ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3519
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 20 Eki Pzt, 2014 12:27

decimus yazdı:3- İstanbul'da dev proje yapıcaksınız ve çalışma saaatleriniz sabah 08.00 -17.00 olacak ..İşte bu çok saçma ve komik.Burda yapılan 3. kopru,marmaray.avrasya tüneli ve üsküdar-çekmekoye metrosu projeleri 24 saat aralıksız çalışmaktadır.siz günde 9 saat çalışacaksınız ve hafta sonları tatil olacak. Devlet memuru gibi çalışarak bu işler Türkiye'de bitmez.
Şaka gibiymiş abi.. :(

Ya bari YHT'yi ve Marmaray'ı Söğütlüçeşme'de buluştursalar, çok mutlu olacağım.. Gerisini sonra yaparlar..

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 20 Eki Pzt, 2014 23:20

Engin Y yazdı:
decimus yazdı:3- İstanbul'da dev proje yapıcaksınız ve çalışma saaatleriniz sabah 08.00 -17.00 olacak ..İşte bu çok saçma ve komik.Burda yapılan 3. kopru,marmaray.avrasya tüneli ve üsküdar-çekmekoye metrosu projeleri 24 saat aralıksız çalışmaktadır.siz günde 9 saat çalışacaksınız ve hafta sonları tatil olacak. Devlet memuru gibi çalışarak bu işler Türkiye'de bitmez.
Şaka gibiymiş abi.. :(

Ya bari YHT'yi ve Marmaray'ı Söğütlüçeşme'de buluştursalar, çok mutlu olacağım.. Gerisini sonra yaparlar..
2015 yılını bekliyorlar. Bakalım AYGM onlar için ne kadar bütçe ayırdı :)

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 23 Eki Prş, 2014 15:46

TCDD ve OHL arasında kriz varmış. Halkalı etabı 2015'e yetişmez deniyor http://www.milliyet.com.tr/marmaray-a-i ... m-1958847/
En son Anatolian tarafından 23 Eki Prş, 2014 15:46 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3519
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 23 Eki Prş, 2014 15:46

Yorumsuz..

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/27442495.asp
Marmaray-2. Etap'ta işler yine aynı gerekçeyle durdu

İspanyol OHL, milyonlarca İstanbullu'nun bir an önce bitmesini beklediği Sirkeci-Halkalı, Gebze-Haydarpaşa banliyö hatlarının iyileştirilmesi projesinde maliyet artışını gerekçe göstererek işi durdurma noktasına getirdi. Ulaştırma Bakanlığı ise yaptığı resmi yazılı açıklamada projenin askıya alınmasının söz konusu olmadığını ve Haziran 2015 tarihinde bitirileceğini söyledi.

Ulaştırma Bakanlığı yetkilileri Hürriyet'e, "Evet işler durma noktasına geldi ama yakında yeniden çalışmaya başlayacaklar. İşler yeniden hızlanacak" açıklaması yaptılar. Söz konusu hattın iyileştirme ihalesini ilk olarak aralarında Doğuş İnşaat'ın da bulunduğu AMD Rail konsorsiyumu kazanmış ancak aynı gerekçeyle sözleşmeyi feshederek, uluslararası tahkime başvurmuştu.

Ulaştırma Bakanlığı bürokratları, bu projenin finansmanın AB kaynaklarından karşılandığını dolayısıyla da ihale şekli, ihale prosedürü ve fiyatlandırmanın tamamen AB mevzuatı çerçevesinde yapıldığını vurguladılar. İlk ihaleyi AMD konsorsiyumunun kazandığını ancak fiyatın düşük olduğu gerekçesiyle tahkime başvurduklarını anımsatan yetkililer, ikinci kez yapılan ihaleyi de İspanyol OHL firmasının kazandığını anlattılar.



Ancak bu firmanın da maliyet artışını gerekçe göstererek işi yavaşlattığını belirten yetkililer, "Peki ama bu durumda ne olacak? İş duracak mı" sorumuza şu yanıtı verdiler:

"Hayır durmayacak. Yakında yeniden başlayacaklarını tahmin ediyorum. Görüşmelerimiz devam ediyor."

FİYAT YÜKSELİR Mİ?
Üst düzey bakanlık bürokratı "İlk konsorsiyum da fiyatı gerekçe göstermiş. Dolayısıyla OHL'nin isteği doğrultusunda ilave bir ödenek olabilir mi" sorumuza ise "Hayır kesinlikle olamaz. İhale hangi fiyattan sonuçlandıysa o geçerlidir" yanıtını verdi.

179 MİLYON EUROLUK FARK
AMD Konsorsiyumu ilk ihaleyi 863 milyon 373 bin euroluk eteklifiyle kazanmıştı. Ancak onların işi bırakmalarının ardından yapılan ihalede İspanyol OHL firması 1 milyar 42 milyon euroluk teklifiyle birinci olmuştu. Böylece ilk ihaleye göre fiyat 179 milyon euro yükselmişti.

Yapım çalışmalarından bir kare


MAHKEMELİK OLDULAR
Marmaray Projesi kapsamında Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı banliyö hatlarının iyileştirilmesi inşaat, elektrik ve mekanik sistemler ihalesi ilk olarak Şubat 2006'da yapılmıştı. İhaleyi Fransız Alstom, Japon Marubeni ile Türk Doğuş İnşaattan oluşan AMD Demiryolu Konsorsiyumu 863 milyon 373 bin euroluk teklifiyle kazanmıştı. Haziran 2007'de de yer teslimi yapılarak işe başlanmıştı. Ancak AMD, Mart 2010'da sözleşme kapsamında fesih bildiriminde bulunmuş; buna karşı Ulaştırma Bakanlığı yüklenicinin ileri sürdüğü nedenlerin geçersiz olduğu karşılığını vermişti. Bunun üzerine AMD, 13 Temmuz 2010'da ICC Tahkime başvurmuştu. Bakanlık yetkilileri tahkim sürecinin hala devam ettiği bilgisini verdiler.


GEBZE HALKALI 105 DAKİKAYA İNECEK
Bakanlığın 2015 yılı sonunda bitmesini öngördüğü proje tamamlandığında, banliyö hatları ile metro hatları Marmaray’a entegre edilmiş olacak. Gebze-Halkalı arasında kesintisiz işletmeciliğe geçilecek. Gebze’den Halkalı seyahat süresi 105 dakikaya inecek.

48 ayda tamamlanması öngörülen Marmaray 2. etapta, Asya yakasında 43.4 kilometre, Avrupa yakasında 19.6 kilometre mevcut banliyö hatları iyleştirilip, üçüncü hattın ilavesiyle yüzeysel metroya dönüştürülecekti.
ASKIYA ALINMADI DEVAM EDİYORLAR
Ulaştırma Bakanlığı, bugün basında çıkan haberler üzerine Gebze-Halkalı Banliyö Hatlarının İyileştirilmesi işiyle ilgili açıklama yaptı. Projenin askıya alınmasının söz konusu olmadığı belirtilerek, Ohl- Dimetronic firmalarının yükleniciliğinde devam ettiği vurgulandı. Projenin 26 Ekim 2011 tarihinde imzalandığı ve Haziran 2015'te biteceği açıklandı.


Bakanlık açıklamasının devamında şöyle denildi:
CR3 Sözleşmesi;

- Mevcut banliyö hatlarının iyileştirilmesi ve yüzeysel metroya dönüştürülmesi,

- Asya yakasında Ayrılıkçeşme’den Gebze’ye 43,8 km

Avrupa yakasında Kazlıçeşme’den Halkalı’ya 19,2 km mevcut 2 hatlı demiryolu sistemi yerine 3 hatlı demiryolu sistemi,

- 36 adet istasyonun yenilenerek modern istasyonlar haline getirilmesi ve 1 adet yeni istasyonun inşa edilmesi,

- Mevcut 2 olan demiryolu hat sayısının 3’e çıkarılması ile 3 hattan oluşacak altyapının tamamının yenilenmesi,

- 170 adet Sanat yapısı,

- Boğaz geçiş kesimi dahil tüm hattın elektrifikasyon ve sinyalizasyonu ile hatların işletmeye alınmasını kapsamaktadır

BAKIRKÖY-BOSTANCI 37 DAKİKA
Proje tamamen işletmeye alındığında; iki hatta banliyö trenleri (CR) çalışacak olup; 3.hat şehirlerarası yük ve yolcu trenleri tarafından kullanılacaktır. Ayrıca; Marmaray Projesi ile entegrasyonu sağlandığında Bakırköy-Bostancı arası 37 dakika, Söğütlüçeşme-Yenikapı arası 12 dakika, Gebze Halkalı arası yaklaşık 105 dakika sürecektir.

BOĞAZGEÇİŞİ TAMAM
Ayrılıkçeşme-Kazlıçeşme arası Boğaz Geçiş Kesimi (Tamamlandı):

Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi (MARMARAY) kesimi CBTC sinyal sisteminin montaj, test ve devreye alma işlemleri tamamlanarak 13,5 km uzunluğunda 5 istasyondan oluşan hat 29 Ekim 2013 tarihinde işletmeye alınmıştır.

Gebze-Pendik Hat Kesimi; (Tamamlandı )

Gebze-Pendik arası 20 km’lik kesim 29 Nisan 2012’de işletmeye kapatılarak inşaata başlanılmış, Ankara – İstanbul YHT projesine paralel olarak 3. Hattın ve Gebze ile Pendik YHT İstasyonlarının tamamlanması, YHT’nin Pendik’e ulaştırılması hedeflenmiştir.

Bu kapsamda mevcut hatlar sökülmüş,

55 adet Köprü, Altgeçit ve Sanat Yapısı yenilenmiş,

Gebze ve Pendik Transfer İstasyonlarının Betonarme, Mimari ve Elektromekanik işleri tamamlanmış,

Gebze-Pendik arasında kalan 10 adet Banliyö İstasyonunun ise Betonarme, Mimari ve Elektromekanik işleri büyük oranda tamamlanmış,

T3 Hızlı Tren Hattının serimi ve Katener montajları tamamlanmış,

ETCS Sinyalizasyon sistem teşkili yapılarak,Test ve Devreye alma işlemleri sonrası T3 Hattı 25 Temmuz 2014 tarihinde Ankara-İstanbul YHT Projesine paralel olarak işletmeye verilmiştir.

Pendik-İbrahimağa ve Halkalı-Kazlıçeşme Hat Kesimleri; (Devam Ediyor )

Avrupa yakasında Halkalı-Kazlıçeşme arası ve Asya yakasında İbrahimağa-Pendik arası kesimde mevcut hat yapısının söküm işlemleri tamamlanmış,

Mevcut istasyonların yıkım ve kaldırılması işlemleri tamamlanmış,

Yeni İstasyon ve Sanat yapıları için alt yapı aktarımına ve sonrasında betonarme imalatlara başlanılmıştır.

kado
Aylık Paso
Mesajlar: 94
Kayıt: 26 Tem Cmt, 2014 21:21

Mesaj gönderen kado » 23 Eki Prş, 2014 16:28

Arkadaşın dedikleri aynen haber olmuş, rezillik

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3519
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 23 Eki Prş, 2014 17:38

Anatolian yazdı:23 Ekm Prş, 2014 15:46

TCDD ve OHL arasında kriz varmış. Halkalı etabı 2015'e yetişmez deniyor http://www.milliyet.com.tr/marmaray-a-i ... m-1958847/
Engin Y yazdı:23 Ekm Prş, 2014 15:46

Yorumsuz..

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/27442495.asp
Aynı anda yazmışız abi :)

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 23 Eki Prş, 2014 17:51

Ahahha tesadüfe bak :lol: :lol:

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 24 Eki Cum, 2014 16:11

15 km'lik Tuzla-Kartal 40 dakika filan sürüyor. Banliyö hattı kapatılan diğer ilçelerde en azından metro, metrobüs veya tramvay var fakat Tuzla, Pendik ve Gebze'de yaşayan insanlar tamamen otobüslere mahkum. Otobüsler sürekli tıklım tıklım, ve trafik yüzünden de hızlı ulaşım diye birşey kalmadı artık bu 3 ilçede.
Sözleşmede tarih Haziran 2015 deniyor ama bu şekilde işler yavaş tutulursa seneye hattın açılması hayal gibi.
En azından seçimlere kadar Pendik - Ayrılıkçeşme arasını açarak hem bu yakadaki işleri bitirirler hem de hızlı treni "İstanbul'a" ulaştırırlar

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 25 Eki Cmt, 2014 02:05

Öncelikle hürriyet gazetesinde bu haberi gündeme getiren, masabaşı haberi yapmadan araştıran ve doğruları yalın ve anlaşılır şekilde aktaran arkadaşı kutlamak isterim.Gerçekten bu hattın konuşulması iyi oldu.

Aslında CR3 sözleşmesinde bulunan bu hattın bugüne kadar gecikmesinde projeleri yakında takip eden bizlerin, yazılı ve görsel medyanın, bu hattı sürekli kullanan insanların,projeyi üstlenen ulaştırma bakanlığı ve trafik çözümü adına rahatlayacak olan İBB’nin çok büyük ihmali ve hatası var.İtiraf edelim hepimizi BC1sözleşmesi Marmaray projesine kitlendik. Varsa –yoksa tüp geçit ile yattıp onunla kalktık.Öreğin bu forumda CR3 35 sayfa konuşulmuş ve BC1 Marmaray 113 sayfa konuşulmuş.Nerdeyse 3 katı.Tabiki Marmarayın konuşulmasında deniz altı olması ilkeri barındırması önemli ama kabul edelim CR3’de artık dayanılamayacak hale gelen İstanbul trafiği için en az Avrasya tüneli,Üsküdar-Çekmeköy projesi Vs. diğer büyük çaplı projeler kadar önemli. Toplam 63 km ve 36 durak gerçekten hem Metrobüsü rahatlatır hemde sahil yolunda oluşan trafiği yarı yarıya azaltabilir.Buda İstanbul için ciddi bir rahatlama yaşanacağı anlamına gelir.Kaldı ki şuan işletilen Marmarın gerçek kapasitesi ortaya çıkar ve 1 yılda 50 Milyon kişinin kullandığı lansmanı yapılan hat belki 100 milyon kişinin kullanma ihtimalini ortaya çıkaracaktı.
CR3 Gebze – Halkalı arası kesintisiz raylı sitemle bağlanması için 2006 yılında başlayan süreç 2014 yılının son aylarına geldiğimiz şu günlerde işin % 20 -30 ‘u kadar anca yapıldığını görüyoruz.Koskoca 8 yılda önü açık olan, eski rayların sökülerek biraz daha genişletilip 2 olan rayların 3 çıkartılması bu kadar mı zor ? İlk ihaleyi alan Doğuş-Alstom-Marubeni firmaları ihaleyi aldıktan sonra çok düşük diyerek bırakıp kaçıyorlar. Daha sonra yapılan ihalede ;

1. 1 milyar 42 milyon OHL- Dimetronic ortaklığı
2. 1 milyar 69 milyon Impregilo, Alarko ve Ansaldo Ortaklığı
3. 1 milyar 106 milyon Astaldi, Yüksel ve Gulermak Ortaklığı

Tekliflere baktığınız zaman aslında ihalenin ne kadar çetin geçtiği ve çok yakın bir farkla yüklenici firmanın kazandığı ortada. Hani diğer firmalar 200 – 300 milyon Euro fazla verse anlarım ama bu kadar yakın farkla ihaleyi kazanıyorsan demek ki diğer firmalarda bu fiyatlara yapılacağına inanmışlar.Şimdi yüklenici firmanın ispanyol proje müdürüne sorsak mutlaka hukuk ve bürokratik engellerle karşılaştıkların söyleyecek ve dünyanın bir çok ülkesinde iş yaptıklarını ve hatanın kendilerinde olmadığını iddaa edicektir. Ama şu bir gerçek ki burda işi eline-yüzüne bulaştırdılar.Bizde bu süreçte onları görmezden geldik.Gerekli takipi ve kamu baskısını hissettiremedik.İnanıyorumki 2.oan içinde Alarko'nun bulunduğu ortaklık kazansa idi.Bu proje kesinlikle 2015 haziranda açılırdı.Şimdi 3. Bir ihale demek en az 5 yıl beklemek demek. Bu firmayı ikna ederek ortak bir noktada işlerin sürdürülmesi gerekmektedir. Bence İstanbul için 1. Öncelikle takip edilerek bitirilmesi gereken proje CR3 Gebze – Halkalı raylı sistem projesi olması gerekmketedir.Çok çok önemli ve Acil..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Eki Cum, 2014 18:18

Bu hattın sinyal işlerini hangi firma yapacaktı, geçenlerde tesadüfen bir Alman ile tanıştım, Thales firmasındanmış burada Marmaray' ın sinyalizasyon işlerini yapıyoruz falan dedi ama detaylı konuşamadık.

Bir de bu hat ile birlikte şu eski hat kesiminde ne olacak onu da bilsek fena olmayacak. Bir yerlerden kulağıma eski hat kesiminin banliyö olarak işletilmesi için yani Sirkeci-Cankurtaran-Kumkapı-Yenikapı-Samatya-Koca Mustafa Paşa-Yedikule-Kazlıçeşme aksında banliyö treni çalışması yönünde resmi bir takım girişimler olduğunu duydum, bu beni bayağı bir heyecanlandırdı, yani burada işin içinde birilerinin bu hassasiyeti göstermesi hoşuma gitti. Aslında o bölgedeki halkın muhtarlar aracılığı ile bu hakkını talep etmesi lazım ve kimse de aman ne gerek Kazlıçeşme' de var dememeli, iki uçta aynı güzergah olsa da aradaki duraklardan binen bir sürü insan vardı, orada M2 nin uzatılacağı da bence yerinde bir gerekçe değil, M2 sadece K.M.Paşa ya bir istasyon kazandıracak, halbuki eski hat ihya edilirse hem eski duraklar iş görecek hem de belki zaten ne zaman olacağı şimdi bilinmeyen M2 nin biraz daha Millet caddesine yakın bir güzergaha çekilmesi sağlanabilir. Bir taşla kuş sürüsü.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 31 Eki Cum, 2014 19:41

Sirkeci gar ve Kazlıçeşmeye kadar raylar duracaksa burada banliyö işletmesinin devam etmesi mantıklı ama yolcu talebinin çok fazla olacağını düşünmüyorum. Kocamustafapaşa haricinde diğer istasyonlarda çok fazla yolcu yoğunluğu olacağını sanmam. M2 uzatmasında Kocamustafapaşa dan sonraki istasyonun Silivrikapı olacağını söylemiştin, eğer Silivrikapı'da olacaksa millet caddesine yani tramvay yoluna birkaç yüzmetre mesafede demektir ki o bölgeden (Çapa ve Şehremini) bayağı bir yolcu kazandırır bu metro hattına.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Eki Cum, 2014 20:12

Özgür Türkler yazdı:Sirkeci gar ve Kazlıçeşmeye kadar raylar duracaksa burada banliyö işletmesinin devam etmesi mantıklı ama yolcu talebinin çok fazla olacağını düşünmüyorum. Kocamustafapaşa haricinde diğer istasyonlarda çok fazla yolcu yoğunluğu olacağını sanmam. M2 uzatmasında Kocamustafapaşa dan sonraki istasyonun Silivrikapı olacağını söylemiştin, eğer Silivrikapı'da olacaksa millet caddesine yani tramvay yoluna birkaç yüzmetre mesafede demektir ki o bölgeden (Çapa ve Şehremini) bayağı bir yolcu kazandırır bu metro hattına.
zaten o yüzden M2 uzatması daha yukarı biraz daha Mevlanakapı ve Millet caddesine yakın geçsin diyorum, T1 de artık ne yapsanız bu kalabalık fazla, metro kapasitesinde yolcu taşıyor, ekstra araçta alsanız tıka basa tramvay taşımacılığı mantıklı değil ama M2 T1 e biraz daha yaklaşır ise Millet Caddesi ile K.M.Paşa arasındaki Taksim-Mecidiyeköy aksı yolcusunuda alacak, bu otobüs tarifelerinde de rahatlama anlamına gelir. Diğer taraftan kalacak raylar üzerinde sık olmasa da bir banliyö treninin işlemesi bana mantıksız gelmiyor, raylar söküleceğine 15 dk. da bir banliyö treni çalışsın, ki zaten anahat olarak kalması da isteniyormuş, yani Sirkeci gar fonksiyonunu yürütecek zaten, anahat trenleri arasında 15-20 dk da bir banliyö treni çalışması da abes olmasa gerek?

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön