gnl-RS.10 » Dünyadan Raylı Sistem Araç Resimleri
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Münstertal hattı elektrifikasyonu
Elimde dört resimcik kaldı, kısa bir hikâyelerini yazayım. Freiburgtan Münstertale giden eski bir tren hattı vardı ve var. Eskiden normal trendi. Sonra dizelli »banliyö« araçları işletmeye başlamışlardı. Genelde Freiburgun etrafı elektrikli hatlar. Ama Münstertal (bazı başka küçük yan hatlar gibi) henüz elektriksizdi. Bunu değiştirdiler. hattı bir kaç ay kapatıp, bütün boyuna elektrik direkleri koyup, elektrifikasyon ve sonradan da hem sinyalizasyon, hem de bilgilendirme sistemi oturttular. Bilgilendirme sistemi henüz gecerli değilmiş, bir resimde de görülüyor ki, henüz üstü kapalı.
Dün Staufen kentçiğindeydik, hat oradan geçiyor. Hat aslında MünstertalStaufenBad Krozingen olarak işliyor. Bazen Bad Krozingenden Freiburga direk devam ediyor. Bu ama şöyle oluyor, tren Bad Krozingen istasyonuna kuzeyden girip, güneye doğru ilerliyor ve duruyor. Sonra sürücü aracın öteki ucuna gidip, biniyor ve treni kuzeye doğru, Freiburga, sürüyor. Raylar öyle çünkü.
Resmin tam ortasında, görülmeyecek kadar küçük, trencik Kaleden çektim.
Kentin »başgarında«, yani üç istasyonun büyük olanında. Kent minik, ama eski bir kent, nüfusu 7000 ile 8000 arası.
Ve o garcıkta yeni araçlardan iki kare. Eski dizeller vagonluydu, bu metro gibi kurt.
Son olarak da iki Viki yazısı, Almanca, merak edenler için; Staufen ve Münstertal tren hattıyla ilgili. Hattın tarihi tabiîki çok ilginç (ve de üzücü).
https://de.wikipedia.org/wiki/Staufen_im_Breisgau
https://de.wikipedia.org/wiki/M%C3%BCnstertalbahn
Dün Staufen kentçiğindeydik, hat oradan geçiyor. Hat aslında MünstertalStaufenBad Krozingen olarak işliyor. Bazen Bad Krozingenden Freiburga direk devam ediyor. Bu ama şöyle oluyor, tren Bad Krozingen istasyonuna kuzeyden girip, güneye doğru ilerliyor ve duruyor. Sonra sürücü aracın öteki ucuna gidip, biniyor ve treni kuzeye doğru, Freiburga, sürüyor. Raylar öyle çünkü.
Resmin tam ortasında, görülmeyecek kadar küçük, trencik Kaleden çektim.
Kentin »başgarında«, yani üç istasyonun büyük olanında. Kent minik, ama eski bir kent, nüfusu 7000 ile 8000 arası.
Ve o garcıkta yeni araçlardan iki kare. Eski dizeller vagonluydu, bu metro gibi kurt.
Son olarak da iki Viki yazısı, Almanca, merak edenler için; Staufen ve Münstertal tren hattıyla ilgili. Hattın tarihi tabiîki çok ilginç (ve de üzücü).
https://de.wikipedia.org/wiki/Staufen_im_Breisgau
https://de.wikipedia.org/wiki/M%C3%BCnstertalbahn
- WienerAhmet02
- Transit Yolcu
- Mesajlar: 11
- Kayıt: 28 Eki Cum, 2011 18:47
Kapı Tipi
Elbette. A32 Modelin adı. /2 ise Kapı Şekil kodu.Bence kazanan Rotem, hem fotoğrafın çekilme açısı itibari ile önde duruyor hemde daha çok satış yaptı. Bombardier favorimdir ama maalesef satış konusunda ülkemizde yeterli ivmeyi yakalayamadı. Bu arada A32/2 teknik modelimidir Swiftlerin
Anlaman gereken şu Esat Abi:
- /1 Yaprak tip
/2 Düz tip
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Siteye ekle dosyamda küçük bir resimcik kaldı, onu da nereye yüklesem diye düşündüm, buraya yükleyeyim bari
Resimde gördüğümüz tren Freiburgtan Seebrugga giden Dreiseenbahn hattı. Bu hat dünyaca ünlü, çünkü hem çok dik, hem çok turistik iki yere uğruyor, Titisee ve Schluchsee. Karaormanda iki göl. Ayrıca Feldbergte istasyonu var, Almanyanın en yüksek tren istasyonu, deniz seviyesi üstünde 967 metrede.
Hat hakkında Almanca Viki: https://de.wikipedia.org/wiki/Dreiseenbahn
Neyse, resimde bir özellik var, resimlediğim o. Çünkü o çiftkatlı vagon normal, her yerde var ve her yerde işliyor. Ama kapının sağındaki o bölüm ilginç. Penceresinde »Kinderspielecke« yazıyor. Bunu bu şekilde sadece bu hattan tanıyorum. Çocuk oyun oynama köşesi. Bilhassa turistik (yerel turistik ve ecnebi turistik) şekilde Karaormana tırmanan bu hatta çocuklar sıkılmasın diye onlara azabilecekleri bir yer ayrılmış. Her vagonda mı var, bilmiyorum şimdi. Ama başka trenlerde »Sessizlik« bölümleri var, uyumak veya bilgisayarla çalışmak isteyenler için, bağırış çağırışın yasak olduğu yerler. Tabiîki çocuklar da bağırıp, çağırır; onları da düşünüp, azgınlar köşesi yapılmış. Henüz bakmadım, oyuncak, kitap da var mı, olabilir elbet. İlginç ve çok hoş bir şey bence.
Resimde gördüğümüz tren Freiburgtan Seebrugga giden Dreiseenbahn hattı. Bu hat dünyaca ünlü, çünkü hem çok dik, hem çok turistik iki yere uğruyor, Titisee ve Schluchsee. Karaormanda iki göl. Ayrıca Feldbergte istasyonu var, Almanyanın en yüksek tren istasyonu, deniz seviyesi üstünde 967 metrede.
Hat hakkında Almanca Viki: https://de.wikipedia.org/wiki/Dreiseenbahn
Neyse, resimde bir özellik var, resimlediğim o. Çünkü o çiftkatlı vagon normal, her yerde var ve her yerde işliyor. Ama kapının sağındaki o bölüm ilginç. Penceresinde »Kinderspielecke« yazıyor. Bunu bu şekilde sadece bu hattan tanıyorum. Çocuk oyun oynama köşesi. Bilhassa turistik (yerel turistik ve ecnebi turistik) şekilde Karaormana tırmanan bu hatta çocuklar sıkılmasın diye onlara azabilecekleri bir yer ayrılmış. Her vagonda mı var, bilmiyorum şimdi. Ama başka trenlerde »Sessizlik« bölümleri var, uyumak veya bilgisayarla çalışmak isteyenler için, bağırış çağırışın yasak olduğu yerler. Tabiîki çocuklar da bağırıp, çağırır; onları da düşünüp, azgınlar köşesi yapılmış. Henüz bakmadım, oyuncak, kitap da var mı, olabilir elbet. İlginç ve çok hoş bir şey bence.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Roma' dan kareler
İtalya' nın hızlı trenleri, gayet güzeldi ben bayağı beğendim oldukça da hızlı ama ortalama kaç km yaptık onu bilmiyorum.
2 numaralı tramvay hattında Ankara durağı var
Burası da Başgar havalimanı değil bunun gibi bir arka bölümde tren bekleniyor, sonra bir arka bölümde peron bölümü bekleme yeri ve sonrasında 27 peronu olan devasa bir tren garı. Peron uzunlukları sanırım 250 m. ya da üzeri adımla saydım emin değilim şimdi
İtalya' nın hızlı trenleri, gayet güzeldi ben bayağı beğendim oldukça da hızlı ama ortalama kaç km yaptık onu bilmiyorum.
2 numaralı tramvay hattında Ankara durağı var
Burası da Başgar havalimanı değil bunun gibi bir arka bölümde tren bekleniyor, sonra bir arka bölümde peron bölümü bekleme yeri ve sonrasında 27 peronu olan devasa bir tren garı. Peron uzunlukları sanırım 250 m. ya da üzeri adımla saydım emin değilim şimdi
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1593
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
Brüksel Raylı sistemi
Brüksel'de tramvaylar bazen yer altından gidiyor . Biraz bizim T4 gibi.
MVB Brüksel Metrosu.
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1593
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
Eurodisney Atlı tramvayı ve treni
Eurodisney'in en güzel oyuncağı bu. Gerçek istimle çalışan buharlı treni. Bununla gezmek çok güzel. Bütün stresini alıyor. Eurodisney çok kalabalık ve strese girmemek imkansız.