Mesaj
gönderen Mehmet keles » 13 Ara Prş, 2012 08:29
Başar bizdeki kafalar o duruma gelemedi hiçbir hattı paralel aynı yolu bazı istasyonlar için kullanabilecek bir yapıya gelemedi. Münferit planlayıp ancak diğer hat başına veya ortasına bağlayacak derecede planlıyorlar. Hani sürekli söylediğim ayrı ayrı araçlar tezi var ya, işte halen o kafada ilerliyorlar. Yani araç ve hat sinyalizasyon gabari ist. yükseklikleri ATP ATC hepsi münferit, ademi merkezi çalışan ekipmana haiz üniteleri var. Dolayısıyle ortak birşeyleri olmadığı için aynı hatlarda kardeş kardeş çalışamıyorlar. Mesela şimdide Üsküdar-ümraniye hattını daha farklı bir teknolojik sistemle ihaleye çıkıyorlar. Bu farkla daha artistik bir tren alacaklar.... yani işletmecilik değil, artistlik yapıyorlar. Çiçekle böcekle yolcu taşıyorlar....Bu f arklılığın aslında ne kadar sorunlu bir yapıya sahip olduğunu İstanbul ulaşım A.Ş. de çok kişi var fakat karar veren aşamalarda değiller. Maalesef bu böyle gelmiş böyle gidiyor. Yıllardır söylüyoruz bir araçtan 300-400 adet ihaleye çıkıp aynı sistemi yapın varsın teknolojisi eski olsun ama flexibıl olsun ama dinleyen yok. Her gelen ayrı bir araç teknik şartnamaesi hazırlatıp araç alıyor, herkesin bir aracı var, bunu ben aldım diye övünüyorlar..... AAAH DEŞDİN YARAMI BAŞAR....Şuçlu sensin....