tr-HT.03:01 » Ankara-İstanbul YHT 2. Etap İnşaatı

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Ara Sal, 2013 13:59

İşte nasıl sıvaladılar, bilmiyoruz. Gotthard’ın etrafı su, ama tünele bir damla bile dokunamıyor, çünkü kaputlu. Ama Marmaray? Bilmiyorum, bizdeki EN böğürg şahhaneh bilgilendirme sayesinde halk bunu bilemez. Yassah. Allah bilir işte. Sen kulsun, öyle su yoka he diyeceksin :lol:

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3566
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 25 Ara Çrş, 2013 14:37

Yorumsuz aktarıyorum..

Kaynak: http://haber.sol.org.tr/devlet-ve-siyas ... beri-84820
Yolsuzluk ve rüşvet operasyonun etkileri sürerken, yeni yolsuzluk haberleri gündeme gelmeye devam ediyor. Ankara'da yürütülen, çok sayıda kamu görevlisi ve işadamının şüpheli olduğu Yüksek Hızlı Tren Soruşturması, değiştirilen Adli Kolluk Yönetmeliği ile deşifre oldu.

Polislerin Ankara Cumhuriyet Savcısı Hakan Büyükabacı'nın talimatıyla gizli yürüttükleri "Suç örgütü kurmak, yönetmek, ihaleye fesat karıştırmak ve rüşvet" suçlamalarıyla ilgili soruşturmanın bilgileri amirlere iletildi. Soruşturmada şüpheliler arasında TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ile birlikte İstanbul'da 3. Havalimanı ihalesini alan konsorsiyumdaki Cengiz İnşaat'ın sahibi Mehmet Cengiz'in de adı yer aldı. İddianame aşamasına gelinen Yüksek Hızlı Tren Soruşturması dosyasını, Deniz Feneri dosyasını kapatan savcı olarak tanınan Ankara Cumhuriyet Başsavcıvekili Harun Kodalak'ın bizzat yürüteceği öne sürüldü. Soruşturma dosyasında milyonlarca liralık yolsuzluk, rüşvet ve ihaleye fesat karıştırmayla birlikte çok sayıda suç unsuru bulunuyor. 22 Temmuz 2004 tarihinde gerçekleşen hızlı tren faciasında toplam 230 yolcudan 41'i hayatını kaybederken, 80 kişi de yaralanmıştı.

Cumhuriyet'ten Canan Coşkun'un haberine göre, Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı, TCDD'nin Yüksek Hızlı Tren (YHT) ihalelerini inceleme altına aldı. Savcılık tarafından "Suç örgütü kurmak, yönetmek, ihaleye fesat karıştırmak ve rüşvet" suçlamalarıyla başlatılan soruşturma kapsamında TCDD 1. Bölge Müdürlüğü, 2. Bölge Müdürlüğü ve YHT Müdürlüğü tarafından son 4 yıl içerisinde yapılan tüm ihalelerin incelendiği belirtildi. Bugüne dek yapılan incelemeler ve müşteki ifadeleri ile yapım ihalelerine katılan 5-10 firmanın gizli anlaşma yoluna gittiklerinin ortaya çıkarıldığı kaydedildi. Şirketlerin kurum içerisindeki bağlantıları sayesinde ihale öncesi avantaj sağladıkları ve kamu ihalelerinde olması gereken objektif ve serbest rekabet koşullarının oluşmadığı aktarıldı. Soruşturma şüphelilere ait GSM hatlarının dinlenmesi sonucu elde edilen ses kayıt çözüm tutanaklarının tetkiki, yapılan istihbarat çalışmaları ve açık kaynaklardan yapılan araştırmalar kapsamında yürütülüyor.

1 milyon TL'lik bağış
Soruşturması kapsamında Tatvan-Van (Van Gölü Feribot Müdürlüğü) bünyesinde kullanılmak üzere "2 adet 50 vagon taşıma kapasiteli feribot alımı" ile bunlara "iskele onarımı" ve "tevsii bakım onarım" işi ihalesinde uygunsuzluk tespit edildiği öne sürüldü. 120 milyon TL civarında bir bedelle verilen ihalenin iptali ile ilgili dava sürerken, TCDD Genel Müdürü Karaman'ın talimatları ile firma yetkililerinin TCDD Vakfı'na 1 milyon TL'lik bağış yapmaları üzerine iptal edilen işe devam etmelerinin sağlandığı belirlendi.

Soruşturma kapsamında Belen İnşaat şirketinin ortaklarından Hasan Dağcı, Cengiz İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Cengiz ile birlikte Cengiz-IC İÇTAŞ-Belen Ortak Girişim Grubu tarafından çalışmaları sürdürülen Ankara-İstanbul Demiryolu Hattı Hızlı Tren Projesi'nin 2. etabında ortak girişimin TCDD Genel Müdürü Karaman'ın talimatları doğrultusunda taşeron firmalara işler verdikleri ve demiryolu rantını paylaştıkları tespit edildi. Soruşturma dosyasında şüpheliler arasında yer alan işadamı Mehmet Cengiz ise 3. Havalimanı ihalesini kazanan konsorsiyumun üyesi olarak adını duyuran Cengiz İnşaat'ın sahibi olarak anılıyor. Bir dönem Çaykur Rizespor Başkanlığı da yapan Cengiz, eski bakan Yaşar Topçu'nun Yüce Divan'da yargılanmasına yol açan Karadeniz Otoyolu'nun da müteahhitliğini yapmıştı.

Şüpheli kamu görevlileri
Süleyman Karaman: TCDD Genel Müdürü, Suat Altın: Emlak İnşaat Daire Başkanı, Erol Tuna Aşkın: TCDD YHT Bölge Müdürü, Yavuz Kıran: TCDD Vakfı Genel Müdürü, Baykal Tul: TCDD Gen. Müd. Özel Kalem Müdürü, Erol İnal: TCDD Genel Müdür Yardımcısı, Muhsin Yılmaz: TCDD Limanlar Daire Başkanı, Nuğman Yavuz: TCDD Teftiş Kurulu Başkanı, Duran Yaman, Kamil Kahyaoğlu, Mehmet Karakoyun, Arif Tezel, Şükrü Çelikyürek, Başar Karaman, Hakan Koçak, Talih Çelebi, Yusuf Kenan Güner.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3566
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 25 Ara Çrş, 2013 16:40

Burada, Eskişehir üzerinden inşa edilen Ankara-İstanbul hattı ile Ayaş-Nallıhan-Göynük koridorunun karşılaştırması var: http://www.e-kutuphane.imo.org.tr/pdf/3110.pdf

Buna göre, Ankara-Nallıhan-Arifiye-İstanbul hattının uzunluğu 418 km'ymiş, yani 530 km uzunluğundaki mevcut hattan %21 daha kısa. Bu da yolculuk süresinin en az yarım saat daha kısa olması anlamına geliyor. Tabii yeni bir yolu, üstelik zor bir coğrafyada ve herhangi bir önemli kentten geçmeden inşa etmenin maliyetini de düşünmek gerek..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3566
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 26 Ara Prş, 2013 16:04

Ankara-İstanbul YHT test sürüşü başlıyor

Başbakan Erdoğan, Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Treninin deneme seferlerini yarın Sakarya'da başlatacak.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı görevini devreden Binali Yıldırım, "Yarın Sakarya'da Ankara-İstanbul hızlı treninin deneme seferlerini Sayın Başbakan ile başlatacağız" dedi.

Ankara ve İstanbul arasındaki demiryolu ulaşımını 7 saatten 3 saate indirecek YHT hattının İzmit'teki kısmında elektrikasyon çalışmaları başlayacak.

Alınan bilgiye göre, Gebze-Köseköy Rehabilitasyon Projesi kapsamında 112 kilometrelik bölümde yol döşeme çalışmaları tamamlanma aşamasına geldi.

Proje kapsamında Köseköy Tren İstasyonunun yaklaşık 3 kilometre İzmit istikametinden başlayarak, tren hattı boyunca Ankara yönünde elektrifikasyon çalışmaları yapılacak.

Elektrifikasyon tesislerinin testleri kapsamında, 28 Aralık Cumartesi günü saat 08.00'dan itibaren 27 bin 500 voltluk yüksek gerilim verilecek.

Gebze-Köseköy arasında yaklaşık 200 kişinin çalıştığı hattın, gelecek yılın Şubat veya Mart ayına yetiştirilmesi planlanıyor.

Ankara-İstanbul arasındaki YHT hattının hizmete açılmasıyla iki kent arasındaki 7 saatlik demiryolu seyahat süresi 3 saate inecek.
Kaynak: http://www.memurlar.net/haber/442416/

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Ara Prş, 2013 18:18

Ben bir şey anlamadım desem? Hattın neresi test olacak mış?

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 26 Ara Prş, 2013 18:49

Ben İzmit'ten doğusu olarak anladım. 2,5 ay test sürse tren Mart ortası-sonu İzmit'e gelir ama anlaşılan İstanbul "puff" oldu :(

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Ara Prş, 2013 19:08

Bence 2014 İstanbul' a hızlı tren gelmesi için gözden çıkartılmalı belki son çeyrekte olabilir.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 27 Ara Cum, 2013 16:29

Valla Pendik-Tuzla arasında o kadar çok iş var ki nasıl yetiştirecekler anlamadım? Bir de bugün yanından geçerken düşündüm de hattın Pendik-Haydarpaşa arasında en ufak bir çalışma yok neden erkeden kapattılar hattı? Otobüsler ağzına kadar dolu...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Ara Cum, 2013 16:48

Hakan yazdı:hattın Pendik-Haydarpaşa arasında en ufak bir çalışma yok neden erkeden kapattılar hattı? Otobüsler ağzına kadar dolu...
Bence Marmaray proje bütününde çuvallanan kısım yüzeysel kesimin yenilenmesi oldu zaten

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3566
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 28 Ara Cmt, 2013 10:44

Ya o değil de Adapazarı-İzmit arasındaki 35 km'de test sürüşü yapıldı diye bazı haberlerde İstanbul-Ankara arası testler başladı denmiş. Bizi salak mı zannediyorlar, yoksa tren Pamukova'da falan havadan uçarak mı gidecek Eskişehir'e kadar? Varyant falan diyorlardı, hani ne zaman yapıldı bu varyant?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Ara Cmt, 2013 17:45

Bilgisizlikten inanana zerre lafim yok, sırf yalakalik olsun diye sak sak yapanlara da Allah akil fikir versin. Test yapılan kesimde de hersey yolunda gider umarim, artik kisim kisim acilisa kokten karsi degilim ama en azindano kesimler eksiksiz yapilsin.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3566
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 15 Oca Çrş, 2014 10:45

ŞOK ŞOK ŞOK!!! 1,5 ay sonra Eskişehir-İstanbul 2 saate inecekmiş..
Eskişehir-İstanbul arasındaki bağlantımız herhalde 1 ay içinde belki 1,5 aylık bir sürede tamamlanacak. Tamamlamaya çalışacağız, Vatandaşlarımız, Eskişehir'den 1 saat 50 dakikada belki 2 saatte İstanbul'a ulaşma imkanına kavuşacak. Dolayısıyla Ankara'dan çıkan bir vatandaşımız Eskişehir üzerinden İstanbul'a 3 saat ya da 3 saat 10 dakikada ulaşma imkânına kavuşacak.
Kaynak: TCDD
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, inşa çalışmaları devam eden Ankara-İstanbul YHT Projesi’nin Eskişehir- İstanbul kesimindeki Eskişehir Gar Geçişi’nde ve Bilecik şantiyesinde incelemelerde bulundu.
Bilecik'e gitmek üzere Piri Reis Test Treni ile Ankara'dan hareket eden ve uğradığı Eskişehir'de açıklamalarda bulunan Bakan Elvan, Eskişehir halkının Gar Geçişi çalışmalarının bir an önce bitirilmesini istediğini bildiğini, bu çerçevede vali, milletvekilleri ve yüklenici firmalarla istişare edip, bu süreci nasıl ve ne şekilde hızlandırabileceğini hem konuşup, hem de yerinde inceleme yapmak istediğini söyledi.
Eskişehir'e yapılacak modern gar binasıyla ilgili çalışmaların sürdüğünü, Ertuğrulgazi Mahallesi'ne yapılacak altgeçitle ilgili de gerekli talimatları verdiğini anlatan Elvan, Eskişehir'in düzenli olarak yapılan YHT seferleriyle adeta Ankara'nın banliyösü haline geldiğine işaret etti. İncelemelerinin ikinci etabının Eskişehir'i İstanbul'a bağlayan YHT hattı olduğunu vurgulayan Elvan, “Hedefimiz, en kısa sürede Eskişehir-İstanbul Yüksek Hızlı Tren Hattını devreye sokabilmek ve Eskişehirli hemşerilerimizin İstanbul ile olan hızlı etkileşimini sağlayabilmek. Eskişehir-İstanbul arasındaki bağlantımız herhalde 1 ay içinde belki 1,5 aylık bir sürede tamamlanacak. Tamamlamaya çalışacağız, Vatandaşlarımız, Eskişehir'den 1 saat 50 dakikada belki 2 saatte İstanbul'a ulaşma imkanına kavuşacak. Dolayısıyla Ankara'dan çıkan bir vatandaşımız Eskişehir üzerinden İstanbul'a 3 saat ya da 3 saat 10 dakikada ulaşma imkânına kavuşacak. Bu da ülkemiz açısından son derece önemli bir gelişmedir.” dedi.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, bir gazetecinin sorusu üzerine, "Eğer yolsuzluk yapan ve devletin bir kuruşu dahi olsa gerçekten bu konuda devleti zarara uğratan herhangi bir kişi varsa, elbette bunlar mahkeme karşısında gereken hesabı vereceklerdir. Ama hiçbir zaman, hiçbir şekilde, hele hele bir haftalık gelişmeye baktığımızda kurumumuzu yıpratmaya yönelik girişimlerde bulunulması son derece yanlıştır. Devlet Demiryollarımız, hepimiz için hayal olan hızlı trenimizi vatandaşa ve ülkemize kazandırmıştır. Dolayısıyla kişisel olarak yanlış yapan bir arkadaşımız varsa, elbette onlar yargı önünde onun hesabını verecektir ama kurumlarımızı her zaman dimdik ayakta tutmalıyız." diye konuştu.
“GECELİ GÜNDÜZLÜ ÇALIŞIYORUZ”
Bozüyük ilçesinde inşaatı devam eden YHT Gar'ında da incelemelerde bulunan Bakan Elvan, buradan Osmaneli şantiyesine geçti. Elvan, yaptığı açıklamada, "Yüklenici firmaların çalışmaları hakkında bilgi aldık. İşleri ne zaman bitirebilirler, aksayan yönler nelerdir, bu aksaklıkları nasıl giderebiliriz? DDY Genel Müdürümüz, müsteşarımız, valimiz ve ilgili tüm arkadaşlarla bilgi alışverişi yaptık. Tabii ki bir an önce Eskişehir-İstanbul hızlı trenini halkımızın hizmetine sunmaya çalışıyoruz. Bu amaçla burada bulunuyoruz.” dedi. Elvan sözlerini şöyle tamamladı: “Süreci hızlandırmaya çalışıyoruz. Bu çerçevede hem bakanlığımız hem demiryolları hem de yüklenici firmalar geceli gündüzlü çalışıyor. Çalışmanın bitirilmesiyle ilgili kesin tarih vermemiz mümkün değil. Birçok kesimde test sürüşleri devam ediyor. Bunun dışında elektrifikasyon ve sinyalizasyon çalışmaları devam ediyor."

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön