ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]
- Özgür Türkler
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 364
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Valla bilmiyorum, benim için pesimist derler ama şimdi bu iddialara inanmıyorum dersem de taraflı denilir bunca sene susan bir sürü kişinin son bir iki ayda bir sürü iddia ile ortaya çıkması hoş değil, aslı astarı var ise belgeli sunulsun gereği yapılsın ama sırf kafa bulandırmak için açıklamalar yapılıyorsa bunu da pes derim.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Hm, şimdi okuyorum
bir bakayım, ne diyebilirim.
Hm. Başka ne demeli? Hm.
Çok tatsız bir yazı. Tatsız bir durum. Ve de, ucu yine bir kuyruk acımıza dokunacak: Bilgilendirme ve şeffaflık!
Aramızda en az bir kişi işle daha alâkadar ve bilgin değil miydi? Decimus? Başka? Söz sizlerin.
Bak buna inanırım. Neden? Çünkü son senelerde buna benzer hareketler görmüş gibiyim. Acele acele, düzeni gözardı edip, hoppa hoppa yarım yamalak sunumlar. Şov yani. Bu acı bir nokta!SEÇİME YETİŞTİRMEK UĞRUNA HAYATLAR HİÇE SAYILIYOR
Teknisyen değilim, ama genelde metrolar meselâ »auf Sicht«, yani sürücü tarafından kendi gözleriyle kullanılıyor. Otomasyon yoksa (işte benim tanıdığım eski ve buranın metroları). Marmaray aslında metro olmasa da, bu kesimi 90 saniyelik frekansla işletilmeyeceğine göre, sanırım 5 ile 10 dakika arası bir frekans yapacaklarına göre aslında tehlike olmamalı mı?"trenler nerede nasıl hangi hızda ilerlemekte bilinemeyecek, dolayısıyla acil bir durumun varlığı gerek görsel gerek işitsel olarak anında izlenemeyecektir"
Bu doğru ise korkunç! Sırf bu nokta herşeyi batırır. Doğru ise!acil durumlar için Söğütlüçeşme ile Zeytinburnu banliyö istasyonlarında konuşlandırılacak Acil Durum Kurtarma Lokomotiflerinin de gelmediğini söyledi
Düşünüyorum, metro falan dedim ama Berlinde metrolarda telsiz iletişim var yine de. Yani, durum ne şimdi? Kör gidiş olmaz tabiîki. Bari trenler arası iletişim olmaz mı acaba?Sistemin bütünsel kumandasından sorumlu olacak olan Otomatik Tren Kumanda (ATC) sistemi bulunmayacaktır, trenler nerede nasıl hangi hızda ilerlemekte bilinemeyecek, dolayısıyla acil bir durumun varlığı gerek görsel gerek işitsel olarak anında izlenemeyecektir
He, bunu ben defalarca sordum, söyledim. Bu konu bence genel olarak biraz açık. Allah verir, Allah alır denecekse hadi bismillah, inşaallah maşaallah. Bilmem yani. Ama bu noktada özel, bu duruma göre özel, bir şey görmüyorum, bizde zaten hep öyle.Tüp Geçit elemanlarının uç bağlantılarındaki esnek ve sızdırmaz körüklerin yırtılması halinde tüp tünel içini basması kaçınılmaz olan yoğun suyun yaratacağı yolcuların boğulma tehlikesinin nasıl bir senaryoya bağlı olarak planlandığı belli değildir
Hm, hiçbir, hiçbir dendi, şimdi burada geçici deniyor. Biraz kafa karıştırıcı.Üsküdar İstasyonuna kurdurulacak olan geçici kumanda tertibinin hiçbir güvencesi olmayacağı gibi trenlerin kesintisiz olarak izlenmesi ve güvenliği mümkün olamayacaktır
HaaMarmaray Sistemini kullanan yolcular Allaha emanet denilecektir
Bu ilginç bir nokta. Ayrıca vefat sorumlusunun iktidar olacağı da ilginç. Tabiîki doğru. Ama! İktidar var, bir de hukuk var (di mi yoksa yahu, yoksa, le Esat, uyudum mu? Orada da var, he?). Hukuk bu işe müsaade veya yasak getirmiyor mu genelde? Yani, kanunsuzluk, kanuna göre durumu falan nasıl? Bunun bir denetimi de vardır ya?Böyle bir yapıdaki sistemi sigortalamış bulunan Sigorta Kuruluşu sorumluluk almak istemeyecek hatta yamalı bohça tarzında işletilmeye çalışılan tünel bölümünün demiryolu işletmeciliğini ya sigortalamayacak ya da çok yüklü bedeller talebi ile Yüklenici Firmalar grubunun karşımıza dikilmesine sebep olacaktır.
Bu böyle ise, sinirlendirici olur. Ama benden hiç alışık olmayan bir cümle: Tam bir Alaman işi olur. Burada da, yıkılacak köprüyü ilk önce tamir ederler, sonra yıkarlar. Valla!Üsküdar istasyonunda yapılması emredilen ve üzerinde uğraşılan geçici Kumanda Merkezi için durduk yerden 10 milyon Euro civarında ek ödemeler yapılacaktır. Bu kumanda tesisatı geçici de olduğu için ödeme boşu boşuna yapılmış olacaktır
Bence zaten tek makul iş de bu ama, yani TCDD ne arasın bunda. Ama neyse, söylenmek istenen başka bir şey.Yani; Sistem Bütünlüğü veGüvencesiolmadan ve doğal olarak olamadan, Söğütlüçeşme Yedikule arasında, adeta git-gel-git şeklinde, aldığım duyumlara göre İstanbul Büyükşehir Belediyesi kuruluşu olan ya İstanbul Metro İşletme şirketi İstanbul Ulaşım A.Ş. veya yepyeni başka bir firma tarafından çalıştırılmaya uğraşılacaktır.
Hm. Başka ne demeli? Hm.
Veya refleks/tepki. İddialar uzaydan inmiş gibi değiller. Bu biraz problematik. Neden evvelden denmedi falan demiştin ama kendin de şu suskunluk (Stillschweigen) konusuna değinmiştin. Yani, ortalık artık zaten tamamen gergin, osursan bile artık siyaset bu biraz üzücü. Ama ama ama bak bunu da, daha hiç siyaset şakşakçılığı yokken de demiştim hep, bu gibi konuların siyasetten tamamen ayrı olmaları gerekir. Yani başta kim olursa olsun, proje bir masterplânın kademesi ve ulusal bir proje. Gibilerinden. Nitekim ne bir sağ, ne bir sol, ne bir dindar, ne de bir rakıcı metrosu olabilir. Metro ulusal ve halkındır. Yoksa, yine fazla Alaman kafa mıyım şimdi?benim için pesimist derler ama şimdi bu iddialara inanmıyorum dersem de taraflı denilir
Çok tatsız bir yazı. Tatsız bir durum. Ve de, ucu yine bir kuyruk acımıza dokunacak: Bilgilendirme ve şeffaflık!
Aramızda en az bir kişi işle daha alâkadar ve bilgin değil miydi? Decimus? Başka? Söz sizlerin.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Tatsız bir durum olduğu aşikar ama ben bu kadar endişe etmiyorum nedense, yani bana bu tip ifadeler fazlaca karalama kokuyor, dedim ya belki de taraflı bakıyorum bilmiyorum ama iyi kötü huyumu bilirsiniz, ne yarım işi severim ne de hatalı, dolayısı ile ister istemez kızıyorum da bazen.
İkincisi sinyalizasyonsuz sürüş tabii ki doğru değil, büyük eksiklik ya da araçların takip edilememesi falan ama diğer taraftan Başar' ın da söylediği gibi şu anda tüp ü sadece marmaray trenleri kullanacak bu bir, ikincisi frekans açık olacak yani görerek sürmek mümkün, kaldı ki telsiz haberleşmesi olmayacak mı? Kimse kusura bakmasında ben bu işlerin telsizsiz bile başarı ile yürütüldüğünü gözü ile görmüş adamım, hem de yaptığın alıntıda kötülenmeye çalışılmış ulaşım a.ş. tarafından, yapmak isterseniz yaparsınız, zorluklar aşmak içindir. Marmaray da telsizler çalışıyorsa gayet rahat trafiği idare edebilirsiniz.
Ayrıca açılışa bir hafta kaldı ve işletmenin Ulaşım A.Ş. tarafından yapılacağı söylenmiş, enteresan hiç duymadım böyle bir fikir geçmişten beri var yıllardır yazıyorum ama şu anda hiç ama hiiiçççç böyle bir heyecan yok.
Marmaray tüp içerisinde tren kalırsa ne olacak? Bunun cevabı bilinmiyor mu? Bağlantıyı kesen kapıların oraya kadar insanlar gidebildikleri takdirde sadece orada bir ekstra kapı vardı diye hatırlıyorum, bundan emin değilim ama aklımda öyle kaldı, bunu öğrenelim. Fakat kimse kusura bakmasın da tünel kırıldı ve su doluyor, diyelim böyle bir senaryo gerçekleşti, ya kimse kusura bakmasın da bu durumda yapacak bir şey yok ki, orada olmak istemem, kimsenin de olmasını istemem.
İkincisi sinyalizasyonsuz sürüş tabii ki doğru değil, büyük eksiklik ya da araçların takip edilememesi falan ama diğer taraftan Başar' ın da söylediği gibi şu anda tüp ü sadece marmaray trenleri kullanacak bu bir, ikincisi frekans açık olacak yani görerek sürmek mümkün, kaldı ki telsiz haberleşmesi olmayacak mı? Kimse kusura bakmasında ben bu işlerin telsizsiz bile başarı ile yürütüldüğünü gözü ile görmüş adamım, hem de yaptığın alıntıda kötülenmeye çalışılmış ulaşım a.ş. tarafından, yapmak isterseniz yaparsınız, zorluklar aşmak içindir. Marmaray da telsizler çalışıyorsa gayet rahat trafiği idare edebilirsiniz.
Ayrıca açılışa bir hafta kaldı ve işletmenin Ulaşım A.Ş. tarafından yapılacağı söylenmiş, enteresan hiç duymadım böyle bir fikir geçmişten beri var yıllardır yazıyorum ama şu anda hiç ama hiiiçççç böyle bir heyecan yok.
Marmaray tüp içerisinde tren kalırsa ne olacak? Bunun cevabı bilinmiyor mu? Bağlantıyı kesen kapıların oraya kadar insanlar gidebildikleri takdirde sadece orada bir ekstra kapı vardı diye hatırlıyorum, bundan emin değilim ama aklımda öyle kaldı, bunu öğrenelim. Fakat kimse kusura bakmasın da tünel kırıldı ve su doluyor, diyelim böyle bir senaryo gerçekleşti, ya kimse kusura bakmasın da bu durumda yapacak bir şey yok ki, orada olmak istemem, kimsenin de olmasını istemem.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Marmaray Projesi 2004 yılında temel atma töreni yapıldı ve işlere başlandı.Fakat 2004 yılında temel atıldıktan sonraişer durma noktasına gelmiş ve 2009 yılına kadar arkeolojik kazılar devam etmişdir. Ayrıca tünel açma ve istasyon inşa bu dönemde üzerinde durulan en önemli noktalardır.Sinyalizasyon işleri bu tarihlerde planlanması yapılıyor ve herhangi bir aciliyet öngürülmüyordu.
Marmaray Projesi 12 yıllık Sinyalizasyon ve Haberleşme Sistemleri Uzman Baş Mühendisliğinden 2008'de emekli olan Elektrik/ Elektronik Yüksek Mühendisi Rıza Behçet Akcan projedeki hayati tehlikelere dikkat çekiyor.
Bu hesaba bakılırsa 12 yıl burda çalışmış olduğunu kabul edersek 2004 - 2014.. Rıza Beyin 2014 yılına kadar çalışmış olması gerekli. Yani şuan burda çalışıyor ve seneye kadar devam etmesi gerekli.Ayrıcamantık olarak 2008 'de emekli olduğu düşünülürse 2008 - 2004 = 4 yıl çalışmış olması gerekli.
Şunu özellikle belirtermk istiyorum. Proje açılıdğı zaman bazı eksiklikleri olacaktır. Bunu kabul etmemiz lazım ama güvenlik ve trenlerin sürüşleri konusunda ciddi bir hata yapılacağını veya baştan savma yapılacağını düşünmüyorum.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İşletmenin farklı bir firmada olması hadisesi ile ilgili de kendisi de duyum olarak dile getirmiş, dediğimiz gibi uzun yıllardır zaten Marmaray' ın TCDD tarafından işletilmemesi ile ilgili bir bakış/görüş var yeni bir şey değil, bana göre de Ulaşım A.Ş. tarafından işletilmeli, sürekli olarak dile dolanan kumanda merkezinin idaresi kimde olacak kavgasına da gerek yok, operasyonel anlamda şirket bunun altından kalkabilir, TCDD illa ki kendi trenlerimi kendim yönetmek istiyorum diyebilir bunun içide kumanda merkezinde ortak oturum yapılabilir, sonuçta her şey seyrü sefer planlaması ile ilgili ve büyük bir sıkıntı olacağını düşünmüyorum.
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
- Kemal Çevik
- Aylık Paso
- Mesajlar: 94
- Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 19:44
Iyi de Esat'cım açılana Marmaray demek ne kadar doğru, sadece boğaz geçişi, banliyö kısmını devreye sokamadıktan sonra 1970 lerden pek bir farkı yok, o zaman otobüsle Kadıköy'e gelir Eminönü/Karaköy'e vapurla geçerdik, şimdi trene bineceğiz o kadarrkadaş Marmaray açılacak kimse de ses yok Smile halk içinde muteber bir nesne değil mi yoksa?
Tünel/tüp projesindeki bunca gecikmeden faydalanıp banliyö hattının yenilenmesi çoktan bitirilmeliydi. Istanbul'un ikiyakası birbirine bağlanıyor ama henüz Avrupa Asyaya bağlanmış filan değil beri taraftan üstelik.
Kemal ÇEVİK
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hocam biliyorum, bende çokça yarım açılışları eleştiren birisiyim bilirsiniz, bu işte de muhakkak pek çok eksikler var. Sadece tüp geçişin açılmasına da bir yere kadar karşı değilim ama bu biraz daha geniş kapsamlı olmalı idi, yani Bakırköy - Söğütlüçeşme ya da Bostancı gibi bir güzergahta açılabilseydi çok ama çok daha iyi olurdu, ha benim gönlüm isterdi ki Halkalı-Gebze bir seferde eksiksiz açılsın (eksiksizden kastım belli, asansörü, yürüyen merdiveni, yönlendirmesi, herşeyi yapılmış) olmadı veya olamadı. Benim için Marmaray bütün sistemin ismi, baştan beri böyle lanse edildi o zaman öyle açılmalı, ha Tüp Geçiş önemsiz bir iş mi? Asla değil, projenin can damarı ve en önemli kısmı katılıyorum.
Diğer taraftan çok karıştırmak istemiyorum ama halk içinde öyle konuşmalara şahit oluyorum ki öyle apışıp kalıyorum Tüp geçiş hayırlı uğurlu olsun, kazasız belasız işlesin inşallah.
Aşağıdaki fotoğraflar ve video Rıfat Behar tarafından çekilmiştir ve izni ile paylaşılmıştır.
http://www.youtube.com/watch?v=5RC_wGjwEw8&
Diğer taraftan çok karıştırmak istemiyorum ama halk içinde öyle konuşmalara şahit oluyorum ki öyle apışıp kalıyorum Tüp geçiş hayırlı uğurlu olsun, kazasız belasız işlesin inşallah.
Aşağıdaki fotoğraflar ve video Rıfat Behar tarafından çekilmiştir ve izni ile paylaşılmıştır.
http://www.youtube.com/watch?v=5RC_wGjwEw8&