ist-MB.06 » Sirkeci-Levent Metrobüs Hattı Olabilir mi?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

ist-MB.06 » Sirkeci-Levent Metrobüs Hattı Olabilir

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 Haz Pzt, 2008 13:19

Tramvayın yolunu kullanacak SİRKECİ-KABATAŞ arasında. Sonra kendi izole yoluna devam edecek. Beşiktaş'tan yukarı Levent'e çıkacak.

Amaç: Marmaray ile Beşiktaş'ı tek celsede birleştirmek.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Haz Pzt, 2008 13:25

Gerek varmı? Bilmiyorum ama ben bu her sistem illa ki birbiri ile ilintili olmalıdır ya da her yere tek aktarma ile gidilmelidir isteğine bir türlü anlam veremiyorum.

Bence olmamalıdır, tramvay yolu zaten çok sıkıntılı bu bölümde, metrobüsü nereden kaldıracaksın? Şu anki hali ile Beşiktaş' a nasıl metrobüs sokacaksın? yani pek doğru bir çözüm gibi görünmedi bana bunu yapmaktansa tramvayı Beşiktaş a uzatsınlar planlara bile işlediler, sonra her mahalleye metro mantığı ile bu da metro yapıldı şimdi kalkıp tramvay yapıl(a)mayan bu yola metrobüs derlerse bende hay ben böyle işin içine derim.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 Haz Pzt, 2008 13:46

Beşiktaş'a tramvay yapılamadığı için bunu önerdim. Yoksa yapılmış olsa dermiyim bunu. Sence?

Beşiktaş'ın Marmaray'a bağlantısı tek aktarma olmalı. Derdim bu. Tramvayı yapacaksan tamam.

LEVENT-SİRKECİ METROBÜS İŞ YAPMAZ MI?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Haz Pzt, 2008 14:22

Doğru düzgün planyacaklarsa iş yapabilir niye yapmasın ama Sirkeci ye gelen insanlar zaten karşıdan geliyorsa gemi ile içeriden geliyorsa tramvay ile geliyor, buradaki Beşiktaş-Sirkeci ya da Levent-Sirkeci talebi nedir bunu bilmek lazım, bana sorarsan senin önerinden yola çıkarak benim önerim daha farklı olur, Beşiktaş-Barbaros-Levent-FSM-Kozyatağı Bu şekilde daha fazla yolcu potansiyeli olacaktır, Beşiktaş içinde zaten metro projesi var, ya şimdiki hali ile devam etsin, bende bunları tramvay yapılmayacağı için söylüyorum, mevcut hali ile devam etsin o kargaşaya bir de metrobüs sokulmasın.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 Haz Pzt, 2008 16:31

Esat yazdı: buradaki Beşiktaş-Sirkeci ya da Levent-Sirkeci talebi nedir bunu bilmek lazım,
aMAÇ;Marmaray ile Beşiktaş'ın bağlantısını tek bir vasıta ile sağlamak. Yoksa Beşiktaş-Kabataş metro ile sonra in metrodan bin tramvaya Sirkeci yap. Marmaray'a aktar.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5576
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 23 Haz Pzt, 2008 18:22

Hiç fazla gevezelik etmeyelim, tek mantıklı şey, Esat'ın da dediği gibi ..., T1 hattını Beşiktaş'a getirmek. Nokta.

Her mahalleye metro da iyi güzel de, metroyu nasıl getireceğinı bilmem gerek. Her arasokakta metro istasyonu bulunan şehirler var. Ama en azından ana arterlerde ve merkezlerde odaklanmış bir metro şebekesi gerek (ağız ve tüy), bu da şu an İstanbul'da pek öyle harika yapılmıyor. Küçükbakkalköy ve Bostancı'da beşer metro hattı gerekmez herhalde, Çengelköy veya Emirgân da öyle, ama Taksim, Beyazıt, Aksaray<, oralardan en az üçer, döder hat geçmeli. Ama sanki ağ şehrin batısında, neredeye Tekirdağ'da oluşuyor gibi.

İstanbul kaç böyle? Bir zamanlar üç derdik, hani telefon numaraları 1, 3 ve 5 ile başlarlardı ya ... evet, o zamanlar geçmiş gibi. O üç bölgeye "batı" ekleniyor, ki bu doğu bile kim bilir kaç bölgelik, "doğu" ekleniyor (Ümraniye bir tarafta, Samandıra başka tarafta), bir de güneydoğu (yine Samandıra diye başlayayım, Pendik, Kartal falan diye devam etsin). Kuzey bölüm-leri ... şu an pek önemli mi, belli değil. Şimdi bu bölgelerin kendilerine göre ağları var mı? Gerek mi? Tramvay olur mu? O bölgeler nasıl metroyla bağlanır ... bunları düşnmek gerek, ki düşünülüyor. Ama "başkan-bağımlı" olmamalı. Bugün başta top bir mühendis var, ya yarın? Basit bir popülist başa geçse?

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 24 Haz Sal, 2008 12:24

alabay yazdı:Hiç fazla gevezelik etmeyelim, tek mantıklı şey, Esat'ın da dediği gibi ..., T1 hattını Beşiktaş'a getirmek. Nokta.
B. Alabay
Tramvay Beşiktaş'a uzatılabilse bu öneriyi yapmam zaten. Önerimin çıkış sebebi tramvayın uzatılamaması. Uzat tramvayı geri çekeyim önerimi.

Tavuk-yumurta ?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5576
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 24 Haz Sal, 2008 13:05

Tramvay uzatılamaz diye bir durum yok, tramvayı uzatamiyorlar diye bir durum var. her nedense. Ama tramvayı uzatamadıkları yerden metrobüsü de geçiremezler.

İlerigörüşlü düşünülmüyor işte. Kabataş'tan çok daha evvel yerin altına inmek gerekirdi, metro falan değil, ama yeraltı tramvayı. Çünki Beşiktaş'a çok derinden gitmek gerekir, Dolmabahçe agaçları nedeniyle. Basit yöntem de, git o caddeyi nihayet trafiğe kapat, iş bitsin. Yaaa, öyle de olur. Oluuur.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Haz Çrş, 2008 09:41

Öyle değil başar kardeş. Tramvayın uzamasına izin vrmeyenler metrobüse izin veriyor. Mallesef böyle bir çifte standart ile karşı karşıyayız.

Elektrik telleri (kateneeeerr) silueti bozuyormuş. Sarayın karizmasını gölgeliyormuş. Muş muş ta muş muş.

Yoksa niye SİRKECİ-LEVENT METROBÜS'ü isteyelim. Cici tramvay varken.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5576
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 Haz Çrş, 2008 11:31

Uzatamıyorlar derken işte ben de buna parmakla göstermiştim. Katener saray görünüşünü ne zaman (belki) bozabilirdi? Saray bir meydanın dar ucunda olsaydı, yani tipik Fransız Sarayı gibi bir yerde dursaydı. Bu saray ama deniz kenarında, denize, caddeye ve karşısındaki duvara paralel duruyor. O zaman görüntü kirliliği de olamaz. Tam tersine, isteseydiler, eski güzel "Osmanlı tarzı" elektrik direkleri kurabilirlerdi. Nasıl bazı adalarda o eski zamanlardan sokak lâmbaları kaldı - üstünde hilâlle? Eh, öylesinden işte. Sarayın önünden bu kadar mazotyakar geçerse bambaşka şeyler rahatsiΩ ediliyor, eninde sonunda sarayın sıvası ve taşları bile zedeleniyor. Bunu düşünen yok mu?

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 26 Haz Prş, 2008 10:32

alabay yazdı:Bu saray ama deniz kenarında, denize, caddeye ve karşısındaki duvara paralel duruyor. O zaman görüntü kirliliği de olamaz. Tam tersine, isteseydiler, eski güzel "Osmanlı tarzı" elektrik direkleri kurabilirlerdi. Nasıl bazı adalarda o eski zamanlardan sokak lâmbaları kaldı - üstünde hilâlle?

B. Alabay
DOĞRU SÖZE NE DENİR?

Gelde mazotçulardan para alıyorlar deme...

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 26 Haz Prş, 2008 15:30

alabay yazdı:Valla bilemeyiz, bir vaz geçış de olabilir. Kabataş aslında daha iyi bence, M22 oraya iniyor.B. Alabay
Yani metrobüs+füniküler mi? yoksa marmaray+beşiktaş'mı ?

Hangisi direk bağlanmalı?

Metrobüsü Kabataş'a yaparsan BEŞİKTAŞ-MARMARAY 2 AKTARMA OLUR.

Tramvay yoluna metrobüsü sokup, iki sistemi bir arada işletecek bir şey olsun.

1-Tramvay BEŞİKTAŞ'a mutlaka uzasın.

2-Sirkeci-Levent arasına metrobüs olsun.

Ama yok ben SARIYER-BEŞİKTAŞ metro projesini Sirkeci'ye bağlarım diyorsanız uzatın alnınızı öpülsün.

Cevapla

“Lastik Tekerlekli Sistem Önerileri” sayfasına dön