TCDD 7. Bölge Müdürlüğü hudutları içerisinde yer alan Bozanönü-Isparta ve Alayunt-Balıkesir hattında başlattığı yol yenileme çalışmaları devam ediyor.
En Eski Ana Hat Rayları
7. Bölge Müdürlüğü tarafından yenileme çalışmalarına Bozanönü-Isparta arasındaki 13 km.lik demiryolu hattında başlandı.
1936 yılında döşenen ve bugüne kadar hiç değişmeyen 1908 yılı imalatı rayların mevcut olduğu bu hattaki demiryolu, teknik ömrünü tamamlamış olması nedeniyle trenlerin hız sınırı saatte 30 km ‘ye kadar düşmüştü.
Yolun eski ve hız sınırının düşük olması nedeniyle Isparta Gar’a gelen Pamukkale Ekspresi 27.7.2008 tarihinde İzmir-Isparta-İzmir arasında çalışan Göller Ekspresi 03.03.2008 tarihinde seferden kaldırıldığı Bozanönü- Isparta hattına 36 metre uzunluğunda yeni raylar döşenecek.
Bu hattaki yolun yenileme maliyeti yaklaşık 1.450.000,00 TL.
Alayunt-Balıkesir Hattı
Diğer taraftan, 7.Bölge Mıntıkasındaki Alayunt-Balıkesir hattında da yol yenileme çalışmalarına 06.05.2010 tarihinde başlandı.
Bu hattaki Nusrat-Balıkesir arası olan 25.5 km lik kesim 01.07.2010 tarihi itibarı ile tamamlandı.
tr-D.08 » TCDD Bakım Onarım Duyuruları
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
tr-D.08 » TCDD Bakım Onarım Duyuruları
TCDD bünyesindeki hatlarda gerçekleştirilen bakım onarım çalışmalarını bu başlık altına topluyorum.
En son Esat tarafından 18 Eki Pzt, 2010 22:49 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://kurumsal.tcdd.gov.tr/home/detail/?id=895TCDD 5. Bölge Müdürlüğü, yol yenileme çalışmalarını, sorumluluk alanında bulunan Malatya-Çetinkaya Demiryolu hattındaki Demiriz İstasyonu’nda başlattı.
En son yol yenilemesi 1979 yılında yapılan bu hattın, gerek Demirdağ-İskenderun cevher taşımalarının yapıldığı bir hat olması, gerekse bölgeyi TCDD şebekesine bağlayan en kısa hat olması nedeniyle büyük önem arz ettiğini ifade eden Ülker şunları kaydetti: “Yapılacak yol yenilemesinde mevcut 49 kilometrelik eski raylar, 60 kilometrelik yeni raylarla ve bu raylara uygun evsaftaki yeni beton traverslerle tebdil edilecektir. 140 kilometrelik bu hattın yenilenmesi için toplam 220 bin adet beton travers, 16 bin 800 ton ray kullanılmış olacaktır. Yol yenilemesinde 7 bin 777 adet ray kaynağı yapılacaktır. Yol yenilemesinde 4 buraj makinası, 2 reglatör, 2 eleme makinası, 2 ekskavatör, 2 adet silindir, 2 adet JCB makinası çalıştırılacaktır. Platformda, vibrasyonlu zemin iyileştirilmesi yapılacaktır.”
Çalışmalar süresince 7.00-15.00 saatleri arasında tren trafiğine kapatılacak olan demiryolu hattındaki çalışmalar tamamlandığında, bu hat kesiminde yolcu trenlerinin seyir süresi 3.5 saatten 2 saate düşecek.
Maalesef bu bilgiler aynı zamanda mevcut demiryollarımızın içler acısı halini de göstermektedir, diğer taraftan tek hat olarak dahi olsa yenileniyor olması da işin mutluluk veren tarafı.
4.Bölge Müdürlüğü’nde başlatılan yol yenileme çalışmaları kapsamında;
* Kangal-Çetinkaya Km: 700+450 - 713+323 Toplam 13 Km (Tamamlandı)
* Güneş-Divriği arası Km: 736+200 - 777+852 Toplam 42 Km (Tamamlandı)
* Aşkale-Hasankale arası Km: 1096+630 - 1200+000’ Toplam 103 Km (devam etmektedir)
Tecer-Kangal Hattında Sona Yaklaşıldı
Ayrıca 2009 yılında 15 km.lik kısmı tamamlanan, toplam 48 km uzunluğundaki Tecer-Kangal Varyantı’nın kalan 33 km’lik yolun üst yapı inşaatı da 24.08.2010 tarihi itibarıyla tamamlandı.
Söz konusu hattın sinyalizasyon işinin tamamlanmasını müteakiben, hattın diğer eksiklikleri giderilerek Varyant’ın 2010 yılı içerisinde tren trafiğine açılması planlanmaktadır.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 136
- Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Bence mümkün olduğu kadar her yere çift ray döşenmeli.
Ne iç acısı, bizdeki ray durumu bir şaka.
Bunların düzeltilmesi çok iyi, çok da hoş. Çook da gerekli. Son sene Burdur'dan anlattıklarımı bir hatırlayın. Bir yandan adamakıllı bir tren şebekesi oluşabilir, öte yandan, nostaljik damarım da biraz inliyor, ne güzel eskiden Pamukkale'den İstanbul'a yaklaşık iki gün gerekiyordu, koca yataklı vagonda kompartıman kiralamak mümkündü ... bu mesafecik için aslında komik
Ne iç acısı, bizdeki ray durumu bir şaka.
Bunların düzeltilmesi çok iyi, çok da hoş. Çook da gerekli. Son sene Burdur'dan anlattıklarımı bir hatırlayın. Bir yandan adamakıllı bir tren şebekesi oluşabilir, öte yandan, nostaljik damarım da biraz inliyor, ne güzel eskiden Pamukkale'den İstanbul'a yaklaşık iki gün gerekiyordu, koca yataklı vagonda kompartıman kiralamak mümkündü ... bu mesafecik için aslında komik
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=23347
Çerkezköy treni yeniden seferlere başlamış, ayrıca ray yenileme işinde de bayağı mesafe alınmış.TCDD 1. Bölge Müdürü Hasan Gedikli, açıklamasında, 12 Mayıs'ta Çerkezköy-İstanbul arasında meydana gelen heyelandan dolayı yaklaşık 3 aydır yapılamayan yolcu treni seferlerinin yeniden başlayacağını söyledi.
Gedikli, Çerkezköy'den İstanbul'a gidecek yolcu treninin 23 Ağustos Pazartesi günü saat 10.30'da Çerkezköy'den hareket edeceğini, İstanbul'dan hareket edecek trenin ise saat 18.15'te Çerkezköy'de olacağını anlattı. Gedikli, şöyle konuştu:
“Sinekli-Kurfalı arasında meydana gelen heyelan nedeniyle seferleri düzenlemiyorduk. 12 Mayıs'ta iptal ettiğimiz seferlerimize pazartesi günü yeniden başlıyoruz. Ayrıca, yol yenileme çalışmalarımız iki koldan devam ediyor. Kapıkule Sınır Kapısı'ndan başlayan ray yenileme çalışmalarımız, Babaeski Alpullu'ya kadar geldi. Aynı şekilde Çatalca'dan başlattığımız yenileme çalışmaları da sürüyor.”
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=24876
TCDD Genel Müdürlüğünden yapılan yazılı açıklamaya göre, Trakya bölgesindeki yol çalışmaları nedeniyle, Kurfallı-Sinekli arası 6-10 Kasım tarihleri arasında 5 gün süreyle tren trafiğine kapatılacak.
Buna göre, Dostluk/Fillia, Ekspress trenleri Uzunköprü-Çerkezköy-Uzunköprü; Bosfor Ekspress trenleri Kapıkule-Çerkezköy-Kapıkule arasında işletilecek, Çerkezköy-İstanbul-Çerkezköy arası otobüsle aktarmalı olarak gerçekleştirilecek.
Bölgesel ekspress trenlerinin Alpullu-İstanbul-Alpullu ile Kapıkule-İstanbul-Kapıkule arasındaki seferleri ise 5 gün süre ile iptal edildi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.tcdd.gov.tr/
BOĞAZİÇİ EKSPRESİNİN YOL ÇALIŞMALARI NEDENİYLE 09.10.2011 (DAHİL) TARİHİNE KADAR ESKİŞEHİR-ANKARA ARASINDA, 10.10.2011 (DAHİL) TARİHİNE KADAR ANKARA-ESKİŞEHİR ARASINDA SEFERLERİ İPTAL EDİLMİŞTİR.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.haber7.com/guncel/haber/9038 ... rikli-tren
Haberi nereye sığdırayım bilemedim. Tabii ki çok güzel bir çalışma, önemli bir bölgede önemli bir hat yenileme işlemi yapılıyor ve faydasının büyük olacağına inanıyorum, yanlız Vali Bey ve TCDD Yetkililerinin ifadeleri "evrekaaa suyun kaldırma kuvvetini bulduk" tadında gerçekçi olalım lütfen, tamam 50 yıllık işi şimdimi yapıyorsunuz gibi garip laflar etmeyeceğim ama sizde bu lafları etmeyin. Neden illa malzemenin "yurtdışından" olanını kullandığımızı belirtiyoruz? Demek ki iyi o, dimi? Ama şimdi yerli malını kötüleyen bu kalite farkını sürekli dile getiren benmiyim yoksa bu beyanatı veren mi? Ya da, 2012 yılında hat yenilemesi yaparken "elentrikli olacak, hatta sinyalizasyonlu olacak" gibi lafları etmek, teknik olarak konudan sorumlu kişiye yakışıyor mu? Herhalde yine ben abartıyorum, "bunlar siyasetin gereği bla bla bla, tabii ki övünülecek bla bla bla" diyen olmadığı için rahat rahat sallıyorum.
Hattı yeniliyorsunuz, eyvallah, yenisi eskisinden iyi oluyor eyvallah, daha hızlı gidilecek eyvallah, yapanın yaptıranın eline sağlık bizim gibi ülke demiryolları güzelleşsin diyenin canına minnet.
Haberi nereye sığdırayım bilemedim. Tabii ki çok güzel bir çalışma, önemli bir bölgede önemli bir hat yenileme işlemi yapılıyor ve faydasının büyük olacağına inanıyorum, yanlız Vali Bey ve TCDD Yetkililerinin ifadeleri "evrekaaa suyun kaldırma kuvvetini bulduk" tadında gerçekçi olalım lütfen, tamam 50 yıllık işi şimdimi yapıyorsunuz gibi garip laflar etmeyeceğim ama sizde bu lafları etmeyin. Neden illa malzemenin "yurtdışından" olanını kullandığımızı belirtiyoruz? Demek ki iyi o, dimi? Ama şimdi yerli malını kötüleyen bu kalite farkını sürekli dile getiren benmiyim yoksa bu beyanatı veren mi? Ya da, 2012 yılında hat yenilemesi yaparken "elentrikli olacak, hatta sinyalizasyonlu olacak" gibi lafları etmek, teknik olarak konudan sorumlu kişiye yakışıyor mu? Herhalde yine ben abartıyorum, "bunlar siyasetin gereği bla bla bla, tabii ki övünülecek bla bla bla" diyen olmadığı için rahat rahat sallıyorum.
Hattı yeniliyorsunuz, eyvallah, yenisi eskisinden iyi oluyor eyvallah, daha hızlı gidilecek eyvallah, yapanın yaptıranın eline sağlık bizim gibi ülke demiryolları güzelleşsin diyenin canına minnet.
TCDD 3. Bölge Müdürlüğü, İzmir-Bandırma arasında elektrikli ve sinyalli tren işletmeciliği yapılacağından dolayı Manisa-Akhisar arasındaki 52 kilometrelik demiryolunun son teknoloji ve yurtdışında kullanılan malzemelerle yenilenmesi çalışmasına başladı. Manisa Valisi Halil İbrahim Daşöz, Karaağaçlı beldesi bölgesinde başlatılan çalışmayı TCDD 3. Bölge Müdürü Sabahattin Eriş ile birlikte inceledi. Vali Daşöz, burada gazetecilere yaptığı açıklamada, bu çalışmanın çok büyük bir yatırım olduğunu söyledi. Çalışmayla mevcut hatların yenilendiğini ve geliştirildiğini aktaran Daşöz, "Artık yeni sistemde bu hatta elektrikli sinyalli trenler çalışacak. Bu hat İzmir, Manisa, Akhisar, Balıkesir, Bandırma hattı. Tamamı 340 kilometre civarında. Buradaki yenileme araçları, günümüzün en gelişmişleri, 600 işçinin yapacağı işi yapıyor. Günde beş saat çalışıyor, aynı zamanda mevcut sefer devam ediyor. Bütün demiryolları ve traversler değiştiriliyor. Bunların hepsini bilgisayar kontrollu aynı makine yapıyor. Tren yolu çok daha güçlü, dayanıklı ve metraj olarak da uzun oluyor. Yapılan bu çalışma, yük taşımacığında çok büyük avantajlar getirecek. Mevcut demiryolunda 90 kilometreden fazla hız yapılamıyordu, yeni yolda tren 120 kilometre hızla gidecek. İleride bunlar hızlı terene de entegre olacak." dedi.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 153
- Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28
Birde 120 km. Elalem 160 kmlik hatları 180'e 200'e rehabilite eder. Biz halen 120 km ile gidiyoruz. Böyle olursa otobüslerle hiç yarışamayacak TCDD. Birde zırt-pırt önüne çıkan istasyonda durursa, daha ekspres ve bölgeseli ayıramaz ise bunlar, ne kadar sağlam olursa olsun hatlar halen zarar etmeye devam eder. Sonra girin TCDD'nin sitesine yok Abd'de Tcdd rüzgarı esti fırtına tayfun. Hadi ordan...
www.tcdd.gov.tr
www.tcdd.gov.tr
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Kendi Yolunu Yapan Tren
Kendi Yolunu Yapan Tren
Ray Yenileme Çalışmaları.... İzlemenizi öneririm.
http://www.wimp.com/traintrack/
Ray Yenileme Çalışmaları.... İzlemenizi öneririm.
http://www.wimp.com/traintrack/
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://ekonomi.haber7.com/sektorler/hab ... -calismasi
Kars-Tiflis-Bakü projesi ile bir alakası varmı bilmiyorum ama Kars bölgesinde 112 km. lik bir demiryolu yenileme çalışmasına başlanmış, haberde belirttiği üzere 40 yıldır hiçbir bakım yapılmamış, eyi hadi yapın bakalım.
Kars-Tiflis-Bakü projesi ile bir alakası varmı bilmiyorum ama Kars bölgesinde 112 km. lik bir demiryolu yenileme çalışmasına başlanmış, haberde belirttiği üzere 40 yıldır hiçbir bakım yapılmamış, eyi hadi yapın bakalım.
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD), 2013 yılı çalışma programı kapsamında Kars'ta 112 kilometrelik demiryolu yenileme çalışmalarına başladı.
TCDD Erzurum 45.Yol Bakım ve Onarım Müdürü Uğur Şahin, AA muhabirine yaptığı açıklamada,1969 yılından beri Erzurum-Kars tren yolu hattında hiçbir çalışma yapılmadığını söyledi.
Hedeflerinin 6 aylık süre içinde Çatak mevkisinden sınır istasyonu olan Doğukapı istasyonuna kadar çalışmaları bitirmek olduğunu ifade eden Şahin, şöyle devam etti:
"Bu çalışmalar esnasında 12 metrelik raylar çıkarılarak yerine 108 metre uzunluğunda raylar döşeniyor. Eski rayları üzerine monte ettiğimiz ahşap traversler söküldükten sonra yeni 108 metre uzunluğundaki raylar, 250 kiloluk beton traversler üzerine monte ediliyor."