ist-M.04:02 » M2 Yenikapı-Hacıosman Metro Hattı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18144
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Sinyalizasyon testlerine başlanacağı için seferler ile ilgili düzenleme yapılmış
Haliç Metro Geçiş Köprüsü'nde Dinamik Test Sürüşleri Başlıyor... Anadolu ve Avrupa Yakasındaki İstanbul Metrosunun ve Marmarayın iki yakasını bir araya getirecek olan ve 15 Şubat 2014 tarihinde hizmete açılması planlanan Haliç Metro Geçiş Köprüsünde Dinamik Test Sürüşleri başlıyor. Sinyal testlerinin yapılacağı, 3 Şubat-13 Şubat 2014 tarihleri arasında, Şişhane-Hacıosman Metro Hattında tren seferleri saat 23:30da sona erecektir. Bu kapsamda 3 Şubat-13 Şubat 2014 tarihleri arasında metro seferleri, hafta içi ve Cumartesi 06.00-23.30 ve Pazar günleri 09.00-22.30 saatleri arasında olacak şekilde düzenlenmiştir. Ayrıca çalışma süresince yolcuların herhangi bir sıkıntı ile karşılaşmaması için İETT, Şişhane-Hacıosman güzergâhında düzenli olarak otobüs seferleri başlatıyor. Yolcularımıza Saygıyla Duyurulur...
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3560
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Bu haftasonu M7'nin temeli atılıyor, gelecek haftasonu M2 Tarihî Yarımada'ya giriyor, hayırlı uğurlu olsun. Bir sonraki haftasonu bakalım ne var gündemimizde?Bugün M2 istasyonlarında Yenikapı uzatmasının ayın 15inde işletmeye alınacağı ile ilgili bilgilendirme afişlerini gördüm.
Bakalım Yenikapı-Şişhane arasında binenlerin ne kadarı Taksim'de inecek ve Taksim'den Levent yönünde binmek isteyenler binebilecek mi?
Sefer sıklığı kaç dakika olacak?
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
Hacıosman-Taksim ve Taksim-Yenikapı diye parçalı sistem uygulanmasının nedeni tasarruf olabilir mi?
Bu sitede de pek çok başlıkta tartışıldı çeşitli ülkelerde otomatik sisteme geçerek tasarruf etmek veya anonsu kaldırıp her trende 3,5 saniye kar ederek hem zamandan hem de elektrik parasından tasarruf etmek gibi uygulamalar var.
Mesela bizde de T1 hattında hem baştan sona giden Bağcılar-Kabataş arasında çalışan tramvayla olduğu gibi hem de Yarımada'da ki yoğun talebi karşılamak için çalışan Cevizlibağ-Eminönü tramvayları var.
Dediğim gibi yazılım, sinyalizasyon vs. gibi etkenlerde sorun yoksa ben bu işlemin belki de tasarruf amaçlı olabileceğini düşünüyorum.
Neyse bunlar da İBB'den


Kaynak http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... v-Fefl_sbA
Bu sitede de pek çok başlıkta tartışıldı çeşitli ülkelerde otomatik sisteme geçerek tasarruf etmek veya anonsu kaldırıp her trende 3,5 saniye kar ederek hem zamandan hem de elektrik parasından tasarruf etmek gibi uygulamalar var.
Mesela bizde de T1 hattında hem baştan sona giden Bağcılar-Kabataş arasında çalışan tramvayla olduğu gibi hem de Yarımada'da ki yoğun talebi karşılamak için çalışan Cevizlibağ-Eminönü tramvayları var.
Dediğim gibi yazılım, sinyalizasyon vs. gibi etkenlerde sorun yoksa ben bu işlemin belki de tasarruf amaçlı olabileceğini düşünüyorum.
Neyse bunlar da İBB'den


Kaynak http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... v-Fefl_sbA
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18144
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hocam aslında ben öyle söylemedim sonradan da düzelttik diye hatırlıyorum amadecimus yazdı:Bu sorunun cevabını Esat bey vermişti . Ben hatırlatmış olayım. Hacıosman'dan direk Yenikapı'ya gidilmeyecek Taksim'de inerek karşı perona geçilecek ve ordan Yenikapıya gidilecek.Barış Toprak yazdı:Artık Taksim'de aktarma yapmadan Hacıosman'dan direk Yenikapı'da gidilebilecek mi? yoksa o problemin çözülmesi için biraz daha beklememiz mi gerekecek?


Birazda olay yerinden bildirelim
Sn. Başbakan ve Sn. Topbaş perona giriş yaparken

İlk seferin ilk yolcuları

Basın mensubu arkadaşlar

Kabinden yolculuk

Yenikapı

Bunlarda Haliç metro köprüsünden






-
- Seyyah
- Mesajlar: 3560
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Öncelikle, hayırlı olsun..
İstanbul'a ilk taşındığımda M2 inşaat hâlindeydi. 2000 yılında, Taksim-Levent arasındaki beş duraklık kesim işletmeye alındı. Sonrasında, kuzeyde altı ve güneyde dört durak daha devreye alınarak, toplam onbeş duraklık Yenikapı-Taksim-Levent-Hacıosman Metrosu'na dönüştürüldü..
Taksim'den kuzeydeki duraklarda, güneye doğru gidilecek peronda beklerken, gelen trenin önünde Taksim veya Yenikapı yazışına göre mi nereye kadar gideceğini anlıyoruz? Duraklarda anons da yapılıyor mu?
İstanbul'a ilk taşındığımda M2 inşaat hâlindeydi. 2000 yılında, Taksim-Levent arasındaki beş duraklık kesim işletmeye alındı. Sonrasında, kuzeyde altı ve güneyde dört durak daha devreye alınarak, toplam onbeş duraklık Yenikapı-Taksim-Levent-Hacıosman Metrosu'na dönüştürüldü..
Taksim'den kuzeydeki duraklarda, güneye doğru gidilecek peronda beklerken, gelen trenin önünde Taksim veya Yenikapı yazışına göre mi nereye kadar gideceğini anlıyoruz? Duraklarda anons da yapılıyor mu?
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
Gelen trenin önünde Yenikapı yazıyor abi.
Bir amcayla muhabbet etme fırsatı buldum.
Kendisi Yenikapı'ya gitmek için Taksim'de aktarma yapmak için inmiş ama diğer perona geçmiş gelen tren de ters yöne gidince güvenlikle konuşmuş Osmanbey tarafından gelen trene binmesini söylemiş. Yani inip aktarma yapmaya gerek yok.
Yani hat bugün böyle işliyor ileriki günlerde belki dedikleri gibi olur
Bir amcayla muhabbet etme fırsatı buldum.
Kendisi Yenikapı'ya gitmek için Taksim'de aktarma yapmak için inmiş ama diğer perona geçmiş gelen tren de ters yöne gidince güvenlikle konuşmuş Osmanbey tarafından gelen trene binmesini söylemiş. Yani inip aktarma yapmaya gerek yok.
Yani hat bugün böyle işliyor ileriki günlerde belki dedikleri gibi olur
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18144
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bende bugn Taksim istasyonunu gozlemledim, biraz sorun var yonlendirmede, insanlar alisik olduklari perona gidiyorlar, surekli 2 guvenlik uyari yapiyor. Ayrica Taksim kalkisli Haciosman seferi yok, tum seferler tam guzergah 5 dk da bir arac geliyor, belki ben denk gelmedim bilmiyorum.
Bu arada şunu da belirtmek lazım Marmaray Yenikapı istasyonunda yapılması gereken peron yapısı Marmaray metro istasyonunda yapılmış gördüğüm kadarı ile, M2 Yenikapı istasyonu Otogar istasyonu gibi 3 yol 2 peronlu, şu anda araçlar orta yoldan çalışıyorlar, gayet geniş ferah bir istasyon, şu an tüm girişler açık değil sanırım (dün öyle idi) belki tüm girişler açılınca biraz daha ferah bir erişimde olur.
Bu arada şunu da belirtmek lazım Marmaray Yenikapı istasyonunda yapılması gereken peron yapısı Marmaray metro istasyonunda yapılmış gördüğüm kadarı ile, M2 Yenikapı istasyonu Otogar istasyonu gibi 3 yol 2 peronlu, şu anda araçlar orta yoldan çalışıyorlar, gayet geniş ferah bir istasyon, şu an tüm girişler açık değil sanırım (dün öyle idi) belki tüm girişler açılınca biraz daha ferah bir erişimde olur.