izm-B.02 » İZBAN Torbalı Uzatması
- Özgür Türkler
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 364
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
Bu demiryolunu bence 4 hat olarak düşünmeleri gerekirdi.
Çandarlı ya dünyanın en büyük limanlarından birini yapacağız diyorlar, buraya yükleri neyle taşımayı düşünüyorlar acaba? Aslan gibi! duble yollar yaptık diyorlardır herhalde...
Bu demiryolu Aliağa'dan Çandarlı'ya kadar uzatılıp bu limana yükler demiryolu ile taşınmalı diye düşünüyorum. Eğer bu kadar yoğun çalışacak bir banliyö sistemi olacak ise 2 hattın bu işi yapmaya yetmeyeceği aşikar. En azından İzmir merkezden yada Menemen'den Çandarlı'ya kadan olan kısımda yetmeyecektir. Aydın ,Antalya ve Denizli'deki veya İzmir'den daha güneydeki sanayi üretimlerinin de demiryolu ile ulaştırılacağını düşünürsek tüm yolun 4 hat olması en doğrusu olacaktı.
Çandarlı ya dünyanın en büyük limanlarından birini yapacağız diyorlar, buraya yükleri neyle taşımayı düşünüyorlar acaba? Aslan gibi! duble yollar yaptık diyorlardır herhalde...
Bu demiryolu Aliağa'dan Çandarlı'ya kadar uzatılıp bu limana yükler demiryolu ile taşınmalı diye düşünüyorum. Eğer bu kadar yoğun çalışacak bir banliyö sistemi olacak ise 2 hattın bu işi yapmaya yetmeyeceği aşikar. En azından İzmir merkezden yada Menemen'den Çandarlı'ya kadan olan kısımda yetmeyecektir. Aydın ,Antalya ve Denizli'deki veya İzmir'den daha güneydeki sanayi üretimlerinin de demiryolu ile ulaştırılacağını düşünürsek tüm yolun 4 hat olması en doğrusu olacaktı.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Özgür sonuna kadar haklısın ama bizim bu yük taşımacılığı içinde demiryolu sözlerimiz kimsenin kulağına gitmiyor, hadi bizi geç zurnanın son deliği halk olarak ne haddimize ama bazı iş kesimleri ya da organizasyonlarda bunu dile getiriyor fakat sallayan yok. 2 hat bir demiryolu yaparak "tamam abi burdan gündüz banliyö gece yük treni geçer bize çok" gibi bir şey var. Kimse ne bölgesel trenleri ne de yük trenlerini düşünmüyor. Dört bir tarafa yht gidecek dertler bitecek. Bu kadar çok demiryolu işi yapılan bir dönemde ve bence bahsettiğin güzergah gibi arazi olarakta müsait güzergahlarda 4 hatlı yollar inşa edilmeli idi. Lafa gelince başkaları 100 yıl önce yaptı bizde yapılmadı şimdi yapıyoruz diyoruz ama 100 yıl sonra adamların 100 yıl önce yaptığını yapıyoruz, dar yere kendimizi sıkıştırıyoruz. Biraz bakınsalar bugün değil 2 kentiçine bile 3-4 hat döşemiş kentler bile nereye ne yapsakta kapasiteyi arttırsak diye kıvranıyorlar.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Bu uzatmanın açılışı yaz aylarına kalmış. Dün zaten Başbakan, Konya'dan gelen seçmenlere İzmir'de seslenirken, belediyenin İzban duraklarını yetiştiremediğini söylüyordu. Belediyeye sorarsan da asıl suçlu TCDD.
Sanırım yaz gibi Cumaovası-Torbalı-Tepeköy açılışı gerçekleşecek. Ancak, bir sonraki uzatma (Selçuk veya Bergama) için birkaç yıl geçecek gibi gözüküyor..
Sanırım yaz gibi Cumaovası-Torbalı-Tepeköy açılışı gerçekleşecek. Ancak, bir sonraki uzatma (Selçuk veya Bergama) için birkaç yıl geçecek gibi gözüküyor..
-
- Kaçak Yolcu
- Mesajlar: 7
- Kayıt: 04 Nis Cum, 2014 18:02
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 31
- Kayıt: 09 May Cum, 2014 02:55
Bir sonraki istasyon Torbalı
Büyükşehir Belediyesi, 30 kilometrelik İZBAN Torbalı hattındaki 5 istasyon ve 8 karayolu geçidinin yapımını tamamladı. Torbalı, Selçuk, Bayındır, Tire ve Ödemişlilerin İzmire ulaşımını kolaylaştıracak çalışmaları yerinde inceleyen Başkan Aziz Kocaoğlu, TCDD ile birlikte kentimize yeni bir ulaşım aksı daha kazandırdığımız için mutluyuz diye konuştu.
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, TCDD ile İzmir Büyükşehir Belediyesi ortaklığında gerçekleştirilen ve Cumhuriyet tarihinin en büyük kent içi toplu ulaşım projesi olan İzmir Banliyö Sistemi İZBAN hattının Torbalıya (Tepeköy) kadar uzatılması için yürütülen çalışmaları yerinde inceledi. İzmir Büyükşehir Belediyesinin yapımını tamamladığı istasyon ve karayolu geçitlerini dolaşarak Torbalı Belediye Başkanı Adnan Yaşar Görmez ve Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Raif Canbek ile yüklenici firma yetkililerinden bilgi alan Başkan Kocaoğlu, Bizim nazarımızda iş bitti. TCDD de elektrifikasyon ve sinyalizasyonu tamamlamak için hızlı bir şekilde, canla başla çalışıyor. Onlar tamam dediği zaman deneme seferlerine başlayacağız şeklinde konuştu.
Çoğu gitti, azı kaldı
İZBANın 80 kilometrelik Aliağa-Menderes hattında olduğu gibi 30 kilometrelik Torbalı hattında da TCDD ile işbirliği yaptıklarını hatırlatan Başkan Aziz Kocaoğlu, Onlar çift hat ile elektrifikasyon ve sinyalizasyonu yapıyor. Biz de istasyonları, köprüleri ve menfezleri yapıyoruz. Bizim nazarımızda iş bitti. Tabi bu ortak bir proje.. Birlikte bitirdiğimiz zaman ortak hedefe ulaşacağız. Biz kendi işimizi 2014 Haziran gibi bitirmeyi öngörüyorduk, o takvime uyuyoruz. Elektrifikasyon ve sinyalizasyon ne zaman biterse biz hazırız dedi.
İzmir Büyükşehir Belediyesinin Torbalı hattı üzerindeki 5 istasyon ve 8 karayolu üst geçidinin yapımını tamamladığını hatırlatan Başkan Kocaoğlu sözlerini şöyle sürdürdü: Hattın ihtiyaçlarına göre projeye sonradan ilave edilen Kuşçuburun İstasyonunda ise kabadayız. Ancak burada trenlerin, sistemin çalışmasını engelleyecek bir dururumuz yok. O aşamayı geçtik. İnce işleri var, onları trenler çalışırken de yaparız, problem yok. TCDD de hızlı bir şekilde bu hattı bitirmek için canla başla çaba harcıyor. Onlar tamam dediği zaman deneme seferlerine başlayacağız. Zaten çekerler de gelmeye başladı. İZBAN hattını şimdi 110 kilometreye çıkarıyoruz. Yakında güneye 30 kilometre daha ekleyerek Selçuka, kuzeye 45 kilometre daha ekleyerek de Bergamaya gitme durumu var. Yani hattı 75 kilometre daha uzatacağız. Bunları da yaptığımızda, 185 kilometrelik bir banliyö sistemimiz olacak ve Selçuk ile Bergamaya ulaşacağız. Çoğu gitti azı kaldı. Biz yaptığımız işten son derece memnunuz. Bu, bir devlet teşekkülü ile bir büyükşehir belediyesinin ilk kez hayata geçirdiği bir projedir. Kentimize böyle bir ulaşım aksını kazandırdığımız için mutluyuz. Daha yenilerini yapmak için de çalışmaya devam ediyoruz.
5 istasyon, 8 karayolu geçidi tamam
İzmir banliyösünü toplam 110 kilometreye çıkaracak ilave hat üzerinde İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından Develi, Tekeli, Pancar, Torbalı ve Tepeköyde 5 istasyon inşa edildi. Yine hat üzerinde araçlar için kesintisiz ulaşım imkanı sağlanması amacıyla Tekeli, Pancar, Kuşçuburnu, Menderes Gölcükler, Torbalı merkez, Tepeköy, Develi karayolu üst geçitleri ile Cumaovası karayolu alt geçitleri yapıldı. Vatandaşların karşıdan karşıya geçişleri için ise Torbalı Ertuğrul Kavşağına yapılan yaya üst geçidi hizmet vermeye başladı. Vatandaşlardan gelen talepler ve yeni ihtiyaçları da değerlendiren Büyükşehir Belediyesi, bu kapsamda 2 adet yaya üst geçidinin projelerine başladı.
Öte yandan hat üzerinde artan ihtiyaçlara cevap vermesi için projeye sonradan dahil edilen Torbalı Kuşçuburnu istasyonunun çalışmaları sürüyor. Ayrıca hattın haberleşme sistemleri ile Fiber optik döşenmesi çalışmaları da, TCDDnin elektrifikasyon ve sinyalizasyon sistemleri işi ile paralel yürütülüyor. İstasyonlar ve haberleşme sistemleri için 37 milyon 255 bin TL, karayolu geçitleri için 32 milyon 780 bin TL olmak üzere hattın toplam yatırım maliyeti 70 milyon TLyi aşıyor.
Önce Torbalı, sonra Selçuk
Yeni İZBAN hattının devreye girmesiyle Aliağadan ve kent merkezinden binen yolcular Torbalıya kadar güvenli, hızlı, kesintisiz ve konforlu yolculuk olanağına kavuşacak. Selçuk, Bayındır, Tire ve Ödemiş yolcuları da Torbalıdan itibaren İzmir merkezine ve oradan da Aliağaya kadar raylı sistem ile yolculuk yapabilecek.
Raylı sistem ağını geliştirmek için çalışmalarını aralıksız sürdüren İzmir Büyükşehir Belediyesi, İzmir Banliyö Sistemi İZBANı Selçuka kadar uzatmak için de uygulama projelerini hazırlıyor. Bu kapsamda Torbalı-Tepeköy ile Selçuk arasındaki 26 kilometrelik hat üzerinde 2 adet istasyon (Sağlık ve Selçuk istasyonları), 3 karayolu üst geçidi ve 6 adet menfez tipi karayolu alt geçidi yapılacak.
İş bölümü yapıldı
Büyükşehir Belediyesinin TCDD ile yaptığı protokole göre, istasyon yapımları ve karayolu alt-üst geçitleri İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından yapıldı. Cumaovasından Torbalıya kadar mevcut tek hat demiryolu ise TCDD tarafından çift hatta çıkarılıyor. Hattın koruma duvarlarının yapımı, sinyalizasyon ve elektrifikasyon sistemlerinin Aliağa-Cumaovası hattına uyumlu bir şekilde Torbalı Tepeköye kadar uzatılması ise yine TCDD tarafından yapılıyor.
http://www.izmir.bel.tr/HaberDetay/10437/tr
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 31
- Kayıt: 09 May Cum, 2014 02:55
Tren yola çikti!
2011 yilindan bu yana merakla beklenen IZBANda test sürüsleri basladi. Birkaç ay devam edecegi belirtilen test sürüslerinin ardindan son rötuslar yapilacak ve Mayista resmen yolcu tasiyacak.
TORBALILILARIN yillardir merakla bekledigi IZBAN hattinda sevindirici gelismeler yasaniyor. 6 ay önce bitirilmesi hedeflenen fakat elektrifikasyon sisteminde yasanan hirsizliklar nedeniyle bir türlü devreye alinmayan hatta çalismalarin büyük bir kismi tamamlandi. Devlet Demiryollari Genel Müdürlügü 3.Bölge Müdürlügü Torbali hattinda gecikmeye neden olan elektrik sisteminin tamamlandigini duyurdu. Önceki gün elektrifikasyon hattina 25 bin voltluk enerji verildi ve Cumaovasindan baslayip Torbaliya kadar devam eden bir test sürüsü gerçeklestirildi.
HAYALDI GERÇEK OLDU
TCDD ile Izmir Büyüksehir Belediyesi ortakliginda gerçeklestirilen ve Cumhuriyet tarihinin en büyük kent içi toplu ulasim projesi olan Izmir Banliyö Sistemi (IZBAN) hattinin Torbaliya (Tepeköy) kadar uzatilmasi için çalismalar 4 yildir sürüyor. Torbali hattinin devreye girmesiyle Aliagadan ve kent merkezinden binen yolcular Torbaliya kadar güvenli, hizli, kesintisiz ve konforlu yolculuk olanagina kavusacak. Selçuk, Bayindir, Tire ve Ödemis yolculari da Torbalidan itibaren Izmir merkezine ve oradan da Aliagaya kadar rayli sistem ile yolculuk yapabilecek. Bir türlü tamamlanamayan yüz milyonlarca liralik projede artik son virajda dönülmek üzere.
http://www.buyuktorbali.com/tren-yola-cikti-2
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Seçime yetişememiş, iki taraf birbirine laf etmeye başlamış.
http://www.rayhaber.com/2015/izban-hatt ... n-gecikti/
http://www.rayhaber.com/2015/izban-hatt ... n-gecikti/
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu İZBANın Torbalıya ulaşmasında yaşanan gecikmeyle ilgili olarak Bugüne kadar proje ortağım TCDD ile ilgili en ufak bir şey söylemedim. Ama Torbalı bölgesinde İZBANı Büyükşehir bitirmediği için açılmadı şeklinde bir yerel politika yapılıyormuş. O nedenle söylüyorum: Biz Torbalı İZBAN ile ilgili her türlü yükümlülüğümüzü aylar öncesinden yerine getirdik. TCDD sinyalizasyonu bitirdiği an hat çalışmaya başlayacak. Bugüne kadar TCDD yetiştiremedi diye ağzımızdan bir şey çıkmadı. Yine çıkmıyor. Ama hiçbir suçumuz, günahımız olmamasına rağmen böyle menfi bir propaganda yapanlara karşılık, Torbalıdaki vatandaşlarımızın kafasının bulanıklığını gidermek için bu açıklamayı yapmak zorundayım dedi.