alabay yazdı:Şu OsmangaziOtogar ilginç. Çarşıya girip geridönüşle mi, yoksa StadyumBelediye direk geçişle mi yapılıyor bu? Şu merkezî Çarşı bir yandan çok güzel, bir yandan problem de doğurabilir. Benzer durum Freiburgta da var, Bertoldsbrunnen. Artık hatlardan dolayı o şehir merkez durağı o kadar tıkalı oluyor ki, batısından yeni raylar geçirip, Stadttheaterda (aslında bir durak ötede) alternatif açıyorlar. Bütün hatlar aynı noktadan geçmesinler diye. En geç Combinolar ile, araç uzunluklarından dolayı da, o merkez durak çok sıkıntılı olmaya başladı, çünkü bütün hatların araçları aktarma için aynı anda geliyorlar, orası o an biraz taşıyor
Ben BatıkentSSK hattını mantıklı bulmuyorum, kısa parkur olarak evet, ama hat olarak hayır. Neden olsun? BatıkentOtogar hattında kısa parkurlar olur, gerekirse, ki belki gerekmez de.
Neden IhlamurkentGöztepe? Özel bir sebebi mi var? Ben, öyle plâna bakıp, IhlamurkentOpera derdim
Ötekisi de EmekOGÜ, bana göre.
Yani toplam kaç oluyor? Dört galiba. İdare edebilir, değil mi? Bir OperaSSK ilâve edilebilir de belki, üstte (de) pas geçme rayları varsa. Ama ona gerek olur mu? Pik saat durumlarını ve yolcu akışlarını bilmiyoruz tabiîki.
Osmangazi -Otogar Çarşı'ya gidip geri dönmüyor.Stadyum ,Belediye direk geçiş.
Stadyum durağını geçtikten 700-800 metre sonra ,Belediye durağına doğru sağa dönüyor.
Yani Çarşı durağına varmadan 400-500 metre önce bir göbek var.
EsTram inşaatları devam ederken ,tramvayların bir kısmı bahsettiğim göbekte bekletiliyordu.Fotoğrafı paylaşıyorum ...
Fotoğrafın üzerine ;neyin nerede olduğunu kolay anlamanız açısından not ettim...
Aslında normalde bu göbek kullanılmıyordu.Çünkü 2 hat işletiliyordu.Ancak İstasyon Köprüsü yıkım çalışmalarından dolayı SSK-OTOGAR hattında aşırı yoğunluklar oluşunca,yeni bir hat devreye soktular ;OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ-OTOGAR .
Merkezi Çarşı ilk başlarda fazla problem olmuyordu ,aktarma anlamında güzelde kurgulanmış bir sistemdi ancak söylediğiniz nedenden dolayı ,Eskişehir'de de son 3 senedir problem olmaya başladı.
Arada arka arka 3 tramvay falan geliyor ,birisi durağa yanaşamıyor falan ...
Birde Çarşı durağı ,insan yoğunluğunu kaldıramıyor .EsTram'ın en uzun durağı olmasına rağmen ,çok kalabalık oluyor ,hele pik satlerde durağa girmek için turnikelerde kuyruklar oluşuyor.Özellikle son 1 senedir.
Hat tahminlerimin nedeni ,uzatma hatları tamamlandığında mevcut iki hattın devam edeceğini ve uzatma hatlarının mevcut iki hatta aktarmalı bir sistem ile entegre olacağını düşünüyorum.
Sıfırdan ,direk ana hatlar kuracaklarını düşünmüyorum.
Çünkü EsBB mevcut durumda bile imkanı olmasına rağmen OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ-OTOGAR hattını çalıştırmıyordu.(Şuanda mecburiyetten çalıştırıyor.)İnsanlar Çarşı durağında iniyordu ,diğer hatta biniyordu.
Ihlamurkent-Göztepe'nin herhangi bir sebebi yok. YENİKENT-ÇANKAYA uzatma hattı ,Göztepe durağından OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ-OPERA hattına bağlanıyor da ondan dolayı böyle bir hat düşündüm.
Esasen sizin söylediğiniz EMEK-OGÜ ve IHLAMURKENT-OPERA çok daha faydalı olur.Direk ulaşım ...
Ama nedense benim tahminim böyle olmayacağı yönünde.