ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3566
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 20 May Sal, 2014 17:30

Bu engellemelerin bazı illegal örgütlerin o bölgedeki şantiye sahiplerinden avanta koparmak için yaptıkları gözdağı olduğunu düşünüyorum. Örgüt ayağına, çalışmayıp sağdan soldan aldıkları haraçlarla geçinen bir sürü güruh var, muhtemelen onun için taciz ediyorlardır.
Ülke genelinde iş yapan müteahhitlerin ne idüğü belirsiz vakıflara yardım yapma şartı varsa, böyle ayrıcalıklı (!) mahallelerden geçen projelerde illegal örgütlere yedirmeleri gereken kısmı da maliyet olarak öngörüp öyle teklif versinler ihaleye..

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 May Sal, 2014 20:13

Yani İtalyan olduk, diyorsunuz :-)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3566
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 22 May Prş, 2014 08:12

Amerikan-Arap karışımı liberal sistemde işler böyle yürüyor. Biraz da İtalyan sosu katılsa, lezzetli olabilir :)

orhanvardar
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 8
Kayıt: 22 Nis Sal, 2014 12:32

Mesaj gönderen orhanvardar » 27 May Sal, 2014 09:53

alibeyköy'de metro çıkışları stadının yanının haricinde başka nerelere yapılacaktır?

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3566
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 27 May Sal, 2014 14:09

alibeyköy'de metro çıkışları stadının yanının haricinde başka nerelere yapılacaktır?
Alibeyköy durağı viyadük üzerinde olacağından, viyadüğün iki ucundan ikişer adet olmak üzere dört iniş olacağını varsayabiliriz. Tünellerdeki duraklar gibi farklı yerlere çıkış söz konusu olmayabilir.

Dün sabah Gül Proje'nin Yeşilpınar'da yapmakta olduğu projenin önünden geçerken, ana yoldan biraz içeride, "Veysel Karani İstasyonu Yakında Burada" yazan dev levhayı gördüm. Tam olarak şu göbekteydi levha: https://www.google.com/maps/@41.0788565,28.926641,21z

orhanvardar
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 8
Kayıt: 22 Nis Sal, 2014 12:32

Mesaj gönderen orhanvardar » 10 Haz Sal, 2014 10:54

sondaj çalışmaları başladı mı? bilgisi olan var mıdır?

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 11 Haz Çrş, 2014 11:10

Bu projede kazı ypacak TBM'lerin biri Mahmutbey istasyonundan diğeri ise Yeni Mahalle istasyonundan kazı yapmak için planlama yapıldığını duydum. İki noktadan 1'er TBM ile kazılar başlayacak ağustos ayı sonunda.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3566
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 11 Haz Çrş, 2014 12:39

Bu projede kazı ypacak TBM'lerin biri Mahmutbey istasyonundan diğeri ise Yeni Mahalle istasyonundan kazı yapmak için planlama yapıldığını duydum. İki noktadan 1'er TBM ile kazılar başlayacak ağustos ayı sonunda.
Güzel haber, inşallah yaz bitmeden başlarlar kazıya..

Projenin Mahmutbey-Yenimahalle durakları arasında, beş duraklık mesafe bulunuyor. Yenimahalle-Mecidiyeköy durakları arasında dokuz duraklık mesafe var, ama Alibeyköy ve Kâğıthane durakları vüyadük üzerine inşa edileceğinden, kazılacak mesafeyi yedi durak gibi düşünebiliriz.

Ümraniye-Çekmeköy Metrosu'nda iki durak arası kazma süresinin çift TBM ile 45 gün sürdüğünü okumuştum bir yerde, yanlış hatırlamıyorsam. Bu durumda, toplam 12 duraklık kazma işi 18 ay sürer, 18 ay da diğer tünel sürse, 36 ayda kazma işi tamamlanabilir. Aynı sürede viyadükler ve istasyon kaba inşaatları da tamamlansa, 2017 sonbaharında ray döşeme ve mekanik/elektrik işlerine girişilir. Bunların yaklaşık bir yılda tamamlanacağını ve üstüne 3-4 aylık bir test sürüşü yapılacağını düşünürsek, 2019 başlarında metronun açılışı yapılabilir.

Kazı için hesap doğru mu bu arada? Biliyorum, iki durak arasının kaç metre olduğu da önemli, ama öyle bir bilgim olmadığı için 45 gün/durak şeklinde bir kazı hesabından gittim..

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 12 Haz Prş, 2014 17:02

Kazı için hesap doğru mu bu arada? Biliyorum, iki durak arasının kaç metre olduğu da önemli, ama öyle bir bilgim olmadığı için 45 gün/durak şeklinde bir kazı hesabından gittim..
Kazı hesabı için farklı bir projenin iki durak arası kazı süresini 45 gün sürmesini baz almanız çok doğru değil. Hatta aynı proje içinde bile iki istasyon arası kazı süreleri farklılık gösterebilir. Hatta ve Hatta aynı projede aynı iki istasyonun iki farklı TBM ile kazılmaında bile farklıkıl gösterebilir. Bakınız ;

1. TBM : Bulgurlu - kısıklı arası kazı başlangıç-bitiş 30.112013 - 14.03.2014 ( 104 gün )

2. TBm : Bulgurlu - Kısıklı arası kazı başlangıç-bitiş 31.12.2014 - 27.05.2014 ( 146 gün )


İkiside aynı istasyonlar arası kazı yaptı ama farkli sürelerde kazılar tamamlandı.Burda TBM kazı performansı (yeni makina olması ), toprağın sert veya yumuşak olması gibi faktörler değişebilir. Hassa noktalar veya istasyon person kazıları NATM yöntemi ile kazılabilir.Bu sebeple kazıların ne kadar süreceiği ve ortalama ne kadar zamanda istasyonlar arası kazının tamamlanacağı çok kolay tahmin edilemez.

Mecidiyekoy- Mahmutbey projesinin en büyük handikapı İBB'nin diğer metro projelerinde yapmış olduğu hataları tekrar etmesi. Seçimlerden önce temel atıldı ve çalışmalar başladı. Fakat TBM kazıları toplam 2 Makina ile ağustos ayında başlamaları büyük eksiklik biraz daha geç kazılara başlarsın ama 4 TBM yerin altına yerleştirisin ve iş programanını buna göre planlarsın. Bu zamanda metro = TBM ....Geçtiğimiz günlerde yine yazmıştım. Katar'da 2022 dünya kupası hazırlıkları için yapılacak en büyük Metro projesini Türk firmalar kazandı. Şartnamamede yazan en önemli maddelerden biri projede 6 TBM ile kazıların yapılması. Yani adamlar şartlarını en baştan ve net olarak koyuyolar ki işlerini şansa bırakmıyorlar. Bugün hangi projede 6 TBM, projenin başlarında kazıya başlarsa o proje çok büyük aksilik olmazsa zamanında yetişebilir.

Ama bizim ülkemizde görüyoruz ki 1. TBM ile 4. TBM arasında nerdeyse 18 aylık bir kayıp var. Üsküdar-çekmeköy projesinde zamanında 3 ve 4 numaralı TBM'ler kazılara başlasaydı şimdi kazı miktarı 19 km yerine 29 km olacaktı.Kaldı ki 3 ve 4 numaralı 4 TBM'lerin kazı yapılacağı alan projenin EN UYGUN alanı. Yani makinayı oaraya koymak için hiç bir engel yoktu.İBB'de bundan sonraki ihalelerde en az 4 TBm ile kazıların başlamasını ve toplamda 6 TBm ile kazıların yapılmasını şart koşmaları. NATM yöntemi bu zamanda çok ilkel ve ciddi zaman kaybı olan kazı yöntemidir.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3566
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 13 Haz Cum, 2014 08:21

Ayrıntılı bilgi için çok teşekkürler..
1. TBM : Bulgurlu - kısıklı arası kazı başlangıç-bitiş 30.112013 - 14.03.2014 ( 104 gün )

2. TBm : Bulgurlu - Kısıklı arası kazı başlangıç-bitiş 31.12.2014 - 27.05.2014 ( 146 gün )
Bayağı sürmüş. Bu hesapla gidersek, beş yıl sadece kazılar sürer..

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Yıllık Paso
Mesajlar: 366
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 13 Haz Cum, 2014 08:33

Dün Küçükköy civarındaki şantiye alanından geçtim, muhtemelen TBM yi yerleştirecekleri kutu imalatı için yoğun bir şekilde fore kazık çalışmaları vardı.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 03 Tem Prş, 2014 09:33

www.gulermak.com.tr 'de verilen bilgiler aşağıdaki gibidir ..!
İşin Yeri: İstanbul / Türkiye
İşin Süresi: 36 Ay
Sözleşme Tarihi: Aralık 2013

Bu proje ile İstanbul’un en önemli hatlarından biri olan Kabataş – Mecidiyeköy – Mahmutbey metro hattının Mecidiyeköy – Mahmutbey kısmıdır. Proje tamamlandığında Mecidiyeköy’den Mahmutbey’e metro ile 26 dakikada ulaşılması hedeflenmektedir. Proje kapsamında, mevcut Mecidiyeköy ve Mahmutbey istasyonlarına entegre olacak şekilde; • EPB Tünel Açma Makinasıyla açılacak toplam 25.500 metre Ana Hat Tüneli, • Yeni Avusturya Metoduyla açılacak toplam 7.800 metre Peron, Bağlantı ve Merdiven Tünelleri, • Anahat üzerinde toplam 1.200 metre Viyadük, • Delme, Aç-Kapa ve Viyadük tipinde toplam 15 adet İstasyon, • Yaklaşık 1 km’lik Viyadük ile ulaşılacak Depo Sahası ve Bakım Alanı, inşaatı yapılacaktır.
Anlaşılan o ki sadece kazı ve istasyon kaba inşaatı için 3 yıl verilmiş.Onunda bir aralık 2013 sözleşme başlangıcı olarak düşünürsek 7 aylık bir süre geçmiş ve daha yeni yeni şantiyeler kurularak fore kazık makinaları sahaya getiriliyor. TBM'ler eski olduğu için bakım yapılmak üzere sökülüyor gerekli bakımlar yapıldıktsan sonra birleştirilmek için çqalışma sahasına getiriliyor.Kısacası başlangıç performansı olarak proje sınıfta kaldı.Umarım çok hızlı ilerleme yapar ve 2017 :lol: yılında açılır.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön