yalnızca Ankara - İstanbul YHT için gerekli çalışmaları tamamladılar.Yazık oldu.Bu proje hak ettiği değeri bulamadı yetkililer tarafından.Bakalım kime devredicekler projeyi ? Tek merak edilen bu.

MECİDİYEKOY-MAHMUTBEY PROJESİ

Şubat 2014 yılında seçimler öncesi temel atıldı.Aradan 10 ay geçmesine rağmen hala TBM kazılara başlayamadı.Temel atılması üzerinden bu kadar zaman geçmesine rağmen bazı istasyonlar (nurtepe) daha çivi bile çakılmadı.Ayrıca işi alan firmaların yalnızca kaba inşaat ve tünel işlerini alması tekrar bir ihale yapılacak olması handikap olarak görünmekte.Bu hızla giderse 2019 yılı sonu en erken açılış olarak görünmekte. Tam bir hayal kırıklığı.
Koskoca bir yıl heba oldu.

Ayrıca 2014 yılı içinde ihalesi yapılan 2 kısa ama önemli hat AYGM tarafından yapıldı fakat açıklanmadı.

1) Sabiha Gökçen - Kaynarca

2) Bakırköy - Kirazlı

2015 yılı tüm projeler için kazasız-belasız ve işlerin planlandığı gibi tamamlandığı bir yıl olur inşallah





:D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Oca Pzt, 2015 11:16

http://www.youtube.com/watch?v=l4hJweDh2EM

İBB projeleri ile ilgili metro araçlarında ve istasyonlarda yayınlanan video, www.istanbulunmetrosu.com adresinde yayınlanmaktadır.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3519
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 18 Şub Çrş, 2015 11:14

Yenikapı - İncirli Metrosu, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nden Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'na devredilmiş..

Kaynak: http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2 ... 18-3-1.pdf

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3519
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 10 Ağu Pzt, 2015 10:21

Gayrettepe - 3. Havalimanı Metro Hattı için proje ihalesi sonuçlanmış..
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Feridun Bilgin, İstanbul 3. Havalimanı'na erişimi sağlayacak, kentin trafik sorununun çözümüne katkıda bulunacak Gayrettepe-3. Havalimanı metro hattının proje çalışmalarına başlandığını bildirdi.

Bakan Bilgin, yaptığı açıklamada, İstanbul 3. Havalimanı'na kolay erişimi sağlamak, İstanbul trafiğine nefes aldırmak ve şehir içi ulaşımı kolaylaştırmak amacıyla Bakanlık tarafından yapımı üstlenilen Gayrettepe-3.Havalimanı metro hattının etüd-proje yapımı ihalesine çıkıldığını ifade ederek, ihalenin 27 Temmuz'da sonuçlandığını söyledi.

"Hızlı metro ile Gayrettepe-3. Havalimanı arası 26 dakika"
Projenin 3. Havalimanına ulaşım için çok önemli bir adım olduğunu vurgulayan Bilgin, "Bu raylı sistem 3. Havalimanına hızlı erişimi sağlayan, şehrin merkezi noktalarından çok kısa sürelerde havalimanına İstanbulluları
ulaştıran bir proje olacak" dedi.

Gayrettepe-3. Havalimanı hattının yaklaşık 33 kilometre uzunluğunda olacağını belirten Bilgin, iki nokta arasında ulaşımın 26 dakikada sağlanacağını kaydetti.

"3. Havalimanı her yere yakınlaşacak"

Söz konusu hatta saatte 120 kilometre hıza ulaşan hızlı metro araçlarının kullanılacağını bildiren Bilgin, 3. Havalimanı-Gayrettepe metro hattının, tamamlandığında İstanbul'daki diğer metro hatlarıyla da entegre olacağını ve İstanbul'un hem Avrupa hem de Asya yakasından 3. Havalimanına çok kısa sürede ulaşılacağını dile getirdi.

Etüd-proje yapımı işinin en fazla 1 yıl içinde bitirilmesi, 2016'da da söz konusu hattın yapım ihalesine çıkılması planlanıyor.
Kaynak: http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/29765538.asp

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 10 Ağu Pzt, 2015 11:43

Çok geç kalınıyor bu metro hattı için.Havalimanın ilk kısmı 2018 sonu gibi açılacağı konuşuluyor, metro ise bu hızla giderse 2020 den sonra anca açılabilir.Havalimanı yapmak tamam güzel ama o havalimanına gidip-gelen insanları tıpkı Sabiha Gölkeçn havalimanın da olduğu gibi iett otobüsü veya havaş otobüslerine mahkum etmek plansız,programsızlığın en büyük göstergesi.Daha önce de söylemiştim acien 3.köprü ve 3. havalimanı projeleri tamamlanmadan bu projelerde kullanılacak metro,YHT gibi sistemlerin yapım işlerine başlanması gerekmektedir.Şuan hükümetin belirsizliğ ve erken seçim söylentileri olması nedeniyle ortaya çıkan siyasi belirsizlik projeleri olumsuz şekilde etkilyecektir.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3519
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 12 Ağu Çrş, 2015 16:08

Ataköy durağı, M1'in Ataköy/Şirinevler durağına mı komşu olacak?

İki hattın ihalesi Eylül'de yapılacakmış..

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=22775
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Ataköy-İkitelli ve Dudullu-Bostancı Metroları için Eylül ayında ihale yapılacağını açıkladı.
Topbaş, “ İstanbul Büyükşehir Belediyesi olarak İstanbul’un Anadolu ve Avrupa yakalarında iki önemli hat için ihale aşamasına geldik. Ataköy-İkitelli ve Dudullu-Bostancı metroları için Eylül ayında ihaleler yapılacak” dedi.

Ataköy-İkitelli hattı ile Basın Ekspres yolu güzergahının Marmaray ve Olimpiyatköy-Bağcılar metrosu ile entegre raylı sisteme kavuşmuş olacağına dikkat çeken Topbaş, Böylelikle Bakırköy, Bahçelievler, Bağcılar, Küçükçekmece ve Başakşehir ilçelerimiz bu hattan istifade edecek” açıklamasını yaptı.

Topbaş, Anadolu Yakası’ndaki Dudullu-Bostancı metrosunun ise Maltepe, Kadıköy, Ataşehir ve Ümraniye’den geçeceğini ve bu hattın Marmaray, Karıtöy-Kartal Metrosu ve Üsküdar-Ümraniye-Sancaktepe-Çekmeköy metrosu ile entegre olacağını belirtti.

RAKAMLARLA YENİ METROLAR:

Ataköy-İkitelli Hattı:
Uzunluk: 13.3 km.
Kapasite: Saatte tek yönde 45 bin yolcu taşıyacak
İhale Tarihi: 14 Eylül 2015
İstasyonlar: Ataköy, Yenibosna, Çobançeşme, Kuyumcukent, Doğu Sanayi, Mimar Sinan, Evren Mahallesi, İkitelli Kavşak, Mehmet Akif, Bahariye, Masko, İkitelli Sanayi
Yolculuk süreleri:
Ataköy-İkitelli: 19,5 Dakika
Yenikapı-Çobançeşme: 20 Dakika
Kirazlı-Ataköy: 15 Dakika
İkitelli-Bahçelievler: 20 Dakika

Dudullu-Bostancı Hattı
Uzunluk: 14.2 km.
Kapasite: Saatte tek yönde 45 bin yolcu taşıyacak
İhale Tarihi: 10 Eylül 2015
İstasyonlar: Bostancı, Suadiye, Üst Bostancı, Kozyatağı, Küçükbakkalköy, İçerenköy, Kayışdağı, Türk-iş Blokları, İmes, Modoko, Dudullu, Yukarı Dudullu
Yolculuk süreleri:
Dudullu-Bostancı: 21 Dakika
İçerenköy-Taksim: 38 Dakika
İMES-Kadıköy: 23 Dakika
Modoko-Eminönü: 26 Dakika
Kayışdağı-Kadıköy: 18 Dakika

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Mesaj gönderen Edil Arda » 12 Ağu Çrş, 2015 17:46

Ataköy Marmaray istasyonuna komşu olacak bildiğim kadarıyla.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön