Olabilir, belki yükleme ayarlarında oran ayarı varsa ve orayı kurcalamışsam o yüzden de olabilir :D araç nasıl araç?Anatolian yazdı:Abi fotoğrafın eni veya boyu fazla uzun olursa fotoğraf otomatikman yan yatıyor. Paint'te veya başka bir programda uzunluklar kesilip kare formuna dönüştürülünce düzeliyorEvet su foto olayini cozemedim baya ugrastim ama gene yan oluyor
ist-T.10 » "İstanbul" - Yerli Tram/HRS Aracı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
Araç gerçekten güzel duruyor. Şu önündeki altın sarısı rengindeki desen daha başarılı tasarlanabilirdi ama o kadar da önemli değil şimdilik.
Onun dışında söylenecek tek bir laf yok
Bir de Raytürk'te araçların LRT olarak kullanılabileceği de yazıyordu.
Belki iletide metronun lüx geldiği yerlere de bu araçlarla LRT hatları yapılıp ulaşımda raylı sistemlerin payı arttırılır.
Yanlış bilmiyorsam M1'de kullanılan araçlar da eski eğer ray açıklığı filan uygunsa bu araçlar M1'de de kullanılamaz mı?
Artık ülkemizde hem alçak hem de yüksek tabanlı araçlar üretiliyor.
Diğer kentlerin de yerli üretime destek olmaları için İpekböceği veya RTE'yi tercih etmeleri gerekiyor.
Umarım artık İstanbul da tramvay yapmama inadını kırar.
Ben hala İpekböceği'nin düzgün pazarlanabilmesi için arka tarafına da kabin yerleştirilmesini düşünüyorum
Onun dışında söylenecek tek bir laf yok
Bir de Raytürk'te araçların LRT olarak kullanılabileceği de yazıyordu.
Belki iletide metronun lüx geldiği yerlere de bu araçlarla LRT hatları yapılıp ulaşımda raylı sistemlerin payı arttırılır.
Yanlış bilmiyorsam M1'de kullanılan araçlar da eski eğer ray açıklığı filan uygunsa bu araçlar M1'de de kullanılamaz mı?
Artık ülkemizde hem alçak hem de yüksek tabanlı araçlar üretiliyor.
Diğer kentlerin de yerli üretime destek olmaları için İpekböceği veya RTE'yi tercih etmeleri gerekiyor.
Umarım artık İstanbul da tramvay yapmama inadını kırar.
Ben hala İpekböceği'nin düzgün pazarlanabilmesi için arka tarafına da kabin yerleştirilmesini düşünüyorum
En son Anatolian tarafından 27 Şub Prş, 2014 20:12 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 221
- Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- Kemal Çevik
- Aylık Paso
- Mesajlar: 94
- Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 19:44
Tamamen yanlış
Dünyanın hiç bir yerinde işletmeci kurumlar kendileri üretim yapmazlar. Verilen maliyet bilgileri yanlış, yalnızca malzemeden bahsediliyor, diğer tüm sabit giderler ve amortisman ulaşım kısmının üstüne bindiriliyor. Ortada bir seri üretim yok, 10 tane sipariş alınsa kazara ne zamana nasıl ne maliyetle yetişir kaygısı yok.
Olması gereken işletmeci kuruluşların bir araya gelip ayrı bir üretim merkezi kurmaları, ya da varolana ortak olmaları. Örneğin Tüvasaş. Tüvasaşın zaten Altsom, Siemens, Hyundai/Rotem ile geçmişi var. Metronun, Marmarayın, Bursanın araçları orada üretildi, belediyelerimiz gösteriş yapmak yerine gerçekten benim cebimi düşünselerdi, bugün Adapazarı Citadisin üretim üssü olur, araçları işletmeler üçte biri fiyatına alırlar, geri kalan üretimden de kara geçerlerdi.
Hala geç kalınmış değil ama tren kaçmak üzere. Hemen sağa sola, sandığa da çekmeyin laflarımı, bunları bir seçmen değil endüstri mühendisi olarak söylüyorum, neticede benim vergilerimle yapılıyor, yapılacak herşey.
Kemal ÇEVİK
Olması gereken işletmeci kuruluşların bir araya gelip ayrı bir üretim merkezi kurmaları, ya da varolana ortak olmaları. Örneğin Tüvasaş. Tüvasaşın zaten Altsom, Siemens, Hyundai/Rotem ile geçmişi var. Metronun, Marmarayın, Bursanın araçları orada üretildi, belediyelerimiz gösteriş yapmak yerine gerçekten benim cebimi düşünselerdi, bugün Adapazarı Citadisin üretim üssü olur, araçları işletmeler üçte biri fiyatına alırlar, geri kalan üretimden de kara geçerlerdi.
Hala geç kalınmış değil ama tren kaçmak üzere. Hemen sağa sola, sandığa da çekmeyin laflarımı, bunları bir seçmen değil endüstri mühendisi olarak söylüyorum, neticede benim vergilerimle yapılıyor, yapılacak herşey.
Kemal ÇEVİK
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: Tamamen yanlış
Amortisman 3 milyon fiyat çeken Alstom un neresinde? Ayrıca seri üretim konusunda yanılgı var olabilir, bir bant üretiminden söz edilemez belki ama seri üretim anlamında İpek Böceği' de İstanbul' da üretim planlaması yapılarak, süreleri verilerek ortaya çıkartılabilir durumdalar, bununla ilgili bir sıkıntı olduğunu düşünmüyorum. Tüvasaş' a gelince bunca senedir sadece vagon üretti ve bu üretimini de kimse ile paylaşmadı, Rotem tecrübesi dediğimiz şey tüm parçaları gemilerle gelen şeylerin monte edilmesi ise evet gerçekten tecrübeli ya da yolcu vagonu imalatında tecrübeli. Ben olsam Tüvasaş yerine Sazcılar ya da Bozankaya yı tercih ederim, sayılı üreticilere karoser ve şasi üretiyorlar sonuçta.Kemal Çevik yazdı:Dünyanın hiç bir yerinde işletmeci kurumlar kendileri üretim yapmazlar. Verilen maliyet bilgileri yanlış, yalnızca malzemeden bahsediliyor, diğer tüm sabit giderler ve amortisman ulaşım kısmının üstüne bindiriliyor. Ortada bir seri üretim yok, 10 tane sipariş alınsa kazara ne zamana nasıl ne maliyetle yetişir kaygısı yok.
Ben maliyet ile ilgili rakamların yanıltma olduğunu düşünmüyorum, yerli imalat ile söylenilen rakamların mümkün olduğuna inanıyorum.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
Türkiye yıllar önce terkettiği raylı sistemlere geri dönüyor.
Yani önümüzdeki yıllarda daha çok LRT ve tramvay hattı yapılabilir bu da İpekböceği'nin ve İstanbul'un üretim ve gelişim için bir şans.
Çünkü bir talep sözkonusu.
Yalnız şöyle bir durum da var Cumhuriyet'in başından beri sanayi kuruluşları genelde Batı'da yoğunlaşmış.
Hazır Türkiye'nin eline böyle büyük bir üretim gücü geçiyorken devlet teşviği ile bu üretimi yapacak fabrikaların Anadolu'da kurulmasını isterim ben
Yani önümüzdeki yıllarda daha çok LRT ve tramvay hattı yapılabilir bu da İpekböceği'nin ve İstanbul'un üretim ve gelişim için bir şans.
Çünkü bir talep sözkonusu.
Yalnız şöyle bir durum da var Cumhuriyet'in başından beri sanayi kuruluşları genelde Batı'da yoğunlaşmış.
Hazır Türkiye'nin eline böyle büyük bir üretim gücü geçiyorken devlet teşviği ile bu üretimi yapacak fabrikaların Anadolu'da kurulmasını isterim ben
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Katılıyorum, bu sanayide gelişeceksek parçaların üretimi konusunda yaygınlık olabilir, yani birbirine yakın noktalarda olması avantaj görülebilir ama demiryolları gelişmiş bir ülkede nakliye problemi sözkonusu olmaz.
Zaten Adapazarı nda bazı üreticiler var, yine Ankara, Kayseri gibi şehirlerimizde de bu işler için parça üreten firmalar yer alıyor. Tamamen batı da bir üretimden söz edemeyiz ama daha da yaygınlaşabilir tabii ki.
Zaten Adapazarı nda bazı üreticiler var, yine Ankara, Kayseri gibi şehirlerimizde de bu işler için parça üreten firmalar yer alıyor. Tamamen batı da bir üretimden söz edemeyiz ama daha da yaygınlaşabilir tabii ki.