ist-M.03:02 » M2 Şişhane-Yenikapı Güney 2.Etap İnş
- Özgür Türkler
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 366
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
Cumartesi Unkapanından geçtim, eksik son parçayıda takmıştılar deniz üstündeki. Dikaktimi birşey çekti, kara tarafındaki sabit kısımla köprünün kablo ile taşınan kısmının birleşim yerleri ve hareketli kısmın birleşim yerleri arasıında 1-2 metre civarında boşluklar var. Buraları sanki minik bir parçası eksik gibi duruyor ama birleşim yerlerine özel birşeyler yapılacağı için boş bırakılmıştır herhalde.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Aslında şöyle bir şey var
orası yatay kavisli bir şekilde açılıp kapanacaksa, uçlar düz ve bitişik olamaz. O yüzden, aslında o uçlarda, büyük parçalar yerlerini aldıktan sonra, kalan boşluğu aşacak, öne doğru çıkan (metalik?) diller olmalı. Veya alttan yukarı doğru katlanan diller. Veya da yukarıdan aşağıya doğru.
- Özgür Türkler
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 366
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
12 cm? Bu biraz az değil mi?! Orada ne kadar yükseklikte bir şey burun buruna gelecek? Ben 30, 50 veya daha fazla cm beklerdim. Neyse, olup bittikten sonra, göreceğiz. Ama böyle hidrolikle iş de oho yani. O hidrolik bozulursa, bunu nasıl yedekleyebilirler? Öyle Haliçin üstünde, tuzlu suya yakın, hidrolik işletmek biraz zor değil mi? Bakım açısından? Yoksa ben gözümde büyütüyor muyum?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bence gözünde büyütüyorsun Başar
takma kafana sen bunları, işin mimarı mühendisi düşünmüştür herhalde, bak görüyoruz işte diğer köprülerde bir sorun varmı? 
12 cm. konusuna gelince ben onu sabah 20 okumuşum cevabımı ona göre yazacaktım şimdi pc de düzgün okuyunca cevabım değişti. Tabii bu yazdıklarımız sadece tahmin ama ben de şöyle düşündüm. Başarın dediği gibi iki parça arasında elastikiyetide sağlamak adına birbirine geçen tırnak şeklinde bir yapı kurulacak olabilir tabii bu düzeneğin üst kısmında yer alacak, burada tırnakları birbirinden kurtarmak için 12 cm. lik bir yükselme sonrasında platform dönecek. Daha önce yayınladığımız çizimlerden hatırladığım kadarı ile zaten orada bir yay şeklinde birleşiyor iki parça dolayısı ile aradaki sürtünme yapacak parça mesafesi de açıldıktan sonra birbirine değeceğine sanmıyorum, dediğim gibi muhakkak bunlar düşünülüp hesaplanmıştır, tabii bizde merak ediyoruz acaba nasıl nasıl? diye


12 cm. konusuna gelince ben onu sabah 20 okumuşum cevabımı ona göre yazacaktım şimdi pc de düzgün okuyunca cevabım değişti. Tabii bu yazdıklarımız sadece tahmin ama ben de şöyle düşündüm. Başarın dediği gibi iki parça arasında elastikiyetide sağlamak adına birbirine geçen tırnak şeklinde bir yapı kurulacak olabilir tabii bu düzeneğin üst kısmında yer alacak, burada tırnakları birbirinden kurtarmak için 12 cm. lik bir yükselme sonrasında platform dönecek. Daha önce yayınladığımız çizimlerden hatırladığım kadarı ile zaten orada bir yay şeklinde birleşiyor iki parça dolayısı ile aradaki sürtünme yapacak parça mesafesi de açıldıktan sonra birbirine değeceğine sanmıyorum, dediğim gibi muhakkak bunlar düşünülüp hesaplanmıştır, tabii bizde merak ediyoruz acaba nasıl nasıl? diye

- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Eninde sonunda oradan ray geçecek, raydan araçlar geçecek, yani o uç acaip bir yük taşıyabilir bir kabiliyete sahip olmak zorunda. he bir de yayalar geçecek, öyle 1015 santimlik bir ince (püf) noktanın olması bana biraz garip geliyor. Ama Esatın da dediği gibi, lee biz kim oluyoruz, bunun mühendisleri var. Bir de bakımı var. Öteki köprüler de maşaallah!
-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
Benim merak ettiğim bir konu var. Yenikapı transfer istasyonu ile Yenikapı iskelesi arasında bir bağlantı olacak mı ? M1 ya da M2'den her hangi birisinin İskeleye bağlanması düşünülüyor mu ? Benim düşünceme göre böyle bir bağlantı yapmak yararlı olabilir. Bursa , Bandırma gibi dış hat ve bunun haricinde iç hat yolcuları raylı sistem ile iskeleye gelip deniz yolu ile dağıtılabilirler.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Başlığın birinde şöyle bir şey yayınlamıştım üzerine de konuşmuştuk diye hatırlıyorum. Projelerde hiç böyle bir altgeçit olduğunu duymadım, bana göre olmalıydı, yani direkt konkorsun üst katından bir yerden sahil yolunu alttan geçen içinde yürüyen bantları falan olan, hani yürüme kolaylığı olsun diye ama dediğim gibi proje içinde duymadım, bu saatten sonra yapılırsa da fikir babasıyım kardeşimbtgn yazdı:Benim merak ettiğim bir konu var. Yenikapı transfer istasyonu ile Yenikapı iskelesi arasında bir bağlantı olacak mı ? M1 ya da M2'den her hangi birisinin İskeleye bağlanması düşünülüyor mu ? Benim düşünceme göre böyle bir bağlantı yapmak yararlı olabilir. Bursa , Bandırma gibi dış hat ve bunun haricinde iç hat yolcuları raylı sistem ile iskeleye gelip deniz yolu ile dağıtılabilirler.


- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yaklaşık 450 mt. bence hiç uzun değil, ayrıca dediğim gibi yürüyen bantlar ile donatılmış bir tünel olursa sıkıntı da doğurmaz, ölçtüğüm yer marmaray güney duvarı ile yenikapı ido binasının önü, bilmem bana pek uzun gelmedibtgn yazdı:Bu mesafe yürümek için biraz uzun sanki , daha kolay aktarma yapabilmek için yürüme yolu yerine belki bir mekik hattı yapılabilir.


AHL içinde pasaporttan en batı dış kapıya olan mesafeden kısa