Mesaj
gönderen alabay » 11 Oca Cmt, 2014 13:15
Ulusal sınır aşan YHT çok güzel olur ama öyle kolay iş değil. Sadece YHT değil, normal banliyö ve bölgesel tren için de bu geçerli. Daha iki gün evvel burada bir problemimiz olmuştu, Fransadaki Mulhousedan Neuenburg üzerinden gelip Bad Krozingende sonlanan hat ile Emmendingenden başlayıp, Bad Krozingen üzerinden gelip Neuenburgta sonlanan hattı birleştirmek mümkün olmaz mı diye. Problem? Lokomotif. Fransa ile Almanya arasında o kadar fazla elektroteknik fark var ki, bu gibi hatları şu an sadece dizelle işletebiliyorlar. O yüzden ilk bahsi geçen dizelli hatla ikinci, elektrikli (ve ayrıca da çiftkatlı) hattı birleştiremiyorlar. Çünkü bu iş için elverişli dizel lokomotifleri de insan taşımacılığından ayrı olan kargo taşımacılığına devretmişler, ve öyle ki, insan taşımacılığında kullanılmamaları içın kalorifer bağlantısını koparmışlar. O yüzden EdirneSvilengrad kesimi
biraz zor olabilir. Halbuki böyle şeyler önemli. Aslında Svilengrad yetmez bile. Bulgaristanda ve Yunanistanda sınırötesi büyük merkezlerden de işletme güzel olur. Ama işte.
Başka bir konu tramvay, tramtren ve yeni yapılır banliyö işletmeleri onlarda baştan öyle bir şey düşünülürse, hoş olur. Tabiîki yerel halk bunu isterse, gerek duyarsa. Yok, sınırötesi Japonya ise, boşver.