ist-M.04:03 » M3 Bakırköy Sahil-Kayaşehir Merkez Metro Hattı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Her ikinizin önerisi de gayet güzel mantık barındırıyor, ben kendimi tekrar ediyorum ama yine söyleyeyim illa aktarma ücreti olsun demiyorum ama mevcut yapıda bu gerekli, ücretlendirme sistemi değiştirilirse ki sizlerin önerileri de bu yönde gördüğüm kadarı ile o zaman tabii ki olabilir.
Diğer taraftan bakarsak bana Hakan'ın önerisi daha sıcak geldi, yani ileride belki de her hat kendi başına bir ana aks olarak tanımlanabilir bilemiyorum ama misal Marmaray, M4 ve Üsküdar metroları bence ana aks ama Bostancı-Ümraniye ya da Pendik-SGH gibi dikine hatlar tali aks durumundadır, peki avrupa yakasında hangisini sayalım. Bir standart konulabilir tabii ki yani mevcuttaki yolcu taşıma oranlarına bakılarak ta böyle bir sınıflandırma yapılabilir. Her ikinizin önerisini harman ederek ortaya başka fikirlerde çıkabilir, ben böyle önerileri değerli ve hoş buluyorum.
Diğer taraftan bakarsak bana Hakan'ın önerisi daha sıcak geldi, yani ileride belki de her hat kendi başına bir ana aks olarak tanımlanabilir bilemiyorum ama misal Marmaray, M4 ve Üsküdar metroları bence ana aks ama Bostancı-Ümraniye ya da Pendik-SGH gibi dikine hatlar tali aks durumundadır, peki avrupa yakasında hangisini sayalım. Bir standart konulabilir tabii ki yani mevcuttaki yolcu taşıma oranlarına bakılarak ta böyle bir sınıflandırma yapılabilir. Her ikinizin önerisini harman ederek ortaya başka fikirlerde çıkabilir, ben böyle önerileri değerli ve hoş buluyorum.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Bir bilet alacaksın, üç saat kullanacaksın. veya dört. Bilet fiyatı ona göre. Ek kısa yol veya kısa zaman bileti daha az paraya satılabilir. O kadar basit. Aslında bilet önemsiz, çok daha önemli olan günlük, haftalık, aylık ve senelik kartlar! Ama biz daha bilette tökezliyoruz. Meselâ bana göre o metro hatları ikincil olmayabilir.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bugün bu hattı yolculu işletmede ilk kez kullandım, yolcu sayısı öğleden önce 11:00 de oldukça düşük koca trendeki yolcuyu bir kalemde sayabilirsiniz yani, ama trenler gayet güzel, seyrü sefer güzel, istasyonlar ile ilgili genel konuşayım tasarım bana göre çok kötü, ne amaçla yapıldığını anlayamadığım garip süslemeler var tamam bunlar zevk meselesi belki başkası beğenir ama istasyon isimlerini fotoşop terk yaptırmak hangi akla hizmetti bilemedim. Bunun dışında ilk gezdiğimde yönlendirmeler iyi demiştim hatırlarsanız ki aslında evet sıfır açılmış bir hatta ilk kez bu kadar tam ama bugün bir alıcı göz ile baktım da pek çok sıkıntı söz konusu, özellikle tasarım anlamında bazı sıkıntılar vardı bir de standartlar konusunda.
Bu arada Olimpiyat stadında etkinlik olmadığı günler tren çalışmadığını söylemiştik ama bir önceki durak olan Ziya Gökalp Mah. sanırım ismi o durağa kadar tren ring sefer yapılıyor, yolcusu çok az koca tren 5 kişi ile gidiyor ama sonuçta gidiyor. Maç günü büyük sıkıntı olmamış sanırım 15.000 kadar yolcu kullanmış ki bunu tahliye de de çok sıkıntı yaşanmamış diye duydum. Yanlız bu Ziya Gökalp istasyonunda ciddi bir rutubet sorunu var, yani açılalı 6 ay olmuş olmamış ama araçtan çıktığınız anda kokuyu alıyorsunuz ve duvarlar da ıslaklık zaten gözle görülüyor, bunu garipsedim açıkçası, tamam istesem narkotik köpeği olarak çalışacak bir burna sahip olabilirim ama abartıyor olduğumu da sanmıyorum.
Bir de İkitelli Sanayii istasyonunda bir yöndeki çıkışta merdivenler kapalı tutuluyor, oradaki güvenlik görevlisi her geleni asansöre yönlendiriyor doğal olarak, yani turnikeler çıkış için açık merdivenler kapalı, neden? Ziya Gökalp te de bir taraf kapalı, mesela hissedilebilir zemin sadece açık olan girişten itibaren yapılmış ve ekleme olduğu ayan beyan ortada, diğer girişten itibaren yapılmamış, ne olacak o giriş açılınca mı eklenecek o zemin karoları? Ben garip buluyorum böyle şeyleri belirteyim istedim.
Bu arada Olimpiyat stadında etkinlik olmadığı günler tren çalışmadığını söylemiştik ama bir önceki durak olan Ziya Gökalp Mah. sanırım ismi o durağa kadar tren ring sefer yapılıyor, yolcusu çok az koca tren 5 kişi ile gidiyor ama sonuçta gidiyor. Maç günü büyük sıkıntı olmamış sanırım 15.000 kadar yolcu kullanmış ki bunu tahliye de de çok sıkıntı yaşanmamış diye duydum. Yanlız bu Ziya Gökalp istasyonunda ciddi bir rutubet sorunu var, yani açılalı 6 ay olmuş olmamış ama araçtan çıktığınız anda kokuyu alıyorsunuz ve duvarlar da ıslaklık zaten gözle görülüyor, bunu garipsedim açıkçası, tamam istesem narkotik köpeği olarak çalışacak bir burna sahip olabilirim ama abartıyor olduğumu da sanmıyorum.
Bir de İkitelli Sanayii istasyonunda bir yöndeki çıkışta merdivenler kapalı tutuluyor, oradaki güvenlik görevlisi her geleni asansöre yönlendiriyor doğal olarak, yani turnikeler çıkış için açık merdivenler kapalı, neden? Ziya Gökalp te de bir taraf kapalı, mesela hissedilebilir zemin sadece açık olan girişten itibaren yapılmış ve ekleme olduğu ayan beyan ortada, diğer girişten itibaren yapılmamış, ne olacak o giriş açılınca mı eklenecek o zemin karoları? Ben garip buluyorum böyle şeyleri belirteyim istedim.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu nasıl bir soru ya? geri dönen ray var, depoya kadar gidip geri dönüp gelebiliyor araçlar ama öyle olmuyor tabiialabay yazdı:Ring seferini anlamadım. Oradan geri dönen ray mı var?

- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Yahu, cidden anlamadım?
Ring tek bir yoldan bir yere gidip, başka tek bir yoldan oradan dönen bir hat. Ben öyle biliyorum. Ring: O. Ring: | değil herhâlde. Dönen ray derken, ring ray demiştim, sanmıyorum olduğunu. O zaman senin ring dediğin şimdi ne? Zaten her metro mekik olarak git-gel yapıyor, şimdi hepsi ring mi oldu?
Ayrıca orada hat her zaman sondurağa kadar işlemiyorsa, bunu haritalarda bir şekilde belirtmek gerekmez mi? Stad sırf özel trafik demek, ikâmetgâh yoksa.
Ve son sorum da şu olsun: Neden M1A ve M1B var da, M2A ile M2B (Seyrantepe) ile M3A ve M3B (Stad) yok? Bunun sebebi ne? Sistemi anlamaya çalışıyoruz.

Ring tek bir yoldan bir yere gidip, başka tek bir yoldan oradan dönen bir hat. Ben öyle biliyorum. Ring: O. Ring: | değil herhâlde. Dönen ray derken, ring ray demiştim, sanmıyorum olduğunu. O zaman senin ring dediğin şimdi ne? Zaten her metro mekik olarak git-gel yapıyor, şimdi hepsi ring mi oldu?
Ayrıca orada hat her zaman sondurağa kadar işlemiyorsa, bunu haritalarda bir şekilde belirtmek gerekmez mi? Stad sırf özel trafik demek, ikâmetgâh yoksa.
Ve son sorum da şu olsun: Neden M1A ve M1B var da, M2A ile M2B (Seyrantepe) ile M3A ve M3B (Stad) yok? Bunun sebebi ne? Sistemi anlamaya çalışıyoruz.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Heh şimdi oldualabay yazdı:Ring tek bir yoldan bir yere gidip, başka tek bir yoldan oradan dönen bir hat. Ben öyle biliyorum. Ring: O. Ring: | değil herhâlde. Dönen ray derken, ring ray demiştim, sanmıyorum olduğunu. O zaman senin ring dediğin şimdi ne? Zaten her metro mekik olarak git-gel yapıyor, şimdi hepsi ring mi oldu?

Haritaları bilemem ama hat üzerinde bilgilendirmeler mevcut, özellikle aktarma istasyonu İkitelli Sanayii de bolca mevcut, araç içi anonsta yapılıyordu yanılmıyorsam ayrıca Ziya Gökalp' te peronda bir güvenlik görevlisi duruyor ve burada olası yanlış bekleyen vatandaşları da uyarıyor.alabay yazdı:Ayrıca orada hat her zaman sondurağa kadar işlemiyorsa, bunu haritalarda bir şekilde belirtmek gerekmez mi? Stad sırf özel trafik demek, ikâmetgâh yoksa.
Güzel soru, bilgim ve fikrim yok. Sen mantığında haklısın hatırlarsan bende bir zamanlar madem mekik çekmeyi seviyoruz mekik sisteminin kendi içinde numarası olsun o zaman demiştim, yani aynı fikirdeyiz. Ama şöyle cevap vereyim yıllarca Otogar-Esenler arasında mekik işletme yapıldı ama hep M1 olarak dile getirildi ve kullanıldı, ben düşüncemi söylemiştim ama kabul görmemişti. Sanırım gerekçe yolcuların sadece 1 istasyonluk bir işletmeye numara verilmesi durumunda vereceği tepki olsa gerek, bu konu sakız yapılır ve eleştiri malzemesi olarak kullanılır, dolayısı ile eğer gerekçe bu ise makul buluyorum (doğru demiyorumalabay yazdı:Ve son sorum da şu olsun: Neden M1A ve M1B var da, M2A ile M2B (Seyrantepe) ile M3A ve M3B (Stad) yok? Bunun sebebi ne? Sistemi anlamaya çalışıyoruz.

Bir diğer sebebi yazarsam sen yine höykürücen masterplan diye

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Evet, şu İstanbul Olimpiyat işi yattı ve bitti. Bunun metroya, bilhassa bu hatta, yansıması acaba nasıl olacak?
Ve de çok ilginç, en önemli iki noktanın birisi: Toplu Taşım Ağı. Heh, ağ, alo, ağ! Bu konuda Tokyo da, Madrid de İstanbulu elbet (ve ne yazık ki!) dibe vurur. Tokyo herhâlde Madridten de ötede.
Bu olaydan çıkarılan ders var mı acaba?
Ve de çok ilginç, en önemli iki noktanın birisi: Toplu Taşım Ağı. Heh, ağ, alo, ağ! Bu konuda Tokyo da, Madrid de İstanbulu elbet (ve ne yazık ki!) dibe vurur. Tokyo herhâlde Madridten de ötede.
Bu olaydan çıkarılan ders var mı acaba?
