tr-M.09 » Metro İnşaatlarına Ulaştırma Bakanlığı Müdahil Olmalı mı?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18113
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Gökçek akıllılık yaptı da diyebiliriz yapmadı da, Ankara metro projeleri ne zaman başladı bilmiyorum açıkçası, kim başlattı bilmiyorum o yüzden böyle söylüyorum Gökçek'in bu işlere başlarken kafasında böyle bir düşünce varmıydı onu da bilmiyoruz ama UBAK devralmadan önce zaten bayağı bir yol kat edilmiş gibi sadece bitiremiyordu, ha bu işi dile getirdi, ön ayak oldu ama belki de sadece böyle bir şeyin dile getirilmesi gerekiyordu Gökçek dile getirdi ve halihazırda yarım kalmış en çok metro onda olduğu için kâr a geçende o oldu
Diğer taraftan Ankara metrosu kounsunda sormuştuk aslında ortada devam eden 3 metro hattı mı var yoksa 2 uzatma ve 1 ayrı metro hattı mı var, tanımlamalar önemli bence ve bilmiyorum ama orada hiçte 3 ayrı metro daha hizmete girecek gibi görünmüyor M1 her iki uçtan uzatılıyor ekstra olarak Keçiören metrosu inşa ediliyor, görünen bu. Km bazında değerlendirirsek tabii ki bir anda bayağı bir artış yakalamış olacaklar.
Antalya'ya dönersek madem görev kapsamı böyle imiş DLH ya da yeni ismi ne ise, bence bunu değerlendirsin ve bana kalırsa en azından pre-metro olarak işe giriştirsin derim. Biliyorum sizler için bir şeyler yapılsında adı ne olursa olsun ama öyle değil işte, Antalya büyüklüğünde bir kentte metro olmalı, hiç uzun sürer, çok para tutarına bakmadan metro yapılmalı.
Diğer taraftan Ankara metrosu kounsunda sormuştuk aslında ortada devam eden 3 metro hattı mı var yoksa 2 uzatma ve 1 ayrı metro hattı mı var, tanımlamalar önemli bence ve bilmiyorum ama orada hiçte 3 ayrı metro daha hizmete girecek gibi görünmüyor M1 her iki uçtan uzatılıyor ekstra olarak Keçiören metrosu inşa ediliyor, görünen bu. Km bazında değerlendirirsek tabii ki bir anda bayağı bir artış yakalamış olacaklar.
Antalya'ya dönersek madem görev kapsamı böyle imiş DLH ya da yeni ismi ne ise, bence bunu değerlendirsin ve bana kalırsa en azından pre-metro olarak işe giriştirsin derim. Biliyorum sizler için bir şeyler yapılsında adı ne olursa olsun ama öyle değil işte, Antalya büyüklüğünde bir kentte metro olmalı, hiç uzun sürer, çok para tutarına bakmadan metro yapılmalı.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 221
- Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56
Ankara'daki 3 metro inşaatının temeli 2000'li yılların başında atıldı. 2001, 2002, 2003 vb olmalı.
Ankara'daki metro inşaatlarının her biri ayrı hat mı oluşu tamamen yoruma kalmış.
Şimdi ortada 10'ar km civarında 3 metro projesi var.
Bursaray gibi 3-4 istasyon açılmıyor. Sadece 3 metro projesi de bir şekilde M! hattına bağlanıyor. Bu bakımından uzatma hatları olarak düşünülebilir.
Ancak benim gözüm de 3 ayrı metro hattı vardır diyebilirim.
2014'te metrolar açılırsa M2 ve M3 büyük ihtimalle M1'le birlikte çalışacak.
M4'ün durumu ise hale belli değil, büyük ihtimalle (bana göre) aktarmalı olacak.
Sonuçta İstanbul'daki Kadıköy-Kartal Metrosu gibi olmayacak ancak inşaat tabelalarında M2 Kızılay-Çayyolu Metro hattı vb ibareler geçiyor.
Antalya metroya aç
Ankara'daki metro inşaatlarının her biri ayrı hat mı oluşu tamamen yoruma kalmış.
Şimdi ortada 10'ar km civarında 3 metro projesi var.
Bursaray gibi 3-4 istasyon açılmıyor. Sadece 3 metro projesi de bir şekilde M! hattına bağlanıyor. Bu bakımından uzatma hatları olarak düşünülebilir.
Ancak benim gözüm de 3 ayrı metro hattı vardır diyebilirim.
2014'te metrolar açılırsa M2 ve M3 büyük ihtimalle M1'le birlikte çalışacak.
M4'ün durumu ise hale belli değil, büyük ihtimalle (bana göre) aktarmalı olacak.
Sonuçta İstanbul'daki Kadıköy-Kartal Metrosu gibi olmayacak ancak inşaat tabelalarında M2 Kızılay-Çayyolu Metro hattı vb ibareler geçiyor.
Antalya metroya aç
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18113
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Keçiören yani nam-ı değer M4 ayrı bir hat, ama diğer ikisi yani Sincan ve Çayyolu benim tüm bilgilerden anladığım kadarı ile teknik olarak M1 in devamı, o yüzden öyle yazdım işi çok göstermek için her inşaata numara vermişler bence onlar etap numarası ama bizde gidiyor fark etmez, yarısına kadar başka numara vermediklerine de şükrediyorum inşaat tabelalarında tabii ki yazılan kesimin ismi yazar ama oradaki numara hadisesi eminimki belediyenin dürtüklemesi ile ya da isteği üzerine M2 yazılmıştır. Neyse bunlar başka konular Ankara bakanlığa devretti ve hatlarını yaptırıyor ve yakın bir zamanda da açacak, büyük bir atılım olacak ve seçim öncesine yetişeceği için zaten yeri garanti olan Gökçek başka siyasi gerekler ortaya çıkmaz ise bir dönem daha Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı olacak. Öyle ya da böyle, ben bakanlığa devre karşı gerekçelerimi en başında yazmıştım, olay net değil bazı açılardan ama şu da bir gerçekki devlet bir şekilde desteklemeliydi ve gereğide bu şekilde yapıldı.ÖmerYILMAZ yazdı:Ankara'daki 3 metro inşaatının temeli 2000'li yılların başında atıldı. 2001, 2002, 2003 vb olmalı.
Ankara'daki metro inşaatlarının her biri ayrı hat mı oluşu tamamen yoruma kalmış.
Şimdi ortada 10'ar km civarında 3 metro projesi var.
Bursaray gibi 3-4 istasyon açılmıyor. Sadece 3 metro projesi de bir şekilde M! hattına bağlanıyor. Bu bakımından uzatma hatları olarak düşünülebilir.
Ancak benim gözüm de 3 ayrı metro hattı vardır diyebilirim.
2014'te metrolar açılırsa M2 ve M3 büyük ihtimalle M1'le birlikte çalışacak.
M4'ün durumu ise hale belli değil, büyük ihtimalle (bana göre) aktarmalı olacak.
Sonuçta İstanbul'daki Kadıköy-Kartal Metrosu gibi olmayacak ancak inşaat tabelalarında M2 Kızılay-Çayyolu Metro hattı vb ibareler geçiyor.
Antalya metroya aç
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18113
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Biraz geç gördüğüm bir haber, ancak bu kadar yetişebiliyorum. Adana metrosu 2. etabı yapım için Ulaştırma Bakanlığına devredilecekmiş, bakanlık ile anlaşma sağlanmış ve 2013 bütçesinde de kaynak ayrılmış. Gerçi henüz etüd projesi yeni yapılan bir hat durumunda, bu yılı en iyi ihtimal ile uygulama projesi yapılarak geçirir gibi geliyor bana.
http://www.rayhaber.com/2012/ulastirma- ... ina-geldi/
http://www.rayhaber.com/2012/ulastirma- ... ina-geldi/
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18113
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bakanlığa devretmeninde bir geri ödemesi var, fakat banka kredisinden cazip olduğu kesin Bursa elindeki Kestel etabını bitireceğini düşünüyordur, ama gerisi ne olur, daha doğrusu gerisi için Bursa'nın bir düşüncesi varmı? Yani Bursaray bana kalırsa yaygınlaştırılabilir, tramvay hatları ile kent içindeki sıkıntılar çözülebilir ama hızlı ve kesintisiz erişim gereken ya da tramvay yapmanın astarı yüzünden pahalıya geleceği noktalar için bence Bursaray geliştirilmeli.
-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
Bursarayın geliştirilebileceği 3 nokta kaldı onun dışında hat daha da uzamayacak çünkü şehir limitlerine ulaşıldı. Geliştirilecek noktalar ;
Emek istasyonu - Hızlı tren garı : 2.5 - 3 km
Üniversite istasyonu - Görükle : 2.5 - 3 km
Kestel İstasyonu - Bursa Teknik Üniversitesi : 2 km
Toplamda max. 8 km hat uzatması daha yapılacak ve ondan sonra Bursaray tamamlanmış olacak. Belediye bu hatlardan sonra tüm kaynağını tramvay hatlarına aktarabilecek.
Emek istasyonu - Hızlı tren garı : 2.5 - 3 km
Üniversite istasyonu - Görükle : 2.5 - 3 km
Kestel İstasyonu - Bursa Teknik Üniversitesi : 2 km
Toplamda max. 8 km hat uzatması daha yapılacak ve ondan sonra Bursaray tamamlanmış olacak. Belediye bu hatlardan sonra tüm kaynağını tramvay hatlarına aktarabilecek.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18113
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Peki sizce durum ne? Mesela Başkan ın projem diye sunduğu Kükürtlü - Ankara Yolu diye bir tramvay projesi var geçmişte, şöyle kabaca bir göz atınca bile orada bir tramvay yapmaya çalışmakta onu işletmekte zulüm göründü bana o kadar istimlak bilmemne masrafına girene kadar benzer bir güzergahta kentin kuzeyini turlayan bir bağlantı yapılsa ve nasıl olsa metro bir şekilde bakanlığa havale edilse verimli olmaz mı?
-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
Sanırım Paşa çiftliği İstasyonundan başlayıp İnönü caddesine giden tramvay hattı projesinden bahsediyorsunuz. Şu anda bu hattın geçeceği alan evlerle dolu ve dediğiniz gibi kamulaştırma gerekiyor ama şu var ki belediye bu güzergahta 30m genişliğinde bir yol inşaatı yapıyor ve tramvay hattı da yapılan bu yolun bir kısmını kullanacak. Yani kamulaştırma zaten yapılıyor.Kükürtlü - Ankara Yolu diye bir tramvay projesi var
Bu güzergahta metro olur mu konusuna gelirsek bence israf olur. Bu bölgenin geneli şehrin çöküntü bölgesi konumunda ve halkın ana ulaşım hedefi Heykel bölgesi. Yay şeklinde şehri kuzeyden çevreleyen bir hat bu bölge halkının ulaşım ihtiyaçlarına cevap vermez. Ancak burada yay şeklinde planlanan tramvay hattı SGK ile Adliye istasyonları arasından T1 ringine girecek ve bölge halkının ulaşmak istediği yere biraz dolambaçlı da olsa gitmiş olacak. Buna karşılık Terminal hattı metro olarak yapılıp bu hattaki istasyonlara besleme tramvay hatları oluşturulsaydı sadece bu bölge için değil tüm Bursa için faydalı olurdu.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18113
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Evet aynı hattan bahsediyoruz, google görüntülerinde kısmen yapılmış istimlakler var geniş bir cadde açılıyor orada, onu gördüm ama emin olamadığım için sizlere danıştım. Terminal hattının metro olması konusuna katılıyorum, eğer öyle olsa idi bu bahsettiğimiz hat bir tramvay hattı olarak o metroyu gayet iyi beslerdi diye düşünüyorum bende. Neyse sağlık olsun, zaten mevcutta orada bir cadde açılıyor ise ekstra masraf diye bir şey söz konusu değil, bu durumda metro büyük bir masraf olur.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Kaynak: Uaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı 2013 İdare Performans Programı
http://www.ubak.gov.tr/BLSM_WIYS/UBAK/t ... 4_1_64.pdf
http://www.ubak.gov.tr/BLSM_WIYS/UBAK/t ... 4_1_64.pdf