ist-M.02 » Üsküdar - Çekmeköy Metrosu Araç Alım İhalesi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-M.02 » Üsküdar - Çekmeköy Metrosu Araç Alım İhalesi

Mesaj gönderen Esat » 17 May Cum, 2013 14:07

Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Raylı Ulaşım Toplu Taşıma Sistemi 126 Adet Metro Aracı Temini Ve İşletmeye Alma İşi alımı

İhale Tarih ve Saati: 15/07/2013 10:00

Dizilerin tamamının teslimatı 960 (dokuzyüz altmış) takvim gününde tamamlanacaktır. Dizilerin teslimatı işe başlama tarihinden itibaren 22.ayda başlayacak ve 32. ay sonunda tamamlanacaktır. Son dizinin teslimi sonrasında saha testleri ve deneme işletmesi için 90 (doksan) gün süre kullanılacaktır. Bu teslimatın programı, 22. ayda 1 dizi (6 araç), ve sonrasında her ay 2 dizilik paketler halinde teslim edilecek şekilde Yüklenici tarafından belirlenecektir.
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Ihale ... leID=11681

Bakalım herhangi bir iptal gerçekleşecek mi, EKAP üzerinde ihale dökümanını görmek mümkün değil :) 40 mb mış yüklenememiş idareden alınacakmış, yav tamam ihale girersek alırız da :) o zaman direkt bu ihalenin dökümanı yoktur yazın ne bahane arıyorsunuz.

Ayrıca 10 ayda 120 vagon teslimi çok iyi bir süre bakalım nasıl gerçekleşecek.

keyifadami
Aylık Paso
Mesajlar: 77
Kayıt: 16 Ağu Sal, 2011 08:46

Mesaj gönderen keyifadami » 25 Haz Sal, 2013 13:26

126 adet aracın alımına dair ihale 15 temmuz'da yapılacakmış:

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Ihale ... leID=11681

teslimat için şu şekilde bir madde var:
Dizilerin tamamının teslimatı 960 (dokuzyüz altmış) takvim gününde tamamlanacaktır. Dizilerin teslimatı işe başlama tarihinden itibaren 22.ayda başlayacak ve 32. ay sonunda tamamlanacaktır. Son dizinin teslimi sonrasında saha testleri ve deneme işletmesi için 90 (doksan) gün süre kullanılacaktır. Bu teslimatın programı, 22. ayda 1 dizi (6 araç), ve sonrasında her ay 2 dizilik paketler halinde teslim edilecek şekilde Yüklenici tarafından belirlenecektir. Bu şartların yüklenici tarafından yerine getirilmesi zorunludur. Yüklenici araç test ve deneme işletmesi ile ilgili detaylı iş programını sözleşmenin imzalanmasına müteakip 180 (yüzseksen) takvim günü içinde İdare onayına sunacaktır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Haz Sal, 2013 15:02

İhale itirazsız sonuçlanır ve yeterli araç görülürse hadi gecikme ile Ağustos sonu sözleşme imzalandı diyelim. 2016 Nisan sonunda araçların teslimatının bitmiş olması lazım, son araç teslimatı ile birlikte 90 günlük bir de test süresinden bahsedilmiş ama bu son araçların testi için öngörülen süre olabilir, yani 90 günde tüm setler test edilebilir mi bilmiyorum. Böyle kaba taslak bir hesap ile 2016 yaz ortasında araçların ve dolayısı ile sinyalizasyon sisteminin işlerinin ve testlerinin bitmiş olması gerekiyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Ağu Pzt, 2013 23:42

Bu ihale ile ilgili bilgisi olan varmı? Ben İBB ya da KİK üzerinde hiç aramadım ama biraz önce bir haberde şöyle bir ifade gördüm
İBB den haber olarak böyle bir açıklama yapılmadı, acaba Mitsubishi' ye böyle bir bildirim yapıldı mı gayri resmi olarak, ya da olayın haberi yapıldı da her zamanki gibi bizim mi haberimiz olmadı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Ağu Prş, 2013 16:58

Bu ihale de verilen fiyatlar şu şekilde imiş;

Mitsibushi 119.000.000 EUR
CSR 125.000.000 EUR
Hyundai Rotem 136.000.000 EUR
Siemens 168.000.000 EUR
Alstom 172.000.000 EUR

Mitsubishi fiyat olarak en avantajlısı tabii diğer şartlarda bir sorun çıkmaz ya da bu işte itiraz sürecine girmez ise.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Kas Pzt, 2013 18:15

İhalede en iyi teklifi Mitsubishi nin verdiğini yazmıştık, takip edebildiğim kadarı ile ihale bu firmaya verilmiş yakın zamanda bir imza töreni olabilir. İşin süresi 960 gün olarak belirlenmiş ayrıca Mitsubishi bu ihalede İspanyol CAF ile işbirliği yapacakmış.

Teslimat detayı nasıl olacak bilmiyorum ama 960 gün 2,5 yıl gibi bir süre yapıyor yani 2016 ortalarına denk geliyor. Bakalım resmi açıklamaları takip etmek lazım, toplamda 126 araç satın alınacak, hesap makinesi en mantıklı sonuç olarak 6 lı diziyi gösteriyor :) yani 21 set.

Kullanıcı avatarı
yakupfurkan24
Aylık Paso
Mesajlar: 115
Kayıt: 07 Ağu Prş, 2014 14:51

Mesaj gönderen yakupfurkan24 » 12 Ağu Sal, 2014 23:13

Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Hattına sürücüsüz tren temini ile ilgili sözleşme imzalandı :İstanbul Büyükşehir Belediyesi Japonya’nın Mitsubishi Şirketi ile İspanya’nın CAF Şirketi ortaklığına yapımı devam eden M5 metro hattına sürücüsüz tren temini ile ilgili ihaleyi kazandıklarını resmen bildirdi.

Trenler şehrin Anadolu yakasında (M5 Metro Hattı olarak bilinen) Üsküdar ile Ümraniye ve Çekmeköy arasında hizmete sokulacak. Hat 19.7 km uzunluğunda olup 16 istasyon mevcut. İki uç istasyon arasındaki yolculuk süresi 27 dakika olacak. Hat ayrıca Üsküdar’da Marmaray ile aktarma imkanı da sunmakta.

İmzalanan sözleşmeye göre CAF araçları üretecek ve Mitsubish Şirketi de otomasyon sistemi dahil elektrik ekipmanlarını temin edecek. Bu otomasyon sistemi ilk defa Türkiye’de hizmete sokulacak. Teslimatların 2016 ile 2017 arasında yapılması planlanıyor.

Caf in kendi sitesinden

İngilizce:
CAF supplies the new metro units for the city of Istanbul. These are 6 wagons 21 car trains equipped with an automatic driving system. This driverless system provides maximum safety whilst optimising maintenance costs and service life. It also provides higher transport capacity given the more frequent train service.

The new units will run on the Üsküdar-Ümraniye line on the Turkish city's metro system. CAF previously supplied 36 metro units which run on the Kadikoy-Kartal line on the Asian side of the city.

With more than 12 million inhabitants, the city of Istanbul opened its first metropolitan transport system line in 2000.
Google Çeviriden Türkçe :

CAF İstanbul şehir için yeni metro birimleri sağlamaktadır. Bunlar otomatik sürüş sistemi ile donatılmış 6 vagon 21 araba tren vardır. Bu sürücüsüz sistem bakım maliyetleri ve servis ömrünü optimize ederken maksimum güvenlik sağlar. Ayrıca daha sık tren servisi verilen yüksek taşıma kapasitesi sağlar.

Yeni birimler kentin metro sistemi Üsküdar-Ümraniye hattı üzerinde çalışacaktır. CAF, daha önce kentin Asya yakasındaki Kadıköy-Kartal hattında çalışacak 36 metro birimleri verilir.

12 milyondan fazla nüfusu ile İstanbul'un kent, 2000 yılında ilk büyükşehir ulaşım sistemi hattını açtı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Ağu Çrş, 2014 09:41

Teşekkürler, konu şimdilik buradan devam etsin. Araçların tam teknik detayları ortaya çıkarsa ya da teslimat ile birlikte diğer başlıktan devam ederiz.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 13 Ağu Çrş, 2014 11:18

CAF'ın kadıköy -kartal hattı için yaptığı trenler bence tam olmadı. Tren tavan yüksekliği ve genişliği beklenen düzeyde değil. Umarım Üsküdar - Çekmeköy metrosu için biraz daha geniş ve yüksek trenler imal edilir. Hyundai -Rotem bu konuda çok başarılı idi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Ağu Çrş, 2014 13:59

decimus yazdı:CAF'ın kadıköy -kartal hattı için yaptığı trenler bence tam olmadı. Tren tavan yüksekliği ve genişliği beklenen düzeyde değil. Umarım Üsküdar - Çekmeköy metrosu için biraz daha geniş ve yüksek trenler imal edilir. Hyundai -Rotem bu konuda çok başarılı idi.
M4 CAF ların asıl sorunu ses izolasyonu, boyut sonuçta görülüp alınan bir şey modeli bir şekilde görüyorsunuz ölçülere vakıf oluyorsunuz, ne talep ederseniz o gelir ama diğer konular daha çok hep dem vurduğumuz şartname ve kalite kontrol mekanizması ile alakalı, bu araçlar da daha iyi bir iş çıkacağını umuyorum.

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 13 Ağu Çrş, 2014 16:33

Kimse işin, Dünyada halen denemesi yapılan bir sistemin, sanki eleman tasarrufu olacakmış gibi alınmasını düşünmüyor. Bu sistem tamamen makinistsiz bir sistem. Bence çok erken ve yanlış bir araç projesi. Ben çok sıkıntılı bir hat olur diyorum. Fiziksel unsurlar tamamen gözardı edilemez. Karar verme mekanizması devre dışı, robotik bir sistem. İddia ediyorum makinist kabini olmasa bile en az araç içinde emniyet unsuru için bir adem (insan)tutacaklar.. insansız olmaz.......ayrıca fiyat unsuru hiç düşünülmüyor, bir yandan metro araçlarını kendimiz yapacağız diyoruz, diğer yandan tamamen dışarıya bağımlı bir tren alıyoruz, paradoks...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Ağu Prş, 2014 09:01

Ben o kadar karamsar değilim Mehmet, sen daha yakından takip ediyorsundur sektörü ama ben deneme aşamasını çoktan geçtiğini düşünüyorum, çünkü hızlı bir yayılma sürecine girdi, daha önceki uygulamalarda sürücüsüz metro kendisini ispat etti gibi, geriye senin bahsettiğin güvenlik ile ilgili olarak adam bulundurulması falan gibi durumlar kalıyor, buna bir şey diyemem açıkçası bu nasıl olacak göreceğiz.

Ben sadece zaten sistem karmaşası içindeki bir şehirde bu karmaşayı daha da arttıracak yepyeni bir sistemin de işe dahil edilmesini anlayamıyorum, yeni EM sistemi, yeni işletme prensipleri, yeni güvenlik kriterleri ve yeni araçlar vs. vs. vs.

Kilitli

“Araç Alım İhaleleri” sayfasına dön