esk-T.04 » Eskişehir Tramvayı "EsTram"

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 19 Oca Pzr, 2014 02:30

Esat yazdı:O da abes, Bursa da hafta ici 15 dk!!!! Arac yoklugundan ise eyvallah ama planlama ise kotu bence
Araç sayısı tamamlandı ilgili başlığa yazmıştım. Şuan günlük kullanım 7800 gibi bir rakam, sistem daha oturmadı esat abi 8)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 19 Oca Pzr, 2014 02:33

Genelde bir ana aksta tramvaylar 2, 3 dakikada geçer, farklı hatlar olursa da, ona göre hatlar 3 ile 10 dakika aralıklı olur, ortalama 4–6. Küçük şehirlerde böyle, çok büyük şehirlerde çok daha sık da işleyebilirler. Yani, buralarda böyle.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Oca Pzr, 2014 09:45

Aliskanliklar ile alakali, bir toplu tasim kullanma iki buna zorlanma/alistirilma. Gunluk 8 bin kisi su sorulari akla getiriyor;
Guzergah mi yanlis
Sistem modlar arasinda desteklenmiyor mu
Frekans acikligi mi sorun

Naasil olsa yolcu az diye 10 dk da bir sefere devam edilirse ve muadili otobus isletmeleride varsa tramvay yolcusu artmaz, halbuki rayli sistem talebi kendi dogurur, acaba isletmenin buradaki beklentisimi dusuk, yani yolculuk etutleride belki gunluk 10 bin yolculuk gostermistir o guzergahta?

Eskisehirde ise ortada talep var, kabullenilmis bir tramvay sistemi var ama tikis tikis ve daha da artacak, bence acilen arac takviyesi yapilip frekanslar ile oynanmali ve kisa ya da bindirilmis/kesisen parkur isletmelerine gecilmeli derim.

fcinar
Aylık Paso
Mesajlar: 98
Kayıt: 26 Eki Cmt, 2013 22:34

Mesaj gönderen fcinar » 20 Oca Pzt, 2014 13:46

Esat yazdı:
10 dakikada bir gelen tramvaylar yetmiyor !
10 dakika olsa olsa bir banliyö frekansı ya da hadi küccük bir kentin tram-tren seferi olabilir, tramvayda bu frekans en iyi hatta yarısı kadar olmalı, nüfus yoğun kentlerde daha bile sık, yetmemesi normal, hatlar uzadı ve araç alımı da yetersiz o zaman. Yani sizi Eskişehir de daha çok sıkış tepiş günler bekliyor diyebilirim bu bilgi ve fotolar ışığında.

Deme hocam... :(

Uzatma hatları açıldığında EsTram ne hal alacak çok merak ediyorum.

Şuan sıkıntılarımız büyük inşallah EsBB çözüm yollarını aramaya başlamıştır !
Eğer başlamamışlar ise hem kendilerinin geleceği adına(Yerel Seçimler) hemde Eskişehir'in geleceği adına çok daha büyük sorunlar yaşarız...

Ayrıca Bursa'da günlük kullanım 8bin mi ??? :shock:
Bursa gibi bir şehirde bunu nasıl becerdiler ??? Esat Beyin 3 sorusu benimde kafamda oluştu ?

Yanlız günlük 10bin öngörü için tramvay hattı yapacaklarını düşünmüyorum...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Oca Pzt, 2014 15:30

Ben böyle şeyleri eleştirdiğim zaman ara sıra ciddiye alınmıyorum. Ama işte tekrarlamak gerek: Şov, rant, palavra. Aslında korkunç bir durum. Yani, ne kadar rezil olunacak durum varsa, arıyor, gidiyor, içine batıyoruz. :x Öyle garip bir şey ülkeyi sardı, gidiyor. Konya tramvayı ne zamanlardan beri var. Biraz kurtçuk, ama işliyor. Şimdi tramvay modası rüzgârsız denizde yelken açarcasına yapılıyor, plânsız, düşüncesiz ve düzensiz. Ve bir daha: Tramvay, toplu taşımı muntazam bir kente ek bir adım olur. Eskişehir genel olarak aslında çok iyi bir sisteme ve ağa sahip. Oradaki plânsızlıklar nerede ve ne zaman (?) başlamış, anlamıyorum. Bursa durumu bana abes geliyor. Hep de abes gelmiştir, yekorayo ringinden antika noztalco hatta aktarmasızlığına kadar.

Eskişehir fazla sıkışırsa artık bakmalı, 1000 mm eski araç alımı mümkün müdür diye. Meselâ Freiburg böyle araçları hurdaya çıkaracak, eminim. Ama onlar herhâlde büyük bir kısmında da yüksek tabanlı olacaklar. Alçak tabanlısını da ikinci elden almak kolay iş değil. Yine Freiburg: Son model eski (!) alçak tabanlı tramvaylarını (15/20 senelik araçlar) hepsini tamir ediyorlar ve yeniliyorlar. Elden vermeyi hiç düşünmüyorlar, bir bildikleri var.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 21 Oca Sal, 2014 20:22

fcinar yazdı:
Esat yazdı:
10 dakikada bir gelen tramvaylar yetmiyor !
10 dakika olsa olsa bir banliyö frekansı ya da hadi küccük bir kentin tram-tren seferi olabilir, tramvayda bu frekans en iyi hatta yarısı kadar olmalı, nüfus yoğun kentlerde daha bile sık, yetmemesi normal, hatlar uzadı ve araç alımı da yetersiz o zaman. Yani sizi Eskişehir de daha çok sıkış tepiş günler bekliyor diyebilirim bu bilgi ve fotolar ışığında.

Deme hocam... :(

Uzatma hatları açıldığında EsTram ne hal alacak çok merak ediyorum.

Şuan sıkıntılarımız büyük inşallah EsBB çözüm yollarını aramaya başlamıştır !
Eğer başlamamışlar ise hem kendilerinin geleceği adına(Yerel Seçimler) hemde Eskişehir'in geleceği adına çok daha büyük sorunlar yaşarız...

Ayrıca Bursa'da günlük kullanım 8bin mi ??? :shock:
Bursa gibi bir şehirde bunu nasıl becerdiler ??? Esat Beyin 3 sorusu benimde kafamda oluştu ?

Yanlız günlük 10bin öngörü için tramvay hattı yapacaklarını düşünmüyorum...
Evet şuan günlük kullanım 8bin. İlk açıldığı dönemde 5bin idi. Tek başına Bursa T1'i çok fazla ulaşıma katkı yapamayacaktır ama T2 ve T4 devreye girince ister istemez bu hat büyük önem kazanmaya başlayacaktır.

Eskişehir'e dönersek artık araç almalı. Şuan Kayseri bile yeni yapılan hatlar için ihaleye hazırlanıyor.

fcinar
Aylık Paso
Mesajlar: 98
Kayıt: 26 Eki Cmt, 2013 22:34

Mesaj gönderen fcinar » 08 Şub Cmt, 2014 17:04

Eskişehir Gar Geçişini yer altına alma çalışmaları ve EsTram'ın Uzatma hatlarının bağlantıları için yaklaşık 40 gün süreyle "Çarşı-SSK" arasında tramvay seferleri durduruldu...

EsTram'ın 31 Ocak'tan bu yana işletim güzergah ve saatleri...
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Mar Sal, 2014 16:42

Eskişehir ile ilgili olarak tek başlık altında devam ediyoruz ama halihazırda 2 ayrı işletmesi var, yeni açılan bölümler ile birlikte işletme varyasyonları neler oldu, fikri ya da bilgisi olan var mı?

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 18 Mar Sal, 2014 18:04

Abi,

Kente son gittiğimde, iki önceki mesajda belirtildiği gibi üç işletme (Otogar-Opera, Opera-Osmangazi, Osmangazi-Otogar) vardı. Aşağıdaki haritada yer alan SSK kolu ise demiryolu inşaatı nedeniyle kapalıydı.

Şimdi Estram'ın sayfasına baktım, aşağıdaki duyuruyu yapmışlar. Bu durumda, dördüncü bir işletme (Emek-Opera) var gibi anlıyorum. (Bu arada, aşağıdaki yazıda adı geçen ESOGÜ = Osmangazi)

Duyurudan anladığım kadarıyla, aşağıdaki haritada yer alan Devlet Hastanesi ve Yunuskent duraklarının arasından ayrılıyor bu yeni açılan Emek kolu.

SSK kolu da yakında yeniden açılacak sanırım, o zaman yeniden düzenlerler.

Kişisel işletme adaylarım: Otogar-SSK, Otogar-Osmangazi, Osmangazi-Opera, Opera-Emek
EMEK-71 EVLER

YOLCULARIMIZIN DİKKATİNE

18.03.2014 Saat: 14:00 itibariyle

ESTRAM Hafif Raylı Sistem İşletmesi EMEK-71 EVLER / OPERA

Hattında Yolculu Deneme Sürüşüne başlamıştır.

OTOGAR yönüne gitmek isteyen yolcuların DEVLET HASTANESİ DURAĞI'nda inip karşı yönden gelen OTOGAR tramvayına aktarma yapmaları gerekmektedir.

ESOGÜ yönüne gitmek isteyen yolcuların DEVLET HASTANESİ - BELEDİYE arasındaki duraklardan herhangi birinde inip aynı durağa gelecek ESOGÜ tramvayına aktarma

yapmaları gerekmektedir.
Kaynak: http://www2.estram.com.tr/Haber/1076

Resim

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 10 Nis Prş, 2014 18:52

Az önce Estram ile Çarşı'dan Otogar'a geldim.

Şu anda işletmede olan dört hat var.
Sarı Hat: Opera - Emek/71 Evler
Mavi Hat: Otogar - Osmangazi Üniversitesi
Kırmızı Hat: Otogar - SSK
Pembe Hat: Osmangazi Üniversitesi - SSK

Çarşı durağından geçmeyen tek hat: Mavi Hat

Başka uzatma etapları da vardı, sanırım SSK tarafında. Bakalım onlar ne zaman faaliyete geçecek..

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Nis Prş, 2014 19:09

Hatların numaraları da var mı, yoksa sadece renk ile mi ifade ediliyorlar?

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 10 Nis Prş, 2014 20:19

Abi, yukarıdaki renkleri, tramvayın içindeki şemaya bakarak yazmıştım. Öte yandan, tramvay beklerken gelen Emek/71 Evler tramvayında 6 numarayı görünce şaşırmıştım.

Şimdi araştırdım. Skyscrapercity forumunda bu konu konuşulmuş ve durum aşağıdaki gibiymiş.

Hat Numarası: Güzergâhı (Hat Rengi) - Durak Sayısı
1: Otogar - SSK (kırmızı hat) - 17
2: Opera - Osmangazi Üniversitesi (artık çalışmıyor) - 11
3: Osmangazi Üniversitesi - SSK (pembe hat) - 16
4: Otogar - Osmangazi Üniversitesi (mavi hat) - 15
5: Otogar - Opera (artık çalışmıyor) - 12
6: Opera - Emek/71Evler (sarı hat) - 16

Kısa hatlar kapatılarak daha uzun hatlar devreye konmuş durumda..

Tarihçe olarak da yanılmıyorsam aşağıdaki gibiydi.
İlk başta sadece 1 ve 2 vardı. Bu iki hat Çarşı durağında kesişen çapraz hatlardı.
Yoğunluk nedeniyle, 3 devreye alındı.
Demiryolu köprüsü yıkılıp da SSK hattı devre dışı kalınca, 1 ve 3 kapatılıp, 4 ve 5 devreye alındı.
Emek/71 Evler uzatmasının açılışıyla, 6 devreye alındı.
SSK'nın yeniden açılmasıyla, 1 ve 3 devreye alındı, 2 ve 5 kapatıldı.
En son Engin Y tarafından 10 Nis Prş, 2014 21:17 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Cevapla

“Eskişehir Tramvay Hatları” sayfasına dön