ant-L.06 » Antalya - Tercihli Otobüs Yolu ya da Metrobüs Öneriler

Cevapla
ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

ant-L.06 » Antalya - Tercihli Otobüs Yolu ya da Metrob&

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 06 Oca Pzr, 2013 16:23

Antalya'da yüzde yüz düzenli bir otobüs şebekesi olmadığını söyleyebilirim.
Bu yüzden de öneri olarak "Tercihli Otobüs Yolu" yapılmasını sunuyorum.

Gerekçelerini saymıyorum, bir tramvay yaparken ya da bir projeyi hayata geçirirken gerekçe olmasına gerek. İyi sonuçlar doğursun yeter :D

Otogar Tramvay Durağından başlayıp Dumlupınar Bulvarı-Karayolları-Çallı-Güllük-Kale Kapısı güzergahını seyredip Doğu Garajında son bulan bir tercihlli otobüs yolu tasarladım.

Bu öneriyi günümüz siyasi şartları doğrultusunda ve herhangi bir raylı sistem projesinin olmadığını göz nünde bulundurarak paylaşıyorum.

Kırmızı çizgiler otobüs yolu, mavi yollar kara yolu trafiği

Çok fazla görüntü var, hepsini tek tek açıklamak zor olduğundan sadece çizimler var.

Genel olarak asfalta monte edilmiş dubalarla ayrılmış olacak, otobüs şeridi.
Normal şehir içi trafiğe karıştığı yerler de var.
Yarısı kendi yolunda yarısı trafikle birlikte diyebiliriz.
Bu önerimin hayat bulması durumunda şehir merkezindeki trafik düzeni oldukça değişecek.

Sistemde 2 dk da bir körüklü otobüs ya da 1 dk da bir solo otobüs çalışabilir.
Araç tipinin pek bir önemi yok, etkin ve verimli bir işletim ile geçtiği güzergahlardaki insanların ulaşımını oldukça kolaylaştıracak bir sistem olabilir.

İlk olarak otobüs yolunun tamamını ve Fatih-Meydan tramvayını içeren harita:
Resim

Başlangıç - Otogar Tramvay Durağı
Resim

Otogar Kavşağı
Resim

Anadolu Kavşağı
Resim

Anadolu Kavşağı
Resim

Otogar Girşi
Resim

Otogar Aktarma Merkezi
Resim

Dumlupınar Bulvarı - Yenidoğan Kavşağı
Resim

Dumlupınar Bulvarı - Öğretmen Evi - İller Bankası Kavşağı
Resim

Çallı Kavşağı
Resim


Vatan Bulvarı - Emniyet Kavşağı
Resim

Vatan Bulvarı - Orman Kavşağı
Resim

Güllük Caddesi - Sigorta
Resim

Güllük - TRT Kavşağı
Resim

Güllük Caddesi
Resim

Güllük - PTT
Resim

Cengiz Toytunç Caddesi
Resim

Cengiz Toytunç Caddesi - Valilik
Resim

Valilik- Cengiz Toytunç Caddesi-Hasan Subaşı Caddesi
Resim

Atatürk Caddesi
Resim

Recep Peker Caddesi
Resim

Cebesoy Caddesi - Doğu garajı
Resim

Doğu Garajı
Resim

Doğu Garajı Kavşağı
Resim

Fahrettin Altay CaAddesi - Eski OtogarResim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Oca Pzr, 2013 18:54

Ömer güzel resmetmişsin eline sağlık, sistemi daha çok İstanbul metrobüs gibi izole değil de Bus Lane gibi düşünmüşsün galiba ama pek çok yerde yan yollar var ve onları kullanmışsın, yani yanılıyormuyum bilmiyorum ama trafiğide çok etkilemeyecek bir öneri gibi geldi bana. Diğer taraftan çizmedim ama resimde açıkça görülüyor, bu öneri dışında Antray ı dikine sayarsak orada 3 tane yatay geniş cadde görüyorum, bu caddelerden çalışan 3 ayrı hat, hatta birleştirilip daha çok hat çalıştırılabilir mi?

Resim

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 06 Oca Pzr, 2013 19:04

sistemi daha çok İstanbul metrobüs gibi izole değil de Bus Lane gibi düşünmüşsün galiba ama pek çok yerde yan yollar var ve onları kullanmışsın, yani yanılıyormuyum bilmiyorum ama trafiğide çok etkilemeyecek bir öneri gibi geldi bana.
Evet doğru ancak şehir merkezinde bazı caddelerde trafik yoğunluğuna neden olabilir. Bana kalsa bu gibi bir projeyle şehir merkezindeki önemli caddelerde trafiği kapatırım, yalnız 1 gidiş-1 geliş otobüs yolunu açık tutarım.
Antray ı dikine sayarsak orada 3 tane yatay geniş cadde görüyorum
Ben göremiyorum da tahminen yazayım;
100.yıl Bulvarı, Gazi Bulvarı (Çevre Yolu) ve Dumlupınar-Sakarya Bulvarları olabilir.
Bunlardan Sakarya Bulvarı ve 100.Yıl Bulvarı hariç diğerlerinde yan yollar mevcut, yan yollar kaldırılarak otobüs yolu yapılabilir.
100.Yıl Bulvarı'na böyle bir otobüs yolu düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Oca Pzr, 2013 19:19

Evet Gazi Bulvarı -> Serik Caddesi, Yüzüncü Yıl -> Kızılırmak ve Yeşilırmak caddelerinden kuzeye, bir de dediğin gibi Sakarya ve Dumlupınar Bulvarlarını düşünmüştüm bende, oldukça müsait görünüyor ama normal trafik yoğunluğu nedir, ne kadar zora sokar onu sen daha iyi bilirsin tabii ki.

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 06 Oca Pzr, 2013 19:25

Evet Gazi Bulvarı -> Serik Caddesi, Yüzüncü Yıl -> Kızılırmak ve Yeşilırmak caddelerinden kuzeye, bir de dediğin gibi Sakarya ve Dumlupınar Bulvarlarını düşünmüştüm bende, oldukça müsait görünüyor ama normal trafik yoğunluğu nedir, ne kadar zora sokar onu sen daha iyi bilirsin tabii ki.
Gazi Bulvarı, Serik Caddesi... hepsi Antalya'nın en yoğun ana arterleri.
Yollar en en 3 şeritli yan yollar hariç. Ama kent trafiğinin çoğunluğu bu yollarda bulunuyor. Bu yollara yapılacak ulaşım sistemleri önümüzdeki aylarda açıklanması beklenen Ulaşım Ana Planına göre şekillenecek ya da şekillenmeyecek :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Oca Pzr, 2013 19:27

ÖmerYILMAZ yazdı:
Evet Gazi Bulvarı -> Serik Caddesi, Yüzüncü Yıl -> Kızılırmak ve Yeşilırmak caddelerinden kuzeye, bir de dediğin gibi Sakarya ve Dumlupınar Bulvarlarını düşünmüştüm bende, oldukça müsait görünüyor ama normal trafik yoğunluğu nedir, ne kadar zora sokar onu sen daha iyi bilirsin tabii ki.
Gazi Bulvarı, Serik Caddesi... hepsi Antalya'nın en yoğun ana arterleri.
Yollar en en 3 şeritli yan yollar hariç. Ama kent trafiğinin çoğunluğu bu yollarda bulunuyor. Bu yollara yapılacak ulaşım sistemleri önümüzdeki aylarda açıklanması beklenen Ulaşım Ana Planına göre şekillenecek ya da şekillenmeyecek :)
Bakalım bir Antalya'nın UAP ını görelim o zaman ;)

Kullanıcı avatarı
Onur
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Tem Sal, 2009 04:05

Mesaj gönderen Onur » 16 Oca Çrş, 2013 23:48

Benim görüşümü sorarsanız; metrobüs tarzı tercihli otobüs yollarını biraz ölü yatırım olarak görüyorum. Ankara'daki Konya yolu'ndan öğrenci semt servisi ile defalarca geçtiğimden oradaki tercihli yolun işleyişini gayet iyi biliyorum.

Döşemealtı, Çakırlar, Kemer, Serik gibi uzak yerler için böyle bir sistem düşünülebilir tabi, ancak oralardaki yolcu potansiyeli'nin 7 metrelik midibüsü bile doldurmama ihtimali var.

Antalya Büyükşehir Belediyesi'nin 2011 yazı'ndan beri uygulamaya koyduğu hat düzenlemelerindeki gövde hatlarından doğrudan tercihli otobüs hattı için olmasa da faydalanılabilir ama. Bu hatlar, araç filosuna "kaçak da olsa" eklenmesi gereken 12 ve 18m'lik araçların kontrolü altında olabilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Oca Çrş, 2013 23:58

Yolcu potansiyeli konusunda uzman sizsiniz Antalya konusunda :) ben haritadan geniş gördüğüm her caddeye kondururum :D:D gerçi şöyle söyleyeyim en azından yoğun saatlerde İstanbul'daki yeni uygulamada olduğu gibi izole olmayan ve kamera ile gayet iyi denetlenebilen bir sistemde olabilir, kurulum maliyeti ile ilgili sıkıntılarıda ortadan kaldırır.

Kullanıcı avatarı
Onur
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Tem Sal, 2009 04:05

Mesaj gönderen Onur » 11 Şub Pzt, 2013 02:34

^^ Aslında nüfus yoğunluğuna bağlı olarak 'yolcu potansiyeli' demiştim, yoksa tercihli yol/metrobüs yapılacaksa bu Çakırlar Yolu (eski 07-75) en uygunu.

Cevapla

“Lastik Tekerlekli Sistem Önerileri” sayfasına dön