ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Bugün de Badische Zeitung gazetesinden bir kaynak. Bunu şimdi tercüme etmeyeceğim, zaten bütün bizim bilip yazdıklarımız içinde. Müsbet bir yazı. Tek yenilik (benim için): Bugün Şinzo Abe de mi İstanbula gecekmiş?
Evet, Almanca bilmeyen Türk yoktur artık dünyada diyerek, gaynah:
http://www.badische-zeitung.de/nachrich ... nach-asien
Esat, zevkle okur, eminim.
He, deprem konusunda 9 şiddetine kadar dayanıklı yazıyor. 9 muydu, 7 miydi, 11 miydi, artık hatırlamıyorum, ama aslında en az 12ye kadar sağlam yapmalıydı bence. Mümkünse
Evet, Almanca bilmeyen Türk yoktur artık dünyada diyerek, gaynah:
http://www.badische-zeitung.de/nachrich ... nach-asien
Esat, zevkle okur, eminim.
He, deprem konusunda 9 şiddetine kadar dayanıklı yazıyor. 9 muydu, 7 miydi, 11 miydi, artık hatırlamıyorum, ama aslında en az 12ye kadar sağlam yapmalıydı bence. Mümkünse
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 193
- Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15
Ilk olarak hayirli olsun diyelim marmaray icin. Evet eksik acilis bugünkü. Hattin tam kapastie ile devereye girmesi bizi daha cok sevindirecek,
Ama bu hattan da bagimsiz cok derin sorunlar var bu islerde. Aslinda memleket genelinde. Cok yorum yapmiyor ve haber alintiyi yapistiriyorum:
Ama bu hattan da bagimsiz cok derin sorunlar var bu islerde. Aslinda memleket genelinde. Cok yorum yapmiyor ve haber alintiyi yapistiriyorum:
"KANLA İMZA ATTIM"
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Metin Tahan, dün katıldığı bir televizyon programında, Marmarayda yaşadıkları sıkıntılar hakkında şunları söyledi:
Sıkıntılar yaşanıyordu ve toparlanmamız lazımdı. 27 Şubat 2012 tarihinde gece geç vakit bir toplantı yaptık. Herkes bahane öne sürüyordu ama ben bu iş bitecek dedim. Bir kağıt aldım ve 29 Ekimde açamazsak, başta ben olmak üzere aşağıda isimleri yazanlar, bütün onurları ve kendi arzularıyla Boğaz Köprüsünde atlayacak yazdım. Parmağımı kestim, kan aktı ve kanınmla imza attım. Herkes de imzaladı...
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
Marmaray Mehdi için yapıldı ahahah http://www.odatv.com/n.php?n=marmaray-m ... 2910131200
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Marmaray mı Kârlıray mı?
----------------------------------------------------------------
Açıklanan rakamlara göre İstanbul Boğazının altından yapılacak seferlerden günlük 2,4 milyon lira gelir elde edilecek. Öngörülen rakamlar gerçekleşirse boğazın zeminine yatırılan 8 milyar lira yaklaşık 9,4 yılda amorti edilecek.
Yapılan açıklamalara göre, Marmaraydan tek yönde saatte 75 bin, günde ortalama 1 milyon 200 bin yolcu taşınacak. Bilet fiyatları ise şehir içi ulaşımda olduğu gibi 1,95 lira şeklinde uygulanacak. İstanbulkart da kullanabilecek. Dolayısıyla boğazın altından yapılacak toplu ulaşımdan elde edilecek gelir günlük 2 milyon 340 bin lira civarında seyredecek.
Karayolları Genel Müdürlüğünün verilerine göre, Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü (FSM)nden Eylül ayı itibarıyla yapılan geçişlerden 19 milyon 305 bin 217 lira gelir elde edildi. Köprü geçişlerinden araç başına cinsine göre 4,25 ila 32,25 lira arasında ücret alınıyor. 1973'te açılan Boğaziçi Köprüsü'nün inşaatı 21,7 milyon dolara mal oldu. 1986-1988 arasında inşa edilen FSM Köprüsü'nün maliyeti de 400 milyon dolardı.
İETT, halihazırdaki 181 hattını Marmaray ile entegre hale getirdi. Bu çerçevede 5 yeni otobüs hattı oluşturdu. Marmarayla faaliyete geçen hatlarla yolcular aktarma yaparak Silivriye kadar gidebilecek. Marmarayda bilet ücretleri de tam 1,95 TL, öğrenci 1 TL olacak. Aktarmalı en uzak mesafe için alınan ücret 7 liraya kadar çıkabilecek.
http://tinyurl.com/nfe58bo
-----------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------
Açıklanan rakamlara göre İstanbul Boğazının altından yapılacak seferlerden günlük 2,4 milyon lira gelir elde edilecek. Öngörülen rakamlar gerçekleşirse boğazın zeminine yatırılan 8 milyar lira yaklaşık 9,4 yılda amorti edilecek.
Yapılan açıklamalara göre, Marmaraydan tek yönde saatte 75 bin, günde ortalama 1 milyon 200 bin yolcu taşınacak. Bilet fiyatları ise şehir içi ulaşımda olduğu gibi 1,95 lira şeklinde uygulanacak. İstanbulkart da kullanabilecek. Dolayısıyla boğazın altından yapılacak toplu ulaşımdan elde edilecek gelir günlük 2 milyon 340 bin lira civarında seyredecek.
Karayolları Genel Müdürlüğünün verilerine göre, Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü (FSM)nden Eylül ayı itibarıyla yapılan geçişlerden 19 milyon 305 bin 217 lira gelir elde edildi. Köprü geçişlerinden araç başına cinsine göre 4,25 ila 32,25 lira arasında ücret alınıyor. 1973'te açılan Boğaziçi Köprüsü'nün inşaatı 21,7 milyon dolara mal oldu. 1986-1988 arasında inşa edilen FSM Köprüsü'nün maliyeti de 400 milyon dolardı.
İETT, halihazırdaki 181 hattını Marmaray ile entegre hale getirdi. Bu çerçevede 5 yeni otobüs hattı oluşturdu. Marmarayla faaliyete geçen hatlarla yolcular aktarma yaparak Silivriye kadar gidebilecek. Marmarayda bilet ücretleri de tam 1,95 TL, öğrenci 1 TL olacak. Aktarmalı en uzak mesafe için alınan ücret 7 liraya kadar çıkabilecek.
http://tinyurl.com/nfe58bo
-----------------------------------------------------------------
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
----------------------------------------------------------------------
İki kıtanın Marmaray Projesi ile raylı sistem olarak birleştirilmesinde Asrın Projesi gibi hamasi lafları bırakıp, asırların önemli atılımı olabilmesi için çalışılması şart. Çünkü bu haliyle Marmaraydan İpek Yolu çıkmaz. Türkiyeyi Çine ve Avrupaya (Doğu-Batı), Kuzey ve Güney demiryolu hatları olarak nasıl bağlayabileceğimiz hususu sürekli masada olmalıdır. Başbakan Erdoğan, Marmarayı Asrın değil, asırların projesi olarak tanımlarken 150 yıllık geçmişten yani bir rüyadan bahsetti, fakat bu proje aslında geleceğimiz. Geçmişi geleceğe bağlayan önemli bir atılım. Moral gücü sağlayan, motive eden bir yatırım. Çünkü içeride ve dışarıda Marmarayı daha keyfiyetli hale getirecek bazı engelleri aşabilmiş değiliz. Mesela Van Gölü, Batıda Bulgaristan, Doğuda İran veya Gürcistan ve devamındaki ülkeleri buna hazırlamak ve inandırmak da bizim görevimiz.
Marmarayın rakibi olarak Rusya Demiryollarının (RJD) projeleri bizden epeyce önde. Çin-Rusya-Avrupa hattındaki demiryolu taşımacılık rakamlarının yüksekliği ve sürekli artış göstermesi gibi bir gerçek ve rekabet edeceğimiz güçlü rakipler var. Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu ile ekibinin de Türk dünyası ve Ortadoğu için gördüğü rüyalara Marmarayı da eklemeleri şart.
Rusya kendi geliştirdiği projesiyle Çini Avrupaya demiryoluyla bağlamada önemli mesafe kat ederken, Avrupa-Asya demiryolu koridorunda Türkiyenin önü başta politik sebepler olmak üzere çeşitli nedenlerden tıkalı görünüyor. Çünkü Marmarayın bugün açılmış olmasıyla Türkiye içindeki demiryolu ağını bile tamamlamış olmuyoruz. Biz bu projeleri konuştuğumuz, raftan indirdiğimiz zamanlarda rakip hatlar ve yollar henüz tartışılır pozisyonda bile değildi. Ama Kazakistan-Rusya düzenli demiryolu konteyner taşımacılığı, geçen sene Çin-Avrupa arasındaki demiryolu bağlantısının en önemli adımını atmış oldu.
Özetle; Marmarayı hizmete açmakla işe de henüz yeni başlamış oluyoruz. Bu haliyle Marmaray İstanbula bile fazla katkı sunmayacaktır. Zira henüz diğer ayakları bitmediğinden en az 2 yıllık bir zamana ihtiyacı vardır. Ancak tek başına Marmaray ile İstanbulun trafiğinin rahatlayacağını beklememiz de doğru olmaz. İstanbulun Marmaray ile turizm ve ulaşım anlamında yeni bir değer kazandığını söylemek mümkün, ancak henüz İpek Yolu olabilmesi için çok zamana, emeğe, vizyona ve stratejiye ihtiyacı var.
http://tinyurl.com/ntyfpof Güntay Şimşek
----------------------------------------------------------------------
İki kıtanın Marmaray Projesi ile raylı sistem olarak birleştirilmesinde Asrın Projesi gibi hamasi lafları bırakıp, asırların önemli atılımı olabilmesi için çalışılması şart. Çünkü bu haliyle Marmaraydan İpek Yolu çıkmaz. Türkiyeyi Çine ve Avrupaya (Doğu-Batı), Kuzey ve Güney demiryolu hatları olarak nasıl bağlayabileceğimiz hususu sürekli masada olmalıdır. Başbakan Erdoğan, Marmarayı Asrın değil, asırların projesi olarak tanımlarken 150 yıllık geçmişten yani bir rüyadan bahsetti, fakat bu proje aslında geleceğimiz. Geçmişi geleceğe bağlayan önemli bir atılım. Moral gücü sağlayan, motive eden bir yatırım. Çünkü içeride ve dışarıda Marmarayı daha keyfiyetli hale getirecek bazı engelleri aşabilmiş değiliz. Mesela Van Gölü, Batıda Bulgaristan, Doğuda İran veya Gürcistan ve devamındaki ülkeleri buna hazırlamak ve inandırmak da bizim görevimiz.
Marmarayın rakibi olarak Rusya Demiryollarının (RJD) projeleri bizden epeyce önde. Çin-Rusya-Avrupa hattındaki demiryolu taşımacılık rakamlarının yüksekliği ve sürekli artış göstermesi gibi bir gerçek ve rekabet edeceğimiz güçlü rakipler var. Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu ile ekibinin de Türk dünyası ve Ortadoğu için gördüğü rüyalara Marmarayı da eklemeleri şart.
Rusya kendi geliştirdiği projesiyle Çini Avrupaya demiryoluyla bağlamada önemli mesafe kat ederken, Avrupa-Asya demiryolu koridorunda Türkiyenin önü başta politik sebepler olmak üzere çeşitli nedenlerden tıkalı görünüyor. Çünkü Marmarayın bugün açılmış olmasıyla Türkiye içindeki demiryolu ağını bile tamamlamış olmuyoruz. Biz bu projeleri konuştuğumuz, raftan indirdiğimiz zamanlarda rakip hatlar ve yollar henüz tartışılır pozisyonda bile değildi. Ama Kazakistan-Rusya düzenli demiryolu konteyner taşımacılığı, geçen sene Çin-Avrupa arasındaki demiryolu bağlantısının en önemli adımını atmış oldu.
Özetle; Marmarayı hizmete açmakla işe de henüz yeni başlamış oluyoruz. Bu haliyle Marmaray İstanbula bile fazla katkı sunmayacaktır. Zira henüz diğer ayakları bitmediğinden en az 2 yıllık bir zamana ihtiyacı vardır. Ancak tek başına Marmaray ile İstanbulun trafiğinin rahatlayacağını beklememiz de doğru olmaz. İstanbulun Marmaray ile turizm ve ulaşım anlamında yeni bir değer kazandığını söylemek mümkün, ancak henüz İpek Yolu olabilmesi için çok zamana, emeğe, vizyona ve stratejiye ihtiyacı var.
http://tinyurl.com/ntyfpof Güntay Şimşek
----------------------------------------------------------------------
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Evet, ben de korkarım ki, Marmaray Tüneli Avrasya kargo trafiği için pek önemli olmayacak. Rusya bu konuda büyük çınar (ama gerçi, ray aralıklarıyla bunu nasıl yapmışlar?). Marmaray İran, Irak, Suriye, Lübnan (demiryolları işlemiyor artık galiba), İsrail, Ürdün gibi ülkelere servis edebilirdi de
bu ülkeler ne durumda! Suudi Arabistan raylarını daha çok Mısır üzerinden Afrika yoluyla bağlamayı düşünüyor gibi, zaten oraya daha yakın. Arap yarımadasına kadar da demiryollarımız kullanılabilirdi, ama, bence önemli olmayacak, ne-ya-zık-ki
İşin müsbet tarafı : Marmaray metromuz işte. El-nuqteh.
İşin müsbet tarafı : Marmaray metromuz işte. El-nuqteh.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Marmaray ın işletmeye açılan kesimi ile ilgili görüş ve tartışmalar aşağıdaki linkte devam edecektir.
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=1261
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=1261