ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 12 Ağu Sal, 2014 15:49

Esat yazdı:Haber öyle demiyor :)

http://ekonomi.haber7.com/gundem-verile ... n-aciliyor
2013’te kapatılan banliyö hatlarında çalışmalar sürüyor. Haydarpaşa-Pendik’in Haziran 2015’te, Kazlıçeşme-Halkalı hattı Mart 2015’te açılacak.
Haberciler yine görev başında..! Türkiye gazeteciliğinin geldiği son nokta.

Kopyala - Yapıştır haberciliği :D

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 12 Ağu Sal, 2014 20:28

decimus yazdı:
3. YHT, Pendik'ten Söğütlüçeşme'ye tek ray döşenerek getirilebilir mi? Bu tek ray üzerinden işletme (aralarda geniş yerler varsa, çift ray döşenerek cepler de yapılabilir), Marmaray duraklarının inşaatını engellemeden yapılabilir mi? Muhtemelen, evet..
Kesinlikle imkansız..!

Ray döeşeme işleri çok zahmetli ve teknik olarak zor işlerdir.CR3 de görev alan arkadaşların söylediğine göre mevcut zemin çok kötü, banliyo trenlerinin çalışması bile riskliymiş. Şuan yapılan çalışmalarda bazı noktalarda zemin 6-7 metre kazılarak içinde bulunan toprak çıkartılıyor yerine çakıl getilirek alan dolduruluyor silindir ile zemin sıkılaştırıldıtan sonra gerekli testler yapılarak ray döşeme için zemin hazırlanıyor.Dolayısıyla hem bu işleri yapmak hem de tren işletmesi yapmak imkansızdır. Aynı alanda tüm raylar birlikte döşenmelidir.
Bittik.. O zaman 2015'te YHT-Marmaray sarmaş dolaş olması bir hayal..

Ne plansız işlermiş arkadaş, önceden bilinmiyor muydu zeminin sıkılaştırılması gerektiği.. Neyse..

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 13 Ağu Çrş, 2014 15:22

Google Earth'de Ayrılıkçeşme-Pendik arası demiryolunu yaklaşık 25km olarak ölçtüm.
Tüm istasyonları tek tek gezmedim tabii ki ama gördüğüm her yerde raylar sökülmüş, istasyonlar yıkılmıştı.
10 ayda 25km (ay başına 2,5km, günde 83,5 metre) bana sanki çok zor gelmiyor. Yani Tuzla Pendik arasında raylar döşenirken gördüm, Marmaray açılacak diye çok az işçi çalışıyordu hatta bazı günler hiç işçi göremezdik ama 10km'lik yol tek bir mevsim içinde bitirildi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Ağu Cum, 2014 08:27

Bu revizyon çalışmaları çerçevesinde bir takım istasyon değişiklikleri de vardı bunları ara ara dile getiriyorduk zaten ama bir takım ilave ve çıkartmalar var ben bunları gözden kaçırmışım, sizler de yazdı iseniz kusura bakmayın tekrar belirtelim istiyorum.

Malum daha önce Kızıltoprak istasyonu iptalini biliyoruz, bunun dışında Halkalı ile Küçükçekmece arasında Soğuksu ve Kanarya istasyonları da iptal edilmiş, ikisinin arasında bir noktada Mustafa Kemal istasyonu yapılacak, bir de Osmangazi ile Gebze arasında Darıca istasyonu var ki bu istasyonun inşaatı da nerede ise tamamlanmış.

Ataköy istasyonu ilavesini de biliyorsunuz zaten, bir ya da iki istasyon daha ilave edilebileceği ile ilgili bir duyumum var ama şimdiden bir şey yazmak istemiyorum, sonra manipüle etmiş olmayalım :) raylı sistem gazetecisi arkadaşlar var yeterince internette "bomba haberrrr" diye yazan.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 29 Ağu Cum, 2014 09:54

Ataköy istasyonu ilavesini de biliyorsunuz zaten, bir ya da iki istasyon daha ilave edilebileceği ile ilgili bir duyumum var
Abi,

Daha istasyonların yapımına başlanmamış, ilave edilecek istasyonlar olabilirmiş, zeminin sıkılaştırılması gerekiyormuş.. Herhâlde bu projenin tamamlanışı 2019 seçimlerini bulacak..

Bu ülkede her şeyin bu kadar plansız, programsız ve disiplinsiz olmasından çok sıkıldım ya..

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 29 Ağu Cum, 2014 12:08

Gebze-Pendik arasındaki istasyonlar bitti diyebiliriz. Ama Pendik-Ayrılıkçeşme arasında daha bir şey yok. Yani Anadolu Yakası, Avrupa Yakasına göre daha iyi bir durumda...

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 01 Eyl Pzt, 2014 09:10

Geçen hafta çocuğu doktora götürmüştüm Bakırköy'e, dönüşte Yenimahalle-Zeytinburnu istasyonu arasında hipodromun önündeki caddenin üstünden geçen demiryolu körüsünün yıkıldığını farkettim. Sanırım rayların sökülmesinden başka birşeyler yapılmaya başlanmış Avrupa yakasında da...
Ama Bakırköy'e YHT ve ana hat trenleri için bir gar (şimdiki istasyonun bitişiğğindeki otopark alanına) , Marmaray istasyonu ve altında Başakşehir metrosunun Bakırköy İDO iskelesinden önceki Bakırköy merkez istasyonunun olacağı Ayrılıkçeşme tipi bir istasyon yapılacağını bekliyorduk, bu büyük bir iş olmasına rağmen herhangi bir çalışma görünmüyor. Orası istanbulun en gevşek zeminlerinden biri, alttan metro geçecekse tren istasyonu ile aynı zamanda bütünleşik yapmaları doğru olanı, sonradan altından TBM ile kazmaya çalışmak riskli gibi geliyor bana. Özgürlük meydanını komple büyük bit kutu olarak kazıp bir seferde YHT garı, Marmaray istasyonu ve en altta da Metro istasyonu olacak şekilde yapılması en doğrusu olmaz mı? Şimdiden istasyon yerini hazırla, sonra metro tünellerini bağla çalıştır , çok mu bilgisayarcı kafasıyla bakıyorum olaya ne :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Eyl Pzt, 2014 09:17

Özgür Türkler yazdı:Özgürlük meydanını komple büyük bit kutu olarak kazıp bir seferde YHT garı, Marmaray istasyonu ve en altta da Metro istasyonu olacak şekilde yapılması en doğrusu olmaz mı? Şimdiden istasyon yerini hazırla, sonra metro tünellerini bağla çalıştır , çok mu bilgisayarcı kafasıyla bakıyorum olaya ne :)
Yok sen doğru yoldasın da projeyi yönetenler o yolda mı göreceğiz. :)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 01 Eyl Pzt, 2014 10:39

Esat yazdı:
Özgür Türkler yazdı:Özgürlük meydanını komple büyük bit kutu olarak kazıp bir seferde YHT garı, Marmaray istasyonu ve en altta da Metro istasyonu olacak şekilde yapılması en doğrusu olmaz mı? Şimdiden istasyon yerini hazırla, sonra metro tünellerini bağla çalıştır , çok mu bilgisayarcı kafasıyla bakıyorum olaya ne :)
Yok sen doğru yoldasın da projeyi yönetenler o yolda mı göreceğiz. :)
Kesinlikle sen doğrusunu söylüyorsun da..

Zaten bu büyük yapıyı bugün yapmaya başlasalar, en az iki üç yıl sürer..
Kirazlı-Bakırköy hattının tamamlanması da 2019 hedefleri arasında gösteriliyor..
Demek ki binayı yaparak metroya hazır edip metroyu beklememiş olacaklar, bina ancak yetişecek zaten metroya..

Pendik, Bostancı, Ayrılık Çeşmesi, Üsküdar, Yenikapı, Bakırköy ve Halkalı'dan başka, önümüzdeki on yıl içinde metro ile entegre edilecek başka Marmaray durağı var mı?
Galiba yok..
Yedi entegre duraktan üçü (Yenikapı, Üsküdar, Ayrılık Çeşmesi) hazır, iyi bari..
Kalan dört de.. Allah kerim..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Eyl Pzt, 2014 14:24

Kazlıçeşme yapıldı ama altına metro istasyonu yapıldı mı? Yok, oraya 10 sene içinde metro gitmese bile yapılmalıydı derim, ben olsam yapardım.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 01 Eyl Pzt, 2014 15:27

Esat yazdı:Kazlıçeşme yapıldı ama altına metro istasyonu yapıldı mı? Yok, oraya 10 sene içinde metro gitmese bile yapılmalıydı derim, ben olsam yapardım.
Abi işte uzun vadeli düşünmek gerek, ama bizde her şey günü kurtarmak için..

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 20 Eki Pzt, 2014 09:34

İstanbul'da yapılması planan projeler arasında en kolay ve önü en çok açık olan proje CR3 kapsamındaki işler. Neden ; çünkü güzergah hazır, para hazır proje yer üstü TBM vs yok. Diğer büyük işlere bakıldığı zaman CR3 sözleşmesinin en erken bitmesi gereken proje olduğunu düşünüyorum.Peki bu kada önü açık olan bir proje neden bitilemedi ?

Önceki ihalede Doğuş-Alstom firmaları işi aldı fakat çeşitli bahanelerle işi bıraktı.

Daha sonra yapılan ihalede ise İspanyol hükümetinin desteğini alarak ihaleye giren OHL-Dimetronic ortaklığı en düşük bedel ile ihaleyi kazandı.Baktığınız zaman OHL dünaynın en buyuk taahüt firmalarından biri CR3 gibi nice projeyi tamamlamış ve teslim etmiş.Fakat neden Türkiye'de aynı başarıyı tekrarlamadı kendi gözlem ve tahminlerimi yazmak istiyorum.

OHL ihaleyi kazandıktan sonra İstanbul'da çalışmalara başladı ve üst ste hatalar yapmaya başladı.

1- Tüm üst yönetim İspanyol çalışanlardan oluştu. Türkiye gibi bir yerde iş yaparken kesinlikle yönetiminzde daha önce İstanbul'da çalışmış kamu kurumları ile ilişkileri çok iyi olan tecrübeli bir yönetim kadrosu oluşturmak zorundasınız. Burası Türkiye, iş sırasında ortaya çıkan problemleri pratik çözümler geliştirerek çözmek zorundasınız. Bu yüzden ülkeyi tanıyan personele ihtiyacınız var.

2- İspanyadan işçi getirerek gereksiz maliyet artışına sebep oldu. Sadece yönetimi ispanyollardan kurmakla kalmadı.Bunun yanında işçi getirerek burda 2-3 kat fazla maaş ödeyerek kendi kendini zora soktu.

3- İstanbul'da dev proje yapıcaksınız ve çalışma saaatleriniz sabah 08.00 -17.00 olacak ..İşte bu çok saçma ve komik.Burda yapılan 3. kopru,marmaray.avrasya tüneli ve üsküdar-çekmekoye metrosu projeleri 24 saat aralıksız çalışmaktadır.siz günde 9 saat çalışacaksınız ve hafta sonları tatil olacak. Devlet memuru gibi çalışarak bu işler Türkiye'de bitmez.

4- Projenin başında tüm saha çalışanlarına şirket aracı tahsis etmek yine bizim ülkemizde ters tepen ve gereksiz maliyet artıran bir olay.Bu çapta projelerde yalnızca müdür seviyesinde kişilere araç verilir.Diğerleri için servis aracı ile taşıma işleri yapılır.

Arkadaşlar kısacası Türkiye'de büyük çapta projede çalışmak isteyen tüm yabancı firmalar Türk ortak bularak burda çalışmaları.OHL-Dimetronic firmaları keşke herhangib bir türk firması ile ortak olarak girmiş olsaydı.Yukarda saymış olduğum hataları yapmamış olurlardı.Şimdi yukarıda saydığım hataları değiştirmişler çalışma saatleri vs. Ama ne fayda 2 yıl geçmiş artık çok geç. Umarım ülkemizde iş alan yabancı firmalar burdan ders çıkartır ve aynı hataları tekrarlamazlar.. Sonuçta olan bize oluyor.

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön