ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Şov bizinısss
50 yil sonra bu ulkeyi yonetenler "ya niye bu hata yapilmis, niye konvansiyonel yolcu ve yuk hatlari yapilmamis" demeyecekler, onlarda sunu diyecek "dunyanin en uzun superiletken maglevini yapcaz, istanbul ankara 15 dk, istanbul kars 2 saat, hobareeyyyyyy" diyecekler. Asıl asmaz bal kokmaz, kokarsa ayran kokar aslı yoğurttur. Ahmet Mehmet Cenk Bora ismin ne oldugu fark etmez, biz buyuz.
50 yil sonra bu ulkeyi yonetenler "ya niye bu hata yapilmis, niye konvansiyonel yolcu ve yuk hatlari yapilmamis" demeyecekler, onlarda sunu diyecek "dunyanin en uzun superiletken maglevini yapcaz, istanbul ankara 15 dk, istanbul kars 2 saat, hobareeyyyyyy" diyecekler. Asıl asmaz bal kokmaz, kokarsa ayran kokar aslı yoğurttur. Ahmet Mehmet Cenk Bora ismin ne oldugu fark etmez, biz buyuz.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Program sunucusu aslında bunu Bakan'a sordu.Daha yeni yapılan Ankara-İstanbul hattı varken bunu neden yapıyprsunuz gibisinden ? Lütfi Elvan mevcut hattın İstanbul-Eskişehir-Ankara olarak olarak yapıldığını ve şuan için yolcu talebinin % 60'nın Eskişehir ağılıklı olduğunu söyledi. O yüzden bu hat hiçbir zaman cazibesini kaybetmeyecek dedi ve yeni yapılacak hat ise YİD modeli ile özel şirketler tarafından yapılacağı için devletin kasasından para çıkmayacağını söyledi.
Şuan benim en çok merak ettiğim konu OHL-Dimetronic ortaklığı ihaleyi devretmek için hangi türk firma ile görüşmelerini sürdürüyor ? Görüşmeler ne aşamada ? Devir alacak firma makina parkı ne durumda ? Bildiğim kadarı ile bazı türk firmalarında hazır otomatik ray döşemem makinaları var. Aşağıda konya ilimizde türk firrmanın ray döşeme ile ilgili bir link paylaştım.
http://www.youtube.com/watch?v=wmZyTWzzhA0
Şuan benim en çok merak ettiğim konu OHL-Dimetronic ortaklığı ihaleyi devretmek için hangi türk firma ile görüşmelerini sürdürüyor ? Görüşmeler ne aşamada ? Devir alacak firma makina parkı ne durumda ? Bildiğim kadarı ile bazı türk firmalarında hazır otomatik ray döşemem makinaları var. Aşağıda konya ilimizde türk firrmanın ray döşeme ile ilgili bir link paylaştım.
http://www.youtube.com/watch?v=wmZyTWzzhA0
-
- Moderatör
- Mesajlar: 233
- Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25
Bence ikinci hızlı tren asıl hızlı nitelemesine layık olacak hat olacak. Niyemi, mevcut hızlı trenin güzergahı yük ve yolcu taşımacılığında konvansiyonel hat üzerine veya güzergahına yapıldı.
Ancak bu sayede yolcu taşınır yani diğer bir ifade ile, Türkiyenin en yoğun yolcu ve yük güzergahı ancak hızlı trenin araya alınması suretiyle konvansiyonel hat hızlı treni oldu.
Asıl olan çok yüksek hızlı bir hat yapılmalı. Bu tren için münferit bir hat yapılması gerektiğini zikrediyorlar. Bu, basın tarafından biraz magazine ediliyor. Siz bakana ne sorarsanız onu cevap verir. Veya hararetli bir ortamda, Ankara-istanbula yeni hızlı tren hattını hazırlıyoruz yakında ihaleye çıkacak demek en tabii propaganda hakkı. Böylesine bir hattın elbette halka reklamı olacak. Lakin sorun medyanın bu bilgiyi okumasında. Gönüldaş medya, müthiş proje olarak, muhalif ise ya görmüyor yada yarım işlerden dem vuruyor. Bu gayet normal. Haber kaynağı kıtlığında bu böyle okunur. Ne zaman objektif, önyargısız fiziki bakış olursa, bu algılarla değil yargılarla yönetilir. Yavaş yavaş herkes olgunlaşıyor.
Ancak bu sayede yolcu taşınır yani diğer bir ifade ile, Türkiyenin en yoğun yolcu ve yük güzergahı ancak hızlı trenin araya alınması suretiyle konvansiyonel hat hızlı treni oldu.
Asıl olan çok yüksek hızlı bir hat yapılmalı. Bu tren için münferit bir hat yapılması gerektiğini zikrediyorlar. Bu, basın tarafından biraz magazine ediliyor. Siz bakana ne sorarsanız onu cevap verir. Veya hararetli bir ortamda, Ankara-istanbula yeni hızlı tren hattını hazırlıyoruz yakında ihaleye çıkacak demek en tabii propaganda hakkı. Böylesine bir hattın elbette halka reklamı olacak. Lakin sorun medyanın bu bilgiyi okumasında. Gönüldaş medya, müthiş proje olarak, muhalif ise ya görmüyor yada yarım işlerden dem vuruyor. Bu gayet normal. Haber kaynağı kıtlığında bu böyle okunur. Ne zaman objektif, önyargısız fiziki bakış olursa, bu algılarla değil yargılarla yönetilir. Yavaş yavaş herkes olgunlaşıyor.
- Özgür Türkler
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 363
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hocam hiç çalışıldı mı ki o arayı açsınlar diye sorayım dediğin gibi açabilirlerdi. Kaldı ki bizim karşı olmamızın hiçbir şekilde kıymeti harbiyesi yok, yani kişisel olarak herkes bir şeyler ister, bizimkisi de böyle bir şey. Aslında benim kademeli açılışa değil de eksik açılışa karşı olma durumum var, yani zemin karoları oynayan, asansörü yürüyen merdiveni çalışmayan, istasyon erişimi düzenlenmemiş açılışlar beni ayar ediyor, 5 gün geç olsun tam olsun yoksa hattın bölüm bölüm aç, oradaki karşılık şu: sinyalizasyon ile ilgili sürekli burayı test edelim, orayı da test edelim, olayının tekrar tekrar yapılacak olması.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hat sökmek işin en kolay kısmı arkadaşlar, zaten çıkan malzeme hurdaya atılıyor dolayısı ile koruma falan yok, kes rayı kaldır traversle birlikte gitsin, tek detay işçilik katener sökme de yapılabilir, gerisinde bir şey yok. Yani sökmekten ziyade yapmak zaten problem olan kısım, orada da tecrübeli bir firma yine altyapıyı hızlıca kurabilir eyvallah ama sinyalizasyon? İstasyonların ince işçilikleri? Gabari testi var, katener pozlaması var, var da var bitmez demiyorum ama ortada pekte öyle bu işlerin "sağlam" bir şekilde "hızlı" yapılabileceğine inanmamı sağlayacak bir iş yok. Ha Türk usulü devam Esat sorun yok derseniz, eyvallah.Anatolian yazdı:Pendik-Ayrılıkçeşme arasında bütün istasyonlar, raylar vs. kaldırılmış durumda; hattın üzer bomboş. Sıkı bir çalışmayla hat bu sene içinde Bostancı'ya ve hatta mümkünse daha doğuya uzatılabilir bence
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Türk usulü devam kararı çıkarsa 2016 yılına yetişir.Yok uluslararası standartlar seviyesinde devam edelim kararı çkarsa o zaman en erken 2017 yılı.Örnek vermek gerekirse bizim üsülde gece beton dökülür sabah kalıp sökülür ve tekrar demir bağlanır.Esat yazdı:Ha Türk usulü devam Esat sorun yok derseniz, eyvallah.
Ama kalite standartları gereği uluslararası işlerde kalıp en az 2 gün dinlendirilir. İki gün boyunca kimse o kalıba el süremez.Bide bizim usuülde planlama iş başladıktan sonra yapılır.Çoğu problem sahada iş başında pratik şekilde çözülür.Bunun gibi çok örnek var.Bakalım nasıl olacak