ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze Banliyö Hattı
-
- Moderatör
- Mesajlar: 233
- Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
İşin özetini direkt yazmış decimus. Tebrik ediyorum kendisiniHalbu ki bu projeler hepimizin vergileriyle yapılacak ve baki kalacak. Bu kadar siyasete alet edimemesi gerekiyor. Proje yapıldı ve açılalaı aylar oldu gerçekten çok başarılı bir iş çıkartıldı. Herkesin gurur duyması ve zevkle binmesini temenni ederim
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18061
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu güzelim havada bile Marmaray tüm güzergah boyunca dolu ve Sirkeci Üsküdar arasında full çekiyor ise vapurların sonu yakındır, daha doğrusu kış aylarında sinek avlayacaklarına kesin gözü ile bakıyorum. Yukarıda temiz hava bol güneş, simit çay imkanı ile gitmek bir de aşağıda karanlık tünelde geçmek, demek ki neymiş toplumsal alışkanlık diye bir şey yokmuş, vapurlar bu kentin bir kimliği ve değeri değilmiş, kolaylıkla terk edilebiliyor, çünkü kentlilik diye bir şey yok, ait olmadığın yerin değerleri senin için yok hükmündedir.
Bu arada Marmaray araçlarında kapı üstlerinde şekilsiz garabet çizim daha eli ayağı düzgün bir çizim ile gravür ve modern buton tasarımı ile karıştırılıp şu hale getirilmiş, eskisine göre iyi, üst tarafı harika ama alt tarafı işlevsiz, typisch türkisch, tasarım var fonksiyon yok.
Bir de şöyle bir şey çektim, Üsküdar dı sanırım fayans üstüne fayans, bu çektiğim yine insaflı bir önceki çok daha kötü bir şekilde yapıştırılmıştı, umarım birinin kafasına düşmez. Muhtemelen bu kötü işin sebebi hat yapılırken UBAK olan bakanlığın adının UDH olarak değişmesi
Bu da son olsun ulaşımın haritası ki kendisini de beğenmiyorum, almışlar evirip çevirip bu hale getirmişler, tamam anlıyorum fotoşop terk olmak sorun değil ama yapamıyorsan yaptır be kardeşim.
Bu arada Marmaray araçlarında kapı üstlerinde şekilsiz garabet çizim daha eli ayağı düzgün bir çizim ile gravür ve modern buton tasarımı ile karıştırılıp şu hale getirilmiş, eskisine göre iyi, üst tarafı harika ama alt tarafı işlevsiz, typisch türkisch, tasarım var fonksiyon yok.
Bir de şöyle bir şey çektim, Üsküdar dı sanırım fayans üstüne fayans, bu çektiğim yine insaflı bir önceki çok daha kötü bir şekilde yapıştırılmıştı, umarım birinin kafasına düşmez. Muhtemelen bu kötü işin sebebi hat yapılırken UBAK olan bakanlığın adının UDH olarak değişmesi
Bu da son olsun ulaşımın haritası ki kendisini de beğenmiyorum, almışlar evirip çevirip bu hale getirmişler, tamam anlıyorum fotoşop terk olmak sorun değil ama yapamıyorsan yaptır be kardeşim.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
Kentlilik duygusunun geliştiği şehirlerin halklarıyla İstanbul halkını karşılaştırınca; İstanbul insanın kafasında taşıdığı sorunlar çok daha büyük, ağır. Durum böyleyken, insanlar bir refaha seviyesine erişmezken kentlilik vs. gibi daha ikincil kavramları benimsemelerini beklemek biraz zor.
Kentin ufak bir kısmını saymazsak insanların ailelerine, kendilerine ayıracak doğru düzgün vakitleri bile yok, adam akıllı raylı sistemler olmadığından insanlar trafikte çok fazla vakit kaybediyor, şehir desen çok büyük insanlar günde 20-30 km yol gidiyor, hatta daha fazla gidenleri de var, metropol hayatı herşey çok hızlı, insanlar alelacele hemen işlerini bitirmek istiyor. Durum böyleyken Marmaray en iyi alternatif.
Ama kendime bakıyorum, öğrenciyim acelem yok, çoluk çocuğa vakit ayırma, işe yetişme vb. derdim yok.
Marmaray açıldığından beri 20-25 kez karşıya geçmişimdir ama sadece 2 kez metrobüs, 2 kez de Marmaray kullandım.
Boş vapurda, açık havada sohbet ederek gitmeyi tercih ettim.
Herhalde okul bitip ben de Türk işçiler kervanına katılana kadar bi' 2-3 yıl daha böyle relaks devam ederim herhalde [/list]
Kentin ufak bir kısmını saymazsak insanların ailelerine, kendilerine ayıracak doğru düzgün vakitleri bile yok, adam akıllı raylı sistemler olmadığından insanlar trafikte çok fazla vakit kaybediyor, şehir desen çok büyük insanlar günde 20-30 km yol gidiyor, hatta daha fazla gidenleri de var, metropol hayatı herşey çok hızlı, insanlar alelacele hemen işlerini bitirmek istiyor. Durum böyleyken Marmaray en iyi alternatif.
Ama kendime bakıyorum, öğrenciyim acelem yok, çoluk çocuğa vakit ayırma, işe yetişme vb. derdim yok.
Marmaray açıldığından beri 20-25 kez karşıya geçmişimdir ama sadece 2 kez metrobüs, 2 kez de Marmaray kullandım.
Boş vapurda, açık havada sohbet ederek gitmeyi tercih ettim.
Herhalde okul bitip ben de Türk işçiler kervanına katılana kadar bi' 2-3 yıl daha böyle relaks devam ederim herhalde [/list]
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5555
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Bakalım, bakalım. Ben de merak ediyorum. Ekimde bir arkadaşım bir grupla İstanbula gidecekmiş. İlk kezi. Dün tesadüfen gördüm ki, yanında bir İstanbulkart var. Aaa, bu ne? Diye sordum. Bir arkadaş hediye etti. He, ne güzel, bir İstanbul kent kartın varmış. Sonra cevabı beni fena güldürdü
işte hemen orada, istersem, telefon kullanabilirim (Almanyada telefonlar genelde öyle kartlıdır). Güldü, dedim ki, o telefon kartı değil, toplu taşım kartı. Sonra biraz konuştuk (ve bir buluşma plânladık, ki, biraz ona kenti ve ulaşımını anlatabileyim), bana ilk sordukları a) Adalar ve b) Boğaz vapurlarıydı. Ben de dedim ki, akşamları vapur seferleri bittikten sonra ya tekneyle gecersin, ya da Marmaray ile. Maramaraya soğuk baktı, dedi ki, o zaman göz birşey görmez ki. Bu işte buralının tipik düşünce tarzı. Ve bu çok kişide var. Almanyanin üç büyük metrolu kentlerine bile gidenler (metrosuz yerlerden), metronun yeraltı kısımlarını pek kullanmazlar, korkudan falan dedğil, görmek konusundan dolayı. Berlindeki U1 ve U2 hatlarındaki yeryüzü viyadük hatları başka, onlar turist mıknatısları. Hamburgta da metro genellikle daha çok üstten geçer. Yani, bunu da unutmamalı. Turist dediğin, yani bir yerin ya yabancısı ya da sevdasını yaşamak isteyen, hep vapur gibi şeylerin peşinden koşar. O yüzden bunların tamamen kalkacaklarını pek sanmıyorum. Ummuyorum da, benim için İstanbulun ruhu o an nihaî ölmüş olur.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3509
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Abi,Bu güzelim havada bile Marmaray tüm güzergah boyunca dolu ve Sirkeci Üsküdar arasında full çekiyor ise vapurların sonu yakındır
Vapurların boş olmasına dayanarak mı söylüyorsun bunu? Marmaray'a bindiğimde hava güneşliydi ve Eminönü-Üsküdar vapurları ağzına kadar doluyken Marmaray da ağzına kadar doluydu. Sanırım millet meraktan da biniyor Marmaray'a ve nihayetinde hem vapurlar çalışıyor, hem de Marmaray.
Abi zaten Eminönü'nde, Yeni Cami'nin önündeki meydandaysan, Marmaray peronuna inmek için en az 12-13 dakika yürümen gerek. Vapura gitmek ise 2-3 dakika. Marmaray'ı ortalama 5 dakika bekleyeceğini ve Marmaray seyahatinin 4 dakika süreceğini, Üsküdar'da inince yukarıya çıkmanın da 3 dakika süreceğini düşünürsek, Eminönü Meydanı'ndan Üsküdar Meydanı'na gitmek 24 dakika sürüyor. Vapuru da 10 dakika bekleseniz, seyahat 17-18 dakika sürse, Eminönü Meydanı'ndan Üsküdar Meydanı'na ulaşmak 30 dakika sürer zaten.
Pazar günü acelen yoksa, güneşli havanın tadını çıkarmak lazım be abicim
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3509
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Abi,
Eminönü-Üsküdar parkurunda, Marmaray ve vapur ancak birbirine rakip olurlar diye düşünüyorum. Sebebi de Marmaray'ın Eminönü Meydanı'ndan 5-6 dakika uzakta bulunan Sirkeci Garı'nın altından hareket etmesi ve yerin altına inişte ve yerin üstüne çıkışta kaybedilen vakit.
Kabataş-Kadıköy, Karaköy-Kadıköy ve Eminönü-Kadıköy vapurları da bence kalkmaz. Yani Kadıköy'ün gerisinden gelip de vapuru aktarma amaçlı kullananlar, vapurdan sonra da başka yere gidenler artık vapursuz bir şekilde sadece raylı sistemleri kullanabilirler, ama bir sürü insanın da doğrudan bu noktalar arasında seyahat etmeye devam ettiğini düşünürsek, illa ki müşterileri olacaktır.
Üsküdar-Beşiktaş ve Üsküdar-Kabataş vapur ve motorları da bence rakipsiz.
Beşiktaş-Kadıköy arasında zaten vapurdan çabuk ulaşan bir seçenek yok, ayrıca Güneş Sistemi'nin en güzel vapur hattı bu
O nedenle, vapurun İstanbul'un simgelerinden birisi olmaya devam edeceğini düşünüyorum. İnşallah yanılmam..
Eminönü-Üsküdar parkurunda, Marmaray ve vapur ancak birbirine rakip olurlar diye düşünüyorum. Sebebi de Marmaray'ın Eminönü Meydanı'ndan 5-6 dakika uzakta bulunan Sirkeci Garı'nın altından hareket etmesi ve yerin altına inişte ve yerin üstüne çıkışta kaybedilen vakit.
Kabataş-Kadıköy, Karaköy-Kadıköy ve Eminönü-Kadıköy vapurları da bence kalkmaz. Yani Kadıköy'ün gerisinden gelip de vapuru aktarma amaçlı kullananlar, vapurdan sonra da başka yere gidenler artık vapursuz bir şekilde sadece raylı sistemleri kullanabilirler, ama bir sürü insanın da doğrudan bu noktalar arasında seyahat etmeye devam ettiğini düşünürsek, illa ki müşterileri olacaktır.
Üsküdar-Beşiktaş ve Üsküdar-Kabataş vapur ve motorları da bence rakipsiz.
Beşiktaş-Kadıköy arasında zaten vapurdan çabuk ulaşan bir seçenek yok, ayrıca Güneş Sistemi'nin en güzel vapur hattı bu
O nedenle, vapurun İstanbul'un simgelerinden birisi olmaya devam edeceğini düşünüyorum. İnşallah yanılmam..
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
Haberler birkaç gündür var ama çarpıtmadır diye düşünmüştüm.
Durum gerçekmiş Yenikapı İstasyonu'na lağım akmış
http://www.tcdd.gov.tr/home/detail/?id=2647
Durum gerçekmiş Yenikapı İstasyonu'na lağım akmış
http://www.tcdd.gov.tr/home/detail/?id=2647
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18061
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Fotoyu gormustum rwitterda ayni gun o istasyonu kullanan bir arkadasimda koku felaketti demisti bana savunma komik geldi iski ye atildi suc, hem goruntu hem akintinin yeri bana suclu iski degil istasyonun peron ustundeki tuvaletlerin gideri gibi geldi, olabilir, normaldir cok yiyoruz cok cikariyoruz, borunun kapasitesi ustunde ...k yuklememek lazim.